Ga naar inhoud
GENEGEERD

Truggy of sandrail)


w1987

Aanbevolen berichten

De bov onder de bov`s?

 

2012-05-13%2013.02.35%281%29.JPG

Stinger%2006.jpg

PreRunner%20Funner28.jpg

(alle eer behouden aan de maker van de foto natuurlijk)

 

als je hem zelf maakt met de meest gebruikte componenten, en de meest zuinige motor. you get the point!

 

zit er al maanden aan te denken, maar het budget wilt maar niet meedenken.

Licht, snel, veelzijdig inzetbaar op de meeste terreinen, droog(ligt aan jezelf) en last but not least makkelijk te onderhouden.

als shtf, wil ik er zo eentje tot mijn beschikking en ik klaag niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haai @w1987,

 

Mooie truggies! Ik denk dat het eerste waarover je na moet denken is in wat voor gebied jij leeft. Zit je midden in het bos of in gebied waar je de weg makkelijk kunt mijden, dan is dit wellicht een goede optie. Moet je echter gebruik maken van de (snel)wegen sta je, denk ik, zo vast. Dan is iets als een motor, scooter of fiets denk ik meer geschikt.

 

Een groot pluspunt is dat het een goed ram proof frame is. Die karretjes moeten tenslotte wat kunnen hebben. Wellicht is het wel een goed plan gaas platen om de auto heen te zetten, zodra je er eentje gaat maken :), aangezien het de auto helemaal open is. Als je door een groep mensen heen moet als er nood aan de man is, word alles waarschijnlijk gejat. En daarbij wil je niet per ongeluk die opspringende steen tegen je bakkes krijgen!

 

Er zijn vele andere leden met veel meer kennis op dit gebied.

 

Een heel tof idee, dat zeker!

 

Groetjes,

 

Appelflapje :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Nou, @appelflapje, daar krijg je ook allemaal last van, als je op een gewoon brommertje of brommerbakfiets zit.

Ik vind zo'n ding veelzijdiger. Kijk naar die gele: kort, laag, superstevig. Echt wat voor jou.

 

Mooie plaatjes en inspiratie, @w1987. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot Ja...dat is zeker waar :rolleyes: :o

 

Het auto stuur blijft echt een probleem. De vorige keer dat ik even zat te racen met zo'n stuurtje deed ik dat 5 minuten. Kon 4 uur m'n armen niet bewegen. Wellicht is het in een echte auto is makkelijker. Maar ik vind het risico te groot op die manier.

Maar, het zijn wel hélé tofe auto's/buddy/truggy. Dan zou ik eventueel het stuur nog kunnen veranderen naar een motor "style" stuur.

 

Het blijft heel lastig, ben er zelf ook nog niet uit wat ik nou wil en wat nou het beste is...

 

Komt vanzelf goed :)

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelflapje: Tja, doe je eerst zoveel moeite om een laag zwaartepunt te bereiken en dan 100kg op het dak vastsjorren? Op asfalt werkt dat wel, maar in 't terrein lijkt me dat uitermate onverstandig.

 

'k Vind het meer sport en spel auto's. 't Is natuurlijk wel mogelijk een model te bouwen waarbij rekening wordt gehouden met bagage. Dit is in Nederland nagenoeg onmogelijk gezien de wet, maar het kan wel via de Engeland route. (Hier iets bouwen, in Engeland laten keuren en terug invoeren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelflapje: Tja, doe je eerst zoveel moeite om een laag zwaartepunt te bereiken en dan 100kg op het dak vastsjorren? Op asfalt werkt dat wel, maar in 't terrein lijkt me dat uitermate onverstandig.

 

'k Vind het meer sport en spel auto's. 't Is natuurlijk wel mogelijk een model te bouwen waarbij rekening wordt gehouden met bagage. Dit is in Nederland nagenoeg onmogelijk gezien de wet, maar het kan wel via de Engeland route. (Hier iets bouwen, in Engeland laten keuren en terug invoeren)

 

zo moeilijk is het niet, er rijden zat van die dingen in nederland rond

veel van die gevallen zijn op basis van een ombouwkit gemaakt waarbij je de typegoedkeuring van de donor auto gebruikt

zo word het met veel zelfbouw trike's ook gedaan

je moet alleen de goede kit weten te vinden das alles

en over uitvoeren, laten keuren en weer invoeren kan je beter via duitsland doen, is makkelijker met vervoer en een TUV/DEKRA keuring MOET de RDW overnemen

met engeland ligt dat net iets anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge: In de tijd dat ik mijn kitcar bouwde was nederlandse keuring alleen mogelijk via type goedkeuring van de donor. Voor geheel zelf gebouwde auto's was goedkeuring toen niet mogelijk in Duitsland (alleen weer op basis van donor) en was alleen de Engeland route beschikbaar.

 

Kan ik tegenwoordig wel een volledig zelfgebouwde auto (zowel chassis als carrosserie, geen donor!) in Duitsland laten goedkeuren en terug invoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge: In de tijd dat ik mijn kitcar bouwde was nederlandse keuring alleen mogelijk via type goedkeuring van de donor. Voor geheel zelf gebouwde auto's was goedkeuring toen niet mogelijk in Duitsland (alleen weer op basis van donor) en was alleen de Engeland route beschikbaar.

 

Kan ik tegenwoordig wel een volledig zelfgebouwde auto (zowel chassis als carrosserie, geen donor!) in Duitsland laten goedkeuren en terug invoeren?

 

even bij het RDW (RijksDienst Wegverkeer) gespiekt

 

http://www.rdw.nl/sites/igk

 

je kan tegenwoordig ook een individuele goedkeuring krijgen

het is tegenwoordig dus helemaal "makkelijk" geworden

 

moet ik bekennen dat wist ik ook nog niet haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

even bij het RDW (RijksDienst Wegverkeer) gespiekt

 

http://www.rdw.nl/sites/igk

 

je kan tegenwoordig ook een individuele goedkeuring krijgen

het is tegenwoordig dus helemaal "makkelijk" geworden

 

moet ik bekennen dat wist ik ook nog niet haha

 

RDW en makkelijk!? :confused: ;) Eisen verschillen nog per vestiging ook. In Lelystad vonden ze een Brookland aeroscreen (half rond ruitje ipv voorruit) een gewone voorruit, zouden dus wissers en verwarming+aanjager op moeten. Gelukkig vonden ze dat in Arnhem geen probleem. Daar is de mijne dan ook gekeurd. Ben wel nieuwsgierig in hoeverre zelfbouw nu mogelijk is in NL, als ik de tekst lees, weet ik niet of zo'n IGZ daar voor bedoeld is. Gelukkig heb ik geen plannen/centen om het nog een keer over te doen. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ik iets gestart heb...:D

Goed om te horen dat de rdw "makkelijker" is geworden, brengt mij weer een stapje dichter bij.

 

Ik ben nu samen met een oud collega bezig met het design van een frame.

Gaat iets worden als een combinatie twee frames, deze:

2182617691_3541366377.jpg.0091aef351a1f20eb4e4a79bb0d00f28.jpg

 

en Deze:

 

ariel_atom_chassis.jpg.8e1bb70c360675c277711038bd894a11.jpg

 

Het idee is om het frame zo licht maar sterk mogelijk te maken, en ook nog budget dus een flinke klus.

Ik wil er namelijk een zuinige maar alles verbrandende motor in hebben en 2 tanks voor benzine, naast de reserve die er al in zit(jerrycan).

 

Genoeg te doen dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...