Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom is er nog geen pleuris uitgebroken?

Kans
 Share

Recommended Posts

We vragen het ons wel vaker af; ontploft het, wanneer dam, maar vaak ook waarom nog niet?

De werkeloosheid in Europe maar evengoed wereldwijd is aan het stijgen.

Met name de jeugdwerkeloosheid, met Potugal, Spanje en Grijkenland als trieste koplopers met 2 op de drie jongeren die zonder werk zonder vooruitzichten en vaak nog/weer bij de ouders thuis zitten.

Toch is het relatief rustig, er zijn demonstraties en zelfs rellen maar een ramp is het nog niet.

Al zien we de onrust verder toenemen, den aan het noorden en nu weer Turkije enz.

Het gaat slecht, en het wordt niet beter, en dat beseffen steeds meer mensen.

En toch draaid het systeem knarsend door...

Deels doordat het een log systeem is en veel mensen ook gewoon stug doorgaan met onnodige zaken consumeren enz.

Een ander effect zijn de sociale vangnetten.

In de meeste landen krijg je gedurende eeof soms twee jaar een uitkering en die neemt dan langzaam af.

Daarna kom je vaak in de bijstand.

Maar dan zijn we dus alweer snel een of twee jaar verder.., en kijk eens voor de grap hoe lang de crisis nu in de Europese landen bezig is zoals; griekenland, Spanje enz?

Dat de systemen zo langzamerhand onbetaalbaar worden komt aan het licht.

Te veel werkelozen die door een steeds kleinere groep moet worden betaalt terwijl de netto inkomens van die groep ook sterk aan het dalen is.

Het is een lekker recept voor een ramp.

De armoede neemt toe de besteedbare inkomens nemen af, de staatschuld groeit gestaag met uitschieters waarvan we weten dat het nooit meer goed komt.

Natuurlijk helpt het nieuwe geld pompen ook, al komt dat geld niet direct bij de consument, het gaat naar oa. de beurzen.

De beurzen stijgen wel enorm, en daardoor lijken de pensioenfondsen het weer redelijk te doen enz.

Het geeft een deel van de consument vertrouwen zo slecht gaat het toch niet kijk naar de beurzen..

En als je daar dan ook nog wat geld op gokt dan zijn de zorgen blijkbaar snel verdwenen, alles is ok..

Echter zal die nieuwe geldstroom stoppen, de economie laat een heel ander beeld zien, en als dat tot uitdrukking komt in de nieuwe richting van de beurzen zal die richting niet alleen tegenovergesteld zijn maar nog veel sneller bewegen...

De makeuplaag is aan het verdwijnen, er zijn duidelijke scheuren zichtbaar.

Voor mij is het niet meer de vraag of het slechter zal worden maar de vraag hoe dat traject eruit gaat zien.

Een langzame afbraak naar een rauwe harde arme maatschappij, of breekt het systeem op een gegeven moment met een snelle escalatie en een snel shtf scenario?

Prep ze,

Kans

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er zit een vertraging in bij tussen werkelijkheid en beleving..

Zoals eerder benadrukt is juist deze vertraging zo belangrijk, en kan afhankelijk van de generatie wel 10 jaar duren.

Mensen worden pas wakker als omstandigheden in hun waarneembare persoonlijke omgeving een drempelwaarde bereiken, daarna veranderen mensen spontaan in "Dit is toch niet meer normaal" en "dit heeft niemand aan kunnen zien komen"-types.

Link naar reactie

Je kan het zien aan de meest mensen om je heen.

Die hebben niet eens door wat er om hun heen gebeurd.

Ze komen ook niet verder dan kijken naar het journaal en dancing with the stars.

Zodra het vuur aan hun voeten ligt beginnen ze pas wakker te worden.

Helaas is dat dan te laat want dan hebben ze geen baan meer en kunnen ze geen voorbereidingen meer nemen(preppen)

De meter staat momenteel op 650.000 mensen werkloos en dat zal nog wel even doorlopen.

Ik wou dat ik dit niet kon zeggen maar wij gaan nog meemaken dat de gaarkeukens door de straten rijden.

