Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Verkoopt jullie overheid zo niet van die gele tonnetjes als overlevingspakket? of vergis ik me?

volgens mij ook, maar die zijn naar mijn idee niet gebasseerd voor op de langere termijn en voor wanneer echt alle luxe zoals batterijen weg zijn

wel voor de rest een goed pakket als je op hulp aan het wachten bent kun je het er wel even mee uithouden denk ik

• 3 weeks later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 124
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het Rode Kruis initiatief is steengoed en verdient onze support. Feitelijk is het een collectief burgerinitiatief, in de wetenschap dat de overheid niet altijd beschikt over de middelen, capaciteit of de wil om te helpen. Preppen is per definitie niet je als een MOL in je BOL verstoppen, maar er (met elkaar) voor zorgen dat we een veiliger en - in alle opzichten - meer sustainable samenleving krijgen.

[ATTACH=CONFIG]17133[/ATTACH]

Hier vandaag het eerste voorbericht binnen gekregen per sms dat ik straks gebeld ga worden. Bericht kwam om 11:29. maar nog geen telefoontje gehad.

Ben het met @f150 eens, dat dit een initiatief is dat we moeten ondersteunen, er zijn zat kleine rampjes te bedenken waarvoor je niet meteen voor een bug-in of out hoeft te gaan maar waar je wel je steentje kan bijdragen , en daarnaast kan je dit zien als een early warning system (bijvoorbeeld bij problemen met dijken) waarbij je misschien nog kan voorkomen(zandzakken vulen) in plaats van genezen (kelders leegpompen, mensen evacueren etc.)

GreetZ,

Pjotr78

Is het misschien een idee om alle informatie van Ready2help in een draadje te zetten ?

Ik denk het wel. Het is een serieus en levensvatbaar initiatief dat de moeite waard is om een eigen topic te hebben.

Peut etre ,c'est interessant?

Bij een overstroming kan ik denk wel helpen ,als ze me boot niet proberen te jatten:mad:

Aan jou hebben we wat @Maritimesurvival.

Heeft iemand behalve @Communicator met Noodnet gisteren ook de Twitteractie van het Rode Kruis #R2Hoefening gevolgd? Mooie actie trouwens om dat Noodnet er tussen te zetten!

Vond t wel interessant, maar voor niet deelnemer slecht te volgen volgens mij. Was ook iemand met een 'dasboard' waarop je t kon volgen ook als je geen Twitter hebt. Dat heb ik toen maar een beetje bekeken.

Oh deze pagina is nog online, dus kun je het evt nog teruglezen..:

http://crisis20.net/r2hoefening/r2hoefening-gemeente-dordrecht-heeft-vloedschotten-en-schotbalken#sthash.Ns9ZQpYu.dpbs

Ik heb ook nog een mail rondgestuurd ivm liveblog oefening... Waarschijnlijk te kort dag, om zoiets 'even' te regelen.

Van een aantal leden antwoord terug gekregen met een melding van een drukke agenda.

Ik zat inderdaad om 09:45 startklaar om deze oefening vanaf de zijlijn mee te maken, en heb toch kunnen participeren d.m.v. twitter.

Inmiddels heb ik mezelf ook aangemeld voor dit initiatief Ready2Help als vrijwilliger.

@Davena

Ik heb al genoeg hooi op m'n vork momenteel.

Ik ben momenteel bezig om verschillende initiatieven levensvatbaar te krijgen en heb ondertussen een aantal partijen benaderd die hierbij een serieuze bijdrage aan kunnen leveren.

Aankomende week nemen we deel aan een samenkomst van innovatiemanagers vanuit brandweer, GHOR, politie, gemeenten, studenten, hackers en experts vanuit ICT partijen en werken we hier samen aan nieuwe oplossingen om burgers beter te informeren over real time risico's in hun leefomgeving. Wat is het risico en wat kan de burger zelf doen om risico's te voorkomen, te beperken of om (beter) hulp te verlenen.

Tevens ben ik zelf ook mijn horizon aan het verbreden door toch de studie zendamateur te doen.

Al met al... genoeg om mezelf mee bezig te houden dus. Ik probeer inmiddels al jaren om hier iets van de grond te krijgen, maar telkens valt alle samenwerking uit elkaar, struikelt iedereen over elkaar om van achter het toetsenbord maar kritiek te kunnen leveren, waardoor vervolgens alles uitdraait op niets. Iedereen wil alles, maar willen er niets voor doen.

Nu met een aantal personen die ik hier ontmoet heb proberen we het serieus aan te pakken, we zitten elkaar achter de vodden, en er wordt werkelijk iets gecreeerd. Dat lijkt dus wel te werken.

De aanhouder wint, en als er een karaktereigenschap is die ik bezit... dan is het wel volhouden ;)

@heliport

Leef je uit en open jij een mooi topic over R2H ;)

@Communicator Oei, zo bedoelde ik het niet hoor! Weet dat jij je enorm inzet en allerlei initiatieven neemt!

Bedoelde het meer als suggestie omdat jij je had aangemeld voor Ready2Help en er dus mogelijk iets meer over zou kunnen vertellen...

Het komt misschien wat pittiger over als dat de bedoeling was. maar zo vatte ik het ook niet op hoor.

Ik weet zelf pas sinds R2H sinds deze oefening, dus lijk ik niet de aangewezen persoon om hierover te berichten. Dit is ook meer gericht op een andere tak van hulpverlening als waar ik me mee bezighoudt.

;)

Let bij mij altijd op de smileys... als er geen smiley te vinden is in mijn berichten,.. dan moet je je zorgen gaan maken :D

• 7 months later...
Dit zit er in een Amerikaans voorbeeld van een noodrantsoen voor 6 dagen bonen, rijst, gedroogde groenten en Vitapoeder te gebruiken bij rampen.

http://www.charlotteobserver.com/news/local/community/lake-norman-mooresville/article41790651.html

Wat zou er in een Nederlandse zitten?

een fluit, een waxinelichtje en een zaklamp:(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...