Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederlandse prep docu.


offgrid

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

tja heb het toen ook gezien,

 

het is niet onmogelijk(zodra je dat namelijke wel gaat zeggen ben je geen echte prepper), maar ik zie het niet snel gebeuren.

 

sommige mensen menen van alles gezien te hebben, van alles gedroomt te hebben, en dat kan.

ik heb dat in mijn omgeving wel vaker meegemaakt, en soms komen die uit en vaker komen die op een later tijdstip alsnog uit.

of helemaal niet en dat gebeurd NOG vaker.:rolleyes:

 

god stelt dingen ook wel eens uit om de mens dingen in te laten zien, of laat dingen niet gebeuren wanneer mensen het inzien.

 

wil niet religieus topic gaan houden hoor, maar alleen even kort het verhaal van jonah en nineve.

jonah moest mensen in nineve waarschuwen dat god een oordeel zou sturen naar nineve als het niet stoptte met hun zondes.

jonah wilde niet etc etc ging in boot boot verging jonah in maag van de vis werd aan land gespuugt(doet niet ter zaken voor het verhaal wat je daar van vindt).

jonah ging alsnog en waarschuwde de mensen, die mensen luisterden en god spaarde de stad.

later ging nineve alsnog weer op de oude voet verder en toen werd de stad alsnog vernietigd.

 

wat ik er maar mee wil zeggen is: god kan mogelijkerwijs dat die mensen hebben laten inzien, of god kan dat niet gedaan hebben(en dan verzinnen die mensen maar wat).

god kan het ook uitstellen om ons land een kans te geven, of er gebeurd zoals ik eerder zei niks omdat god niks gezegt heeft tegen die mensen.

 

er wordt wel meer valse leer verkondigd, je kunt er als christen zijnde niet meer mee dan je schouders ophalen ,je relatie met HEM aanscherpen en zien of het alsnog gebeurd.

als seculier of wat dan ook kun je niet meer als je schouders ophalen en zien of het alsnog gebeurd.

 

voor mij voelde het een beetje alsof een wildvreemd meisje tegen je zegt: god heeft gezegt dat ik bij jou hoor en dat we gaan trouwen(en das niet te controleren als god vervolgens niks tegen jou zegt);).

 

voordat mensen nu eroverheen gaan kotsen met allerlei dingen als god bestaat niet etc etc, ja dat is jullie mening en dat weten we ook allemaal wel dat jullie dat vinden., dat doet nu ook even niet ter zaken voor dit verhaal. alleen betrof het hier mensen die christen zijn(of denken te zijn) ik kan niet in hun hart kijken.

waar het me even om ging is om duidelijk te maken hoe het vanuit een christelijk perspectief naar wordt gekeken naar dit verhaal (die overigens niet uitgekomen is zoals we allen weten).:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit al gezien, het verbaasde mij aan de ene kant dat de EO hier (hetzij kort) aandacht aan gaf. Aan de andere kant is in de bijbel genoeg te vinden over de eindtijd (zie bijv Openbaringen) en zijn christenen niet blind voor wat in de wereld gebeurd. De opeenstapeling van rampen, onrust en financiële crisis ontgaat de meeste mensen niet. Over de theorieën er om heen zijn vele discussies maar dat er dat er het eea aan de hand is staat niet ter discussie.

 

De mensen in dit item komen wel over als 'een steekje los', maar dat kan ook zo ge-edit zijn... 'Wachters van de nacht'....klinkt als een enge sekte, maar wie op dit forum zou niet met een groep gelijkgestemden volledig zelfvoorzienend willen leven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensen in dit item komen wel over als 'een steekje los', maar dat kan ook zo ge-edit zijn... 'Wachters van de nacht'....klinkt als een enge sekte, maar wie op dit forum zou niet met een groep gelijkgestemden volledig zelfvoorzienend willen leven?

 

Inderdaad. Ik dacht eerst ook van die mensen hebben het goed voor elkaar, ik zou best in zo'n verband willen leven. Dat godsdienstige aspect lijkt me echter zeer beklemmend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet echter toegeven dat ik hardop heb gelachen toen de spreker van de gemeenschap werd voorgesteld.

 

"Ouweneel"

 

Dat gezegd hebbende. Ik snap dat ze het heel goed bedoelen, en hun preps zullen ook wel in orde zijn.

 

Maar hoe groot wil je de bullseye maken!?! Ze maken zichzelf een enorm doelwit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we iets niet kunnen verklaren ' dan heeft god het zo gewild'....

 

tja ik snap even niet zo goed wat je met deze tekst bedoeld in verhouding tot dit verhaal.

bedoelde je misschien dat als de ramp niet uitkomt dat het gods wil is en als het wel uitkomt ook gods wil is?

ik zit persoonlijk eigenlijk niet zo te wachten op een tsunami als ik eerlijk ben:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...