Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bakfiets


reneisvoorbereid

Aanbevolen berichten

Bakfiets; laadvermogen bak 150 Kg / 300 L(tot aan rand bak huifkar zeil ruimte nog niet mee gerekend). Fietsen gaat sneller dan lopen en ik kan meer spullen meenemen. Motto "alles wat je meeneemt moet meer dan een functie hebben" Zo kan ik de huifkar zeil van mijn bakfiets gebruiken als minitentje om spullen droog te houden of als kas gebruiken om mijn groente te verbouwen. Bak kan gedemonteerd worden en hiervan kan ik een val maken om iets eetbaars te vangen. Door te fietsen met wiel van de grond stroom opwekken om accu's te laden.

Als er massa paniek uitbreekt dan heb je niks aan een auto want we willen dan allemaal over de zelfde weg vluchten, daar sta je dan met je volgepropte auto goed voorbereid in de file > grote kans dat dit dan gaat opvallen en je wel eens een slachtoffer zou kunnen worden van mensen die jouw voertuig gaan plunderen!

Mijn BOL is 6 Km verwijderd en deze plek is met fiets / te voet beter te bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@appelflapje een bakbrommer is wat handiger denk ik , want een bakfiets fietsen over een niet verharde weg is erg zwaar (zelfs over een verharde weg moet je stevig trappen met 150 kg erop ;-) )

en is iets wat met een bakbrommer nog wel lukt ., maar een trailer achter een fiets is denk ik iets handelbaarder en kan je eventueel ook nog loskoppelen .

Of ze nog van die ''bakbrommers'' hebben of maken weet ik niet , trailers voor achter een fiets zijn er een hoop en kan je eventueel zelf ook nog maken (naar eigen wens en )

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Een bakfiets is inderdaad een heel goed bov. Zelf zit ik meer te kijken voor een bakbrommer.

 

Wel is het belangrijk te bekijken of een bakfiets overal doorheen past. Geen paaltjes op het fietspad, steegjes. Dat soort dingen.

 

Groetjes,

 

Appelflapje

 

Wel eens een brommer gehad, Appelflap? Kan je al knutselen? Basis-set gereedschap?

Iets moderner is een quad, of een buggy. Geschikt voor terrein-rijden. Evt. met aanhanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Heksenboot neen nog geen brommer gehad. Gereedschap in overvloed gelukkig :).

Ik zit zelf meer te kijken naar een cargo bee, dat is wel een moderne scooter transportfiets_1022.jpg.22788ef7e5b328fa12d758267c5bb519.jpg (kleur komt dan wel goed)

Voor een quad of buggy is een auto rijbewijs nodig. Dan moet je je examen, voor zover ik weet, met een auto doen. En door de krachtlevering van sturen met een rond stuurwiel raak ik verlamd. Fiets stuur gaat prima.

 

Het is bedoeld als allerdaags voertuig voor het doen van boodschappen enz. Maar ook als bov.

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hoi @Heksenboot neen nog geen brommer gehad. Gereedschap in overvloed gelukkig :).

Ik zit zelf meer te kijken naar een cargo bee, dat is wel een moderne scooter transportfiets_1022.jpg.22788ef7e5b328fa12d758267c5bb519.jpg (kleur komt dan wel goed)

Voor een quad of buggy is een auto rijbewijs nodig. Dan moet je je examen, voor zover ik weet, met een auto doen. En door de krachtlevering van sturen met een rond stuurwiel raak ik verlamd. Fiets stuur gaat prima.

 

Het is bedoeld als allerdaags voertuig voor het doen van boodschappen enz. Maar ook als bov.

 

Groetjes,

 

Appelflapje

 

Duidelijk.

Check dit. Quad met brommerkenteken en "fiets"stuur.