Ontkenning speelt ook een grote rol bij de mensen,je herkent dit wel bij ons gaat alles goed en wij hebben niet te klagen.

Ondertussen kunnen deze mensen niet de rekeningen betalen maar uit schaamte houden zij hun mond.

Totdat iedereen de feiten op tafel gooit en dan is de beer los!

• Leuk 1
Link naar reactie

Velen hebben het nog veel te goed. Pas als tevelen honger hebben, breekt de hel los.

Maar eerder zullen er nog wel stuiptrekkingen zijn, dit gaat gefaseerd,

beetje zoals langzaam de kikker dood koken. Enkel kritische geesten WILLEN

kijken hoe het zit en zien onoverkomelijke problemen.

De rest snapt het niet, net als vele mensen hier op het forum

(sorry als iemand zich aangesproken voelt ten onrechte),

ze snappen niets van hoe banken werken, hoe de beurs werkt enz...

Goed om eens te zien:

Is al bijna 2 jaar oud...
  • Leuk 1
Link naar reactie

Toevallig dacht ik vandaag ook hoe het kan dat de pleuris nog niet is uitgebroken want de werkeloosheid is vooral in Zuid-Europa erg hoog en de jeugd heeft weinig perspectieven.

Mijn verklaring is dat het omslagpunt van armoede nog niet bereikt is waardoor mensen nog niet massaal de straat op gaan. Het is nog net vol te houden. Kijk bijvoorbeeld naar Tunesië waar die marktkoopman zichzelf in brand stak omdat er geen droog brood te verdienen viel, en aanleiding was voor het volk om in opstand te komen.

.

Tja dan de vraag hoe het verder zal verlopen.

Ik denk niet dat deze crisis bij toeval ontstaan is (maar dat is een andere discussie) en daarom denk ik niet dat degenen die aan de knoppen zitten het zover laten komen als bijvoorbeeld in Tunesië. Want bij een soort van revolutie/volksopstand/burgeroorlog wordt het chaos en is niet alles meer te controleren. Dan steken populisten de kop op en verandert het poltieke spectrum. Dat is een te groot risico voor de gevestige orde.

Daarom zijn er denk ik twee scenario's:

1. Men laat de economie nog een tijdje op dit niveau pruttelen en men voert wijzigingen in het systeem door zodat de situatie ontstaat die de gevestigde orde wil.

2. Men laat de economie ploffen en men bied in de chaos de oplossing aan.

Link naar reactie

Goeie post, ik zat het mezelf ook al regelmatig af te vragen de laatste tijd... En ook ik denk dat "het" nog niet slecht genoeg gaat. Daarnaast, de ®overheid pakt niet alles in één keer af, het gebeurt geleidelijk. Zo heb je pas door dat je niks meer hebt totdat het allemaal weg is. Stukje bij beetje word je bestolen. Niet alles ineens, maar successievelijk elke keer een beetje. Je merkt het bijna niet, je bent murw geslagen.

Oh, en we hebben X Factor, the Voice, voetbal en meer van dat soort vermaak om het gepeupel stil te houden. "Geef het volk brood en spelen...".

Link naar reactie

Toevallig dacht ik vandaag ook hoe het kan dat de pleuris nog niet is uitgebroken want de werkeloosheid is vooral in Zuid-Europa erg hoog en de jeugd heeft weinig perspectieven.

Mijn verklaring is dat het omslagpunt van armoede nog niet bereikt is waardoor mensen nog niet massaal de straat op gaan. Het is nog net vol te houden. Kijk bijvoorbeeld naar Tunesië waar die marktkoopman zichzelf in brand stak omdat er geen droog brood te verdienen viel, en aanleiding was voor het volk om in opstand te komen.

.

Tja dan de vraag hoe het verder zal verlopen.

Ik denk niet dat deze crisis bij toeval ontstaan is (maar dat is een andere discussie) en daarom denk ik niet dat degenen die aan de knoppen zitten het zover laten komen als bijvoorbeeld in Tunesië. Want bij een soort van revolutie/volksopstand/burgeroorlog wordt het chaos en is niet alles meer te controleren. Dan steken populisten de kop op en verandert het poltieke spectrum. Dat is een te groot risico voor de gevestige orde.

