Ga naar inhoud
GENEGEERD

Financiële crisis

Dontor
 Share

Recommended Posts

Ik vraag me af wat de kans dat België effectief failliet gaat?

Hoever staan we van een situatie zoals Griekenland, waar de middenklasse uit de vuilnisbakken moet eten?

Als alle bedragen optel die de regering het laatste jaar heeft moeten besparen zie ik dit alles niet te rooskleurig in.

Familie en kennissen verklaren mij gek dat ik negatief doe over de crisis. Ligt het aan mij?

Graag jullie mening.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Geen idee hoe België er specifiek voorstaat maar de crisis is een wereldwijd gebeuren met een paar uitzonderingen waar het relatief goed gaat.

Hoe het verder ontwikkelt is afhankelijk van wat de beleidsmakers gaan doen. Maar de crisis wordt tot nu toe alleen maar erger omdat de oplossingen niet blijken te werken.

Het ligt niet aan jou. Je familie en kennissen zullen zich er waarschijnlijk niet zo in verdiepen zoals zovelen en verwachten dat het allemaal wel goed komt.

Niemand weet hoe lang dit nog gaat duren, het kan misschien nog jaren duren of de boel klapt in een keer snel. Een oplossing voor de gigantische schulden is er nog niet.

Link naar reactie

Om een idee te geven; België heeft momenteel een staatsschuld van € 365 miljard. Komt neer op € 33.900 per belg.

Dat de mensen daar "geen probleem" in zien begrijp ik niet. De schuld loopt op per dag met 700.000 euro!

En dat voor een land waar bij de gemiddelde inwoner het water aan de lippen komt en die op een haar na een monsterboete van Europa ging krijgen omdat de besparingen nog niet voldoende zijn.

Link naar reactie

Ik denk inderdaad dat Belgie grotere en meer directe problemen heeft dan bv Nederland.

Falliet is een een van de uitkomsten maar ik denk dat er voor andere moeizamere trajecten gekozen zal worden cq door de EU zal worden opgedrongen.

En tja of is niet zo moeilijk, maar wanneer en wat precies daar is een prepper echt benieuwd naar, toch?

Grt

Kans

Link naar reactie

Ik vraag me af wat de kans dat België effectief failliet gaat?

Hoever staan we van een situatie zoals Griekenland, waar de middenklasse uit de vuilnisbakken moet eten?

Als alle bedragen optel die de regering het laatste jaar heeft moeten besparen zie ik dit alles niet te rooskleurig in.

Familie en kennissen verklaren mij gek dat ik negatief doe over de crisis. Ligt het aan mij?

Graag jullie mening.

Natuurlijk ligt dat niet aan jou. Moet je het laatste zinnetje eens op je in laten werken: Familie en kennissen verklaren mij gek dat ik negatief doe over de crisis. Welk weldenkend mens kan er nu positief doen over een crisis? Dat zegt toch al genoeg.

Link naar reactie

Natuurlijk ligt dat niet aan jou. Moet je het laatste zinnetje eens op je in laten werken: Familie en kennissen verklaren mij gek dat ik negatief doe over de crisis. Welk weldenkend mens kan er nu positief doen over een crisis? Dat zegt toch al genoeg.

Niets mis met positief zijn, mits je wel reëel blijft.

Link naar reactie

wat ik niet begrijp ben ook maar een timmerman hoor .er zijn bv 11 miljoen grieken ,en als ik zie hoeveel niljarden er al naar griekenland zijn gegaan .een klein rekensommetje dan is ierdere griek al miljonair geworden van het geld dat we er al naar toe hebben gebracht en nog steeds doen

Link naar reactie

wat ik niet begrijp ben ook maar een timmerman hoor .er zijn bv 11 miljoen grieken ,en als ik zie hoeveel niljarden er al naar griekenland zijn gegaan .een klein rekensommetje dan is ierdere griek al miljonair geworden van het geld dat we er al naar toe hebben gebracht en nog steeds doen

Het geld dat naar Griekenland is gegaan komt niet bij de gewone man terecht maar gaat naar de banken. Dat is bij andere landen die "hulp" krijgen ook het geval. Vervolgens gaan die banken met het gratis geld investeren in de beurzen.

De Europese regering en IMF zegt vervolgens tegen Griekenland (en andere landen) dat ze moeten bezuinigen. Daar mag de gewone man voor opdraaien.

De schulden en fouten die banken hebben gemaakt worden op het volk verhaald.

Het is onbegrijpelijk dat we als volken die pikken maar dat krijg je als we alleen maar geïnteresseerd zijn in slap entertainment.

Geef ze brood en spelen gaat nog steeds op.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...