Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Filmpje] Antenne Problemen (27Mc)


Communicator

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi communicator,

 

De meeste moderne radio's hebben een beveiliging. Als je swr slecht is, en dat was ie zeker, grijpt die in(zeker bij hoog vermogen). Wees er maar blij mee, anders was je radio misschien kapot gegaan.

 

Groeten,

Luke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi communicator,

 

De meeste moderne radio's hebben een beveiliging. Als je swr slecht is, en dat was ie zeker, grijpt die in(zeker bij hoog vermogen). Wees er maar blij mee, anders was je radio misschien kapot gegaan.

 

Groeten,

Luke

 

De Lincoln is niet echt modern te noemen. Mja... voor zijn tijd wellicht :)

ik probeer te achterhalen van welk bouwjaar de mijne is, maar met weinig succes. Ik weet wel dat het een latere versie is, van die van mij heeft ASC (Auto Squelch) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de antenne nogmaals naar beneden gehaald. En dit keer heb ik de antenne zelf nagekeken.

En hopelijk heb ik het probleem nu wel gevonden...

 

2013-05-27-16.26.29-475x640-2-.jpg.97f2d82f44db78ae732f1c3eaa18896e.jpg

 

Bovenaan mijn mast zat een plastic afdek dop. en deze sloot het afwaterings gat van de antenne vrijwel helemaal af.

Ik heb geprobeerd om er een tekening van te maken wat het enigszins verduidelijkt... hoop ik dan :D

 

Drainage.png.886ffb5ab1c1c75f0e4b9cdd42423688.png

 

Ik heb deze afdek dop verwijderd (ook aan de onderkant van de mast) dus nu zou al het water netjes afgevoerd moeten worden...

Maar het kwaad is al geschied. Mijn Lincoln reageert al nergens meer op. Ik heb hem nogmaals opengemaakt met de hoop op het zelfde resultaat als eerder deze week, maar helaas...

Communicator zal het voorlopig even zonder ssb kanalen moeten doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...