Daarom zijn er denk ik twee scenario's:

1. Men laat de economie nog een tijdje op dit niveau pruttelen en men voert wijzigingen in het systeem door zodat de situatie ontstaat die de gevestigde orde wil.

2. Men laat de economie ploffen en men bied in de chaos de oplossing aan.

Reactie op optie 1: jij denkt dat de economie zich laat sturen als een dimmer? Veel zaken heeft men echt niet in de hand, hoe graag ze dat ook willen.

Link naar reactie

Ik lees dagelijks een tien-twintigtal websites.

En vaak zijn de stukken die ik daar lees aanleiding om de gedachtes die ik heb te ordenen, te betwijfelen of te versterken, en als ik het er mee eens ben, of een beeld scherp heb een stukje over te schrijven.

Soms zijn de stukken zo goed of kan ik niks toevoegen en dan post ik de directe link.

Soms zit hetzelfde idee in mijn hoofd en kan ik een topic zo uit mijn hoofd tiepen.

En soms pak ik de goede stukjes eruit die ik dan gewoon lekker overneem.

Tja ik denk dat ik ermee omga zoals we allemaal gedachtes vormen en informatie tot ons nemen en delen?

Ik zal niet snel beweren dat ik veel zaken zelf verzin of een unieke kijk heb op alles.

Ik hoop wel dat ik een duidelijke en consistente lijn beschrijf en uitdraag?

Grt

Kans

Link naar reactie

Reactie op optie 1: jij denkt dat de economie zich laat sturen als een dimmer? Veel zaken heeft men echt niet in de hand, hoe graag ze dat ook willen.

Ja dat denk ik inderdaad. Heb je al oplossingen vanuit Brussel en de FED gehoord ? Objectief kun je toch vaststellen dat die niet aangedragen worden. Je maakt mij niet wijs dat alle denktanks die er zijn niet tot een oplossing kunnen komen. Daarom denk ik dat het systeem gecontroleerd wordt.

Link naar reactie

Ik lees dagelijks een tien-twintigtal websites.

En vaak zijn de stukken die ik daar lees aanleiding om de gedachtes die ik heb te ordenen, te betwijfelen of te versterken, en als ik het er mee eens ben, of een beeld scherp heb een stukje over te schrijven.

Soms zijn de stukken zo goed of kan ik niks toevoegen en dan post ik de directe link.

Soms zit hetzelfde idee in mijn hoofd en kan ik een topic zo uit mijn hoofd tiepen.

En soms pak ik de goede stukjes eruit die ik dan gewoon lekker overneem.

Tja ik denk dat ik ermee omga zoals we allemaal gedachtes vormen en informatie tot ons nemen en delen?

Ik zal niet snel beweren dat ik veel zaken zelf verzin of een unieke kijk heb op alles.

Ik hoop wel dat ik een duidelijke en consistente lijn beschrijf en uitdraag?

Grt

Kans

Het is ook geen enkele kritiek op je hoor. In veel posts ben ik het best met je eens. Deze viel me gewoon op. Niks mis mee.

Ga gewoon zo lekker door !

Link naar reactie

Ja dat denk ik inderdaad. Heb je al oplossingen vanuit Brussel en de FED gehoord ? Objectief kun je toch vaststellen dat die niet aangedragen worden. Je maakt mij niet wijs dat alle denktanks die er zijn niet tot een oplossing kunnen komen. Daarom denk ik dat het systeem gecontroleerd wordt.

Oké dan weet ik hoe jij daar tegen aankijkt.

Link naar reactie

Dat we in een gecontroleerd systeem leven is geen individuele mening van mij. Hier is veel over geschreven in boeken en artikelen wereldwijd. Maar hoe zie jij het dan?

We leven wellicht in een gecontroleerd systeem maar dat maakt niet dat alle facetten in het systeem te controleren zijn. Men streeft met alle mogelijke groei naar economische groei in de eurozone maar werken doet het niet. Dat is slechts 1 voorbeeld.

Link naar reactie

Op de vraag van @Kans over hoe het verder zal gaan heeft niemand een antwoord. Het enige wat ik kan doen is terugkijken naar eerdere crises.

