Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Alarmpistool] voor preppers?


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Ik heb het afgelopen jaar een paar keer de vraag gehad of een alarm pistool wat voor preppers zouden zijn. Hebben sommige van jullie een alarm pistool en waarom zou je er een hebben? Puur ter afschrikking of om de mensen te waarschuwen? Waar moet je op letten als je een alarm pistool koopt? Zou zoiets voldoen?

 

Op de puppy training schiet onze trainer ook regelmatig met een alarm pistool om te kijken of de honden hierop reageren en of ze snel herstellen. :-)

 

Graag jullie mening hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

zon Rohm is max 60 euro en zon record ding max 30

ik heb ze zelf inderdaad om paarden te trainen

 

waar op te letten? dat je geen hippe of coole alarmpistolen in het buitenland koopt;

in nederland mag de loop opening niet aan de voorkant zitten de Rohm die jij laat zien is een speciaal aangepaste versie voor nederland (je gelooft t niet maar goed)

die versie heeft de loop opening namelijk aan de bovenkant

 

ter afschrikking? tja laat ik het zo zeggen als je een "op een vuurwapen gelijkend iets" moet trekken moet je het waar kunnen maken en geen alarmpistool/luchtbuks/airsoftwapen laten zien

 

 

TOEVOEGING//

alarm danwel startpistolen mag je niet dragen op de openbare weg

deze mag je alleen op prive terrein gebruiken

 

TOEVOEGING 2//

wat doet zon ding niet?

projectielen ga je niet weg schieten met de vrij verkrijgbare alarmpistolen

 

wat kan je wel met zon ding?

op je nachtkastje leggen dat als er snachts ingebroken word jij snel 6 harde knallen kan maken die een aantal huizen verderop ook te horen zijn

schieten met een interval van ong 2 a 3 seconden zijn dan mooi, dan gaan gegarandeerd alle honden in de buurt af, dus worden mensen wakker

door de interval horen ze het dan zelf ook duidelijk en zullen ze zeer waarschijnlijk de politie bellen

als je de kans krijgt om zelf te bellen altijd doen want anders krijgt de politie de melding schietpartij en trekken ze alle registers open

staat er snachts ineens iemand naast je bed? gelijk doen

 

en het trainen van dieren (paarden/honden/ga zo door) op vuurwerk of vuurwapens als er mee gejaagd gaat worden

 

dit is zon beetje alles wat ik er voor kan verzinnen (op eigen ervaring gebaseerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als een 200+ lumen zaklampje om een aanvaller te desoriënteren kan dat ook met geluid door de mondingsvlam van een alarmpistool vlak bij de gehooringang te ontsteken lijkt me. Maar heb geen ervaring of iets hierover gelezen. De toegestane alarmpistooltjes lijken niet echt, de knal is niet zo indrukwekkend als een 9mm knal van een duits alarmpistool en de vlam schiet er bovenuit ipv de voorkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als een 200+ lumen zaklampje om een aanvaller te desoriënteren kan dat ook met geluid door de mondingsvlam van een alarmpistool vlak bij de gehooringang te ontsteken lijkt me. Maar heb geen ervaring of iets hierover gelezen. De toegestane alarmpistooltjes lijken niet echt, de knal is niet zo indrukwekkend als een 9mm knal van een duits alarmpistool en de vlam schiet er bovenuit ipv de voorkant.

 

alarmpistolen zijn bedoelt om heel misschien iets af te schrikken maar vooral om de aandacht te trekken van omstanders

 

ik had een duits jachtmagazine waarin een decibelvergelijkingstest stond maar die ben ik helaas kwijt geraakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bereik je een beter effect met een luchtdruktoeter! Zo'n spuitbus met een toet :-) Het maakt enorm lawaai en alarmeert,en het geeft niet de indruk dat je gaat schieten maar laat mensen toch schrikken. Bovendien heb je de kans dat een eventuele tegenstander in de lach schiet en dat het ijs breekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou voor mij niet een eerste aanschaf zijn maar wel iets om te kopen als de basisdingen al in huis zijn (waterfilter, zibro, voedsel enz.). En dan vooral om te waarschuwen bijv. bij een overstroming of als er nog maar weinig mensen in de buurt zijn en je bent zelf gewond.

