Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stand van Zaken medio 2013

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Ik heb een onbestemd gevoel. Er zijn zoveel toestanden - problemen - ontwikkelingen loos, niet alleen in dit Kikkerland, maar juist ook wereldwijd, dat het lijkt alsof zelfvoorzienend leven en preppen tegen de komende Narigheid, de enige juiste maatregelen zijn.

De economie is ziek en in haar terminale stadium, de mensen zijn dik, depressief en ziek, de natuur wordt vergiftigd, de militaire machten vertonen her en der hun ongezonde spierballen, de geldpers draait op volle toeren....allemaal ongezonde ingrediënten voor een copieuze laatste maaltijd, alvorens we aanschuiven aan een karig ontbijt de dag erna.

De economie, het stelsel dat we nu hebben met banken die geld creëren, overheden die veel meer lenen dan dat ze feitelijk uit kunnen geven, grote bedrijven en -wederom- de banken die op gigantische schaal belasting ontduiken en essentiële geldstromen aan hele naties onttrekken door inmiddels bekende Double Dutch with an Irish Sandwich constructies, banken die Too Big Too Fail zijn....dat is De Economie anno Nu. Follow the Money mensen, en je weet waar het misgaat. Je hoeft geen Sherlock Holmes te heten om te weten waar het geld blijft wat steeds meer van het bordje van de burger wordt geplukt. Er zijn wereldwijd nog immer duizenden bedrijven die hun top miljoenen laat verdienen, er zijn steeds minder banken die het geld van de burger beheert en eventueel de burger geld leent. Maar die almaar kleiner wordende poel van banken heeft wel steeds meer kapitaal tot haar beschikking. Een gevaarlijke ontwikkeling, zondermeer.

De overheden laten steeds meer zien dat ze niet weten hoe hiermee om te gaan. De EU heeft recent een plan gelanceerd om ervoor zorg te dragen, dat de olie en azijn op tafel in restaurants, niet meer in recycle flessen op tafel mag. Alsof ze zich niet met wat beters kunnen bezighouden. Onder het mom van hygiëne, wordt weer eens iets op het publiek losgelaten. De verantwoordelijke persoon die dit stupide plan heeft bedacht, zou je eigenlijk over zijn bureau moeten trekken en hem of haar de huid volschelden om vervolgens aan te geven dat je als betalende EU burger toch werkelijk had gehoopt, dat ze iets doen aan de ontsnappende gelden die met Starbucks, Apple en Deutsche Bank, om er maar een paar te noemen, vervliegen....om middels een off shore belastingparadijs omgezet te worden in villa's, snelle dure auto's, zeewaardige jachten, cocaïne en veel te jonge prostituanten. En het stomste aan dit alles is nog, dat wijzelf ervoor zorgen dat dit hele systeem kan en mag bestaan; we kopen die koffie bij Starbucks, we willen een iPad, we hebben een rekening bij een grote bank. En we zeuren pas als de belastingtarieven en de BTW omhoog gaan. We kopen Chinese plastic troep voor onze kinderen, we noemen het speelgoed, terwijl we die grondstoffen toch echt wel beter hadden kunnen benutten, vaak. Om de producenten te beschermen, in onze eigen landen, heffen we soms torenhoge invoerrechten op zonnepanelen, spijkerbroeken, zakmessen, auto's - allemaal onder het mom van bescherming eigen producenten. Als burger betaal je je dus blauw aan van alles, om de EU en je eigen regering te financieren. Er zijn legio voorbeelden van producenten die inventiever en economischer gaan produceren, als 'het buitenland' goedkopere producten aanbiedt. En zeg nou zelf, ik rijd liever in een Volvo of een Audi dan een SsangYong dus als consument kun je echt wel een goede beslissing maken, zonder dat een overheid zich ermee bemoeit en dat Oosterse Koekblik gaat belasten. Wil je een goedkope auto, dan kun je altijd nog die SsangYong kopen nietwaar? En zodra als dat ik verneem dat de hele Audi top twintig miljoen per jaar verdient, kan ik ervoor kiezen een ander automerk te kopen. Bijvoorbeeld een SsangYong, waar je eigenlijk nog niet dood in gevonden wil worden. Nog erger, een Landwind.

