Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOLocations en BORoutes bepalen...


jada

Aanbevolen berichten

Het is mijn stellige overtuiging dat het altijd de beste optie is om zo lang mogelijk thuis te blijven.

Tenzij de situatie zo veranderd dat het thuis net zo of nog erger onveilg is dan elders.

Dat is het moment waarop in een paar minuten de BOB's worden gepakt en.....ja....en dan?

 

Als ik zo eens op het forum rondkijk zie ik mensen met een eigen BOL

Dat klinkt goed maar, wat nou als het "gevaar" juist uit die kant komt?

Dus ik denk niet dat er een vaste BOL komt.

 

Ik denk in de volgende richting;

 

In Nederland is de omgeving Veluwe relatief dun bevolkt en ligt hoger.

Vandaar uit door naar;

- Zuidelijk Duitsland

- Zuidelijk Frankrijk

In Europa zijn dit de twee locaties die redelijk dichtbij en relatief dunner bevolkt zijn.

 

comments anybody?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Het is mijn stellige overtuiging dat het altijd de beste optie is om zo lang mogelijk thuis te blijven.

Tenzij de situatie zo veranderd dat het thuis net zo of nog erger onveilg is dan elders.

Dat is het moment waarop in een paar minuten de BOB's worden gepakt en.....ja....en dan?

 

Als ik zo eens op het forum rondkijk zie ik mensen met een eigen BOL

Dat klinkt goed maar, wat nou als het "gevaar" juist uit die kant komt?

Dus ik denk niet dat er een vaste BOL komt.

 

Ik denk in de volgende richting;

 

In Nederland is de omgeving Veluwe relatief dun bevolkt en ligt hoger.

Vandaar uit door naar;

- Zuidelijk Duitsland

- Zuidelijk Frankrijk

In Europa zijn dit de twee locaties die redelijk dichtbij en relatief dunner bevolkt zijn.

 

comments anybody?

 

Als je nog een tijdje hier op het forum rondkijkt, kom je vanzelf Shelter Camping tegen. Dan heb je een BOL op een camping, ben je bezig met groepsvorming, want samen sta je sterk (in je eentje tegen bendes vraagt nogal wat Rambo-inslag ;)) en heb je gelijk een rustpunt op een route naar het buitenland.

Zelf heb ik gekozen voor de route Drenthe- Noord Duitsland- Oost Europa/Scandinavië.

Drenthe is weg uit de Randstad en rustiger.

Maar we gaan ook een SC in Brabant opzetten. Meer routes, meer opties, meer mogelijkheden.

Shelter Camping Groep is ook kennismaken met elkaar en leren van elkaar. Survival. Zelfvoorzienendheid. Dat soort dingen.

 

Linkje staat in mijn onderschrift. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das volgens mij erg kwetsbaar....

Bwa, als je heel erg snel bent en weg bent voor dat mensen door hebben dat er echt iets aan de hand is, valt dat nog wel mee denk ik. Natuurlijk trek je de aandacht, maar ik denk dat mensen met zo'n gigantische truck waar alles in zit ook wel de aandacht trekken.

 

Het is alleszins een oplossing als je toch iet of wat een BOL wilt hebben, maar geen 'vaste' :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog een tijdje hier op het forum rondkijkt, kom je vanzelf Shelter Camping tegen. Dan heb je een BOL op een camping, ben je bezig met groepsvorming, want samen sta je sterk (in je eentje tegen bendes vraagt nogal wat Rambo-inslag ;)) en heb je gelijk een rustpunt op een route naar het buitenland.

Zelf heb ik gekozen voor de route Drenthe- Noord Duitsland- Oost Europa/Scandinavië.

Drenthe is weg uit de Randstad en rustiger.

Maar we gaan ook een SC in Brabant opzetten. Meer routes, meer opties, meer mogelijkheden.

Shelter Camping Groep is ook kennismaken met elkaar en leren van elkaar. Survival. Zelfvoorzienendheid. Dat soort dingen.