Zowel in Duistland als de VS was de impact van de crisis/crises van de jaren twintig van de vorige eeuw heel groot. In Duistland had dat - mede - tot gevolg dat de nazi's aan de macht kwamen. De VS kwamen er economisch door de - mede - daaropvolgende WO2 weer bovenop. Een economische crisis op zich hoeft heus geen ineenstorting tot gevolg te hebben. Wel wordt vaak duidelijk hoe goed of hoe slecht een samenleving functioneerd: kun je een crisis en de gevolgen opvangen zonder elkaar de hersens in te slaan of af te zakken naar een totalitaire staat?

In voormalig Joegoslavië - formeel een federatie, als ik het me goed herinner - gingen in de jaren negentig oorspronkelijke volkeren en stammen elkaar te lijf vanwege soms oeroude wrok en wraak. Dat werd een puinhoop en een shtf-situatie die jaren heeft geduurd. In vverre landen als Argentinië en Venezuela ging/gaat het economisch en maatschappelijk heel slecht, soms al jaren. Toch breekt daar niet echt de pleuris uit, er blijft een soort van samenleving functioneren.

Dichterbij, in Spanje en Portugal, is het ook al jaren crisis met massale werkloosheid, corruptie en huisuitzettingen maar de samenleving stort niet ineen. En laten we wel wezen: ook bij een werkloosheidspercentage van 25% heeft nog altijd 75% wél werk. Maatschappelijke structuren zijn taai, die kunnen wel wat hebben.

Volgens mij zal de zaak niet op korte termijn instorten vanwege de economische crisis. We zijn wel kwetsbaarder hierdoor: als er nu een paar natuurrampen of een oorlog bij komen heb je kans dat de samenleving instort of afglijdt naar een dictatuur. Maar ook dat is eerder gebeurd: na WO2 lagen grote delen van Europa in puin en na een periode van chaos krabbelden we weer overeind, er ontstonden nieuwe samenwerkingsverbanden en we werden rijk en vadsig.

Ik denk - zonder rekening te houden met een 'zwarte zwaan' want daarvoor preppen we - dat we voorlopig doorhobbelen zoals we dat de afgelopen jaren doen: blijvende economische stagnatie (groei van 1 of 2 procent is feitelijk stilstand) en stap-voor-stap verpaupering. Minder auto's, meer fietsen, meer ruilhandel en moestuintjes, meer daklozen en mensen die buiten de geordende samenleving een bestaan vinden. Dat soort dingen.

Link naar reactie

Misschien is het veel erger en is er geen oplossing, of is er geen draagvlak voor de oplossing.

Link naar reactie

Misschien is het veel erger en is er geen oplossing, of is er geen draagvlak voor de oplossing.

Er is genoeg geschreven over oplossingen, die zijn er wel degelijk. Als je niet denkt aan een vooropgezet plan om de crisis te laten ontstaan en te laten voortduren is het IMO op z'n minst blind- en doofheid, incompetentie of gebrek aan goede wil om tot een oplossing te komen. Omdat de beleidsmakers en hun (reken)instituten zogenaamde universitaire intellectuelen zijn kan het gebrek aan intelligentie toch niet het probleem zijn.

Als het een draagvlak probleem is betekent dit dat de belangen van degenen die het volk moeten dienen ergens anders liggen. Want de bevolking van links tot rechts lijd er het meeste onder. Dat veronderstelt toch dat het iedereen eraan gelegen is om deze crisis op te lossen. Of is het zo dat er andere belangen spelen? Tevens zien we geen vurige discussies op TV tussen euro parlementariërs en partijen die knokken om hún oplossingen voor het voetlicht te brengen. Terwijl de nood zo hoog is. Het enige wat we zien zijn pokerface achtige types (Barosso etc) die vanuit onmetelijke hoogte wat algemene ijzige uitspraken doen en niet eens in willen gaan op kritische vragen.