Bij de banken heb je die keuze eigenlijk niet echt. Ze hebben allemaal boter op hun hoofd en ze gaan allemaal mee in de Grote Rat Race. Middels Libor(schandalen) maken ze misbruik op grote schaal om de spaarders en leners een gigantische poot uit te draaien. En dat soort prijsafspraken gaat ook op voor allerlei andere financiële activiteiten van de banken. En het mooiste is nog, dat er niemand toezicht houdt. En dat is vreemd, want de banken brengen veel meer 'nieuw' geld in de economie, dan overheden. Diezelfde overheden overigens die, bij krapte, bij de banken aankloppen. En aangezien er geen enkel Westers land is (Oosters ook niet, behalve de OPEC landen) dat geen Staatsschuld heeft, hebben de banken de overheden in hun zak. Rothschild wist het al, wij weten het nu ook, de schapen zien alleen maar hun inkomsten teruglopen, de prijzen van levensmiddelen en brandstof, gas, licht en water stijgen, de inflatie boven het hoofd groeien en dus de koopkracht fors afnemen. En graag werken tot je 67e of tot je neervalt.

Waar gaat dit naartoe? En dan bedoel ik niet mijn usual rant tegen van alles, maar de economie met al haar uitwassen van banken, overheden en grote bedrijven. Dat kan toch niet goed gaan? Juist, dat gaat dus niet goed. WIJ weten het en nog interessanter, HUN weten het ook. We kunnen er dus in berusten dat, indien er niet veel verandert, dit hele systeem vroeg of laat finaal op de schop gaat. Met andere woorden: Economie gaat kapot - Check.

De mensen worden dik (dat kost ons Kikkerland al 2,5 Miljard per jaar); depressief en angstig Nederland kost bijna zes Miljard, alleen de gehandicaptenzorg is duurder en de absolute toppers zijn ziekenhuiszorg (24 Miljard) en de ouderen, die kosten 16 Miljard. Besparen op al deze opslokkers van het BNP is lastig. Ik denk wel dat het mogelijk moet zijn de zaken wat eerlijker te laten verlopen en vooral ook socialer. Op zich is het plan van de regering om zelf een groot deel van de zorg voor ouderen op je te nemen als familie, helemaal niet zo idioot. Ik zie het mijzelf niet één twee drie doen met wat ik nog meer moet doen, maar als mijn (schoon)moeder hulpbehoefend wordt, heb ik liever een kamer hier in huis voor haar, dan een onpersoonlijk verzorgingshuis.

Ergens eind vorige eeuw hebben we enorm gestreden om de gehandicapte een eigen plaats in de maatschappij te laten veroveren. Mensen met beperkingen gingen ineens honderd procent zelfstandig wonen, in een woonvorm. Met onderbetaalde krachten als hulp, dat wel. Het is gebleken, dat er ook andere mogelijkheden zijn om mensen met beperkingen (Down, niet-aangeboren-hersenafwijking NAH, fysieke handicaps) en ook ouderen, in een grotere setting bijeen te brengen, met gunstige aspecten qua sociale contacten en afname algehele hulpbehoevendheid. Jong, oud, gehandicapt - het woont door elkaar heen en men helpt elkaar. Fantastisch. De oudere onderwijst, de jongere leert en steekt de handen uit de mouwen en de gehandicapte doet wat hij of zij kan.

Doordat de overheid, overigens onder sociale druk, steeds meer gepamperd heeft en allerlei zorg uit handen heeft genomen, is een stap terug in de tijd een hele onderneming. Het sociale klimaat heden is er matig aan toe. Als de bejaarde dame in de bus twee minuten nodig heeft om haar OV kaart te zoeken, moppert iedereen. Vroeger was alles beter en zag je nog wel eens iemand met zijn strippenkaart naar voren rennen om de bejaarde dame even op zijn kaart wat te laten afstempelen. Vroeger was niet alles beter natuurlijk, maar vaak wel socialer. In dat licht was het vroeger echt wel stukken beter. Zat je buurman in een dip, dan nam je hem mee vissen. Tegenwoordig zit die arme ziel te praten bij 'de Parnassia Bavo Groep'. Omdat je niet weet hoe je buurman heet, laat staan dat je weet dat hij kopzorgen heeft. Even een boodschapje doen voor de oude overbuurvrouw? Ja, in de dorpen....in de Randstad? Hartje Den Bosch? Ik betwijfel het. De billen afvegen van de 78-jarige buurman die de hele nacht op de grond heeft gelegen en alles heeft laten lopen....neehoor, je belt de huisarts en de ambulance en klaar. Een kopje soep, even verschonen, wat extra aandacht en hij had wellicht niet eens naar het verpleeghuis te hoeven worden afgevoerd....maar nog wat jaartjes thuis alvorens hij op 84-jarige leeftijd aan een longontsteking kwam te overlijden, thuis.

De maatschappij gaat kapot - Check

• Leuk 4
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik hoop dat in dat vervolg ook nog wat positiefs bv een avondje sc voorbij komt?

Maar ik kan er tot nu geen spelt tussen krijgen, jammer genoeg...

mooi stukje elende wat je zo neerschrijft.

