Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe snel kan/zal de boel escalleren?


Kans

Aanbevolen berichten

Voor velen een moeilijk voor te stellen scenario, maar als de pleuris uitbreekt hoe snel gaat dat?

 

Het antwoord is simpel " te snel" en helemaal voor de steden..

 

Kijk even naar feiten die er zijn, gebeurde rellen, denk aan voetballen maar ook Haren na dat faceboek feestje..

 

Mocht het gebeuren, en blijkbaar kan iets sufs als een voetbalwedstrijd, of een domme uitnodiging op facebook al voldoende zijn als trigger!, dan gaat het enorm snel.

 

Dus wat als de winkels leeg zijn en blijven, de stroom uitvalt, agenten/leger geen salaris meer krijgen, dus een echte aanleiding! Dan slaat niet alleen binnen no time de vlam in de pan maar elke vorm van controle zal er niet zijn.

Ons handhavingssysteem is gebaseerd op het goed weer scenario, als er nu al iets teveel fout gaat staat het complete systeem al onder druk. En dat onder normale omstandigheden.

Als een binnestad geplunderd wordt en in de fik staat, denk je dan dat een handje vol politie agenten een poging doet om de orde te herstellen of dat die ervoor kiezen hun eigen gezin te gaan beschermen...?

 

En als dat twee dagen lang escalleert zou er dan nog een plotitiebureau staan of zou dat al afgefakkeld zijn?

Valt er nog te pinnen of zal het bankkantoor nog open zijn als er een bankvakantie bij komt, of vliegt er ook daar een brandbom door de ramen?

De hele maatschappij zit vol met ontevredenheid, onmacht, en is boos.

Als dat echt loskomt dan ontploft het.

 

http://www.shtfplan.com/headline-news/cities-will-collapse-even-sooner-than-we-fear_05242013

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

persoonlijk denk ik dat Nederland veel bewoners heeft met normen en waarden en fatsoen. En deze groep mensen wordt het spuug maar dan ook spuugzat dat een selectief deel van de bevolking overal lak aan heeft. daarmee bedoel ik zowel allochtonen als autochtonen. naarmate de crisis aanhoudt, zal deze bevolking het steeds slechter krijgen, minder uitkering, kinderbijslag enz en zullen er dus plunderingen gaan plaatsvinden.

Zolang dit ieder voor zich is, is er weinig gevaar. een individu kan niet op tegen een politie apparaat. Zodra er een samenwerking komt van plunderaars enz, dan kan het snel gaan denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

mensen rekenen teveel op ons politie apperaat ....echter kijk als voorbeeld naar sweden waar de politie opdracht krijgt om vooral niets te ondernemen tegen de relschoppers....er worden huizen,auto,s , politieburo,s afgefakkeld ......stel je voor jou auto wordt in de hens gezet de auto waar je hard voor gespaard hebt, die je nodig hebt voor je levensonderhoud ....en de politie doet niks en de brandweer kan niks........jij mag niks want tegen jou wordt dan wel acktie ondernomen , want nee de boel mag niet verder escaleren......Mensen wordt wakker de boel is al geescaleerd .......nee zielig voor de mensen in sweden ........triest!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk denk ik dat Nederland veel bewoners heeft met normen en waarden en fatsoen. En deze groep mensen wordt het spuug maar dan ook spuugzat dat een selectief deel van de bevolking overal lak aan heeft. daarmee bedoel ik zowel allochtonen als autochtonen. naarmate de crisis aanhoudt, zal deze bevolking het steeds slechter krijgen, minder uitkering, kinderbijslag enz en zullen er dus plunderingen gaan plaatsvinden.

Zolang dit ieder voor zich is, is er weinig gevaar. een individu kan niet op tegen een politie apparaat. Zodra er een samenwerking komt van plunderaars enz, dan kan het snel gaan denk ik

 

 

dat aantal gaat snel achteruit, ik heb het gevoel dat normen en waarden niet lang meer vertegenwoordigt word in de mensheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen rekenen teveel op ons politie apperaat ....echter kijk als voorbeeld naar sweden waar de politie opdracht krijgt om vooral niets te ondernemen tegen de relschoppers....er worden huizen,auto,s , politieburo,s afgefakkeld ......stel je voor jou auto wordt in de hens gezet de auto waar je hard voor gespaard hebt, die je nodig hebt voor je levensonderhoud ....en de politie doet niks en de brandweer kan niks........jij mag niks want tegen jou wordt dan wel acktie ondernomen , want nee de boel mag niet verder escaleren......Mensen wordt wakker de boel is al geescaleerd .......nee zielig voor de mensen in sweden ........triest!!!