Wel twee vragen:

Weet je zeker dat zo'n alarmpistool in Nederland mag?

en

Als je hem op iemand richt en schiet raakt iemand dan niet gewond?

 

Edit: Eén en ander wordt op die site al uitgelegd. Maar toch blijf ik zitten met deze opmerking:

Wanneer u het alarmpistool gebruikt is de kans erg groot dat bijvoorbeeld een overvaller er vandoor gaat, omdat hij denkt dat een echt pistool gebruikt.

Ik dacht altijd dat neppistolen die op echte lijken niet mochten en afgepakt worden door de politie.??

Link naar reactie
Delen op andere sites

personelijk denk ik niet dat het iets is voor een prepper. Ik denk dat je als prepper zijnde juist beter geen aandacht op jezelf moet trekken. voor nood gevallen zou je beter een fluitje kunnen nemen, het laatste wat je wil is dat er tijdens een shtf iemand naar je toekomt met een getrokken vuurwapen en die je mischien neerschiet omdat hij een pistoolgeluid heeft gehoord en je als vuurwapen gevaarlijk ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou voor mij niet een eerste aanschaf zijn maar wel iets om te kopen als de basisdingen al in huis zijn (waterfilter, zibro, voedsel enz.). En dan vooral om te waarschuwen bijv. bij een overstroming of als er nog maar weinig mensen in de buurt zijn en je bent zelf gewond.

Wel twee vragen:

Weet je zeker dat zo'n alarmpistool in Nederland mag?

en

Als je hem op iemand richt en schiet raakt iemand dan niet gewond?

 

een alarmpistool mag je in nederland gewoon hebben, mits de "loopmond" NIET aan de voorkant zit

en je mag hem niet dragen op openbaar terrein

er gaan alleen losse flodders als je er echte patronen in doet ontploftie gewoon en ben je je hand kwijt

en iemand er mee verwonden? tja als je zn gezicht tegen de loopmond houd misschien anders niet er komt niks uit losse flodders behalve een knal en een steekvlammetje van een 50 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge

Hihi, ik zat al op jou te wachten. Dank. :)

Ik heb inmiddels die site die mr.gold opgaf doorgekeken. Onder een alarmpistool verstond ik die dingen die je wel in films ziet en waar een soort vuurpijl uitkomt zodat redders die van verre kunnen zien. Vandaar dat ik dacht dat je iemand ermee kon verwonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge

Hihi, ik zat al op jou te wachten. Dank. :)

Ik heb inmiddels die site die mr.gold opgaf doorgekeken. Onder een alarmpistool verstond ik die dingen die je wel in films ziet en waar een soort vuurpijl uitkomt zodat redders die van verre kunnen zien. Vandaar dat ik dacht dat je iemand ermee kon verwonden.

 

dat zijn seinpistolen (flare guns) deze zijn te koop bij watersportzaken en daarbij moet je papierwerk laten zien om ze te krijgen

tenzij het oud spul is waar geen patronen voor te krijgen zijn

gewone seinfakkels zijn wel vrij verkrijgbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht altijd dat neppistolen die op echte lijken niet mochten en afgepakt worden door de politie.??

 

beetje grootspraak van de leverancier denk ik zo, een overvaller is altijd gebaat bij minimale signalen naar buiten (tuinverlichting/blaffende honden/alarmpistolen)

de meeste insluipers zijn standaard bang voor inwoners omdat ze fout zitten en niet gepakt willen worden en vluchten is vaak het makkelijkst

 

ter vergelijking tussen een alarmpistool een luchtpistool en een echt pistool

 

IN NEDERLAND IS DE RONDE OPENING DICHT!!!

