Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Waka Waka Power


Prepping76

Aanbevolen berichten

Ook ik zag vorig jaar de Waka Waka voorbijkomen op een crowdfunding site. Voor die paar tientjes en een goed initiatief zou ik dan toch mijn eerste zonnepaneel ontvangen.

Het duurde even (lang) maar gisteren kwam hij eindelijk binnen, met de keuze tussen zwart en geel is de keuze natuurlijk simpel.

 

Het opladen gebeurt zelfs met daglicht (langzaam knipperend rood LED) en meer zon gaf een sneller knipperende rode LED.

[ATTACH=CONFIG]3916[/ATTACH]

 

Wat specificaties vanaf de site:

[ATTACH=CONFIG]3917[/ATTACH]

 

Dat komt mooi uit, die 1 amp laadvermogen! Want dan laad hij net zo snel mijn IPhone als de lader van Apple zelf, (originele lader IPhone is 1 amp en lader IPad is 2.1 amp) en dat is snel.

Erg handig is dan ook dat de Waka Waka via het zonnepaneel de accu kan opladen terwijl de accu een device via USB oplaad.

[ATTACH=CONFIG]3918[/ATTACH]

 

Naast laden, is het ook een leuk kamp lichtje wat 80uur licht kan geven.

[ATTACH=CONFIG]3919[/ATTACH]

 

De statuslampjes (groen status accu, blauw is USB gereed voor gebruik):

[ATTACH=CONFIG]3920[/ATTACH]

 

Met die 200 gram pas hij vast wel ergens tussen in de BOB. Hij gaat dan ook zeker mee op een trip naar Zweden over een paar weken om eens flink te worden getest!

 

De jouwe koop je natuurlijk HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Maarrrrrr.. hoe doet ie het? Het laden, dus?

Laadt hij inderdaad op bij bewolkt weer? En krijgt hij je telefoon helemaal vol?

En hoe lang duurt dat allemaal?

 

Vragen, vragen...

 

(De mijne staat ook sinds gisteren voor het raam licht te vangen, dus ik hoop snel meer te weten!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De antwoorden, antwoorden staan er gewoon :)

 

Het opladen gebeurt zelfs met daglicht (langzaam knipperend rood LED) en meer zon gaf een sneller knipperende rode LED.

Dat komt mooi uit, die 1 amp laadvermogen! Want dan laad hij net zo snel mijn IPhone als de lader van Apple zelf, (originele lader IPhone is 1 amp en lader IPad is 2.1 amp) en dat is snel.

Erg handig is dan ook dat de Waka Waka via het zonnepaneel de accu kan opladen terwijl de accu een device via USB oplaad.

 

Met bewolkt weer gaat het wel heel langzaam, misschien maar 25% van de werkelijke snelheid als de Waka in de volle zon staat. Dus met 8 uur vol zou dan betekenen dat je een dag moet hebben van 32 uur daglicht om de accu vol te maken zodat hij zichzelf kan ontladen.

Qua snelheid heb ik niet gemeten, als aanname kun je vergelijkbaar stellen; want de output is 1 amp net zoals de lader van je Iphone. Allee dan wel in volle zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je de wakawaka ook kunnen gebruiken om AA batterijen op te laden? Het is mij nooit helemaal duidelijk hoeveel vermogen je daarvoor nodig hebt.

 

Ja, zou geen probleem zijn. Zie bijvoorbeeld deze oplader die 200ma nodig heeft.

 

Een USB aansluiting op een PC geeft 500mA (0.5A, USB 1.0 en USB2.0) en bij USB 3.0, kan 900mA (0.9A) worden geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De antwoorden, antwoorden staan er gewoon :)

 

Eh.. wil niet flauw doen, maar ik las t als theoretische antwoorden en niet als praktijkervaringen!

Ik stel de vragen, vragen namelijk niet zomaar - ik sprak iemand die m de afgelopen twee bewolkte weken nooit verder dan half opgeladen kreeg.

Dus ik ben vooral erg benieuwd naar hoe hij in de praktijk werkt!

 

En ja, @prepass, ik was een van de mensen die de aandacht vestigden op de crowdfunding.

Maar ik kreeg m zelf dus ook pas gisteren, dus ik kan er nog niet meer over vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee begrijp ik hoor. Ik heb ook nog geen jarenlange ervaring met de Waka Waka.

Dus het zijn ook theoretische antwoorden. Heb er vandaag mee gespeeld en trek die praktijkervaring met behulp van de theorie door.

 

Denk dat dit realistische verwachtingen zijn voor zeker het eerst jaar. De WW is degelijk maar verwacht door wispelturig gebruik (langzaam laden ivm bewolking en snel ontladen door apparatuur op te laden) de accu snel niet meer optimaal zal gaan presteren.

Laten we dit topic dan vooral houden om de ervaringen te delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De WW is degelijk maar verwacht door wispelturig gebruik (langzaam laden ivm bewolking en snel ontladen door apparatuur op te laden) de accu snel niet meer optimaal zal gaan presteren.

 

Begrijp ik het nou goed uit de gebruiksaanwijzing dat je m ook via de usb-poort kunt opladen?