Prep ze,

Kans

Shelter camping haalt een heleboel mooie dingen in de mens naar boven,... Shelter camping, dat zouden meer menaen moeten doen:p

@Keyser Suze veel ellende, maar o zo reëel, heel mooi omschreven, kijk uit naar het vervolg

Link naar reactie

De onbetaalbaar wordende zorg voor zieken en hulpbehoevenden, zal, bij een economische crash, een enorm struikelblok vormen. De geldstroom die stagneert, of maatregelen van de overheid die de kosten proberen te verminderen, zal initiatieven zoals hierboven genoemd, bevorderen. Volgens mij is het niet erg als de zorg voor ouderen en gehandicapten, weer voor een (groot?) deel bij familie en vrienden komt te liggen. Enige tijd geleden toen ik in het ziekenhuis werkte, werd opa het ziekenhuis ingereden. Het ging niet meer. Niet ziek, gene koorts, niet ziek, de man was al enige tijd in wat matige doen. Hij had 12 kinderen en een heel leger aan kleinkinderen. Maar, op 20 december met de Vrolijke Kersttijd voor de deur, en die zielige ouwe haperende man alleen thuis, kreeg de familie het op de heupen. Dus....dan breng je opa naar het ziekenhuis. De dokter kon uiteraard niets acuuts kwalijks ontdekken en sommeerde de familie hem weer mee te nemen. Maar...dokter ....hoe kunt u dat doen? Straks valt-ie, of hij verslonst met eten of verzorging? Wellicht, zei de dokter, kunt u hem daarbij helpen? -Jamaar dokter, wij hebben ook van alles te doen met Kerst......

Als SHTF of nog erger, TEOTWAWKI, dan vrees ik dat er legio opa's en oma's aan hun lot worden overgelaten. Familie die niet langsgaat, opa in de auto en hupsa, mee naar huis om daar de narigheid af te wachten. Dat zal niet met alle ouderen gebeuren en is één van de redenen dat ik denk, dat bij een goede klapper, na een maand of wat de lijkenlucht overal aanwezig is. Ik ben benieuwd hoe jullie met opa en oma omgaan als de klok onze laatste seconden beschaving wegtikt.

Er zijn briljante plannen om nu ook mineralen en metalen te gaan delven op de zeebodem. Fraai, nadat we alles boven de zeespiegel al hebben omgeploegd en vies hebben gemaakt, de visjes uit zee hebben weggevangen, gaan we nu ook ongerepte ecosystemen op de zeebodem vernietigen. En niet te vergeten hebben we schaliegas-winning ontdekt. Wat dat voor consequenties heeft, gaan we nog meemaken. Nederland, met al haar capaciteiten en welvaart, loopt achteraan in de energie winning uit zon, wind en getijden. Maar ja, met ene Koningshuis dat miljoenen verdient aan de olie- en gaswinning en Koning Alex die vooral geld gaat verdienen als zijn geliefde water overal overheen stroomt, wat wil je? Alhoewel, ik denk niet eens dat hij geld gaat verdienen, waarom zou hij. Die gast IS geld. Anyway, hoe meer we voortgaan in de vaart der volkeren, hoe meer er in de natuur kapotgaat. Dezelfde mentaliteit die bankdirecteuren hebben -geen mentaliteit dus, alleen dollartekens in je ogen- geldt ook voor de mannen die illegaal bomen kappen, de zee leegtrekken met enorme vissersboten, etc etc enzovoorts enzovoorts. De Natuur gaat stuk - Check

En de militaire machine? De kruitvaten wereldwijd zijn legio. Daar hebben we al hele mooie topics over hier op het forum. Syrië zal wel ontploffen een dezer dagen, Iran krijgt de zwarte Piet toegespeeld, dus dat is de volgende. Korea zit even in de ijskast geloof ik. Het griezelige is, dat er zo gigantisch veel (nucleaire) slagkracht is, en dat er ook nog zaken meespelen als oud zeer (Israël temidden van de Arabische buurtjes, China en Japan) dat een klein vonkje nodig is om.....Er komt een Derde Wereld Oorlog - Check