[ATTACH=CONFIG]3794[/ATTACH]

IN NEDERLAND IS DE RONDE OPENING DICHT!!!

 

4,5mm luchtdrukpistool

[ATTACH=CONFIG]3795[/ATTACH]

 

echt pistool

[ATTACH=CONFIG]3796[/ATTACH]

 

het verschil is duidelijk denk ik zo ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ogen is een alarmpistooltje zinloos. Maakt geluid/lawaai en verder niets. Het probleem is dat het in een "lastige" stiuatie op een vuurwapen lijkt, zonder de werkelijke dreiging ervan met alle gevolgen.......

Ongeveer hetzelfde als met een zachte foamknuppel roepen "stop niet verder anders sla ik je neer" terwijl de knuppel in je handen heen en weer wiebelt.....

Plus het risico zit erin dat wanneer het door een crimineel wordt opgemerkt het geweld van zijn kant beantwoord kan worden door een echt vuurwapen....?

 

Persoonlijk vind ik dit in de categorie "Militaire waterfilters voor 10euro, made in China" vallen.........:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt eraan hoe u bent , hoe u zoiets zou gebruiken en in welke situatie het gebruikt wordt maar zoals Prepass hierboven aangeeft je kan er erg weinig mee .Als je in het donker een paar schoten ermee

zou lossen dan is hetgeen wat gebeurd is de ''tegen partij'' kan schrikken en zeggen oke iemand heeft een vuurwapen weg wezen hier ,maar het is aannemelijker dat de ''tegen partij'' die waarschijnlijk toch al slechte bedoelingen had enkel gewaarschuwd is en gelijk grof geweld zou gebruiken tegen u

persoonlijk zou ik zoiets niet aanschaffen ,omdat je er 90 % meer ellende mee op je dak haalt als dat het oplost

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

alarm pistool vind ik super gevaarlijk. als ik zon ding op iemand richt om te dreigen en hij pakt vervolgens zijn eigen pistool die wel echt is. heb ik echt een probleem, omdat dat poepding nep is en die van hem echt.

 

Ook als iemand een pistool trekt kan dat allerlei onverwachte reacties uitlokken. de een kruipt in elkaar van niet schieten enz. terwijl de ander je al bijtend en krabbend aanvliegt, en vecht met alles wattie in zich heeft. Tja en dan sta je met zon poep ding.

 

Nee jezelf nooit gevaarlijker voordoen dan dat je bent. is mijn advies

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier in de winkel ook 2 soorten startpistolen liggen, die een flinke knal geven maar echt een nutteloze toevoeging zijn in de zin van zelfverdediging.

Zoals hier boven al meerdere keren besproken werd ( De belager hoort een schot, en denkt van shit dat is een pistool) Wat dus 2 kanten op kan gaan of de belager heeft er zelf 1 die wel echt kogels afvuurt (SHTF)

En krijgt de tijd om te bedenken wat er gebeurd, dat is juist iets wat je niet wil want je moet hem namelijk overrompelen en hem de kans niet geven. ( hoe stiller hoe beter )

Of optie 2 hij smeert hem, terwijl iedereen in je straat heeft gehoord dat er geschoten is en jou er op aan gaat kijken. Plus de verantwoording die je af moet leggen, dat je een starter bent bij 1 of andere wedstrijd :p

Maar als hebbeding is het wel leuk om er 1 te hebben, maar ter zelf verdediging totaal niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modbreak: SVP de discussie beperken tot de vraag van de topicstarter.

 

Het is niet de bedoeling hier een discussie te krijgen over echte wapens vs een alarmpistool dan wel andere in nederland illegale oplossingen.

Het is prima wanneer je aangeeft wanneer je een alarmpistool een slechte prep vind, en ook waarom, maar het is niet goed om alternatieven te noemen die onder de wapenregels vallen.

