Ga naar inhoud
GENEGEERD

DrinkWater gebruiken en opslagen.


Yakuza

Aanbevolen berichten

Hoe of hoelang kan ik water bewaren voor noodgevallen of grote dorst tijdens een file in de auto.

Ik zou het water in stevige nalgene fles doen.

Is micropur een oplossing voor langere bewaring?

Wat als men ondertussen eens van de fles drinkt. Is het drinkwater met eventueel micropur dan ook nog te bewaren? Dagen,weken, maanden.

Groetjes Yakuza

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gebruikersnaam

Ik ben aan het testen hoe lang het duurt voor ik algen in zo'n doorzichtige campingwaterzak krijg. Staat nu al 2 jaar gedeeltelijk gevuld op een niet donkere plaats, gebruik er soms het water van (neem hem zelfs mee naar SC) en nog steeds niets aan de hand met smaak, kleur en geur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe of hoelang kan ik water bewaren voor noodgevallen of grote dorst tijdens een file in de auto.

Ik zou het water in stevige nalgene fles doen.

Is micropur een oplossing voor langere bewaring?

Wat als men ondertussen eens van de fles drinkt. Is het drinkwater met eventueel micropur dan ook nog te bewaren? Dagen,weken, maanden.

Groetjes Yakuza

 

Ik heb een tray halve liters in mijn bus liggen (nog gesloten). Dit blijft lang goed. Maar er is ook een draad geweest over hoe je met dunne chloor water houdbaar kunt maken. 1 druppel DUNNE chloor per liter water (mits in schone fles en kraanwater).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een flesje in mijn ghb zitten die ik nagenoeg altijd bij me heb. eens in de zoveel tijd ververs ik dat water, omdat het kan. Maar het hoeft dus niet begrijp ik hieruit?

 

Volgens mij zo lang het donker opgeslagen is kan het dus niet bederven.

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag komt omdat ik ergens had gelezen als je micropur in water doet dit tot 6 maanden drinkbaar blijft. Daarom dat ik me het afvroeg gewoon zo bewaren in de auto of tabletje oplossen.

Eens je van je flesje drinkt heb je toch microben in je drinkwater niet?

Wisselende temperatuur enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yakuza: Koop een sixpack halve liters bronwater bij de Lidl. Kost erg weinig en is in je kofferbak jaren houdbaar. Ook drink je dan je halve litertje op, zodat je geen aangebroken flessen, waar je met je lippen aan hebt gezeten, nog lang gaat bewaren. Aangebroken flessen lang bewaren is geen slimme strategie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een opslag van goed 500 liter puur kraantjeswater, al zeven maand nu, in donkere gesloten jerrycans, zonder enige toevoeging of chloor in een kelderruimte.

Nog steeds perfect van kleur en geur of smaak en ik vermoed dat er de komende 6 maand geen verandering in komt. Na 1 jaar ga ik het wel zelf uit eigen beweging vernieuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...