 

Linkje staat in mijn onderschrift. :)

 

een route naar Oost-europa is ook nog een optie die ik verder wil uitwerken.

Maar Scandinavië begrijp ik niet....Dan moet je toch met een boot over?

Met alle risico's van dien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Bwa, als je heel erg snel bent en weg bent voor dat mensen door hebben dat er echt iets aan de hand is, valt dat nog wel mee denk ik. Natuurlijk trek je de aandacht, maar ik denk dat mensen met zo'n gigantische truck waar alles in zit ook wel de aandacht trekken.

 

Het is alleszins een oplossing als je toch iet of wat een BOL wilt hebben, maar geen 'vaste' :p

 

Een caravan is leuk als BOL, als hij al ergens staat. Niet om mee te vluchten. Kwetsbaar inderdaad, zoals @jada zegt.

Dat gaat @Kans nog wel even uitleggen, als we naar SC Vlaanderen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik een rijbewijs zou hebben dan zou ik een bestel busje ombouwen van de binnenkant. Onopvallend en toch uitgerust met meerdere slaapplaatsen en preps. Natuurlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar een legertruck, maar aangezien mijn budget beperkt is dan zou ik voor onopvallend gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vooral erg benieuwd naar de routes en (eind)bestemmingen die men als optie houdt.

 

Zoals gezegd heb ik een aantal opties op het oog die ik verder wil uitwerken (vervoersmogelijkheden, reistijd, tussenstops, (alternatieve)routes,etc.)

 

Dichtbij (tussenstop); Nederland Veluwe (eventueel shelter camping thnx@heksenboot)

Meer dan een dag reizen; europa ; zuidelijk frankrijk of zuidelijk duitsland

Nog verder; oost europa (zuidelijk polen/tsjechie)

 

Een en ander afhankelijk van de richting van waaruit de dreiging komt.

 

Qua vervoer kies ik indien mogelijk voor mijn dagelijkse auto (VW passat 2.0 Diesel uit 2011)

- Het is de praktische keuze.

- Niet zo opvallend als een legergroene BOV.

- Vrij robuuste auto die ik ook wel ergens doorheen durf te duwen als het moet....

- Een volle tank is goed voor ruim 1.250 km en een extra volle jerrycan staat hier al klaar.

 

Een BOV is in mijn optiek slechts een middel om snel en veilig "Out of Dodge" te komen.

Het doel is ons zo snel mogelijk weer ergens op een veilige plaats" in te graven"

 

Alternatieve routes met de benenwagen ben ik ook aan het uitwerken.

 

Zijn er meer van jullie die deze richting op denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

@jada, een auto is mooi, behalve als de snelwegen vol vluchtende mensen staan. Het is op een doordeweekse werkdag al file-land.

Fietsen is een hele goeie.

Probeer een modulair systeem uit te werken, waarbij je steeds een hinderlijk deel kan afkoppelen.

 

Auto - Fiets - Lopen met Rugzak - Lopen met EDC (rugzak kan je kwijtraken, b.v. in overstroming of bij oversteken van water, enz.)

Dus iets opblaasbaars/boot-achtigs is ook handig. Waterdichte drijvende rugzak, dat soort dingen.

 

Wat vind je zelf het probleem, bij een oversteek naar Scandinavië?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw ja... trouwens...

 

Ik zie ook een aantal die naar Scandinavië gaan om te BOLen.

Een goede en dunbevolkte bestemming maar;

Hoe kijken jullie dan aan tegen de oversteek via het water?

 

als ik die riching ga...Oresund Bridge,Denemarken / Zweden

Link naar reactie
Delen op andere sites

zweden, of harz gebied in duitsland, lijkt me perfect, veel ouwere mensen, die kun je vaak nog een kunstje van leren, lekker met de caravan, zon uittocht zal echt niet van de ene op de andere dag er voor zorgen dat de weg vol staat, maar als het wat ondeugender gaat worden moet je gewoon bijtijds gaan. hoe langer je wacht, hoe meer gespuis er langs de weg gaat lopen en je bestelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...