Ga naar inhoud
GENEGEERD

Noodwet financieel verkeer Geldend op 27-03-2013

dixy
 Share

Recommended Posts

Alles wat u niet voor mogelijk hield is mogelijk.

De overheid heeft ook niet stil gezeten en hebben de

financiële nood wet van 25 mei 1978 weer

nieuw leven in geblazen. De wettekst is bijgewerkt tot en met de datum zoals

vermeld bovenaan de pagina. zie link

http://wetten.overheid.nl/BWBR0003173/geldigheidsdatum_27-03-2013#HoofdstukV

Deze wet kan zo in gebruik worden genomen en waarom is de

tekst bij gewerkt op 27-03-2013 . Er wordt dus wel degelijk rekening mee gehouden dat de euro gaat vallen.

Bron: Pietje:cool:

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoe langer deze statusquo kan door etteren hoe groter de kans op of een ramp of een regionaal/globaal ingrijpen.

Ook dat laatste zal voor de gewone man een ramp zijn.

De huidige ellende op monetair en economisch vlak is dusdanig dat er eigenlijk geen normale oplossing mogelijk is...

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Ik zit de wet tekst eens rustig door te lezen... Het is vanuit het standpunt van de regering logisch dat ze zo'n soort wet klaar hebben staan. We zijn hier niet de enige die zich voorbereiden...

De voorbereiding die we hier vaak terug zien is investeren in goud, als ik het goed lees kan dat ook nadelig zijn, graag jullie visie op de mogelijkheid van vorderingen.

Artikel 26

Onze Minister is bevoegd - zo nodig in afwijking van andere wettelijke regelingen - voorschriften te geven ten aanzien van de financiële betrekkingen met het buitenland, alsmede ten aanzien van het vorderen van gouden munten, fijn goud, alliages van goud (onbewerkt of halffabrikaat) en buitenlandse activa van ingezetenen. Tenzij bijzondere omstandigheden dit naar zijn oordeel onmogelijk maken, oefent hij deze bevoegdheden niet uit dan in overeenstemming met Onze Ministers van Buitenlandse Zaken, van Economische Zaken en van Landbouw en Visserij.

Link naar reactie

Ik zit de wet tekst eens rustig door te lezen... Het is vanuit het standpunt van de regering logisch dat ze zo'n soort wet klaar hebben staan. We zijn hier niet de enige die zich voorbereiden...

De voorbereiding die we hier vaak terug zien is investeren in goud, als ik het goed lees kan dat ook nadelig zijn, graag jullie visie op de mogelijkheid van vorderingen.

Artikel 26

Onze Minister is bevoegd - zo nodig in afwijking van andere wettelijke regelingen - voorschriften te geven ten aanzien van de financiële betrekkingen met het buitenland, alsmede ten aanzien van het vorderen van gouden munten, fijn goud, alliages van goud (onbewerkt of halffabrikaat) en buitenlandse activa van ingezetenen. Tenzij bijzondere omstandigheden dit naar zijn oordeel onmogelijk maken, oefent hij deze bevoegdheden niet uit dan in overeenstemming met Onze Ministers van Buitenlandse Zaken, van Economische Zaken en van Landbouw en Visserij.

Wat mij opvalt is dat er niks wordt gezegd over PM's en in specifiek ZILVER. Het is goud/goud/goud en buitenlandse activa. Voor preppers dus gelijk een mooie maas in de wet zou ik zeggen OF

een reden om ons JUIST meer te richten op goud. Want als ik dit zo lees heeft goud er alle waarschijnlijkheid van om gebruikt te worden na een financial collapse of bij de invoering van een nieuw monetair systeem. Dit in tegenstelling tot wat sommigen van ons wellicht hebben gehoord in de SBSS serie van Chris Duane (Silver bullet silver shield).

Link naar reactie

Wat mij opvalt is dat er niks wordt gezegd over PM's en in specifiek ZILVER. Het is goud/goud/goud en buitenlandse activa. Voor preppers dus gelijk een mooie maas in de wet zou ik zeggen OF

De overheid zal alles confiskeren wat haar voor de voeten komt als ze denkt het nodig te hebben om te overleven.

Dus maak je maar niet druk over mazen in de wet. De wet is ook niet meer dan een stuk papier met inkt erop. Die veranderen ze net zo gemakkelijk als ze een nulletje meer of minder op de bankbiljetten zetten.

• Leuk 1
Link naar reactie

De overheid zal alles confiskeren wat haar voor de voeten komt als ze denkt het nodig te hebben om te overleven.

