Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tear-Aid tent reparatie middel


prepper053

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb vandaag mijn gebruikte tent binnen gekregen. Zoals verwacht had het al een lading reparaties gehad, maar ik ontdekte zelf ook nog een aantal kleine dingen die nog niet waren gedaan.

Dus vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar tent reparatie setjes. Nu kwam ik dit net tegen:

 

TEAR-AID is een uniek transparant reparatiemiddel waarmee u scheuren en gaten in praktisch alle materialen eenvoudig dicht. Het is ongekend sterk en elastisch. TEAR-AID is geen tijdelijke oplossing. TEAR-AID heeft diverse eigenschappen die het tot het ideale reparatiemiddel maken: het is extreem sterk, waterdicht, luchtdicht, zeer elastisch, het verkleurt niet, het droogt niet uit en is permanent. TEAR-AID repareert onder andere: tentdoek, rubber (opblaas-) boten, springkussens, zonne- en regenschermen, jassen en tassen. Maar ook producten van aluminium, roestvrij staal, polyester en meer.

 

 

http://europrinz.24uurshop.nl/product/188005/Tear_aid_op_rol_A_of_B.aspx

 

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee?? Want dit lijkt me wel handig voor reparaties van tenten, zeilen opblaas boten, luchtbedden en ga zo maar door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik spreek uit ervaring... duct-tape is niet geschikt om iets dergelijk te plakken als een opblaas boot of een raam van een tent. ook is duct-tape niet elastisch. ik heb ooit een keer iemand gezien die de binnenband van een fiets ermee wilde plakken... laat ik het zo zeggen er was een nieuwe binnenband nodig na die fiasco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053

 

Aldi aanbieding vanaf komende maandag: 4 tot 6 persoonstent E 89,99.

Dat is 2 rolletjes reparatietape en een tientje.

 

Of de doek kwaliteit zo goed is, dat weet ik natuurlijk niet.

Wij zelf hadden een lekkage op SC (op de tentnaden), en dat was een duurdere tent, wel 8 jaar oud dat tentje, maar toch.

Die tent was maar 2 keer heel kort gebruikt. En gekocht bij een outdoor centrum.

 

Heb wel eens heimwee naar de oude canvasdoek tenten geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053

 

Aldi aanbieding vanaf komende maandag: 4 tot 6 persoonstent E 89,99.

Dat is 2 rolletjes reparatietape en een tientje.

 

Of de doek kwaliteit zo goed is, dat weet ik natuurlijk niet.

Wij zelf hadden een lekkage op SC (op de tentnaden), en dat was een duurdere tent, wel 8 jaar oud dat tentje, maar toch.

Die tent was maar 2 keer heel kort gebruikt.

 

Heb wel eens heimwee naar de oude canvasdoek tenten geloof ik.

 

Ik heb een tent van meer dan 700€ als daar een scheurtje in komt gooi je die niet zomaar weg . Die ga je toch even repareren . BDW het is een tent in canvas

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tent van meer dan 700€ als daar een scheurtje in komt gooi je die niet zomaar weg . Die ga je toch even repareren . BDW het is een tent in canvas

 

Geert

 

Dat snap ik Geert. Zulke tenten gaan volgens mij ook veel langer mee.

Maar als je geen 700 euri te besteden hebt, dan kiezen velen toch voor een goedkopere uitvoering.

Jammer dat ik mijn bungalowtent (hahahaha, ja zo heten ze vroeger :), moest er nog over nadenken ook, dus lang geleden) heb weggegeven.

Ik denk dat ik er maar 1 zelf ga maken, die aan de bus vastgemaakt kan worden. En dan van steviger doek.

 

Zo'n goedkopere is leuk, maar op de lange duur misschien wel duurkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tear-Aid is super spul en zeker niet te vergelijken met Duck-tape! Ik gebruik het om het dak van de auto van mijn vrouw mee te repareren (is gedeelte cabrio dak). Duck-tape blijft in weer en wind niet zitten en waait er vaak na enkele dagen weer af. Tear-Aid daarin tegen hecht super goed en blijft minimaal 1-2 jaar zitten. Voor tenten lijkt me dit spul ook ideaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

de tent die ik heb gekocht is ex-leger, dus het is sterk canvas en zelfs brand werend. er zit een klein scheurtje in het raam gedeelte van ongeveer 1 tot 2 cm. dat is iets wat je dus niet met iets dergelijks al duct-tape gaat repareren en ook niet iets waarvoor je het hele raam laat vervangen. Het vervangen van het raam lijkt mij zowiezo geen optie omdat er een speciaal soort plastic zeil inzit, er lopen draden doorheen.

 

verder lijkt tear aid me ook handig om eventueel een luchtbed te repareren, poncho, regenkleding en dergelijke. De link die ik heb geplaatst gaat over een rol van 1.5 meter, maar je hebt ook setjes van 10 tot 14 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...