Ga naar inhoud
GENEGEERD

GMO vrij zaad.


VincentGM

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een zadenvoorraad, die 100 procent GMO-vrij is. Ik was vandaag bij de demonstratie tegen Monsanto, en dat bedrijf is dusdanig wijdvertakt, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Heeft iemand een goede link of plek waar ik een mooie zadenbank kan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Ik ben op zoek naar een zadenvoorraad, die 100 procent GMO-vrij is. Ik was vandaag bij de demonstratie tegen Monsanto, en dat bedrijf is dusdanig wijdvertakt, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Heeft iemand een goede link of plek waar ik een mooie zadenbank kan kopen?

 

http://www.bolster.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

BOLSTER!

 

En iemand zal me wel weer een zeurpiet vinden, maar dit topic is al besproken....

 

Hier de link naar de zeurpiet http://preppers.nl/forum/threads/5790-Over-dubbele-topics

 

Op onze shop zijn voordeel pakketten te verkrijgen. Op aanvraag ook persoonlijke pakketten. Prepshop.nl

 

Zaden van de bolster, allemaal eko of demeter gekeurd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis nog steeds de Heirloom/NON-GMO vermeldingen bij de product beschrijvingen ;).

 

http://www.bolster.nl/informatie

 

Je hebt gelijk, ik zal het er binnenkort bij zetten. Overigens is de term heirloom niet hetzelfde als non-gmo. Heirloom geeft alleen maar aan dat het om een oud ras gaat.

 

Hoe dan ook de zaden zijn GMO vrij, biologisch en als je andere rassen zoekt, kan ik altijd informeren.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heirloom wil zeggen dat het door overlevering al heel lang wordt gebruikt, dus ook dat het herzaaibaar is, dus dat de zaden evenwaardige planten en vruchten opleveren, dus geen 'kruising' zijn.

Kortom, het gezondste dat je kan krijgen, maar niet noodzakelijkst de grootste vruchten geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heirloom wil zeggen dat het door overlevering al heel lang wordt gebruikt, dus ook dat het herzaaibaar is, dus dat de zaden evenwaardige planten en vruchten opleveren, dus geen 'kruising' zijn.

Kortom, het gezondste dat je kan krijgen, maar niet noodzakelijkst de grootste vruchten geeft.

 

Betere omschrijving dan die van mij, maar het is lastig om dit precies af te bakenen, uiteindelijk is iedere plant een kruising, ook Heirloom, wellicht niet door de mens, maar de natuur heeft er wat op los gekruist sinds de aarde werd gevormd:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...