• Leuk 1
Link naar reactie

De onbetaalbaar wordende zorg voor zieken en hulpbehoevenden, zal, bij een economische crash, een enorm struikelblok vormen. De geldstroom die stagneert, of maatregelen van de overheid die de kosten proberen te verminderen, zal initiatieven zoals hierboven genoemd, bevorderen. Volgens mij is het niet erg als de zorg voor ouderen en gehandicapten, weer voor een (groot?) deel bij familie en vrienden komt te liggen. Enige tijd geleden toen ik in het ziekenhuis werkte, werd opa het ziekenhuis ingereden. Het ging niet meer. Niet ziek, gene koorts, niet ziek, de man was al enige tijd in wat matige doen. Hij had 12 kinderen en een heel leger aan kleinkinderen. Maar, op 20 december met de Vrolijke Kersttijd voor de deur, en die zielige ouwe haperende man alleen thuis, kreeg de familie het op de heupen. Dus....dan breng je opa naar het ziekenhuis. De dokter kon uiteraard niets acuuts kwalijks ontdekken en sommeerde de familie hem weer mee te nemen. Maar...dokter ....hoe kunt u dat doen? Straks valt-ie, of hij verslonst met eten of verzorging? Wellicht, zei de dokter, kunt u hem daarbij helpen? -Jamaar dokter, wij hebben ook van alles te doen met Kerst......

Als SHTF of nog erger, TEOTWAWKI, dan vrees ik dat er legio opa's en oma's aan hun lot worden overgelaten. Familie die niet langsgaat, opa in de auto en hupsa, mee naar huis om daar de narigheid af te wachten. Dat zal niet met alle ouderen gebeuren en is één van de redenen dat ik denk, dat bij een goede klapper, na een maand of wat de lijkenlucht overal aanwezig is. Ik ben benieuwd hoe jullie met opa en oma omgaan als de klok onze laatste seconden beschaving wegtikt.

Er zijn briljante plannen om nu ook mineralen en metalen te gaan delven op de zeebodem. Fraai, nadat we alles boven de zeespiegel al hebben omgeploegd en vies hebben gemaakt, de visjes uit zee hebben weggevangen, gaan we nu ook ongerepte ecosystemen op de zeebodem vernietigen. En niet te vergeten hebben we schaliegas-winning ontdekt. Wat dat voor consequenties heeft, gaan we nog meemaken. Nederland, met al haar capaciteiten en welvaart, loopt achteraan in de energie winning uit zon, wind en getijden. Maar ja, met ene Koningshuis dat miljoenen verdient aan de olie- en gaswinning en Koning Alex die vooral geld gaat verdienen als zijn geliefde water overal overheen stroomt, wat wil je? Alhoewel, ik denk niet eens dat hij geld gaat verdienen, waarom zou hij. Die gast IS geld. Anyway, hoe meer we voortgaan in de vaart der volkeren, hoe meer er in de natuur kapotgaat. Dezelfde mentaliteit die bankdirecteuren hebben -geen mentaliteit dus, alleen dollartekens in je ogen- geldt ook voor de mannen die illegaal bomen kappen, de zee leegtrekken met enorme vissersboten, etc etc enzovoorts enzovoorts. De Natuur gaat stuk - Check

En de militaire machine? De kruitvaten wereldwijd zijn legio. Daar hebben we al hele mooie topics over hier op het forum. Syrië zal wel ontploffen een dezer dagen, Iran krijgt de zwarte Piet toegespeeld, dus dat is de volgende. Korea zit even in de ijskast geloof ik. Het griezelige is, dat er zo gigantisch veel (nucleaire) slagkracht is, en dat er ook nog zaken meespelen als oud zeer (Israël temidden van de Arabische buurtjes, China en Japan) dat een klein vonkje nodig is om.....Er komt een Derde Wereld Oorlog - Check

Dat is een grote reden waarom wij in de buurt blijven zitten, waar we nu zitten.

Ondanks dat een heleboel mensen ons voor gek verklaren, inclusief opa en oma waar we dit voor doen. Deze mensen hebben ons alle tijd geholpen, tot op het punt dat ze het zelf nog maar amper aan konden, en wij zien dit als een sociale verplichting om ze te helpen, want nu is het onze beurt.

Mensen die eerst hun hele leven goed zijn geweest naar anderen, om dan vervolgens afgedankt te worden als het niet meer gaat, dat verdienen ze gewoonweg niet.

• Leuk 3
Link naar reactie

Dank, allereerst, lieve mensen die reageren en /of mijn verhaaltjes lezen....en thanx voor de kudo's....keep 'em coming.

In mijn berichten box ontving ik post van @Jacob @Navauden @Amazing Dree en onze lieve @Heksenboot .....ik zal een schot voor de boeg geven over hoe en wat. Of misschien niet, dan verneem ik dat wel. Okidoki....volgens een heel aantal DoemDenkers gaat de wereld drastisch, vervelend veranderen. Ben ik er daar één van? Kweetniet (@Meneer Cactus). En is het wel zo dat de wereld drastisch gaat veranderen?