 

Het lijkt wel in de cultuur van West/Noord Europeanen te zitten om alles maar te pikken. Als je auto's in de fik gestoken worden, probeer je dat toch met de buurt te verhinderen? De Zweden lijken hier helemaal niets tegen te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sociale onrust onder de bevolking kan de "staat van beleg" binnen 48 a 72 uur in nederland worden ingevoerd. Dit houdt in: een staatsgreep onder leiding van de koninklijke marechaussee. En dit natuurlijk in samenwerking met alle andere defensie onderdelen en politie. Nederland word dan hermetisch afgesloten, je kan er niet in en niet uit. Vandaar dat men het politie apparaat nationaal wil maken!

 

Voorbeeld: op vrijdag is er een grote "technische storing" bij alle banken, niemand kan internetbankieren, geld opnemen of pinnen maar maandag zal alles volgens de banken weer in orde zijn. Dit betekend automatisch ---> weg wezen!

 

Er komen nogal wat noodverordeningen kijken bij een staatsgreep, daarnaast kan ook de volgende oorlogswet in werking treden:

 

* Inlichtingen verlangen en inzage vorderen van documenten en computerbestanden.

* Toegang tot of het gebruik van bepaalde gebouwen, verblijfplaatsen of terreinen verbieden.

* Het vertoeven in de open lucht beperken. (Samenscholingsverbod, dit geldt vanaf 3 personen)

* Het via een verordening verbieden van het hebben en verspreiden van ideeën op papier of via films.

* Het verbieden van openbare samenkomsten en van niet openbare bijeenkomsten van meer dan 10 personen.

* Het tewerkstellen van niet-militairen boven de 18 jaar zonder toepassing van het arbeidsrecht.

* Het afwijken van de wet op lijkbezorging

* Het fouilleren van mensen aan de kleding en van mensen die een gevaar vormen aan het lichaam.

* Het interneren van mensen die een gevaar vormen

* Het verplaatsen van gevangenen uit gevangenissen naar andere bewaarplaatsen

* Gebieden te ontruimen en/of objecten wegruimen die de krijgsmacht in de weg staan

* Verkeer binnen een gebied te regelen

* Het verlaten van een gebied verbieden van zaken en van niet-militairen die voor de verdediging nuttig kunnen zijn.

* Het aanbrengen van veranderingen in, aan of op terreinen en opstallen voor te schrijven, te beperken of te verbieden.

* Het vorderen van gelden in watvoor vorm dan ook (pm, noodwet financieel verkeer)

* Het vorderen van voertuigen.

* Het vorderen van wapens, explosieven, gevaarlijke stoffen, telecomvoorzieningen en anders regelen van postbezorging, het onbruikbaar maken van spoorwegen.

 

 

Een militair is bevoegd hierbij geweld te gebruiken als het doel dit, mede gelet op de aan het gebruik van geweld verbonden gevaren, rechtvaardigt en dat doel niet op een andere wijze kan worden bereikt. Aan het geweld gaat zo mogelijk een waarschuwing vooraf en het moet in verhouding tot het doel redelijk en gematigd te zijn. ( sta even stil bij het niveau van de gemiddelde infanterist bij de landmacht, 18 jr.)

 

Tip: gebruik geen snelwegen als het zover is..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor velen een moeilijk voor te stellen scenario, maar als de pleuris uitbreekt hoe snel gaat dat?

 

Het antwoord is simpel " te snel" en helemaal voor de steden...Kijk even naar feiten die er zijn, gebeurde rellen, denk aan voetballen maar ook Haren na dat facebook feestje....Mocht het gebeuren, en blijkbaar kan iets sufs als een voetbalwedstrijd, of een domme uitnodiging op facebook al voldoende zijn als trigger!, dan gaat het enorm snel.

 

Er zijn Triggers en er zijn Oorzaken; zolang iedereen in het gareel blijft lopen, ook als er wel een goede reden is om te muiten (de Oorzaak), is er geen probleem. Bijvoorbeeld de economie collabeert, maar we blijven naar ons werk gaan, er wordt een ruilsysteem opgezet voordat iemand echt in de moeilijkheden komt met het gebrek aan euro's, de vuilnismannen blijven aan het werk, er komt nog steeds water uit de kraan en prik uit je stopcontact. Als er echter op grote schaal mensen uit hun huis worden gezet omdat de banken vinden dat ze recht hebben op euro's (die de mensen dan niet hebben....) dan kan het uitzetten van een alleenstaande moeder met drie kinderen de aanleiding zijn (Trigger) voor rellen, SHTF, plunderingen, The End of Society. Afhankelijk van de Oorzaak zal SHTF leiden tot TEOTWAWKI (bijvoorbeeld komeetinslag, dat is Oorzaak en Trigger inéén) of na verloop van tijd is er een terugkeer naar de nieuwe normaal (bankencrisis etc....of een om zich heen grijpend virus waarbij 30% overlijdt; na een jaar of twee is alles weer hopelijk normaal).