Het probleem is dat we eraan gewend zijn geraakt dat politici zulk onbetrokken en arrogant gedrag vertonen, ze enorme salarissen verdienen en bijbaantjes hebben. En we het gewoon vinden dat de politieke agenda bestaat uit voorstellen van lobbyisten (o.a. VPRO uitzendingen over geweest). Ze kunnen doen wat ze willen. Je ziet toch dat de bevolking verarmd en de super-rijken steeds rijker worden? Is het toeval dat dit zo gebeurd?

Link naar reactie

We hebben nu hmmm even denken 40 jaar crisis, ja je leest dat juist. Zij die anders denken informeer je.

En waar wij West Europeanen nu mee geconfronteerd worden is dat het sociaal vangnet dat hier uitgebouwd is en met rede hoor.

Traag maar zeker afgebouwd wordt.

Een landje met 10 miljoen inwoners kan zich geen hoge werkloosheid veroorloven dus hoe los je dat op je geeft mensen een bijdrage zodat de koopkracht gehandhaafd blijft.

( Dus voor deze die dat nog steeds niet snappen, jouw koopkracht komt het systeem ten goede hoe weinig het ook is )

Hoe omzeil je dat? Creëer een groter iets Yes, EUROPA ! De landen die in Europa vroeger arm waren ten over Noord Europa kregen eerst, je raad het al Landbouw subsidies.

Want ook al is het warmer in Spanje dan in Holland onze supermarkten liggen vol met paprika's uit? Amerika. Dus investeren in degelijke landbouw in het zuid Europa!

Nee .In beton en nog meer subsidies.

Nu dat er alom ontevredenheid heerst steken de despoten tuurlijk hun lelijke smoel naar voor. Zijn die de oplossing zullen brengen, haha Kijk naar de geschiedenis en bibber.

Link naar reactie

Er is genoeg geschreven over oplossingen, die zijn er wel degelijk. Als je niet denkt aan een vooropgezet plan om de crisis te laten ontstaan en te laten voortduren is het IMO op z'n minst blind- en doofheid, incompetentie of gebrek aan goede wil om tot een oplossing te komen. Omdat de beleidsmakers en hun (reken)instituten zogenaamde universitaire intellectuelen zijn kan het gebrek aan intelligentie toch niet het probleem zijn.

Als het een draagvlak probleem is betekent dit dat de belangen van degenen die het volk moeten dienen ergens anders liggen. Want de bevolking van links tot rechts lijd er het meeste onder. Dat veronderstelt toch dat het iedereen eraan gelegen is om deze crisis op te lossen. Of is het zo dat er andere belangen spelen? Tevens zien we geen vurige discussies op TV tussen euro parlementariërs en partijen die knokken om hún oplossingen voor het voetlicht te brengen. Terwijl de nood zo hoog is. Het enige wat we zien zijn pokerface achtige types (Barosso etc) die vanuit onmetelijke hoogte wat algemene ijzige uitspraken doen en niet eens in willen gaan op kritische vragen.

Het probleem is dat we eraan gewend zijn geraakt dat politici zulk onbetrokken en arrogant gedrag vertonen, ze enorme salarissen verdienen en bijbaantjes hebben. En we het gewoon vinden dat de politieke agenda bestaat uit voorstellen van lobbyisten (o.a. VPRO uitzendingen over geweest). Ze kunnen doen wat ze willen. Je ziet toch dat de bevolking verarmd en de super-rijken steeds rijker worden? Is het toeval dat dit zo gebeurd?

Ja goed punt, als er oplossingen zijn (binnen het huidige systeem) waarom worden die niet besproken in de politiek/media?

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Je weet wel, het CJIB...

http://gigapica.geenstijl.nl/2013/06/bo ... iness.html

en nog meer details...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... epads.html

De 6 euro administratiekosten gaan waarschijnlijk op aan een kop heerlijke, versgemalen rechtstreeks uit italië geimporteerde koffie, met opgeklopte verse alpenmelk en een vleugje versgemalen chileens cacaopoeder...

