Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zekerheden en de rest

Kans
 Share

Recommended Posts

Vertaald en iets aangepast van:

http://silverdoctors.com/gold-what-i-know-for-certain/

ben het er 100% mee eens!

Zekerheden:

De dood.

Belastingen.

Hebzucht en angst zijn sterke motivators,

Elk individu, bedrijf en regering kiest uiteindelijk voor zelfbelang en zal daar naar acteren.

Bedrijven en regeringen zullen elke vorm van competitie of bedreiging willen stoppen.

Macht en geld corrupteerd, en hoe groter de concentratie hoe sterker het effect.

Elke fiat muntsoort gaat tenonder.

Goud en zilver zijn al een geldvorm voor meer dan 3000 jaar.

Wat ik denk:

Het enige product van een centrale bank is fiat geld dat bijgedrukt zal blijven worden.

Elke andere geld vorm zal tegengewerkt worden en de echte vijand is PM of waardevolle duurzame goederen.

De politiek wil macht en aanzien, en een manier is geld uitgeven, belasting, confiscatie, en geldbijdrukken (ook een vorm van belasting) zijn de enige inkomsten.

Een bankrun en fiatineenstorting zijn eenzelfde fenomeen, het gebrek in vertrouwen, en zijn de enige reset voor banken en een fiat systeem.

De banken creeren het geld voor de overheid en hebben op die manier een inkomstebron en macht op een overheid en uiteindelijk de bevolking.

Wat dan de gevolgen zijn:

Het bijdrukken van geld zorgt voor inflatie en maakt de bevolking armer, de elite rijker.

De overheid zal blijven groeien net als de schulden, de invloed zal groeien, de inefficientie zal toenemen.

Op de lange termijn is dit nooit houdbaar en zal het systeem klappen.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

hi @Kans ik ben geen econoom maar denk je niet dat een iets hogere inflatie (dus geen hyperinflatie) een omgekeerd effect heeft? Mensen met veel (liquide) tegoeden zien dat verdampen, mensen met veel schulden (huiseigenaren) zien op hun beurt de schulden afnemen. Natuurlijk: alles wordt dan duurder maar als je woningschuld of krediet met 50K afneemt door bv 3 jaar lang 5% inflatie kun je daar een redelijke prijsstijging mee financieren. Vind je dat de ECB de kunstmatig lage rente moet loslaten (met alle gevolgen van dien) ?

Link naar reactie

In de tekst staat, 'Individuals, businesses, and governments do what they think is beneficial for them.'

Persoonlijk denk ik dat dit minder sterk is dan dat zij alleen hun eigen belang nastreven. Ze doen wat ze denken dat goed voor hen is - dit kan egoïstisch zijn, maar het zorg dragen voor familie, vrienden, kennissen en omgeving (of zelf dorp, stad of land) kan hier dus ook onder vallen.

Even een kleine vertaling uit een onderzoek dat gedaan is naar heroïsme (Becker & Eagly, 2004)

Het slechtste van de mens brengt vaak ook het beste naar boven [...] Door de mens veroorzaakte catastrofes zoals de holocaust, 9-11, de Virginia Tech schietpartij vormde het toneel voor heroïsme. [..] Maar ook natuurlijke rampen hielpen gedupeerde te verbroederen en maakte plaats voor tal van onzelfzuchtige heldendaden.

De mens is een manipulatief wezen - in de neutrale zin van het woord. En er gaan behoorlijk wat dingen mis in de wereld door zelfzuchtige(n) (psychopaten), maar voor mij zijn de enige zekerheden die je in het leven hebt; de geboorte, de dood - en hoe jíj kiest met het middenstuk om te gaan.

Link naar reactie

hi @Kans ik ben geen econoom maar denk je niet dat een iets hogere inflatie (dus geen hyperinflatie) een omgekeerd effect heeft? Mensen met veel (liquide) tegoeden zien dat verdampen, mensen met veel schulden (huiseigenaren) zien op hun beurt de schulden afnemen. Natuurlijk: alles wordt dan duurder maar als je woningschuld of krediet met 50K afneemt door bv 3 jaar lang 5% inflatie kun je daar een redelijke prijsstijging mee financieren. Vind je dat de ECB de kunstmatig lage rente moet loslaten (met alle gevolgen van dien) ?

Inflatie is een vorm van belasting, de redenatie dat je schulden minder worden klopt wel maar de basis zou moeten zijn dat je geen schulden hebt.

Schulden maken je afhankelijk, je wordt langzaam een slaaf.