 

https://www.google.nl/search?q=quad+brommer+kenteken&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=4cqoUZ-xDYub1AW6moDoDg&ved=0CFMQsAQ&biw=1140&bih=522

Nog wat inspirerende plaatjes:

 

https://www.google.nl/search?rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&q=aanhanger+achter+quad+brommer&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.47244034,d.ZWU&biw=1140&bih=522&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=6L2oUf6lC8XbOsHWgPgN#um=1&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&hl=nl&tbm=isch&sa=1&q=canoe+trailer+for+quad&oq=canoe+trailer+for+quad&gs_l=img.3...12369.17984.2.18214.24.17.1.6.6.0.177.1302.15j2.17.0...0.0.0..1c.1.15.img.yFyw2qnc4wY&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.47244034,d.ZWU&fp=7ed66fc3b9af0a28&biw=1140&bih=522

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Denk dat een bakfiets/bakbrommer toch wel net zoveel problemen gaat opleveren als een auto. Door je extra breedte loop je denk ik toch vast.

 

In tijden van SHTF zijn er geen verkeersregels (nu al niet....) waar mensen zich aan houden, en auto's zul je dan zeker ook op fietspaden tegenkomen, men wil weg ten kostte van alles.

Een vooraf goed ingerichte BOL, bereikbaar met fiets, brommer, scooter, motor lijkt mij bij calamiteiten een betere oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
'k Denk dat een bakfiets/bakbrommer toch wel net zoveel problemen gaat opleveren als een auto. Door je extra breedte loop je denk ik toch vast.

 

In tijden van SHTF zijn er geen verkeersregels (nu al niet....) waar mensen zich aan houden, en auto's zul je dan zeker ook op fietspaden tegenkomen, men wil weg ten kostte van alles.

Een vooraf goed ingerichte BOL, bereikbaar met fiets, brommer, scooter, motor lijkt mij bij calamiteiten een betere oplossing.

 

Mee eens.

Wat denk je van een quad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelflapje Ik moet zeggen van deze moderne brommers ed heb ik geen flauw idee van maar zoals Heksenboot zegt verdiep je eigen eerst eens in het technische knutsel gedeelte

en daarmee bedoel ik kijk eens of je reserve onderdelen makkelijk kunt krijgen , zijn deze speciaal voor deze cargo bee gemaakt of zijn bij deze cargo bee gebruik gemaakt van

standaard onderdelen van andere brommers die je zo overal kunt kopen want als het speciaal voor deze cargo bee is gemaakt zou ik er nog maar eens over nadenken want als je

heel moeilijk aan reserve onderdelen kan komen dan weet jezelf wel als shtf is en je hebt pech dat je een probleem hebt . terwijl als iets gebruikt maakt wat je overal kunt krijgen zit je veel beter.

Ook is het handig om te weten of je makkelijk kunt sleutelen aan deze cargo bee of dat alles compact zit ingebouwd ed zoals ik zeg ik heb hier geen ervaring mee maar als je zoiets echt wilt gebruiken

zou ik me daar eerst in verdiepen en informeren bij anderen

Terwijl als je inderdaad een gewone brommer neemt met een aanhanger je veel meer keus hebt aan brommers , plus je kan zowel met als zonder aanhanger rijden

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even los van een brommer/quad, er zijn altijd andere mogelijkheden. Als je toch voor een bakfiets kiest kun je een tandem bakfiets nemen dan kun je met twee personen sneller bewegen. De fietsen kunnen ook naast elkaar staan. Hierdoor ben je sterker en sneller dan alleen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot quad met brommerkenteken, bedankt voor de tip! Ik had geen idee dat dat er ook was :)

@Wafels daar heb je zeker een punt ja. Nieuwe zoektoch :cool:

 

Bedankt beide :)

 

Graag gedaan. :)

 

Probeer, of je die dingen IRL kan testen ergens, stuk voor stuk.

Reken er wel op, dat terrein-rijden een echte killer is. Normaal gesproken al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot ja uiteraard, ik kon vroeger mountainbiken, dat ging best goed met goede klappen van de grond. Maar inderdaad, je voelt het wel lekker :)

 

check pm, belangrijk!!

 

Yep, done, thanx. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens.

Wat denk je van een quad?

 

Voordeel is dat ze wendbaarder zijn en geschikt om door ruiger terrein te kunnen, dus bij de (Hoofd)wegen langs kunnen door het gras.