Als je kijkt naar milieu aspecten en de natuur, helaas, ja. De koraalriffen verdwijnen met rasse schreden, in de afgelopen tweehonderd jaar zijn er meer diersoorten verdwenen dan in de duizend eeuwen daarvoor, het poolijs doet op zijn zachtst gezegd een beetje raar; neushoorns, tijgers, sneeuwluipaarden, vleermuizen - misschien over een aantal jaren dieren die je alleen nog in een Zoo kunt zien of op film en foto. Het vervelende aspect aan dit trieste fenomeen is dat die natuur een uitermate fraai uitgebalanceerd systeem is, waarbij voedselbron, grazers en jagers (de macro-natuur) samenwerkt met de insecten, bacteriën, schimmels en plantjes (de micro-natuur). Gaan we daarin rommelen en de boel verstoren, dan gaat het meest waarschijnlijk mis. De Aarde is een gesloten systeem, en een verstoord evenwicht heeft eeuwen, zo niet duizenden of miljoenen jaren, nodig om te herstellen of een nieuw evenwicht in te stellen. Een jaar of vijftien geleden ontdekte men een grot aan het einde van een lange ondergrondse rivier. Er was geen zuurstof en geen licht. Het krioelde er van het leven. Wat bleek? Er was geen zuurstof en de insecten die er leefden voedden zich met bacteriën die een heel metabolisme hadden opgezet rondom zwavel. Zoals wij en de meeste beestjes zuurstof gebruiken, zo gebruikten hun zwavel. De insecten voedden zich met de bacteriën, en er waren verder krabbetjes, kreeftjes, blinde visjes, spinnen en wat al niet meer. Het kostte de duikers meer dan een week om vanaf de oppervlakte naar die grot af te reizen. De grootste angst was, dat de onderzoekers het fragiele evenwicht reeds verstoorden, alleen al door een paar procent organismen weg te vangen EN door er zuurstof en koolzuur uit te ademen (!!). Niemand weet hoe het de beestjes in de grot vergaat, want de onderzoekers willen niet verklappen waar het is. Een soort Doos van Schrödinger, want zodra je gaat kijken, verstoor je het experiment...

Zijn wij zelf ook niet één groot experiment? Waarin we proberen op een gezonde manier met onze omgeving interactie te hebben? En met onze soortgenoten? Hoe zouden Aliens ons bezien? Ze zouden constateren dat we vijandig zijn naar onze soortgenoten, onze eigen nakomelingen, onze omgeving, de andere organismen die ons omringen...is dat werkelijk hoe een objectieve entiteit naar ons zou kijken? Ja - ik vrees van wel. Hoe kan het dan nog goed komen? Is de Tijger verloren? De Neushoorn? De Geelgerande Braziliaanse Vuurpad? Ik weet niet of dat laatste beestje bestaat, maar het kan wel, en het kan best zijn dat we het kreng vernietigen incluis zijn leefomgeving, nog voordat we goed en wel weten dat hij of zij bestaat. Damn, wat zijn we goed in dingen stukmaken. Uitroeien, kill kill kill kill....en als er iets iets groeit of bloeit dan laten we Monsanto erop los om het te verbeteren, denken we.....in het kielzog van dat verhaal worden er bergen geld verdient. Wie kent er nog die leipe Tol Hanse (ja van dat liedje Big City, over Amsterdam)? Ergens in 'één van zijn liedjes gaat het over onze consumptiemaatschappij; "Straks groeit er alleen nog geld, op een grote vuilnisbelt" riep hij ergens eind jaren zeventig begin tachtig. Wist ik veel, ik blèrde het gewoon keihard mee, op mijn pick upje met twee aftandse speakertjes. Inmiddels weet ik wat hij bedoelt. We zijn goed op weg. Is er sinds die tijd IETS verbeterd? Mwa...we hebben reservaten op zee en land. We doen 'iets' aan het milieu. We verkopen onze eigen CO2 quota aan andere landen. Amerika verbruikt per jaar 25% van de totale energieconsumptie en ze vertegenwoordigen slechts 4% van deze Aardkloot. Geweldig nietwaar?

Gaat er dan iets goed? IETS? Alsjeblieft, zeg me dat er dan toch nog IETS goed gaat! Ja, er gaat iets goed...gelukkig. De techniek. Hoeveel het ook kost aan industriële vervuiling, maar de techniek gaat ons helpen. Het gaat ons helpen minder afhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen, minder schadelijk te zijn voor de omgeving, het kan ervoor zorgen dat er minder schaarste is zodat we daarvoor niet meer hoeven te vechten. Geen belangen in Afrikaanse landen om het Uranium, geen oorlog in het Midden Oosten over olie, met een beetje mazzel kunnen we de Steen der Wijzen realiseren en Goud maken naar believen. Zou dat niet tof zijn? Niet meer afhankelijk van schaarste? Altijd schoon water, gratis energie, geen oorlog meer, we kunnen ons richten op de essentiële zaken:

1. De Aarde niet vervuilen cq vervuiling opruimen

2. In stand houden van de huidige diversiteit aan organismen

3. Een evenwicht bedenken voor de groei van het aantal mensen en hun energie- en voedselbehoefte

4. Het bevolken van de planeten ver voorbij onze Melkweg.....

Keep on dreaming Keyser....Suze zacht jongen.....wordt vervolgd.....

