Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water, regenwater, dauw


108 basic

Aanbevolen berichten

Hallo Beste preppers

 

Sinds enige tijd ben ik overgegaan op het drinken van regenwater dat ik via mijn dak opvang in een regenton.

Dat bevalt mij uitstekent. Ik kook het voordat ik het drink. Nooit ergens last van gehad. Het scheelt weer 29 chemicalien waar ze tegenwoordig het water mee "schoonmaken"

Omdat mijn Yurt geen regengoot heeft heb ik iets bedacht om ook daar regenwater en dauw op te kunnen vangen in en vorm die licht en gemakkelijk mee te nemen is.

Hier volgt het recept:

Men neme een regen poncho van goede kwaliteit (en een opvouwbare emmer).

Men openen de emmer en plaatsen daar (e.v met knijpers of touw vasten) de capuchon in.

Met drie stokken steken we de poncho schuin omhoog zodat het de dauw en/of het regenkater op kan vangen.

(bij wind de stokken vast zetten met scheerlijnen en capuchon zekeren met stenen op het poncho gedeelt)

Men kan ook een gat graven en de capuchon in het gat leggen.

 

Elke dag drink ik een slok ongekookt regen water zonder dat het gekookt is om vast te wennen aan de kalitiet en om weerstand te kweeken tegen e.v. ongerechtigd waterleven. Ik voer de hoeveelheid ongekookt regendrinkwater dagelijks wat op zodat mijn weerstand toeneemt.

Maar ik heb niet het gevoel dat dat nodig is. Ik heb niets gemerkt van iets naars ofzo, maar ik doe het voor de zekerheid.

 

Ik heb mensen in India dagelijks water zien drinken waar wij in een minuut van de pijp uit zouden gaan.

Het feit dat zij dit dagelijks drinken maakt dat zij hier een weerstand tegen hebben.

 

Hopelijk hebben jullie iets aan deze boodschap.

 

met vriendelijke groet

Basic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hallo Beste preppers

 

Sinds enige tijd ben ik overgegaan op het drinken van regenwater dat ik via mijn dak opvang in een regenton.

Dat bevalt mij uitstekent. Ik kook het voordat ik het drink. Nooit ergens last van gehad. Het scheelt weer 29 chemicalien waar ze tegenwoordig het water mee "schoonmaken"

Omdat mijn Yurt geen regengoot heeft heb ik iets bedacht om ook daar regenwater en dauw op te kunnen vangen in en vorm die licht en gemakkelijk mee te nemen is.

Hier volgt het recept:

Men neme een regen poncho van goede kwaliteit (en een opvouwbare emmer).

Men openen de emmer en plaatsen daar (e.v met knijpers of touw vasten) de capuchon in.

Met drie stokken steken we de poncho schuin omhoog zodat het de dauw en/of het regenkater op kan vangen.

(bij wind de stokken vast zetten met scheerlijnen en capuchon zekeren met stenen op het poncho gedeelt)

Men kan ook een gat graven en de capuchon in het gat leggen.

 

Elke dag drink ik een slok ongekookt regen water zonder dat het gekookt is om vast te wennen aan de kalitiet en om weerstand te kweeken tegen e.v. ongerechtigd waterleven. Ik voer de hoeveelheid ongekookt regendrinkwater dagelijks wat op zodat mijn weerstand toeneemt.

Maar ik heb niet het gevoel dat dat nodig is. Ik heb niets gemerkt van iets naars ofzo, maar ik doe het voor de zekerheid.

 

Ik heb mensen in India dagelijks water zien drinken waar wij in een minuut van de pijp uit zouden gaan.

Het feit dat zij dit dagelijks drinken maakt dat zij hier een weerstand tegen hebben.

 

Hopelijk hebben jullie iets aan deze boodschap.

 

met vriendelijke groet

Basic

Vroeger, reeds lang geleden deden de native indians dit door geweven stof in een bundel om hun benen te wikkelen en daar liepen ze mee door het hoge gras om de dauw op te vangen.

Maar ja die hadden toen nog een wereld waar je eindeloos kon doorlopen.

Nu een vergelijk maken met mensen vanuit Indië daar zou ik voorzichtig mee zijn. Wat jij hebt gezien waren naar alle waarschijnlijkheid mensen die geen andere mogelijk hadden.

Een doorsnee Indiër drinkt zelfs geen kraantjes water zonder het te koken.

Kijk daar dus maar even mee uit.

 

Groetjes Chin

Link naar reactie
Delen op andere sites

@108 basic

Een Yurt heeft natuurlijk wel een behoorlijk mooi oppervlak voor regenwater en ik vraag me af of daar niet iets van een regengootje voor te maken valt.

door bijvoorbeeld een flexibele buis (afvoerslang van een condensdroger) door midden halen en die met tie-rips om de Yurt heen te bevestigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mensen in India dagelijks water zien drinken waar wij in een minuut van de pijp uit zouden gaan.

Het feit dat zij dit dagelijks drinken maakt dat zij hier een weerstand tegen hebben.

Alles kan natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet schadelijk is, je wil echt niet weten welke parasieten in India in het water zitten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke dag drink ik een slok ongekookt regen water zonder dat het gekookt is om vast te wennen aan de kalitiet en om weerstand te kweeken tegen e.v. ongerechtigd waterleven. Ik voer de hoeveelheid ongekookt regendrinkwater dagelijks wat op zodat mijn weerstand toeneemt.

 

Jammer genoeg zijn er heel wat parasieten, bacteriën en virussen waar je geen weerstand tegen kan opbouwen. Er zal maar net de verkeerde vogel overvliegen...

 

Gelukkig kun je nu nog beroep doen op het ziekenhuis, maar post-SHTF zou ik het toch echt zuiveren voor gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook water gedronken wereld wijd,maar ik heb ook cholera, ameube dysfenterie,thyfus en eindeloze buikloop gehad. ik kan tegen wel maar er is genoeg om ziek van te worden. regen water in nederland drink ik trouwns zonder te koken maar india is nou juist een plek waar ik leterlijk stront ziek woord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is de gangbare manier. Werkt erg goed natuurlijk. Vanuit de ton kan je het filteren en opslaan in een grotere tank als je wilt.

 

Maar een yurt heeft geen dakgoot. En als er een noodsituatie is, of als je ergens onderweg bent kan je de methode met de poncho doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar heb je gelijk in :-)

Ht was natuurlijk bij wijze van spreken.

On bepaalde gebieden van Nederland zal ik het ook niet aanraden om ongefilterd regenwater te drinken.

Maar leidingwater is ook al niet meer zo gezond.

Heel diep grond water nog wel heb ik me laten voorlichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@108 basic

Regenwater is in Nederland inderdaad best veilig om te drinken zonder te koken, zolang de middelen waar je het mee opvangt maar goed schoon zijn, eventueel nog even filteren.

 

p.s. Het maakt het een stuk overzichtelijker als je de quote en/of mention optie gebruikt;)

Overigens leuk dat je je hebt aangemeld, die @Heksenboot is een aanstekelijk type:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...