Ga naar inhoud
GENEGEERD

[DIY] Viskit


JamHard

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
Uhhhh...sportvissen is niet echt mijn ding moet ik eerlijk zeggen. Vissie vangen om op te eten heb ik dan weer geen probleem mee maar dat zou ik natuurlijk nooit doen :o Over een maandje komen de scholen harders weer de rivieren op en dat zijn echt fantastische vissen om op te.....Uhhhh...Naar te kijken. Die krijg je alleen niet gevangen met een hengel dus die moet je op een andere manier overtuigen om richting BBQ te komen.

 

Harders. Lekker.

Ergens in de buurt van Nunspeet nog een heel wijk mee vol gezien.

 

Ook lekker in de rookton.

Sja, koop ze gewoon bij de buren, die weten hoe ze die beesten moeten vangen.

 

Is die sloot van jou eigenlijk wel een beetje schoon te noemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Aha, een Workshop Vissen met Alice. Je hebt dan wel een visvergunning nodig.

Ik hou ook niet zo van vissen (werkwoord) @Bolo, maar als ik met mijn broer mee ging, vond ik het altijd heerlijk aan de waterkant. Bijna meditatief.

Zou je @Flow mee kunnen nemen? SSSSSSSST!!!!! Je verjaagt de vissen! :D @Castaway, vis jij wel eens, vanaf je boot?

 

Wat ik van mijn vriend begrijp, gaan er altijd gehaktballen, bbq's, koelboxen, worsten, chocolademelk enzo mee.

 

http://hhv-vanruysbroekjes.bravesites.com/foto-s

 

(Als ze het over Peet hebben, bedoelen ze niet mij..... ;))

 

Dus ik meld me vast aan.

 

Kan ik eindelijk eens mn vispijlen uitproberen, workshop boogvissen @Alice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhhhh...sportvissen is niet echt mijn ding moet ik eerlijk zeggen. Vissie vangen om op te eten heb ik dan weer geen probleem mee maar dat zou ik natuurlijk nooit doen :o Over een maandje komen de scholen harders weer de rivieren op en dat zijn echt fantastische vissen om op te.....Uhhhh...Naar te kijken. Die krijg je alleen niet gevangen met een hengel dus die moet je op een andere manier overtuigen om richting BBQ te komen.

 

Hoe dan? Zou het met een boog & vispijlen lukken? Of moeten we ze overtuigen met een nieuwe beweging? Natte onderwater bbq vlambeweging:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk setje. Ik moet zelf ook nog een soort van viskit in elkaar zetten. Ik heb wel de losse onderdelen maar ik heb nog geen goed systeem bedacht.

Dit ziet er uit als een goed systeem. Ik denk dat ik het na ga maken en ga testen. Ik zie er tot nu toe alleen nog maar voordelen aan, ready-to-use, alles bij elkaar in 1 container, neemt weinig ruimte in beslag, je hoeft niet te zoeken en je raakt niets kwijt.

Ja, ik ga het binnenkort maken en testen en kijken of ik er ook nadelen aan kan vinden.

Bedankt voor je post!

 

Ben heel benieuwd wat je bevindingen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hoe dan? Zou het met een boog & vispijlen lukken? Of moeten we ze overtuigen met een nieuwe beweging? Natte onderwater bbq vlambeweging:-)

 

Jezus! Je moet ook aan de bovenkant lopen. :rolleyes:

 

Pijl en boog in het openbaar mag niet, weet je nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhhhh...sportvissen is niet echt mijn ding moet ik eerlijk zeggen. Vissie vangen om op te eten heb ik dan weer geen probleem mee maar dat zou ik natuurlijk nooit doen :o Over een maandje komen de scholen harders weer de rivieren op en dat zijn echt fantastische vissen om op te.....Uhhhh...Naar te kijken. Die krijg je alleen niet gevangen met een hengel dus die moet je op een andere manier overtuigen om richting BBQ te komen.

 

Ik kan me daar heel goed bij aansluiten,... Mijn ding is het ook niet, ik kijk ook véél liever naar die visjes (op de gril:eek:)

Aantal jaren geleden had je zo'n visprogramma met Rex Hunt,..na een hele ochtend zitten vissen, eindelijk wat gevangen, hij geeft die vis een smakkerd, en gooit 'm terug,... Maar dan wel gaan lopen klagen dat hij nog moet eten, want hij heeft ZO'N honger. JA!, mafkees, je gooit je lunch net terug het water in:confused:

:rolleyes:yibbida, yibbida:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dit keer niet schieten dus?

 

Jawel, op het eigen terrein natuurlijk wel.

Maar heb je een visvergunning dan en is vissen met pijl en boog toegestaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan? Zou het met een boog & vispijlen lukken? Of moeten we ze overtuigen met een nieuwe beweging? Natte onderwater bbq vlambeweging:-)

 

Gewoon op de steiger gaan zitten met een groot schepnet in het water....echt slim zijn die beesten niet en er zwemt er altijd wel een recht het net in. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag je in Nederland alleen met een hengel vissen. Maar ik weet niet hoe dat in Vlaanderen is. In Nederland is bijvoorbeeld vissen met een kruisnet ook verboden. Wel verdomd handig een kruisnet. Je vangt er gemakkelijk meerdere vissen tegelijk mee.