Link naar reactie

@Keyser Suze,

Weer al zo mooi geschreven, ik krijg er kippenvel van, en ben verdrietig over hoe het met onze mooie wereld gaat.

We kunnen slechts recht blijven, en doorgaan, zijn we aan onszelf verplicht, en aan onze kinderen, om ze de andere kant te laten zien.

Laten wij het begin van het verschil zijn, en het pad van de waarheid blijven belopen !

Link naar reactie

Hoop...hoop op een beter wereld....HOOP op een ontstijging van onze verslaving aan MACHT. Dat is wat ik hoop dat er gebeurt. Of het nou om macht op persoonlijk niveau gaat (die smerige mannen die jonge vrouwen van hun vrijheid beroven en afschuwelijke sexuele daden verrichten) of macht op een zogenaamd hoger niveau...de directeur van bedrijf X die zich miljoenen laat betalen....de overheidsfunctionaris....de Koning van Kikkerland....MACHT. De drugsbaron die de dood van een heel dorp verordonneert met een vingerknip. De top van een bedrijf gespecialiseerd in oliewinning die een oorlog sponsort, en religieuze leiders die, geheel tegen de principes van zijn of haar leer (meestal zijn!) HAAT predikt jegens andersdenkenden.... het zijn allemaal lagere emoties, nare trekjes, de Zeven Dodelijke Zonden....ojeetje, gaat die Atheïst Keyser dan ineens op de Kerkelijke Toer....?

In mijn opinie behelzen die Zeven Zonden slechts -of niet minder dan!- diverse psychologische aspecten van de menselijke valkuilen. En draait het min of meer om macht. Macht over een ander. Of dat nou een bak geld of goud is, of zwijnerij en zelfverheerlijking, het betreft een vorm van macht.....en hoe gaan we ons losmaken van deze nare mannetjes en in veel mindere mate vrouwtjes...? Want mij is wel duidelijk dat het iets van doen heeft met testosteron en iets met een Apenrots....

Ik zie graag jullie reacties tegemoet en ben ook benieuwd of iemand iets zinnigs kan melden over het groeiende bewustzijn wat Rupert Sheldrake al benoemde (Morphic Fields). We zijn collectief aan het groeien in ons denken in goed en kwaad. In belangeloos versus kleinzielig en gierig. In vrijgevig en altruïstisch versus de macht willen hebben en teveel opeisen. Vul het gaarne aan....alle liefs van Keyser.

Link naar reactie

@Keyser Suze,

Weer al zo mooi geschreven, ik krijg er kippenvel van, en ben verdrietig over hoe het met onze mooie wereld gaat.

We kunnen slechts recht blijven, en doorgaan, zijn we aan onszelf verplicht, en aan onze kinderen, om ze de andere kant te laten zien.

Laten wij het begin van het verschil zijn, en het pad van de waarheid blijven belopen !

Hee! das al een heel mooi antwoord op wat ik verderop schrijf! Dank voor je bijdrage en alle liefs voor jou en @Charlie en je mooie kinderen.

Link naar reactie

grote bedrijven en -wederom- de banken die op gigantische schaal belasting ontduiken en essentiële geldstromen aan hele naties onttrekken door inmiddels bekende Double Dutch with an Irish Sandwich constructies

Dit is helemaal niet zo slecht. Je belastingen wel betalen is zoals nog wat extra testosteron in een leeuw te spuiten die klaar staat om je op te eten...

Link naar reactie

Dit is helemaal niet zo slecht. Je belastingen wel betalen is zoals nog wat extra testosteron in een leeuw te spuiten die klaar staat om je op te eten...

Laten we wel zijn, belasting is: KUT. Of: ZWAAR KLOTE. Geld is echter min of meer gelijk aan Energie, aan Inspanning. Wanneer een hele groep mensen zich inspant, is het wenselijk daar iets voor terug te krijgen. Als dat niet gebeurt, omdat een groot deel van hun geïnvesteerde energie wegstroomt uit het systeem of wordt opgebruikt door een kleine groep mensen, dan gaat er iets mis. Belasting ontduiking is helaas niet mijn mijn hobby, maar wel die van grote bedrijven. Vraag je nou eens af, wat de consequenties zijn van zoiets. Wat gebeurt er op macro-niveau? Enne...ik verwacht een slim antwoord dus ga maar even een paar dagen broeden op je antwoord.....