Maar je kunt weinig meenemen, goed vooraf ingerichte BOL en dan met quad erheen is een goede optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je (vaste) BOL verder buiten Nederland ligt, geloof ik ook niet dat je bij en grote SHTF nog bij je BOL kunt komen.

Dit door de congestie (denk alleen maar even aan een zwarte zaterdag in Frankrijk), de paniek op de weg en gevaren van overval/beroving op/van je eigendommen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot oh maar je staat er versteld van wat mensen kunnen vervoeren op een fiets of brommer

http://www.adventure-journal.com/2010/09/the-mad-crazy-badass-delivery-bikes-of-china/

http://yeinjee.com/hanoi-cargo-load-bicycle/

ik weet wel wat betreft die ''cargo bike '' en die zie je naast vietnam ook in Afrika en zo , dat daarbij het achterwiel verder naar achter is geplaatst en het buizen frame is meestal wat zwaarder

als van een normale fiets maar dan nog is het een prestatie als je ziet wat die luitjes vervoeren

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Denk dat een bakfiets/bakbrommer toch wel net zoveel problemen gaat opleveren als een auto. Door je extra breedte loop je denk ik toch vast.

 

In tijden van SHTF zijn er geen verkeersregels (nu al niet....) waar mensen zich aan houden, en auto's zul je dan zeker ook op fietspaden tegenkomen, men wil weg ten kostte van alles.

Een vooraf goed ingerichte BOL, bereikbaar met fiets, brommer, scooter, motor lijkt mij bij calamiteiten een betere oplossing.

 

Waarom niet een bakfiets zonder bak (een ouderwetse transportfiets!)

http://preppers.nl/forum/threads/313-Bugout-Bike?p=21913#post21913

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me wel iets voorstellen bij het idee van een bakfiets, ik heb zelf geen rijbewijs dus als ik een Bug Out moet doen dan is het op de fiets. Ik had tot vorig jaar nog een zelf opgeknapte Bakfiets. Ding was hartstikke mooi en ik heb het later maar weer verkocht omdat ik er haast niets mee deed, het was een projectje van me.

 

Kortom ik weet wat de voordelen en nadelen zijn van een bakfiets.

 

Voordeel: Je kan een grote hoeveelheid op de fiets meenemen.

Nadeel: Als je bakfiets kapot gaat heb je een groot probleem, want je zit met je gear vast.

 

Mijn advies: Koop een fiets aanhanger. Waarom een aanhanger?

Nou, als je fiets kapot gaat kan je de aanhanger alsnog lopend verplaatsen. Gaat je aanhanger kapot, dan kan je die verbergen en met de fiets je beetje bij beetje je gear wegbrengen.

 

ik zag deze zo net, ik weet zeker dat ze ook nog wel goedkoper te krijgen zijn, maar het is een voorbeeld. Maar ondanks de hoge prijs, ik weet dat bakfietsen nog duurder zijn.

[ATTACH=CONFIG]3950[/ATTACH]

http://hollandbikeshop.com/fietskarren/roland-fietskarren/roland-transport-fietskarren/roland-fiets-aanhanger-jumbo-20-maximaal-200-kg/?gclid=CPDQpJCww7cCFTMdtAodBikAOg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Hoi @Heksenboot neen nog geen brommer gehad. Gereedschap in overvloed gelukkig :).

Ik zit zelf meer te kijken naar een cargo bee, dat is wel een moderne scooter transportfiets_1022.jpg.22788ef7e5b328fa12d758267c5bb519.jpg (kleur komt dan wel goed)

Voor een quad of buggy is een auto rijbewijs nodig. Dan moet je je examen, voor zover ik weet, met een auto doen. En door de krachtlevering van sturen met een rond stuurwiel raak ik verlamd. Fiets stuur gaat prima.

 

Het is bedoeld als allerdaags voertuig voor het doen van boodschappen enz. Maar ook als bov.

 

Groetjes,

 

Appelflapje

 

Met dat bakscootergrietje wil ik ook wel ns fietsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...