Naar gelang de boete tarieven lijkt mij de inrichting toch nog wat aan de sobere kant. :D :lol:

Kenteken niet behoorlijk zichtbaar hebben € 130,--

Rijbewijs voldoet niet aan gestelde eisen € 45,--

Rijbewijs heeft geldigheid verlopen (duur minder dan 1 jaar verlopen) € 90,--

Rijbewijs niet behoorlijk leesbaar € 90,--

Niet op eerste vordering kentekenbewijs ter inzage geven € 45,--

Niet op eerste vordering rijbewijs ter inzage geven € 90,--

Niet meewerken aan voorlopige ademtest € 220,--

Onvoldoende zicht door de voorruit € 120,--

Onvoldoende zicht door de achter- en/of zijruiten € 120,--

Onvoldoende zicht door alle ruiten € 220,--

Niet zoveel mogelijk rechts houden op auto(snel)weg € 130,--

Niet zoveel mogelijk rechts houden op andere weg dan auto(snel)weg € 220,--

Als bestuurder een kruispunt blokkeren € 220,--

Geen voorrang verlenen € 220,--

Afslaan zonder richting aan te geven € 90,--

Stilstaan/parkeren waar dit verboden is € 90,--

Onbevoegd parkeren op gehandicaptenparkeerplaats € 360,--

Parkeren met gevaar/hinder voor het verkeer € 130,--

Bumperkleven (t/m 80 km/u) € 260,--

Bumperkleven (boven 80 km/h, afstand boven 3 meter) € 400,--

Bumperkleven (tussen 100-120 km/h, afstand boven 3 meter) € 550,--

Bumperkleven (tussen 100-120 km/h, afstand onder 3 meter) € 700,--

Rechts inhalen € 220,--

Onbevoegd met groot licht rijden € 130,--

Onnodig mistlicht voeren € 90,--

Onnodig mistachterlicht voeren € 130,--

Geen voorrang verlenen € 220,--

Door rood licht rijden € 220,--

Op de autosnelweg rijden met voertuig dat minder dan 60 km/h kan rijden € 360,--

Op de autoweg rijden met voertuig dat minder dan 50 km/h kan rijden € 280,--

Keren op de autosnelweg € 280,--

Keren op de autoweg € 360,--

Achteruitrijden op de autosnelweg € 360,--

Achteruitrijden op de autoweg € 360,--

Onnodig over de vluchtstrook autosnelweg rijden € 360,--

Onnodig over de vluchtstrook autoweg rijden € 360,--

Als bestuurder binnen een erf sneller dan stapvoets rijden € 130,--

Voetganger/gehandicaptenvoertuig bij zebrapad niet voor laten gaan € 340,--

Wegrijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan € 220,--

Achteruitrijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan € 220,--

Uit een uitrit wegrijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan € 220,--

Keren zonder het overige verkeer voor te laten gaan € 220,--

Binnen bebouwde kom bus geen gelegenheid geven van halte weg te rijden € 130,--

Onnodig geluid veroorzaken met motorvoertuig / bromfiets € 340,--

Onnodig geluid veroorzaken met snorfiets € 230,--

Niet gebruik maken van de autogordel € 130,--

Geen of slechtzittende of niet-sluitende helm dragen op motorfiets € 130,--

Geen of slechtzittende of niet-sluitende helm dragen op bromfiets € 90,--

Niet handsfree bellen € 220,--

Niet stoppen bij stopbord € 220,--

Geslotenverklaring negeren € 90,--

Geslotenverklaring qua gewicht negeren

- onder 10% € 130,--

- 11 t/m 20% € 190,--

- 21 t/m 30% € 290,--

- 31 t/m 40% € 430,--

- 41 t/m 50% € 650,--

- meer dan 50% € 950,--

Onbevoegd doelgroepstrook gebruiken € 130,--

Met vrachtwagen onbevoegd inhalen € 220,--

Rood licht negeren € 220,--

Doorgetrokken streep overschrijden € 130,--

Verdrijvingsvlak gebruiken € 220,--

Vervoer van personen op aanhangwagen € 220,--

Link naar reactie

Ik heb vorige maand ruim € 900 moeten aftikken voor boetes op de trajectcontrole A2 omdat ik dacht een trucje te hebben om de trajectcontrole te omzeilen (de maand daarvoor was dat gelukt, met lagere snelheden..). Maar het is wel triest dat 50km/u te hard op een 10-baans brede strook asfalt zwaarder wordt gestrafd dan winkeldiefstal.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...