Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Pritt

In China is het water op / Water shortages put a brake on economic growth

Recommended Posts

Interessant stukje van een paar dagen geleden. China groeit zo hard.. eerst de baby voeding, nu het water.

http://www.ft.com/intl/cms/s/2/7d6f69ea-bc73-11e2-b344-00144feab7de.html#axzz2TmEB2xjM

En ja, ik weet dat de baby-voeding niet op is maar alleen onbetrouwbaar. Zag deze week nog een chinees in onze lokale Plus supermarkt een hele maand vol Nutrilon laden. Waarschijnlijk voor familie of verkoop op de zwarte markt. :eek:

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zeker, ontstellend wat de gevolgen zijn en kunnen zijn...

Als een natie geen water meer heeft, wat gaan ze dan doen vraag ik me af..

Deze post delen

en daarom is china expansie drijft zo eng. ze moeten wel op zoek na leven ruimte. ik zie chinese op de gekste plekken op aarde. eerts waren het migranten individuel op zoek na beter leven maar nu vind je chinese frabriek met eigen dorp en school in allerlei landen . ze gebruiken de basis middellen van het land, betalen een paar mensen om , legen een weg aan of een kleine ziekenhuis . je zie ze in surinaam in de bauxiet maar ook in brazil aan het bomen kappen. alles ga na china, op grote boten .het lijk op een locust plaag.

Deze post delen

Het wereldwijde probleem met betrekking tot water is enorm. Wij hebben in Nederland een enorm voorrecht dat we de beschikking hebben over grote hoeveelheden water. Water, hoe vreemd het ook klinkt over iets dat in hele grote hoeveelheden aanwezig is, zal in de toekomst leiden tot heel veel conflicten — met name in het midden-oosten en Azië. Het is niet voor niets dat China bijvoorbeeld geen 'afstand' doet van Tibet. Dáár is water. Héél veel water. Een uitspraak die mij altijd is bijgebleven: "Allah gaf olie aan hen, maar water aan ons", aldus (volgens mij?) een inwoner van Turkije over de naburige olielanden. Zonder olie leven is mogelijk. Zonder water niet.

Deze post delen

Kapitalisme is roofbouw op de natuur,en als deze bijna bezweken is,ook op de mens.

Ja, want de Volksrepubliek China is het schoolvoorbeeld van een kapitalistisch land...

Deze post delen

Ja, want de Volksrepubliek China is het schoolvoorbeeld van een kapitalistisch land...
Maar wel van greed and don't feed.

Deze post delen

Kapitalisme is roofbouw op de natuur,en als deze bijna bezweken is,ook op de mens.

De mens IS natuur, hij staat er niet buiten of boven. En de mens zal heel wat eerder bezwijken dan "de natuur".

Deze post delen

Zeker, ontstellend wat de gevolgen zijn en kunnen zijn...

Als een natie geen water meer heeft, wat gaan ze dan doen vraag ik me af..

Dan gaan ze zich bijv. buurlanden met water toeeigenen.

Maar China heeft veel kust, en zonnepanelen, dus water genoeg. Het probleem zit in de distributie.

Oorlog om water is waarschijnlijk eerder te verwachten tussen India en Pakistan.

Deze post delen

Interessant stukje van een paar dagen geleden. China groeit zo hard.. eerst de baby voeding, nu het water.

http://www.ft.com/intl/cms/s/2/7d6f69ea-bc73-11e2-b344-00144feab7de.html#axzz2TmEB2xjM

En ja, ik weet dat de baby-voeding niet op is maar alleen onbetrouwbaar. Zag deze week nog een chinees in onze lokale Plus supermarkt een hele maand vol Nutrilon laden. Waarschijnlijk voor familie of verkoop op de zwarte markt. :eek:

Dramatisch! En dat land moet dan het nieuwe machtscentrum worden? Ze hebben mogelijk al een huizenbubbel, ze produceren zich gek, maar nauwelijks voor de eigen bevolking, ze komen om in hun eigen afval en smog, hun nieuwe bouwwerken storten regelmatig in na een paar jaar (bruggen) en nu begint de woestijn dus ook al op te rukken.

Het gaat echt lekker in de wereld.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...