Ga naar inhoud
GENEGEERD

We kunnen nog 7 duizend jaar verder!!!

Preppy
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
de 'wetenschap'

Ja, wat is dat eigenlijk, 'de wetenschap'? Is dat een op zichzelf staande entiteit met 1 zienswijze? Of is dat een verzameling van vele verschillende individuen met vele verschillende zienswijzen? Wie geloofde wat wel (of niet) en wie weet wat nu opeens zeker? Vragen vragen.

Link naar reactie

Interessanter dan de zgn. wetenschap(pers), is wat de Maya's er zelf over te zeggen hebben. Géén van de enkele Maya-elders die naar buiten zijn getreden, heeft ooit beweerd dat het einde van hun kalendercyclus, het einde van de wereld zou zijn. Net zoals er na 31 december weer 1 januari komt, start er na het einde van hun kalendercyclus weer een nieuwe.

Wél zeggen die elders dat het het einde is van een tijdperk. Dat er een nieuw/ander bewustzijn aanstaande is. De overgang van het huidige (aftakelende) bewustzijn naar het nieuwe kan redelijk soepel gaan of heel roerig. Zoals het er nu naar uitziet, zou het wel eens roeriger kunnen worden dan de meesten van ons lief is..... preppen dan maar.

Link naar reactie

ik prepte zowiezo al niet voor de mogelijkheid dat er honderden meters hoge tsunami,s hele continenten zouden verzwelgen(zoals in die film 2012)

ik prep omdat griekenland is omgevallen(al ziet de rest van nederland en europa dat niet) spanje,italie,portugal etc zijn next.

eurozone flikkert in mekaar, banken vallen om en euro wordt misschien niks meer waard.

dat zijn rieele zaken om voor te preppen.

als de shell ontploft of een kernreactor scheurt open tja daar prep ik niet voor, dat heeft totaal geen nut.

als er oorlog dreigd uit te breken dan zou ik kijken of ik mijn heil elders kon zoeken.

als de zon een electro magnetische scheet laat dan ben ik niet dood en jullie ook niet, maar de economie en infrastructuur en dus onze samenleving is dat dan ineens wel.

als ik werkloos raak is het fijn om de voorraad aan te kunnen spreken ,als ik even krap zit ook.

dit jaar wordt een jaar met een begin van grote veranderingen, ik denk dat dat meer in de buurt komt van wat al die voorspellingen voorstellen.

Link naar reactie

als de zon een electro magnetische scheet laat dan ben ik niet dood en jullie ook niet, maar de economie en infrastructuur en dus onze samenleving is dat dan ineens wel.

Dat klopt DP, je bent dan niet ineens dood. Hou er rekening mee dat dat dan ongeveer 1 jaar kan duren voor de niet preppers. Zelfs preppers zullen het extreem zwaar krijgen, als hun voorraden etc zijn uItgeput. EMP/CME = terug naar het stenen tijdperk of iets wat erop lijkt. Geen medicijnen, veiligheid, kleidng,voedsel,meststoffen, beperkte hoeveelheid dieren ( vergeet niet alle preppers gaan jagen toch?) extreme vervuiling van drinkwater, landbouwgrond door het ineenstorten van de vele chemische fabrieken in de wereld. Moet ik nog verder gaan?

Oja ook die kernreactor gaat hard onderuit. Alles wordt electronisch geregeld en gecontroleerd.......en dat werkt dan ook niet meer.....

Link naar reactie

EMP/CME = terug naar het stenen tijdperk of iets wat erop lijkt.

Een EMP is "maar" plaatselijk. Dus geen stenen tijdperk.

Een CME is veel uitgebreider, maar vernield niet alles. Elektrische apparaten blijven het gewoon doen. Enkel het verdeel net zal waarschijnlijk flinke schade oplopen.

Geen van beide zal ons terugwerpen naar het stenen tijdperk.

Link naar reactie

Ja, wat is dat eigenlijk, 'de wetenschap'? Is dat een op zichzelf staande entiteit met 1 zienswijze? Of is dat een verzameling van vele verschillende individuen met vele verschillende zienswijzen? Wie geloofde wat wel (of niet) en wie weet wat nu opeens zeker? Vragen vragen.