Dus maak je maar niet druk over mazen in de wet. De wet is ook niet meer dan een stuk papier met inkt erop. Die veranderen ze net zo gemakkelijk als ze een nulletje meer of minder op de bankbiljetten zetten.

Mensen zullen (hopelijk) al in opstand komen ALS ze goud komen halen/confisqueren..maar als ze nog een stapje verder gaan dan dat? En gewoon buiten hun eigen wet gaan handelen, buiten DE wet gaan handelen?? Gegarandeerde volksopstand/revolutie/WROL/SHTF etc...

Dat het slechts lettertjes op papier zijn daar zit wel enige vorm van waarheid in. Zolang de wetten zijn gebaseerd op normen en waarden van de huidige maatschappij zullen deze wetten gewoon nageleefd worden en ook worden ondersteund door het volk zelf. Echter als de wetgevende macht doordraait en wetten begint op te stellen die te ver zijn verwijderd van onze (huidige) normen en waarden en daardoor geen enkele betekenis meer hebben, of niet meer overeenkomen met de gangbare werkelijkheid, dan veranderen deze wetten al snel in slechts lettertjes op papier inderdaad..

Link naar reactie

@Happy

Vraag me wel af hoe ze dat dan van plan zijn te confisceren, want kan me niet voorstellen (nog) dat ze huiszoekingen gaan doen.

mensen leveren dat gewoon netjes in hoor als er anders een gevangenis straf van 25 jaar boven je hoofd hangt.

Tevens is in de toekomst al het goud waarschijnlijk illegaal tenzij je een bewijs van aankoop hebt.

Link naar reactie

Mensen zullen (hopelijk) al in opstand komen ALS ze goud komen halen/confisqueren..maar als ze nog een stapje verder gaan dan dat? En gewoon buiten hun eigen wet gaan handelen, buiten DE wet gaan handelen?? Gegarandeerde volksopstand/revolutie/WROL/SHTF etc...

Dat het slechts lettertjes op papier zijn daar zit wel enige vorm van waarheid in. Zolang de wetten zijn gebaseerd op normen en waarden van de huidige maatschappij zullen deze wetten gewoon nageleefd worden en ook worden ondersteund door het volk zelf. Echter als de wetgevende macht doordraait en wetten begint op te stellen die te ver zijn verwijderd van onze (huidige) normen en waarden en daardoor geen enkele betekenis meer hebben, of niet meer overeenkomen met de gangbare werkelijkheid, dan veranderen deze wetten al snel in slechts lettertjes op papier inderdaad..

Er komt geen volksopstand. Groepen worden 1 voor 1 "aangepakt", alles ondersteund door media berichten. Niemand zal aan de kant van die gemene profiteurs willen staan. Uiteindelijk gaat een democratie ten onder aan te weinig economische activiteit. Hoewel de naam democratie misschien blijft, feitelijk wordt het een anarchie. Iedereen doet wat hij/zij voor juist houdt. Gemeenschappelijke regels worden niet langer nageleefd. De staat faalt gewoon.

Wat wetgeving betreft, in de vroege dagen van een democratie zijn de wetten vooral gebaseerd op het goed laten functioneren van de samenleving. Eigenlijk zijn de wetten dan overbodig, maar niemand vind het erg dat er wetten komen omdat toch iedereen zich al daaraan hield.

Naarmate een democratie ouder wordt zijn de wetten er toenemend op gericht de welvaart te verdelen. Eerst voor grote groepen, bijvoorbeeld AOW en andere uitkeringen. Later worden de profiterende groepen kleiner en kleiner. Totdat er nog maar 1 groep overblijft: de overheid zelf.

Waar we nu zijn..... dat laat ik aan jezelf over....

Denk eraan: democratie -> anarchie -> dictatuur -> aristocratie -> democratie, etc

• Leuk 1
Link naar reactie

Volgens mij zijn dit soort wetten voor een dreigende oorlog situatie. ik zie het niet zo snel gebeuren voor bijvoorbeeld een kelderende beurs wat escalleert in een Euro crisis etc. Ik vrees dat in geval van nood onze regering al snel op de boot naar Engeland zit voor er maar een van deze wetten actief is. Uiteraard om vanuit daar ons te helpen.. Het goud ligt al klaar in Canada en de US dus veel reden om het hier uit te zingen hebben ze niet. Eigenlijk zijn het gewoon preppers in het groot. Bov - check, Bol - check, stack in veilige locatie - check. Wellicht zijn er wat mensen nodig om tijd te rekken voor zo'n uittocht dan komt een noodwet natuurlijk goed van pas om dit te organiseren.

Kijk wat men doet en trek je conclusies en plan mocht het zover komen.

WR

Link naar reactie

• 4 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...