Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Beste leden,

We vonden het wel weer tijd voor een nieuwe gezamenlijke inkoopactie. De laatste inkoop actie die we hadden gedaan was met de Life Straw die we net onder kostprijs aan jullie konden aanbieden.

Van de week heb ik in een forum draadje gevraagd of jullie misschien interesse hadden in mondkapjes die ons voor allerlei zaken kan beschermen. Nu hebben we rond gekeken en is er de mogelijkheid om van het Duitse merk Tector het type FFP3 (deze klasse biedt de hoogste bescherming en heeft een minimale efficiëntie van 98%) masker te bestellen.

Als we ze groot inkopen kunnen we ze jullie leveren voor 1,20 euro per stuk (incl. btw) via de prepshop. Dit is dan dan de pure kostprijs (inkoopprijs) die we speciaal voor onze leden aanbieden. Als ik zo even rondkijk op het internet betaal je er al gauw 5 keer meer voor bij andere web shops zoals deze

De maskers hebben de de norm: EN 149:2001 en hebben een uitadem ventiel. Ze zijn 15 x 15 cm groot. Stoffilter klasse: FF P3. Beschermt tot 30 keer de MAC/BG waarde voor (stof) deeltjes.

p3faltmaske_p1.jpg.e5db0a22b87200573d7704200f6555ad.jpg

Mijn vragen aan jullie: Zouden jullie zo'n inkoop actie met deze FFP3 stoffilter willen (en hoeveel)? Of willen jullie dat we op zoek gaan naar een ander (A) merk zoals 3M of beide opties aanbieden aan jullie? Alles valt of staat of er genoeg gebruikers zijn die mee willen doen met de inkoop actie. Als ik een toezegging krijg zo'n 300 kapjes zal ik ze gaan inkopen in Duitsland. Via onze shop komen er bij de bestelling nog 6,75 aan verzendkosten per order bij en worden ze in pakket naar jullie toegestuurd (hou hier rekening mee).

Edit: Deze mondkapjes zullen waarschijnlijk niet werken tegen SARS/MERS. Zie: http://preppers.nl/forum/threads/5888-Welke-mondkapjes-raden-jullie-aan-tegen-SARS-of-MERS?p=135221&viewfull=1#post135221

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

10 Stuks gaarne. Door combinatie met andere artikelen uit de prepshop, vervalt het probleem van de verzendkosten, want dat tikt aan bij kleine bestellingen als deze.

Deze post delen

Gast IsaBo

Ik zou er 16 afnemen. Wilde ook nog wat via de prepshop bestellen. Enig idee op welke termijn de maskers te leveren zijn?

Deze post delen

Ik zou er ook graag 10 bestellen!

Dan voeg ik die (wanneer ze er zijn) ineens bij de rest van spullen die ik nog op de prepshop wil bestellen, dan maakt de verzendingskost inderdaad minder uit, want die is nu spijtig genoeg best duur :(

Echt een super initiatief!

Deze post delen

Super initiatief, wilde ze zelf ook al gaan bestellen. Graag 30 stuks voor mij.

Ik combineer t graag met een andere bestelling ivm verzendkosten.

Vroeg me ook af of er verschil is met A-merken.

Kwaliteit, draagcomfort, whatever? Zijn er mensen die daar zicht op hebben?

Deze post delen

Vroeg me ook af of er verschil is met A-merken.

Kwaliteit, draagcomfort, whatever? Zijn er mensen die daar zicht op hebben?

Ben hier ook erg benieuwd naar.

Momenteel 206 besteld en nog 94 te gaan en dan gaan we er 720 bestellen.

Deze post delen

Goed idee! Ik wil er ook 20 stuks. In combinatie met nog wat andere spullen uit de shop.

Deze post delen

Gewoon ff een vraagje wat wil je met deze maskers gaan doen?

Verbouwen,schilderen?? want tegen een ziekte zoals SARS werkt dit namelijk niet.

Deze post delen

Gewoon ff een vraagje wat wil je met deze maskers gaan doen?

Verbouwen,schilderen?? want tegen een ziekte zoals SARS werkt dit namelijk niet.

Jouw reactie doet vermoeden dat je er meer over weet te vertellen, dus als je dat wil doen, graag! :)

Mijn nick begint dan wel met 'Dr.' maar medisch weet ik zilch. In eerste instantie kwam dit type maskers ter sprake in draadje: Welke mondkapjes raden jullie aan tegen SARS of MERS?, uiteraard naar aanleiding van nieuwsberichten als [nu.nl] Nieuw SARS-virus is 'gevaar voor hele wereld'

Het enige dat ik er zo snel over kan vinden op de site van het RIVM (Rijks Instituut Volksgezondheid en Milieu) is een SARS Draaiboek [PDF, laatste update: 2 mei 2013]:

Persoonlijke bescherming voor zorgverleners en patiënten

SARS-kit

De benodigde beschermende middelen voor zorgverleners, (vermoedelijke) patiënten en

contacten van (vermoedelijke) patiënten worden door de GGD verstrekt in de vorm van een

SARS-kit. Er is een kit voor professionals en een kit voor patiënten en contacten van

patiënten. De kit voor zorgverleners bestaat uit:

• mond-neusmaskers FFP2
  • wegwerpjas met lange mouwen
  • wegwerphandschoenen
  • een goed afsluitende beschermende bril
  • handalcohol
  • alcohol 70%
  • vuilniszakken.

De kit voor patiënten en contacten bestaat uit:

• chirurgische mond-neusmaskers (patiënten)
  • mond-neusmaskers minimaal FFP1 (contacten)
  • beschermende bril (voor contacten)
  • wegwerphandschoenen (voor contacten)
  • schorten (voor contacten)
  • handalcohol
  • alcohol 70%
  • thermometer

- Bron: RIVM - SARS Draaiboek (pagina 33)

De relevante vragen zijn: [a] dragen mondkapjes bij aan persoonlijke beveiliging/preventie tegen MERS/SARS (en soortgelijke infectieziektes) en zo ja: welke zijn hiervoor het meeste geschikt ... Alle deskundige info hierover is van harte welkom!

• Leuk 1

Deze post delen

Zie mijn post http://preppers.nl/forum/threads/5888-Welke-mondkapjes-raden-jullie-aan-tegen-SARS-of-MERS?p=135221&viewfull=1#post135221

Dus als je virussen OP iets zitten dat minimum honderd keer zo groot is de virussen zelf, KAN het helpen als het volledig afschermt.

Zijn de virussen los zwevend in de lucht, zal het misschien wel wat helpen tegen een massale inademing,

maar het geeft geen garantie van bescherming tegen virussen, wel tegen andere zaken.

Het heet dan ook stofmasker, geen virusmasker :D

Dat is mijn op technisch inzicht gebaseerde mening.

Deze post delen

Dat bedoel ik Wodan maar het zal wel aan mij liggen.

Ik hoef geen Dr te zijn om te weten dat een stofmasker niet geschikt is voor een virus

Maar ik heb ook geen webwinkel om dingen te verkopen die niet geschikt zijn voor het doel waar ze voor gemaakt zijn.

een slijptol om messen te wetten?

een klopboormachine om te graveren?

De enigste oplossing tegen SARS is geen contact met mensen!

Deze post delen

Als je goed zoekt zul je merken dat ze elders - bij grote afname - nog veel goedkoper worden aangeboden.

Zou je mij opweg kunnen helpen? We zitten nu op 0.95 cent per 720 afname ex. Btw en verzenden naar Nederland.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...