Das nou het mooie van wetenschap...is net als met religie, vele theorieën, alleen door het goed te onderzoeken weten we op een gegeven moment wel zeker dat bijvoorbeeld de aarde om de zon draait of dat licht uit fotonen bestaat. Of god bestaat en of dat Boeddha of Jahweh is weten we pas als weer dood zijn en dan hebben we niet veel meer aan deze wetenschap; meer wil ik niet verklappen gezien de forum regels.

Link naar reactie

Een EMP is "maar" plaatselijk. Dus geen stenen tijdperk.

Een CME is veel uitgebreider, maar vernield niet alles. Elektrische apparaten blijven het gewoon doen. Enkel het verdeel net zal waarschijnlijk flinke schade oplopen.

Geen van beide zal ons terugwerpen naar het stenen tijdperk.

emp = electromagnetic pulse

cmi = coronal mass ejection

een emp hoeft zeker niet plaatselijk te zijn, 1 flinke kernbom hoog in de atmosfeer boven amerika blaast dat land direct naar stenen tijdperk.

alles heeft te maken met kracht.

mass ejection is gewoon de zon die een scheet laat en daarbij komen vlammen, en dus ook deeltjes richting aarde.

die deeltjes zijn o.a electronen en kunnen alles verstoren/slopen wat electrisch is en verbonden is met stroombron dan wel printplaatgevoeligheden heeft in transistors etc etc..

als de ejection maar groot genoeg is kan het alles opblazen wat niet volledig in een metalen omhulsel zit verpakt.

het is dus ook gewoon een electromagnetische pulse

ook daar heeft het alles te maken met kracht,

van gsm storingen tot en met kerncentrales die controle verliezen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_storm_of_1859

en de oude telegraafpalen en transistors en transformators waren toen stukkie sterker en grover uitgevoerd dan met de huidige miniatuurchip technologieen.

Link naar reactie

een emp hoeft zeker niet plaatselijk te zijn, 1 flinke kernbom hoog in de atmosfeer boven amerika blaast dat land direct naar stenen tijdperk.

Klopt, maar europa, autralie, azie, zuid amerika zouden hierdoor niet getroffen worden. Er is dus een "achterland"aanwezig vanwaaruit binnen enkele maanden de meest essentiele infrastructuur gerepareerd kan worden

mass ejection is gewoon de zon die een scheet laat en daarbij komen vlammen, en dus ook deeltjes richting aarde.

die deeltjes zijn o.a electronen en kunnen alles verstoren/slopen wat electrisch is en verbonden is met stroombron dan wel printplaatgevoeligheden heeft in transistors etc etc..

Ik heb hier in een andere draad al eens op geantwoord. Maar in het kort: de energie in een EMP en een CME is geheel verschillend in uitwerking. Een EMP kan inderdaad elektronica kapot maken. Ook als dat gewoon in een kast op de plank ligt.

Een CME heeft lange leidingen nodig om een stroomstoot te induceren. Alles wat met een lange leiding verbonden is is in gevaar. Maar je portofoon thuis op de plank overleeft ook de sterkste CME zonder defecten. Ook je noodgenerator overleeft een CME zonder problemen.

Een CME is dus geen ELE.

Btw: In 1859 waren er nog geen transistors :)

Link naar reactie

Er zit inderdaad verschil in de golflengte van de pulse bij een emp of cme. CME/EMP..... een ding is zeker, we gaan serieuze problemen krijgen.

En dat achterland waar dan het eea nog wel werkt zal zich mogelijk compleet afsluiten en eerst zelf het eea op orde zien te krijgen voordat ze essentiele zaken gaan vervoeren. Waarom alleen de usa ? Het westen (eu) kan gelijk een "hit" krijgen, aangezien de usa en eu vaak als "het westen" wordt gezien.

Met onze huidige instabiele en zeer kwetsbare samenleving is er niet veel nodig om flink wat chaos te maken door vijandige staten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...