Einde modmessage

 

Persoonlijk vind ik een alarmpistool een slecht plan, zeker als het op een bestaand wapen lijkt. Er zijn andere oplossingen die ook veel lawaai maken en daardoor inbrekers ook afschrikken. En als je de inbreker niet wil afschrikken, wil je je aanwezigheid zeker niet met een aantal knallen kenbaar maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alarmpistolen met een munitiekaliber van 6mm is legaal in Nederland. Echter moet je er niet mee gaan zwaaien op de openbare weg.

 

Alarmpistolen worden gebruikt bij sport, dierentraining en ook voor afschrikking.

 

Er komt geen projectiel uit, maar als je vanaf een meter recht op iemands gezicht richt dan krijgt hij kruit in zijn gezicht wat pijnlijk is en zijn oren zullen even suizen. Wellicht net genoeg tijd om weg te komen?

 

Een rohm alarmpistool is ook als flair gun verkrijgbaar, echter heb je hier een vergunning voor nodig mbt de wapenwet.

 

Koop inderdaad geen 9mm alarmpistolen in België en Duitsland en laat alarmrevolvers ook links liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Het woord zegt het al: ALARM pistool.

Je kan er dus prima je buren mee alarmeren.

Gegarandeerd politie voor de deur, zonder 112 te hoeven bellen.

 

In de tussentijd leg je die inbreker even in een Ninja-knoop, ofzo, jeweetwel. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jochie van 11 had ik ook zo'n alarmpistool. Veel lol mee gehad. De voornaamste reden om het ding te hebben was dat ik het moe was om steeds "pang! pang!" te roepen bij het "oorlogje spelen" (welke jongen heeft het niet gedaan?).

 

Enfin, die dingen zijn zo klein, dat zelfs bij een 11 jarige het al een belachelijk gezicht was, laat staan bij een volwassene. Alhoewel sommigen het best kunnen hebben :)

 

Anyway, ik zie er niets in, een alarmpistool.

 

Maarja, dat is mijn mening.

 

Grt.,

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze trainer op de puppy training gebruikt hem ook regelmatig. Eerste keer (zonder waarschuwen) lag ik meteen op de grond ;-)

 

og dan wil je hier niet zijn op wild west woensdag in huize 12 hahahahaha

 

en trouwens puppie training? was is dat dan weer

@Johnny BravoNL jij stond gister bij Hes v Zweden die dingen op te kopen dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

vroeger heb ik eens zo,n ding (besteld bij de Wehkamp) omgebouwd, gaatje boven in dicht gemaakt met een klein schroefje en van voren open geboord, fietskogel erin en schieten maar, gaat niet ver maar je wilt die fietskogel niet in je gezicht/oog, schoot het raam van de keuken thuis stuk op een afstand van 8 meter, kan je zeer van dienst zijn in geval van nood

onderschat niet de kleine dingen, ook al lijkt het kinder speelgoed zelfs een plastic broodzakje is om te vormen tot een steekwapen (gebeurt in de bajes)

 

Deerhunter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij moet niet teveel naar spannende films kjken zoals het A TEAM.

Denk even mee... magazijntje gaat er van voren in de 6patroontjes liggen met de uitschot opening naar boven....patroontje wordt ontstoken onder het gaatje bovenin...conclusie er is geen loop die je uit kunt boren dus ...droom lekker verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
vroeger heb ik eens zo,n ding (besteld bij de Wehkamp) omgebouwd, gaatje boven in dicht gemaakt met een klein schroefje en van voren open geboord, fietskogel erin en schieten maar, gaat niet ver maar je wilt die fietskogel niet in je gezicht/oog, schoot het raam van de keuken thuis stuk op een afstand van 8 meter, kan je zeer van dienst zijn in geval van nood

onderschat niet de kleine dingen, ook al lijkt het kinder speelgoed zelfs een plastic broodzakje is om te vormen tot een steekwapen (gebeurt in de bajes)

 

Deerhunter

 

Daar gaat je topic, @Mr. Gold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...