Link naar reactie

Laten we wel zijn, belasting is: KUT. Of: ZWAAR KLOTE. Geld is echter min of meer gelijk aan Energie, aan Inspanning. Wanneer een hele groep mensen zich inspant, is het wenselijk daar iets voor terug te krijgen. Als dat niet gebeurt, omdat een groot deel van hun geïnvesteerde energie wegstroomt uit het systeem of wordt opgebruikt door een kleine groep mensen, dan gaat er iets mis. Belasting ontduiking is helaas niet mijn mijn hobby, maar wel die van grote bedrijven. Vraag je nou eens af, wat de consequenties zijn van zoiets. Wat gebeurt er op macro-niveau? Enne...ik verwacht een slim antwoord dus ga maar even een paar dagen broeden op je antwoord.....

Je hebt uiteraard gelijk dat mensen die wel hun belastingen betalen het oneerlijk zullen vinden dat sommige hun belastingen niet of slechts deels betalen. Echter anderzijds moeten we blij zijn want deze belastingontduikers zetten het systeem onder druk en indien genoeg belastingen ontdoken worden dan zal het overheidssysteem crashen. Een failliet van de overheid is verkiesbaar boven een revolutie à la Syrië...

Link naar reactie

Je hebt uiteraard gelijk dat mensen die wel hun belastingen betalen het oneerlijk zullen vinden dat sommige hun belastingen niet of slechts deels betalen. Echter anderzijds moeten we blij zijn want deze belastingontduikers zetten het systeem onder druk en indien genoeg belastingen ontdoken worden dan zal het overheidssysteem crashen. Een failliet van de overheid is verkiesbaar boven een revolutie à la Syrië...

Er staat toch duidelijk dat het om bedrijven gaat die belasting ontduiken, niet om personen? Maar ik snap je punt wel hoor.

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Mooie verhalen weer @Keyser Suze. Jammer, dat je zo gelijk hebt.

Het proces van samenvoorzienendheid gaat nu een beetje traag, heb ik het gevoel ineens.

Maar ik ben wel blij, dat ik hier veel mensen heb leren kennen, die op dezelfde lijn zitten.

Link naar reactie

Belasting ontduiking is helaas niet mijn mijn hobby, maar wel die van grote bedrijven. Vraag je nou eens af, wat de consequenties zijn van zoiets. Wat gebeurt er op macro-niveau? Enne...ik verwacht een slim antwoord dus ga maar even een paar dagen broeden op je antwoord.....

Ik weet niet of dit slim genoeg is, maar...

a) Ze ontduiken belasting, klopt. Maar het is wel legaal. Pas wanneer de gaten gedicht worden zal dit stoppen. Natuurlijk zal dit niet gebeuren want wie hebben nu meer invloed op de politiek, consumenten of bedrijven?

b) Stel dat de gaten wel gedicht worden.

.

.

.

.

.

wat denk je dat die bedrijven gaan doen?

.

.

.

.

.

wanneer hun winsten teruglopen en beleggers de aandelen afwaarderen en de bonsen van de bedrijven minder kunnen verdienen

.

.

.

.

.

Zouden ze hun prijzen verhogen???????

.

.

.

JAZEKER!

Vergeet nooit dat belasting uiteindelijk ALLEEN betaald wordt middels een lagere consumptie. Altijd, geen uitzonderingen.

Link naar reactie

Gaat er dan iets goed? IETS? Alsjeblieft, zeg me dat er dan toch nog IETS goed gaat! Ja, er gaat iets goed...gelukkig. De techniek. Hoeveel het ook kost aan industriële vervuiling, maar de techniek gaat ons helpen.

Sorry to bust your bubble :)

Techniek gaat ons niet helpen.

Techniek wordt overwegend gebruikt om problemen voor ons uit te schuiven.

Simpel voorbeeld: zonder techniek zouden er nooit 7 miljard mensen op aarde kunnen leven. Techniek heeft het mogelijk gemaakt dat we met meer mensen op deze kloot ziten dan de kloot wellicht kan verdragen.

Nog een voorbeeld: efficientere auto's betekend dat er meer auto's bijkomen, niet dat er minder olie verbruikt wordt.

Zie Jevon's paradox: http://en.wikipedia.org/wiki/Jevons_paradox

Link naar reactie

Nog een voorbeeld: efficientere auto's betekend dat er meer auto's bijkomen, niet dat er minder olie verbruikt wordt.

