Ga naar inhoud
GENEGEERD

Maak van je huis een onneembare vesting mbv staalplaten


hippo

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voor mijn huis zou dat jammer genoeg niet werken. Onder de ramen zitten maar twee plaatjes hout met isolatie ertussen. Met een beetje mes kom je er wel doorheen. :(

 

Ook de zijmuur is kwetsbaar. Een spouwmuur, maar met een voorhamer sta je binnen 5 minuten binnen.

 

En dan is er nog de mogelijkheid om door het dak heen te komen.

 

Wellicht dat Christo m'n huisje volledig kan inpakken met staal. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hippo,

 

Het staal in het filmpje is wel erg dun.Met een beetje hakbijl of blikopener ben je er zo doorheen!

Je kunt bij een staalboer 2 of 3 mm dikke staalplaat laten zetten zodat er 2 randen aanzitten.

dan kun je de staalplaten aan de binnenkant bevestigen.

 

Volgens mij een veel betere oplossing is 6mm lexaan aan de binnenkant van je raam schroeven.

Kun je doorheen kijken en kan altijd blijven zitten als je het netjes afwerkt.Kan eventueel ook aan de buitenkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lexaan? Dat is toch plastic? Daar kun je ook makkelijk doorheen komen, Het enige voordeel noemde je net al, dat het doorzichtig is. Ook is lexaan buigzaam waardoor het misschien iets minder vlug kapot gaat.

 

Je kunt ook breukfolie aanschaffen. Is wel een stuk duurder en moet professioneel aangebracht worden. Je ziet er niks van maar is zeer hufterproef. Uiteindelijk zal het ook wel breken/scheuren/kapot gaan. Maar als iemand binnen wil komen kunnen ze dat toch wel.

 

Ik denk dat er op een onopvallende manier niet zo snel een goede beveiliging is om niet binnen te kunnen komen. Je ziet steeds vaker huizen met flinke grote ramen erin. deze gaan natuurlijk als eerste stuk.

Je hebt ook rolluiken om boven je kozijn te plaatsen die je 's nachts of als je op vakantie gaat (of bij TSHTF) kunt laten zakken. Die heb je waarschijnlijk ook wel in verschillende types en diktes.

Maarja geld speelt ook een rol, het is niet goedkoop en de gemiddelde mens heeft daar niet zoveel geld voor over (of heeft het gewoon helemaal niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wonderland,

 

Lexaan 200 keer sterker dan glas,en erg moeilijk om doorheen te komen.

Gaat je met bijvoorbeeld een bijl heeel erg veel moeite kosten.

Heb dit zelf getest omdat ik lexaan vaak bij klanten plaats als onzichtbare beveiliging.

 

De breukfolie/glasfolie is een lachertje,echt zonde van het geld.

Heb deze ook getest,je mag blij zijn als een steen er niet door gaat de eerste keer.Terwijl je met een steen absoluut niet door lexaan komt.

 

Andere maar duurdere optie is gelaagd inbraakwerend werend glas 424 bijvoorbeeld waar de eerste 4 voor mm glas staat de tweede 4 voor 2 lagen pvb en de derde 4 weer voor 4mm glas.

kost zo'n 20% meer dan standaard glas,dus altijd doen als je je glas vervangt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke erg fijn dat je me dit vertelt, ik had namelijk een hele andere kijk op lexaan.

:o o shit, ik ben in de war met plexiglas hahahaha.

 

Breukfolie word wel altijd goed omschreven (dat zal wel een verkoperspraat zijn dan)

 

Over die rolluiken. Heb je daar ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben enkel benieuwd hoe snel je uit je huisje wilt komen als ze er een vuurtje bij tegen/aan stoken :) voor stormschade wellicht interessant ,

maar een huis ombouwen tot een fort kun je wel vergeten , in 1940 dachten ze ook dat de Maginotlinie niet in te nemen was en dat was echt een fort ;)

lexaan is inderdaad erg slagvast maar helaas het kan slecht tegen vuur

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maginotlinie daar zijn ze toch om heen getrokken ?

In het filmpje zit er geen deur in het kozijn . Daarom veert het zo goed mee . Ik denk dat het moeilijk te plaatsen is met een deur in het kozijn .

 

Geert

 

klopt daar zijn ze omheen getrokken ;)

 

over het originele idee, ik denk dat het wel iets is wat je kan doen aan een bestaand huis,

omdat je aan een bestaand huis niet zo veel kan doen dan als je een huis van de grond af bouwt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onneembaar is denk ik onmogelijk.

Ik zie het dus wat anders.