 

Dus wat als de winkels leeg zijn en blijven, de stroom uitvalt, agenten/leger geen salaris meer krijgen, dus een echte aanleiding! Dan slaat niet alleen binnen no time de vlam in de pan maar elke vorm van controle zal er niet zijn. Ons handhavingssysteem is gebaseerd op het goed weer scenario, als er nu al iets teveel fout gaat staat het complete systeem al onder druk. En dat onder normale omstandigheden.

Als een binnenstad geplunderd wordt en in de fik staat, denk je dan dat een handje vol politie agenten een poging doet om de orde te herstellen of dat die ervoor kiezen hun eigen gezin te gaan beschermen...?

 

Aanvankelijk zal, bij elke SHTF, het systeem reageren. Dat is goed, want je wenst geen narigheid, rellen lijken mij afschuwelijk, plunderingen al helemaal. Niemand is er bij gebaat dat er wetteloosheid losbreekt....plunderingen, verkrachtingen, extreem geweld en/of moord en doodslag, inbraken op grote schaal bij onschuldige mensen want de politie heeft haar handen vol....het is mijn nachtmerrie en de reden dat ik PREP en de reden dat ik zeker weet dat ik het Solo met mijn Gezinnetje niet ga redden.....daar heb ik een groep voor nodig. Als groep (SC?) sta je sterk. Het alternatief: een bunker en wachten tot de rust is wedergekeerd, is ook een optie. Wel is het dan ook zo dat als je uit je bunker komt, de meest gehaaide figuren die TEOTWAWKI hebben overleefd, klaarstaan om je schedel in te rammen.

 

En als dat twee dagen lang escalleert zou er dan nog een plotitiebureau (Politiebureau?)staan of zou dat al afgefakkeld zijn? Valt er nog te pinnen of zal het bankkantoor nog open zijn als er een bankvakantie bij komt, of vliegt er ook daar een brandbom door de ramen? De hele maatschappij zit vol met ontevredenheid, onmacht, en is boos. Als dat echt loskomt dan ontploft het.

 

Prep ze, Kans

 

Ik weet niet of de hele maatschappij vol zit met ontevredenheid, het lijkt wel zo, maar volgens mij is het meer zo dat mensen in toenemende mate ontevreden zijn, ondanks elke dag een natje droogje en een uitkering, hoe karig soms ook. Huursubsidie, toeslagen, een autootje voor de deur, er valt altijd wel van alles te klagen in Nederland. En er zijn natuurlijk ook hele volksstammen belust op onrust dus is een klein vonkje genoeg (Haren Project Facebook X) om hele clubs met idioten te laten ontsporen. Haren is echter geen Nederland. Er is meer Oorzaak voor nodig om een Trigger als Haren te doen ontvlammen in een landelijk SHTF. Onmacht? Boos? Mensen sluiten nog immer graag de ogen voor de hufterigheid van de banken, de korte termijn oplossingen van de overheid ten aanzien van de economische crisis bestrijdingbestrijding, halen hun schouders op over het verdwijnen van geld richting belastingparadijzen van de Starbucks, de Apple's, de noem ze maar op. De sponsoring van de Too Big Too Fail instituten.....is men daar al boos genoeg over? Het imponeert van niet, ik ze nog altijd miljoenen Nederlanders met Oranje vlaggetjes de zulthoofden die het volk al eeuwen leegzuigen, toejuichen op 30 April.....er is nog redelijk wat Eensgezinde Saamhorigheid. Of kunnen we dat beter Aangeleerde Doofheid noemen?

 

Zolang het plebs accepteert dat we worden bestolen, zolang de Oorzaak nog niet ernstig genoeg lijkt, zolang er geen echte Trigger is.....zolang zal deze samenleving voortstuntelen. Het is werkelijk de vraag of die -in mijn ogen domme- politici maatregelen kunnen treffen om het tij te keren, de vraag is of er geen grotere krachten bestaan die de samenleving willen tackelen (NWO? Bilderberg? De Banksters? Skull and Bones? Illuminati? Etc....) en of de Powers That Be niet teveel rotzooi maken in andere landen zodat we in ons eigen landje ineens gevaar lopen ons kop te verliezen aan een of andere religieuze mafkees. En dan hebben we nog geen dodelijk virus voor onze kiezen gehad, geen ruimteklomp van een paar kilometer doorsnede, geen ....... enfin, Prep ze, Keyser Suze....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren is tijdens een Amsterdams dancefeest paniek uitgebroken. En je raadt het al: de bar en de garderobe zijn ter plekke geplunderd.