 

kruisnet.jpg.0089cff92776322429d8ed556db8c3e1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag je in Nederland alleen met een hengel vissen. Maar ik weet niet hoe dat in Vlaanderen is. In Nederland is bijvoorbeeld vissen met een kruisnet ook verboden. Wel verdomd handig een kruisnet. Je vangt er gemakkelijk meerdere vissen tegelijk mee.

 

kruisnet.jpg.0089cff92776322429d8ed556db8c3e1.jpg

 

Dat zal wel komen, omdat het totaal niets meer met sport te maken heeft, maar als we daarvan op aan kunnen, dan zou @Flow met zijn kruis-boog-vispijlen annex harpoen geweer van de "natte onderwater bbq vlambeweging", dit toch zeker wel mogen beoefenen, want DAT lijkt mij pas echt sport:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast ghostwhiper

Ben zelf nog niet helemaal uit wat ik in mn bob ga stoppen aan vismateriaal.

Op gebied van kunstaas alleen maar een spinnertje/blinkertje of 2.

Straks maar eens even de kisten met spul in duiken en wat samen stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf nog niet helemaal uit wat ik in mn bob ga stoppen aan vismateriaal.

Op gebied van kunstaas alleen maar een spinnertje/blinkertje of 2.

Straks maar eens even de kisten met spul in duiken en wat samen stellen

 

Gewoon een doos palinghaken en een rol niet te dunne lijn, als je ze nodig hebt is er niemand die kontroleerd op vergunningen en aaslijnen. En een wurm vind je altijd wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een doos palinghaken en een rol niet te dunne lijn, als je ze nodig hebt is er niemand die kontroleerd op vergunningen en aaslijnen. En een wurm vind je altijd wel

Ik heb hier een aantal verpakkingen wonderbrood in mijn BOB zitten. Dat is gedroogd brood wat weer opzwelt zodra je het nat maakt. Is letterlijk tientallen jaren houdbaar. Ik heb die dingen gekocht in 1987 en er staat nog steeds geen schimmel op. Daarnaast kun je ook een blikje smac preppen of kunstaas wat je tegenwoordig in vele soorten/smaken hebt.

Verder gewoon wat verschillende soorten haken en een rolletje visdraad. Eentueel een blinkertje.

Die kunst wormen van siliconen zijn niet geschikt omdat ze vergaan na verloop van tijd. Ook kunnen die dingen niet tegen zonlicht, dan verpulveren ze op den duur.

 

Ook handig is een rolletje dun touw, bijvoorbeeld gevlochten vislijn. Daarmee kun je lijntjes maken.

Neem een meter of 5 van die gevlochten vislijn en knoop daar om de 20cm een stuk nylon vislijn aan met aan het uiteinde een haak. Doe aan iedere haak een stukje aas en een het uiteinde van de gevlochten vislijn een gewicht (lood of steen ofzo) Zet de lijn uit en ga af en toe kijken of er iets aanzit. In dit voorbeeld ligt de lijn op de bodem, wil je dat de lijn vrij blijft van de bodem, doe er dan stukjes kurk of ander materiaal als drijver aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf nog niet helemaal uit wat ik in mn bob ga stoppen aan vismateriaal.

Op gebied van kunstaas alleen maar een spinnertje/blinkertje of 2.

Straks maar eens even de kisten met spul in duiken en wat samen stellen

 

......... Eentueel een blinkertje.

Die kunst wormen van siliconen zijn niet geschikt omdat ze vergaan na verloop van tijd. Ook kunnen die dingen niet tegen zonlicht, dan verpulveren ze op den duur.

.......................

 

Vergeet kunstaas.

 

Kunstaas dien je op de juiste manier te 'presenteren', anders laten (roof)vissen het links liggen.

Je hebt er dus sowieso al een hengel en molen bij nodig EN de kennis EN ervaring om ermee succesvol te kunnen vissen.

Is het momenteel niet je hobby, sportvissen met kunstaas, dan gaat dat echt niet werken.

 

Een zetlijn is dan de manier, hoef je ook niet open en bloot langs het water te blijven.

Een stuk willekeurig touw (herbruikbaar paracord bv), zijlijntjes met haakjes en aas en een steen aan het uiteinde.

Niet bepaald diervriendelijk, maar overleven komt tegen die tijd op de eerste plaats.

 

Fuiken zijn ook erg effectief, in de handel kun je van die opklapbare kleine varianten krijgen, of zelf improviseren.

 

Beide methoden zijn pre-SHTF verboden.

 

Leuk he, Phtvs, die siliconen wormen/kunstaas, ze smelten zelfs door je viskoffertje heen, zitten bomvol weekmakers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...