Zo ja, helpt dat, bv in slechte tijden, om die accu beter in vorm te houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het nou goed uit de gebruiksaanwijzing dat je m ook via de usb-poort kunt opladen?

Zo ja, helpt dat, bv in slechte tijden, om die accu beter in vorm te houden?

 

Ja klopt, via de mini USB inderdaad. Dat is een goede. Dan zou je hem inderdaad "gezond" mee kunnen houden!

De WW werd halfvol geleverd en is na een uurtje of 4-5 zon inderdaad vol.

Overigens als ik mijn IPhone oplaad, dan doet de WW er 2 minuten over om 1% op te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik zag vorig jaar de Waka Waka voorbijkomen op een crowdfunding site. Voor die paar tientjes en een goed initiatief zou ik dan toch mijn eerste zonnepaneel ontvangen.

Het duurde even (lang) maar gisteren kwam hij eindelijk binnen, met de keuze tussen zwart en geel is de keuze natuurlijk simpel.

De mijne is groen.:-)

Net op de vensterbank gezet, ladennn.

Gaat met deze bewolkte lucht niet vlot, maar het gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, via de mini USB inderdaad.

Micro-USB helaas.

Dus ik zoek een passend kabeltje daarvoor.

Offeuh.. Oh!

Er zit zo'n kabeltje aan mijn Nokia N810. Dus maar even zo aan de PC gehangen.

 

Verder over de WW light:

 

Nette, stijlvolle verpakking. Simpele maar doeltreffende instructie met weinig tekst.

Het apapraat ziet er strak uit, het zonnepaneel had ik minder donker gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb de waka waka power een weekje meegenomen op een trip in Frankrijk. Tijd genoeg om te testen, en eerlijk gezegd valt het een beetje tegen.

Ik had vooraf de waka waka via usb volledig opgeladen. Toen mijn smart-phone (cat b15) volledig leeg was, hem aan de waka waka gekoppeld en via de batterijen laten laden. Na een tijdje stopte de waka waka met laden en de smart-phone was 70 % geladen. Het was al avond en bewolkt, dus de waka waka samen met smart-phone nog een beetje buiten gezet, het laden lukte echter niet. Blijkbaar moet de waka waka eerst zijn interne batterij opladen en kan je niet rechtstreeks via zonne energie iets opladen.

De volgende 2 dagen dan de waka waka voor de autoruit gezet tijdens het rijden, het was meestal bewolkt, maar zelfs na 2 dagen branden er nog maar 2 groene leds, en is de waka waka dus maar half opgeladen.

Ondertussen veel gespeeld met de smart-phone en batterij volledig leeg, dus weer proberen te laden met de halfvolle waka waka, ditmaal laad hij tot amper 30 %.

De waka waka staat nu al weer 2 dagen buiten in bewolkt weer, en tot nu toe amper weer 2 groene leds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in bewolkt weer laad hij wel langzamer. En laden via zonnepaneel lukt me ook niet, waarschijnlijk te weinig power voor. Door glas heen lijkt ook slechter te gaan dan buiten neerleggen. Wat weer niet handig is met regen natuurlijk. Ik heb hem ook voor een raam neergelegd en dat gaat lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hang mijn elektronische apparatuur per definitie nooit aan laders die een variabel vermogen leveren. Voor drie tientjes heb je een 10.000 mAh accuutje die je met je fietsdynamo, solarpaneeltje of fuel cell kunt laden. De accu gebruik je vervolgens weer om je telefoon e.d. te laden. Ergens ligt er ook nog een Charge controller van 4.5 amp, maar die heb je denk ik alleen in de sahara nodig. Dat was geen goede investering ($68).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de vorige reacties niet helemaal... waarom zou een iPhone kapot gaan als je hem laad met de wakawaka? En hij geeft ook geen variabel vermogen, er zit gewoon een accu in waarmee je je usb apparaat mee oplaad. Gewoon constante 5v 1A tot hij op is. Maar misschien begrijp ik het niet helemaal:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de vorige reacties niet helemaal... waarom zou een iPhone kapot gaan als je hem laad met de wakawaka? En hij geeft ook geen variabel vermogen, er zit gewoon een accu in waarmee je je usb apparaat mee oplaad. Gewoon constante 5v 1A tot hij op is. Maar misschien begrijp ik het niet helemaal:confused:

 

Ok excuse, als er een accu in de Waka Waka power zit, is het geen enkel probleem. Ik gebruik een rollable paneel en dan moet je goed opletten dat je je apparatuur niet sloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de vorige reacties niet helemaal... waarom zou een iPhone kapot gaan als je hem laad met de wakawaka? En hij geeft ook geen variabel vermogen, er zit gewoon een accu in waarmee je je usb apparaat mee oplaad. Gewoon constante 5v 1A tot hij op is. Maar misschien begrijp ik het niet helemaal:confused:

 

door het feit dat ik hier gelezen heb dat de iphone eerst een 70% is geladen, daarna een 30%.....kort door de bocht, je batterij verslijt gigantisch snel...een een batterijtje vervangen op een iphone is geen kinderspel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...