Wat hier gebeurt op kleine schaal, zal bij landelijke panieksituatie (bank holiday, ramp, omvangrijke dreiging) snel op grote schaal gebeuren.

Ik denk dat je blij mag zijn als je de 24 uur haalt..

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/3447763/2013/05/27/Gasten-niet-gefouilleerd-op-fataal-dancefeest.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer mensen je bij elkaar hebt hoe groter het probleem.

Mijdt grote steden, hier zullen activiteiten in de ruimste zin van het woord het grootst zijn.

 

Het blijft lastig. reken nergens op. je weet niet of, wat, hoe en wanneer iets gebeurt.

Dynamisch zijn en blijven.

 

En hoe snel kan het escaleren? Het kruitvat zit al aardig vol. Als het vlam vat dan escaleerd het denk ik in een veel te korte tijd.

Als je het aan ziet komen.Alles uit je handen laten vallen en meteen je gezin bij elkaar krijgen en handelen.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schiet me nog wat te binnen....

 

Als eea escaleert en er komt een noodverordening dan kan je er donder op zeggen dat elke vorm van communicatie wegvalt.

Hier geldt het principe van verdeel en heers. Met de huidige media en techniek gaat de infoverspreiding zo snel dat iedereen zijn zaakjes kan regelen nog voordat eventuele confiscatie begint.

 

Ik kan me voorstellen dat ze communicatie platleggen om zo iedereen te verrassen.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige reden dat mensen naar instanties zoals de politie luisterd is vanwege het zogeheten geweldsmonopolie. De politie mag als enige op een legale wijze geweld toepassen. De meeste mensen houden zich dan aan de geldende wetten en regels omdat ze de consequenties van het overtreden niet willen dragen.

 

Maar wat nou als dat handhavende orgaan de consequenties niet meer ten uitvoer kan brengen?

 

Dan heeft men niks om bang voor te zijn.

 

De bevolking heeft nu al weinig op met La Hermandad, laat staan als de vlam in de pan gaat. Er zullen ook zat militairen zijn die principieel zullen weigeren om zich tegen de eigen bevolking te keren.

 

Simpel rekensommetje: +- 40000 agenten. +- 40000 militairen. +- 17 miljoen burgers.

 

Succes.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige reden dat mensen naar instanties zoals de politie luisterd is vanwege het zogeheten geweldsmonopolie. De politie mag als enige op een legale wijze geweld toepassen. De meeste mensen houden zich dan aan de geldende wetten en regels omdat ze de consequenties van het overtreden niet willen dragen.

 

Maar wat nou als dat handhavende orgaan de consequenties niet meer ten uitvoer kan brengen?

 

Dan heeft men niks om bang voor te zijn.

 

De bevolking heeft nu al weinig op met La Hermandad, laat staan als de vlam in de pan gaat. Er zullen ook zat militairen zijn die principieel zullen weigeren om zich tegen de eigen bevolking te keren.

 

Simpel rekensommetje: +- 40000 agenten. +- 40000 militairen. +- 17 miljoen burgers.

 

Succes.

 

je kan de politie van tegenwoordig niet vergelijken met de nobele hermandad. vergis je niet in de macht van een organisatie vs een losgeslagen bende. er zijn verhalen te over waar een grote groep altijd de orders volgt van een handje vol machthebbers. dat is altijd al zo geweest. Waarom? omdat de 17 miljoen niet als 1 man samen werken. en die 80000 wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan de politie van tegenwoordig niet vergelijken met de nobele hermandad. vergis je niet in de macht van een organisatie vs een losgeslagen bende. er zijn verhalen te over waar een grote groep altijd de orders volgt van een handje vol machthebbers. dat is altijd al zo geweest. Waarom? omdat de 17 miljoen niet als 1 man samen werken. en die 80000 wel.

 

Nou ? Als ik een groep matig georganiseerde holigans zie en hoe moeilijk die het een paar goed getrainde ME'rs maakt?

Dan denk ik als er honger en overleven bij komt kijken een matig georganiseerde groep een kleinere goed georganiseerde groep compleet overloopt.

 

Dan zullen er best strongholds zijn maar de rest zal snel vogelvrij zijn lijkt me?

Vergeet ook niet dat die goed georganiseerde mensen ook liever hun familie beschermt dan tegen de eigen bevolking gaat vechten.

En als er dan ook nog een groep zich openlijk bij die bevolking aansluit en zich tegen de macht keert dan is de choas kompleet..

 

Ik denk dat met name de steden binnen een paar dagen onherkenbaar zijn.

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...