Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gevriesdroogd voedsel


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik aas nog steeds op de blikken van Thrive uit de USA, heb mijn netwerk daar gevraagd om mee te denken; kennissen hadden net een party gehad en nu zijn ze aan het bedenken hoe ik die blikken (goedkoop het liefst) hier ga krijgen.

Moet natuurlijk sowieso dikke douane kosten betalen dat zit er wel in, maar het probleem is nu nog dat ze niet naar NL versturen.

Vond dat echt zulk goed voedsel dat ik er helemaal verliefd op werd. Hoop dat echt op een dag in huis te kunnen halen.. misschien even een reisje naar de USA erop wagen :-)

Maargoed, als ik het totaal kostenplaatje straks zie heb je kans dat ik er vanaf zie :p

 

Wij hebben wel een Makro/sligro pas dus als ik een keer de kans heb ga ik mee daarnaartoe en zal ik er n's rondsnuffelen. Of zou je dat in de folder kunnen zien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik aas nog steeds op de blikken van Thrive uit de USA, heb mijn netwerk daar gevraagd om mee te denken; kennissen hadden net een party gehad en nu zijn ze aan het bedenken hoe ik die blikken (goedkoop het liefst) hier ga krijgen.

Moet natuurlijk sowieso dikke douane kosten betalen dat zit er wel in, maar het probleem is nu nog dat ze niet naar NL versturen.

Vond dat echt zulk goed voedsel dat ik er helemaal verliefd op werd. Hoop dat echt op een dag in huis te kunnen halen.. misschien even een reisje naar de USA erop wagen :-)

Maargoed, als ik het totaal kostenplaatje straks zie heb je kans dat ik er vanaf zie :p

 

Wij hebben wel een Makro/sligro pas dus als ik een keer de kans heb ga ik mee daarnaartoe en zal ik er n's rondsnuffelen. Of zou je dat in de folder kunnen zien :)

 

Bij een toko in de buurt, die ook voedsel uit Amerika liet overkomen voor de winkel, heb ik gevraagd of het mogelijk was zulke paketten te bestellen voor mij.

Dat was moeilijk:

1. het stond niet op zijn winkelvoorraadlijst

2. voedsel stond regelmatig maanden bij de douane voordat het door de douane vrijgegeven werd. In enkele gevallen werden zijn voedselpaketeen niet eens vrijgegeven door de douane.

 

Ik heb wel eens spullen laten overkomen via de twee broers die http://usa2you.nl/ runnen en heb goede ervaringen met hen. Ik heb hen echter nooit gevraagd of zij ervaring hebben met voedselverzendingen. Wie weet een mogelijkheid voor jou om te informeren bij hen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Bij een toko in de buurt, die ook voedsel uit Amerika liet overkomen voor de winkel, heb ik gevraagd of het mogelijk was zulke paketten te bestellen voor mij.

Dat was moeilijk:

1. het stond niet op zijn winkelvoorraadlijst

2. voedsel stond regelmatig maanden bij de douane voordat het door de douane vrijgegeven werd. In enkele gevallen werden zijn voedselpaketeen niet eens vrijgegeven door de douane.

 

Ik heb wel eens spullen laten overkomen via de twee broers die http://usa2you.nl/ runnen en heb goede ervaringen met hen. Ik heb hen echter nooit gevraagd of zij ervaring hebben met voedselverzendingen. Wie weet een mogelijkheid voor jou om te informeren bij hen?

 

Volgens mij zijn er regels voor het verzenden van voedsel van en naar Amerika.

Ik heb zelfs wel eens gezien dat voor stro, dat als milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal gebruikt werd bij een bedrijf, certificaten aanwezig moesten zijn.

Heeft te maken met besmettingen en dergelijke.

Moet je maar eens proberen, als je met het vliegtuig die kant op gaat, om een boterham met vlees mee te nemen van thuis.

Daarom moeten dieren een tijd in quarantaine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de mensen die bepaalde dingen uit amerika willen laten komen, praat is met een auto importeur, deze mensen stoppen vaak de kofferbak vol met van alles en nog wat uit amerika, ik heb op deze manier dozen vol met mre's binnen gehaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf een stapel van dat soort spul gekocht in duitsland

is meer pasta met een sausje

is misschien niet mega ideaal maar wel water erbij koken en met 7 min heb je een maaltijd

die portie zakjes kosten bij de duitse supermarkten tussen de 80c en 2 euro

maar dan moet je wel bij de grens wonen

of ineens een hele doos kopen

gewone houdbaarheid is ong 1,5 jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mountainhouse is erg goed van smaak en kwaliteit. Met voorsprong beter dan alle andere merken. Dit is een van de weinige firma's die een lang trackrecord hebben mbt gevriesdroogdvoedsel. Inderdaad flink aan de prijs. De zakken zijn slechts 5 jaar houdbaar de blikken minstens 25 jaar. De Wise maaltijden zitten ook in zakken en garanderen ook 25 jaar houdbaarheid. Uit onderzoek blijkt dat zakken maximaal 7jaar goed blijven..... Ik zal de bron van dat onderzoek eens opzoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam tijdens mijn omzwervingen op het net op de volgende aanbieder

http://www.sicca-feldküche.de/bereich.kartoffeln+und+zwiebeln/

 

Naar wat ik eruit kan halen zijn dit grootverpakkingen ge(vries)droogd eten.

BV 400 porties aardappelen voor 45 euro. Klinkt mij als muziek in de oren.

Gewoon herverpakken met een oxy absorber en je kunt er voor een kleine investering lang van eten.

 

Nadeel: Het aanbod is beperkt en helaas zonder vlees.

 

Wellicht interessant als alternatief voor het dure gevriesdroogde aanbod.

Het is wel een Duitse aanbieder en alles is in het Duits geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Janderman, welkom op het forum.

 

Goede vraag wil zelf ook wise aanschaffen.

Overal op hun site staat tot 25 jaar houdbaar, dat zegt dus niet veel ik had liever minimaal 25 jaar houdbaar gezien.

Zal eens googlen op wise, er zullen weinig mensen zijn die dit proberen, dan zou je 25 jaar gelden dit product hebben moeten kopen, weet niet eens of wise al zo lang bestaat.

In verhouding met mountainhouse is het beter betaalbaar, weet niet of dat aan de kwaliteit ligt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam tijdens mijn omzwervingen op het net op de volgende aanbieder

http://www.sicca-feldküche.de/bereich.kartoffeln+und+zwiebeln/

 

Naar wat ik eruit kan halen zijn dit grootverpakkingen ge(vries)droogd eten.

BV 400 porties aardappelen voor 45 euro. Klinkt mij als muziek in de oren.

Gewoon herverpakken met een oxy absorber en je kunt er voor een kleine investering lang van eten.

 

Nadeel: Het aanbod is beperkt en helaas zonder vlees.

 

Wellicht interessant als alternatief voor het dure gevriesdroogde aanbod.

Het is wel een Duitse aanbieder en alles is in het Duits geschreven.

 

Vlees kun je daar, zo te zien, ook bestellen. Maar ik lees niets over houdbaarheid, en verzendkosten naar het buitenland..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...