Als auto's ineens 4x zo zuinig zijn als mijn huidige dan ga ik toch niet mijn huidige inruilen voor 4 zuinigere. En op de kosten van een auto zijn de brandstoffenkosten niet de top, dus het is ook niet zo dat dan elke arme sloeber zich ineens een auto kan veroorloven. Sommige gezinnen hebben nu twee auto's omdat ze te vaak twee tegelijk nodig hebben, niet omdat ze samen zuiniger rijden dan 1 oudere. Het gros van het wagenpark zal uiteindelijk toch zo ongeveer 1:1 vervangen worden door veel en veel zuiniger auto's en dat scheelt dus wel degelijk in olieverbruik etc.

Link naar reactie

Als auto's ineens 4x zo zuinig zijn als mijn huidige dan ga ik toch niet mijn huidige inruilen voor 4 zuinigere. En op de kosten van een auto zijn de brandstoffenkosten niet de top, dus het is ook niet zo dat dan elke arme sloeber zich ineens een auto kan veroorloven. Sommige gezinnen hebben nu twee auto's omdat ze te vaak twee tegelijk nodig hebben, niet omdat ze samen zuiniger rijden dan 1 oudere. Het gros van het wagenpark zal uiteindelijk toch zo ongeveer 1:1 vervangen worden door veel en veel zuiniger auto's en dat scheelt dus wel degelijk in olieverbruik etc.

Dat "meer verbruiken" hoef je natuurlijk niet zelf te doen.

Zuinigere auto's maken het rijden goedkoper en daarmee toegankelijker voo rmeer mensen.

Denk bv aan de bevolking van China en India.

Link naar reactie

Mooie verhalen weer @Keyser Suze. Jammer, dat je zo gelijk hebt.

Het proces van samenvoorzienendheid gaat nu een beetje traag, heb ik het gevoel ineens.

Maar ik ben wel blij, dat ik hier veel mensen heb leren kennen, die op dezelfde lijn zitten.

Lieve @Heksenboot

Veranderingen kosten tijd, dingen die te snel gaat, verdwijnen doorgaans ook weer snel.

Het gevoel, dat er dingen traag gaan, is ook nodig, tijd om na te denken !

Het traag maar stabiel naar voren bewegen is het begin, snelheid is hier niet nodig, pushen helpt niet.

Wat er al is ontstaan vasthouden en daarop voort borduren is oneindig veel belangrijker. Een solide basis creëren !

Als je te snel wakker word, voelt dat ook niet prettig, rustig aan ontwaken levert meer resultaat op.

Jij niet gaan wanhopen he, je hebt al zoveel bereikt !

Knuffel :)

• Leuk 2
Link naar reactie

Sorry to bust your bubble :)

Techniek gaat ons niet helpen.

Techniek wordt overwegend gebruikt om problemen voor ons uit te schuiven.

Simpel voorbeeld: zonder techniek zouden er nooit 7 miljard mensen op aarde kunnen leven. Techniek heeft het mogelijk gemaakt dat we met meer mensen op deze kloot ziten dan de kloot wellicht kan verdragen.

Zie Jevon's paradox: http://en.wikipedia.org/wiki/Jevons_paradox

In de vorige eeuw hebben we inderdaad gebruik gemaakt van sterk verspillende productiemethode. De reden hiervoor was dat we gewoon nog niet de kennis hadden om de dingen op een meer zuinige manier te maken. In deze eeuw echter zullen we meer en meer naar zuinigere en efficiëntere productiemethoden evolueren. Een voorbeeld zijn de solventen die gebruikt worden in de chemische industrie. Tot vandaag de dag worden hiervoor vluchtige organische verbindingen (alkanen, diethylelther, alcoholen, furaan, etc...) gebruikt maar nieuwe solventen zijn in ontwikkeling die veel milieuvriendelijker zijn. Superkritische vloeistoffen (water en CO2) worden reeds voor een paar decennia gebruikt als milieuvriendelijke solventen en hun toepassingen worden almaar uitgebreid. Een nieuwe groep solventen die nu nog in ontwikkeling zijn en dus nog niet gebruikt worden zijn de ionische vloeistoffen. Deze solventen verdampen niet en kunnen dus oneindig hergebruikt worden. Ze zijn ook niet ontvlambaar (minder risico op een ongeval). Wat belangrijk is, is dat er een heel groot aantal verschillende ionische vloeistoffen mogelijk zijn en dat deze allemaal andere oploscapaciteiten hebben. Hun oploscapaciteiten zijn echt verbazingwekkend bijvoorbeeld sommige ionische vloeistoffen kunnen stenen oplossen...

Hierboven beschrijf ik slechts een voorbeeld van de groene revolutie die eraan komt. Andere voorbeelden zijn verven die werken als zonnecellen, bioraffinaderijen, organische LEDs, verbeteringen in de technologie van omgekeerde osmose (andere membranen, terugkoppeling van energie,...), lichtere materialen voor voertuigen,...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...