 

Maak het geen target, als ze denken dat er niks te halen is, dan is dat alweer een wereld van verschil met als ze weten dat er veel te halen is.

Een burgt geeft aan dat er iets te halen is..

 

Zorg dat het bij de buren makkelijker is, geen garantie het helpt.

Alleen pasieve verdediging vertraagt alleen, voor hooguit uren, dagen als je het heeel goed aanpakt.

 

Dus dan wordt alles weer relatief, hoe meer je investeerd in je verdediging hoe meer je opvalt en hoe meer men zal denken dat er te halen is, hoe vaster je zit en hoe meer je opgeeft als je toch weg moet.

 

Helemaal geen bescherming en je kunt niet verdedigen dus neem maar aan dat je moet gaan verkassen.

 

Geluk, kennis, kunde,voorbereiding, groepsgrote en je tegenstander zullen uiteindelijk de afloop bepalen alleen ellende is gegarandeerd.

 

Daarom noemen we het ook SHIThtf...

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wonderland,

 

Door de filmpjes op internet was ik zelf ook overtuigd dat de breekfolie erg stevig was.

Meestal test ik toch altijd zelf even om er zeker van te zijn dat het produkt ook doet wat het moet doen.

Gelukkig heb ik dus niet het hele huis van deze folie voorzien.

 

Rolluiken zijn zeker een waardevolle toevoeging om van je huis een vesting te maken.

De normale rolluiken geven beperkte bescherming en zijn redelijk eenvoudig open te krijgen,maar dat maakt dan ook erg veel lawaai.

En het kost toch weer extra tijd voordat je binnen kunt komen.

Ook hebben deze luiken een isolerende werking en kan niemand zien wat er in je huis staat aan spullen/mensen.

 

De stalen of aluminium beveiligingsrolluiken zijn weer een klasse beter betreft beveiliging maar ook een stuk duurder.

Deze geven je mits voorzien van de juiste sluiting en het juiste gebruik een erg hoge weerstand tegen inbraak.

kijk ook eens naar schaarhekken voor een deur of raamafsluiting,goedkoper dan rolluiken en handbediend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook zie bij veel deuren zijn grote ramen. Misschien wel handig om daar vanaf de binnenkant een tralie in een mooie vorm te plaatsen. Ook dit houd een hele hoop tegen

 

wat je vaak in amerika ziet bedoel je zoiets? een dik gietijzeren sier rek er voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Kans schrijft is inderdaad veel beter gewoon niet op vallen beter nog laten lijken alsof er niets te halen valt want op het moment dat je in het zich je huis barricadeert nodig je mensen uit

want je laat duidelijk weten hier is wat te halen ! rolluiken zijn prima want die isoleren je huis goed en valt als beveiliging in een gewone wijk niet echt op . ga je daarentegen van die flexibele open rolluiken

monteren die je bij winkels als juweliers ed ziet dan is het weer hetzelfde uitnodigings bordje . inderdaad ze zijn om de Maginotlinie heen getrokken en hebben hem nagenoeg links laten liggen

wat ik ermee bedoelde is dat je kan je focussen op ramen en deuren maar de eerste de beste auto rijden ze zo door je huismuur heen en laten ze deur voor wat hij is .

Als je je huis wilt beveiligen zul je het zo moeten doen dat ze er niet met een voertuig bij kunnen komen en het zou prettig zijn als je mensen ook bij je huis weg kunt houden

maar ik denk dat een''low profile '' aanhouden het meest slimme is want je huis beveiligen gaat niet zeker niet als je in een rijtjes huis woont want dan gaan ze bijvoorbeeld gewoon bij de buren naar binnen en kappen een gat in een binnen muur of ze steken je huis in de brand of dreigen ermee , mocht je zoiets toch overwegen dan lijkt mij een aanpassing als wat schrikdraad ed een leuke toevoeging.

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt natuurlijk van de situatie af. Ik zat te denken aan riots waarbij gewoon alle ramen ingeslagen worden en alles geplunderd wordt wat voorhanden is, niet omdat het van waarde is, maar gewoon... Haren-stijl zeg maar..

 

Een binnenmuur naar de buren toe is als het goed is toch wel een spouwmuur oftewel zeker zo dik als je eigen voorgevel. Bij rijtjeshuizen tenminste, flats liggen natuurlijk anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het weinig uitmaakt zon plaatje als de kogels en granaten om je oren vliegen

 

Meschien cement pikken op een in de buurt liggend bouwplekje en met straatstenen de ramen dicht metselen of opstapelen met vuilzakken met zand (roep maar wat) denk dat je dan meer kans heb als met een plaatje haha

image.jpg.9b844d8110a4afde33ffba6ef2a99502.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...