Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bendes beroven boeren van Spanje (Mad Max)

Tom
 Share

Recommended Posts

Eerst de sinaasappelen daarna de tractors, machines en kalveren, koperen leiding van de irrigatie systemen.

En de regering doet niets, nog meer bezuinigen. Totdat de maat vol is, de brutaalsten zij al aan het roven en plunderen

http://www.welt.de/wirtschaft/article116433686/Diebesbanden-pluendern-Spaniens-Bauern-aus.html

Deze site heeft er over gefilosofeerd

http://armstrongeconomics.com/2013/05/23/mad-max-begins-in-spain/

Zoals bekend, zijn politici goed opgeleide juristen, maar ze zijn absoluut hersendood als het gaat om de menselijke natuur (om te overleven) en de impact van hun slimme wetten . Kies gewoon een geschiedenis boek en je leest altijd dezelfde verhalen

De menselijke natuur is niet veranderd. Een moeder huilt nog steeds voor haar zoon die sterft in de strijd, vandaag nog steeds zoals ze deed in de oudheid.

Herhaalt de geschiedenis zich als een stuk van Shakespeare waar de acteurs veranderen, maar we weten wat de afloop is, ongeacht het aantal keren dat deze wordt uitgevoerd door de eeuwen heen

De waarde van een voorwerp was heel vaak voedsel..

In Japan, waar geld niet altijd beschikbaar was en geen munten werden geslagen, zijn langere perioden geweest waar het ruilmiddel werd een standaard zak rijst of zilveren munten.

http://www.vrijspreker.nl/wp/2013/02/belasting-revolte-japanse-opstand-18e-eeuw/

Tja was ik maar boer geworden, kost nu miljoenen, een beetje boerderij met alles er op en eraan

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Eerst de sinaasappelen daarna de tractors, machines en kalveren, koperen leiding van de irrigatie systemen.

En de regering doet niets, nog meer bezuinigen. Totdat de maat vol is, de brutaalsten zij al aan het roven en plunderen

http://www.welt.de/wirtschaft/article116433686/Diebesbanden-pluendern-Spaniens-Bauern-aus.html

]

Tja was ik maar boer geworden, kost nu miljoenen, een beetje boerderij met alles er op en eraan

Uhmm wil je zo graag geplunderd worden dan..:confused:

Als jet echt fout gaat dan zijn voedsel water en onderdak prio een.

En daar doen de beesten mensachtige dingen voor.

Het is triest met name omdat ik overtuigt ben dat het niet zo ver heeft hoeven komen.

Nu nog zien hoelang het duurd voordat wij de zelfde situatie zitten...

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

tja, ik kwam gisteren avond toevallig in gesprek met een man die 20 jaar lang hooligan is van een bekende nederlandse voetbal club. het gesprek ging vanuit mijn interesse in zelfverdediging oa over groeps stategie enz. Later kwam het gesprek op onrusten die gaan komen tijdens SHTF in Nederland. Daar hadden ze al wel over nagedacht.. en ze hebben een zeer betrouwbare loyale groep waar ze systematisch alles leeg roven wat ze kunnen..

Tja.. maar even goed doorpreppen haha

Link naar reactie

Heb dat verhaal ook gehoord uit de Pyreneen, aan Franse kant. Hondsbrutale bendes (herkomst Oosteuropa) die rustig nog een paar keer terugkomen als ze nog niet alles van waarde hadden meegenomen. Echt heftig, boeren in de kleine dorpen zijn al ronduit arm en worden simpelweg van al hun gereedschap beroofd. Daar zit je dan, je kunt helemaal niks.

Link naar reactie

Ik weet dat het nu nog steeds als ver weg en ongeloofelijk onwaarschijnlijk klinkt, maar ik blijf het verkondigen:

Als je het niet kunt vasthouden en verdedigen mag je best zeggen dat het van je is maar zal het waarschijnlijk door een ander genomen worden.

( een van de varianten)

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Gast Heksenboot
:) Wij hebben al even gepraat!

Maar precies, dit zijn onderwerpen voor meetings en minder geschikt voor forums...

Prep ze,

Kans

Ja, als er slimme gasten tussen zitten (Kleine Kans :)), lezen ze mee.

even pm maar.

Link naar reactie

tja, ik kwam gisteren avond toevallig in gesprek met een man die 20 jaar lang hooligan is van een bekende nederlandse voetbal club. het gesprek ging vanuit mijn interesse in zelfverdediging oa over groeps stategie enz. Later kwam het gesprek op onrusten die gaan komen tijdens SHTF in Nederland. Daar hadden ze al wel over nagedacht.. en ze hebben een zeer betrouwbare loyale groep waar ze systematisch alles leeg roven wat ze kunnen..

Tja.. maar even goed doorpreppen haha

Scary dit..... heb je nog gevraagd of ze naast roven nog andere opties tot hun beschikking hadden? Hamsteren bijvoorbeeld?

Link naar reactie

@Ronin Kogaratsu: Hebben je duistere vrienden
@Chinaka

Ik ken mensen uit meerdere groeperingen. ik sta niet achter hun motieven, en gedrag.

Maar ik kan wel 1 ding zeggen. Mensen die denken dit doe ik wel even. hebben nooit een adrenalne situatie meegemaakt. Jongens die jarenlang een hooligan situatie hebben opgezocht kennen alle facetten van adrenaline, groepsdruk, loyaliteit, betrouwbaarheid. enz

ervaring is altijd beter dan theorie. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat een gevangene in amerkaanse gevangenis het 9 van de 10 x zal winnen van welke zwarte bander ook.

Zo ook als tshtf. veel mensen hebben geen slagvaardige groep om zichzelf mee te verdedigen. en zijn al helemaal geen geweld gewend anders dan op t.v.

Daarom vermoed ik idd weinig weerstand voor een doorgewinterde groep die nergens voor terugdeinst vs desktop warriors.

Ik veroordeel deze persoon niet om wat hij doet. Hij is bereid mij veel te leren van zijn ervaring.

Kan altijd van pas komen in een shtf situatie. keep an open mind of mind is like a parachute it only works when it is open

Link naar reactie

on topic, ik heb het echt te doen met die boeren! hoop dat er snel een initiatief komt om hen te beschermen!

Inderdaad, en die komt niet, dat is precies het probleem als een land uitelkaar aan het vallen is en de normale normen en waardes niet meer gehandhaaft worden.

Wedden dat die boeren zich aan het verrenigen zijn en dat dat het begin is van een halve burger oolog?

En heel eerlijk als de plunderaars gewone mensen zijn die hun kinderen proberen te voeden wie gaat er dan echt in de fout, het is overleven..

Als het bendes criminele zijn die van de wettenloosheid gebruik maken dan zullen ze erachter komen dat de boeren die in de overlevings mode gaan wel eens hard van zich kunnen afbijten...

En nogmaals het trieste is dat dit grotendeels te voorkomen was, maar ja dat is achteraf altijd natuurlijk makkelijk te zeggen..

We moeten er van leren, het gaat hier waarschijnlijk ook komen..

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Verdediging en verbergen van je spullen blijft een belangrijk maar lastig onderwerp. Alleen met je gezin red je het bijna niet van een groep hongerige mensen die geen andere keus meer hebben dan plunderen. Wel zullen ze eerst bij de winkels beginnen en daarna het distributiepunt pakken van de grote winkelcentrums. Tja, als er dan nog tekort is komen wel de gewone huizen/boerderijen aan de beurt. Of zien jullie dit anders? Onder de radar blijven zodat ze niet als eerste bij je aankloppen....

on topic: Het lijkt meer economische plundering als ze ook het koper weghalen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...