Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is er momenteel al hyperinflatie in Amerika ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Volgens de officieele cijfers valt het best mee in Amerika.

Maar ja eten en energie zit al bijna niet meer in het mandje......

Echter de niet officieele bronnen denken er anders over en komen met data zoals deze:

alt-cpi-home2.gif.0a771790e7c693c9b32afd6bc0afeaa6.gif

Dit is dan wel volgens de laatste definitie van 1990.

Als we de definitie van bv 1980 erbij zetten dan wordt het nog enger:

sgs-cpi.gif.06ef7e5f73a745b138c407943f8ff32a.gif

Ik weet niet waar precies hyperinflatie volgens de definitie begint maar 10% per jaar is toch al aanzienlijk !

En ik zie geen signalen dat dit gaat afnemen...

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb het idee dat ze de echte cijfers van de normale inflatie niet eens naar buiten brengen, zeker in nederland niet. De boodschappen zijn volgens mijn globale berekeningen en zover ik het echt in de gaten heb gehouden al 40% gestegen in 2 jaar. Daar zit de 2% btw verhoging nog niet bij, want die gold niet voor voedsel.

Dat er wordt getoverd met grafieken om de shit verborgen te houden is mij duidelijk. Ik geloof geen enkel statistiek of uitgestalde berekening die van de regering of banken komt. Het is zo makkelijk om met data te toveren. Maar goed jongens, er is niets aan de hand geloof me, volgend jaar krijgen we allemaal 40% salarisverhoging. :-)

Link naar reactie

Hier staan 40 statistieken over de val van de Amerikaanse economie die ongeloofelijk zijn.

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/40-statistics-about-the-fall-of-the-u-s-economy-that-are-almost-too-crazy-to-believe

#24 According to the U.S. Census Bureau, more than 146 million Americans are either "poor" or "low income".

#26 Overall, the federal government runs nearly 80 different "means-tested welfare programs", and at this point more than 100 million Americans are enrolled in at least one of them.

#37 45 percent of all children are living in poverty in Miami, more than 50 percent of all children are living in poverty in Cleveland, and about 60 percent of all children are living in poverty in Detroit.

#38 Today, more than a million public school students in the United States are homeless. This is the first time that has ever happened in our history.

Hyperinflatie nee maar Amerika is op weg een derde wereld land te worden.

Link naar reactie

De grap is dat de USD ook de wereld handelsmunt is, dit is afgedwongen met 700-1000 militaire bases wereldwijd, en dat de hele wereld dus mee betaalt om de interne USD sterk te houden.

Meerdere landen diversificeren nu dus uit de USD naar hun eigen munten voor handels contracten omdat ze hier niet aan mee willen betalen, het gevolg is dat de inflatie in de resterende dollars nog erger versneld etc etc sneeuwbal.

Link naar reactie

De uitspraak staat, maar wat is de definitie van hyperinflatie?

Get,

Kans

Bij mijn weten is daar geen definitie voor. In Zimbabwe had je het onder Mugabe over inflatie van miljoenen procenten, idem in de Weimar republiek.

Zover hoeft het niet te komen om van hyperinflatie te spreken. Maar stel, er is tien procent inflatie. Dat is veel maar absoluut niet als hyperinflatie te kwalificeren. Geloof me,zolang je je hardop afvraagt of er hyperinflatie is, is het er niet.:)

Link naar reactie

Staat me bij van de boeken van Edin Mujagic (die het meemaakte in vml Joegoslavië) dat die 50% noemde.

En volgens mij is een stijgende lijn erin ook belangrijk, dus morgen al opvallend meer dan vandaag.

10% is 'gewoon' hoge inflatie. Bij hyperinflatie stijgen de prijzen merkbaar per dag.

Link naar reactie

Volgens de officieele cijfers valt het best mee in Amerika.

Maar ja eten en energie zit al bijna niet meer in het mandje......

Echter de niet officieele bronnen denken er anders over en komen met data zoals deze:

alt-cpi-home2.gif.0a771790e7c693c9b32afd6bc0afeaa6.gif

Dit is dan wel volgens de laatste definitie van 1990.

Als we de definitie van bv 1980 erbij zetten dan wordt het nog enger:

sgs-cpi.gif.06ef7e5f73a745b138c407943f8ff32a.gif

Ik weet niet waar precies hyperinflatie volgens de definitie begint maar 10% per jaar is toch al aanzienlijk !

En ik zie geen signalen dat dit gaat afnemen...

Prep ze,

Kans

Ik ben te lui om te googlen dus vandaar m'n vraag aan jou: wat is het verschil tussen de definitie van 1980 en nu?

Link naar reactie

Staat me bij van de boeken van Edin Mujagic (die het meemaakte in vml Joegoslavië) dat die 50% noemde.

En volgens mij is een stijgende lijn erin ook belangrijk, dus morgen al opvallend meer dan vandaag.

10% is 'gewoon' hoge inflatie. Bij hyperinflatie stijgen de prijzen merkbaar per dag.

Stelregel voor veel economen is 50% inflatie per maand... Dat is dus niet op jaar basis zoals deze cijfers. Dan is het trouwens wel te laat volgens mij om nog iets te doen. Daarom is het ook geen kwestie van even hypotheek aftikken wat je soms hoort. Als het een jaar duurt om opgang te kopen dan zijn er al vele failiet aan kosten voor eten. Zelfs een inflatie als in de jaren tachtig met 10 a 20% per jaar kan dan al genoeg zijn. Uiteraard gaan salarissen wel mee maar zeker niet per maand of per dag in de aanloop fase.

Gr,

Rover

Link naar reactie

Tja, there are lies, damned lies, and statistics.

Zolang ze door rommelen met de stats genoeg mensen kunnen overtuigen dat het wel okee gaat, zullen ze dat absoluut niet laten. Tot 't zodanig fout gaat dat niemand er meer iets aan kan doen en niemand 't meer kan ontkennen.

Maar is dat niet waarom velen van ons preppen? De komende economische instorting...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...