Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vereniging eigen huis

Sofie
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zie wel wat waarde als je gaat kopen.

Zit je er eenmaal lekker dan heeft het volgens mij niet veel waarde meer. Veel services ben je op een andere manier al voor "verzekerd"

En de invloed die het heeft op de politiek ten voordele van ons huizen bezitters? ik vraag het me af.

critisch blijven waar je je geld uitgeeft zoals bij alles eigelijk. mijn 2 centen

Link naar reactie

VEH is volledig overbodig. Dit soort verenigingen gaat vaak een eigen leven leiden waarbij het oorspronkelijke belang van de woningbezitters secundair wordt aan het belang van de vereniging. Dan worden er allerij onserieuze acties gestart alleen al om te laten zien dat men "iets doet".

Bovendien dragen zij mede verantwoordelijkheid voor het onbetaalbaar worden van huizen.

Als je toch lid wilt worden, overtuig je er dan van dat je er meer voor terugkrijgt dan je er in stopt.

Disclosure: Ik ben geen lid, nooit geweest en zal het ook niet worden.

Link naar reactie

In een heel ver verleden heb ik er een blauwe maandag gewerkt. Destijds leverde lidmaatschap kortingen op bij het afsluiten van hypotheken etc. tegenwoordig is die functie overgenomen of ook verkrijgbaar bij andere hypotheekverstrekkers. wat echter wel een bruikbaar iets is, is de zogenaamde aankoopkeuring. Daarbij wordt een huis werkelijk van boven tot beneden onder de loep genomen. erg handig voor de mensen die niet technisch zijn en zeker wanneer je een oud huis wil kopen. Niet iedereen herkent houtworm of boktor.;)

De prijs hiervoor is lager dan bij een gemiddelde makelaar en de technische kennis over het algemeen hoger. Verder hebben ze m.i niet meer te bieden dan dat je tegenwoordig zelf aan info kunt vinden. VEH is zo'n organisatie die ontstaan is voordat internet groot werd. Een langdurig lidmaatschap is m.i zonde van je geld.

Link naar reactie

Dank jullie wel voor de ervaringen en meningen.

@OBL-Rien waarom denk je dat ook dergelijke verenigingen (naast ook hypotheekaftrek) eraan hebben bijgedragen dat onze huisprijzen zo hoog zijn opgelopen?

De VEH heeft een positie gekregen als "stem van de huizenbezitter". Ze worden daarom regelmatig naar hun mening gevraagd omtrend de huizenmarkt. Natuurlijk is deze mening zonder uitzondering alleen positief voor de huizenbezitter. Dat verwijt ik hun natuurlijk niet, maar ik verwijt hun wel dat ze geen realistisch beeld neerleggen van de huidige situatie en van de te verwachten toekomst. Daardoor lokken ze niets vermoedende kopers in een voor hun ongunstige situatie. Waardoor deze dan natuurlijk een vereniging als de VEH nodig hebben om een lobby groep te hebben die bij de overheid probeerd maatregelen ten gunste van deze (nu) huizen/hypotheek bezitters door te zetten.

VEH geeft een onrealistisch beeld -> koper stap voor een ongunstige prijs in -> Oeps ontdekt dat een VEH nodig is om hem te steunen in de politiek -> VEH beinvloed overheid om nog ongunstigere situaties te scheppen -> trekt nog meer kopers over de streep -> Oeps ontedekken dat ze een VEH nodig hebben -> etc etc

Een vicieuze circel die wel een keer moest eindigen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...