Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voor de goud bugs

Kans
 Share

Recommended Posts

Quote van de dag:

"The important thing which every investor needs to understand here is that the Fear based buying potential of the Gold space today is the sum of all the previous expansions, which is [now] potentially the greatest Bull market in human history attempting to fit into one of the smallest and [potentially] explosive markets in human history...physical Gold is now quite rare, it is under constant buying pressure globally, it has circumstances surrounding it where excessive leverage and duplication of contracts (rehypothecation) can add explosive pressure to the upside, and it sits surrounded by a market which is either completely oblivious to its merits, or has been utterly brainwashed to believe otherwise.

It is actually staggeringly difficult to picture all these aspects at one time; the capacity to buy and the potential force of the buying. This is why I have repeatedly stated that, sequel to a Bull Run on the physical Gold space, a Gold price of $134,000 per ounce, in today’s Dollar terms, is more than just possible, it is highly likely"

."

*

*Van de blogger "TwoShortPlanks"

Dat moet je toch vrolijk stemmen :confused:

Op verzoek van @Mr. Gold de link naar de bron:

http://www.zerohedge.com/news/2013-05-21/visualizing-cost-mining-gold

Het is commentaar op het artikel, wat ook de moeite waard is, van een blogger TwoShortPlanks.

Die gast heeft wel meer briljante inzichten en uitspraken, directe link naar zijn vlog waar dezelfde uitspraak staat:

http://twoshortplanksunplugged.blogspot.com.au/2013/05/silver-gold-bull-market-not-over-until.html

Veel 'experts' beloven dat zilver dubbel of nog heftiger zal reageren dan goud, maar dat de meeste beleggers gewoon niet genoeg guts zullen hebben om de zilver achtbaan uit te zitten..... Dat stemt mij weer blij :rolleyes: @Greener join the party :confused:

Prep ze,

Kans

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beter lezen :-)

Gold price of $134,000 per ounce, in today’s Dollar terms,

Die zin klopt toch niet?

Later in de tijd zijn de dolars er niet meer zoals ze nu zijn.

Ze zijn dan NOG minder waard dus zou de koers nog boven de 134K nominaal komen. (en 134K is al een groot getal)

Deel door 2 of 3 om op euros uit te komen en ik wissel graag nu al in. (!)

Link naar reactie

Later in de tijd zijn de dolars er niet meer zoals ze nu zijn.

Precies, dus vandaar gerekend in de koopkracht van huidige dollars. Het is een boerse manier om 'gecorrigeerd voor inflatie' te zeggen.

Los daarvan, een dergelijke voorspelling is iets onzinnig, nochtans bestaat er geen manier de toekomst accuraat te voorspellen.

Link naar reactie

Dat zijn wel absurd hoge bedragen.

Inderdaad.

Je kunt nooit uitsluiten dat zoiets gebeurt wanneer er in papier gehandeld wordt. Daar kunnen de raarste dingen gebeuren.

Maar als de markt naar fysiek verschuift dan zijn dit soort bedragen imo onzin.

Voor 2 oz goud een (rijtjes)huis kopen? Nee daar geloof ik niet in.

Link naar reactie

Dat zijn meestal andere huisjes dan hier.

Huizen bouwen kunnen ze daar niet. Zie 9/11, zie de tornado's, etc.

Inderdaad andere kwaliteit, maar ze stonden allemaal leeg omdat de auto industrie vanwege de economische crisis massaal is vertrokken.

Link naar reactie

Ik zeg niet dat ik dit soort koersdoelen reeel voor ogen zie..., maar:

It is actually staggeringly difficult to picture all these aspects at one time;

Daaar ben ik het wel weer mee eens.

We kunnen ons zoveel niet voorstellen een tien meter hoge tsunamie? Toch zijn er al twee recentelijk geweest..

Een schikderwerk dat tientalle miljoenen waard wordt is dat reeel? Ja kijk maar naar kunst beurzen veilingen enz.

Antieke goud munten brengen nu een veelvoud van die $134K op.

Als er een virus 30-40 laat staan 60-80% van de bevolking laat verdwijnen wat gaat dan de huizenprijs doen?

Bodem cunclusie: vraag, aanbod en de menselijk verstandsverbijstering is meer dan voldoende voor de meest absurde situaties.

Wordt ik dan blij? Nee hoor de PM prijs wordt domweg een afspiegeling van de ellende die gaat komen.

Hoe hoger de prijzen hoe groter die ellende zal, zijn dus hoe kan je daar blij van worden?

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

En hij gaat verder in op zijn uitspraak:

Over the past few months I have been posting a future Gold price of $134,000 per ounce in today’s Dollar terms. This figure is what I have come up with and is derived from calculations which relate to what I believe the future importance of Gold will be from an asset perspective, what the financial system will look like, and where Gold will sit within that system. Believe it or not, that figure is unbelievably conservative; it is based upon the current financial system surviving with minimal sectors requiring Gold support. It is the least amount of intervention by Gold in order to heal the current financial distortion and debt burden…the least amount of intrusion!

Lees het hele stuk maar, erg interesante visie, waar ik maar weinig tegen in kan brengen:

http://twoshortplanksunplugged.blogspot.com.au/2013/05/gold-going-goinggone-in-this-post-i.html

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...