Inflatie maakt sparen een minder goed/rendabel idee, terwijl sparen niks anders is dan een buffer opbouwen en dus een essentie van het leven is, net als je vetopslag en voedsel/water opslag voor de winter, zaden voor het volgend seizoen enz enz.

Dat de rente loslaten nu een redelijk ramp zal zijn is realiteit , maar rekken/uitstellen maakt het nog erger.

Ze hadden nooit de macht moeten krijgen om dit soort basis zaken te mogen beinvloeden ( het is op individuele belangen gebaseerd niet op het belang van de maatschappij, al wordt dat natuurlijk wel geroepen. En als het fout gaat dan zal het zijn: " dit zag niemand aankomen" enz enz.) Overheden hadden nooit dit soort schuldposities mogen opbouwen. Enz enz.

Marktwerking is er bijna niet meer, alles word gemanipuleerd en dat werkt zelden erg goed.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

I/QUOTE]

Maar hoe zit dat dan eigenlijk - als je hoe geld in elkaar zit werkelijk ontleedt dan is het allemaal denkbeeldig, dus slaaf zijn ook.

Het vervelende is gewoon dat iemand die bij een bank werkt op basis van 1 euro in kas 10 euro aan me kan lenen, en dus 9 euro uit het niets in het leven kan roepen, die ik wel niet-fictief moet terugbetalen, met rente. Is toch wonderlijk.

Wat ik ook wonderlijk vind is dat als iemand doodgaat die schuld gewoon net zo gemakkelijk weer oplost omdat 'ie niet te innen is.

Iedereen moet misschien tegelijkertijd de factuur doorscheuren ... kijken wat er dan gebeurt met de mondiale economie ;)

Link naar reactie

Die schuld van 50K neemt alleen af als je aflost, het lijkt me sterk dat daar een inflatie-correctie op toegepast wordt.

Link naar reactie

I/QUOTE]

Maar hoe zit dat dan eigenlijk - als je hoe geld in elkaar zit werkelijk ontleedt dan is het allemaal denkbeeldig, dus slaaf zijn ook.

Het vervelende is gewoon dat iemand die bij een bank werkt op basis van 1 euro in kas 10 euro aan me kan lenen, en dus 9 euro uit het niets in het leven kan roepen, die ik wel niet-fictief moet terugbetalen, met rente. Is toch wonderlijk.

Wat ik ook wonderlijk vind is dat als iemand doodgaat die schuld gewoon net zo gemakkelijk weer oplost omdat 'ie niet te innen is.

Iedereen moet misschien tegelijkertijd de factuur doorscheuren ... kijken wat er dan gebeurt met de mondiale economie ;)

Fiat geld is een schuldbewijs, ruilmiddelen ( dus dan bedoel ik iets anders dan fiat geld) goud zilver zijn echt geld.

En dan wordt fractioneel bankieren moeilijk.

Het huidige systeem is rot tot op het bot.

En dus zal het moeten veranderen.

Ik vind klagen over het feit dat banken geld kunnen creeeren, maar dat jij dat wel wilt lenen, maar dan ineens het wel raar vind dat je moet aflossen net zo krom als wat de banken ons flikken dus daar doe ik niet aan mee.

Schuld lost niet zomaar op, ook niet als iemand dood gaat. Dat mag iemand anders doodleuk betalen, en als teveel mensen dat niet doen of kunnen..., dan worden banken gered..., ja weer met geld van jou en mij, en op dit moment ook nog het geld van onze kinderen.

En maak je geen illusies als er banken falliet gaan of overheden dan betalen we daar uiteindelijk ook voor, alleen is dit wat indirecter en niet in de vorm van geld verplaatsen.

Dus de facturen doorscheuren voelt wel lekker maar lost niks op, het brengt het onvermijdelijke dichterbij dat wel..

En dat is momenteel het enge, de schulden zijn zo groot dat ze niet normaal afgelost kunnen worden.

Dus ergens moet het fout gaan, waar, hoe en wanneer zijn dan nog de vragen, maar leuk zal het niet worden..

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

I/QUOTE]

Ja zo lust ik er nog wel eentje. Zo straf je een ieder die geen schulden heeft gemaakt.

Link naar reactie

Haha deze quote trein doet vermoeden dat

"Iedereen moet misschien tegelijkertijd de factuur doorscheuren ... kijken wat er dan gebeurt met de mondiale economie"

mijn uitspraak is maar dat is dus niet zo, zie postings erboven...

Pff de rest van de quite is bij nader inzien ook niet van mij, DIT IS PURE GODS LASTERING:mad: :rolleyes:

Sorrie ik laat me gaan, maar die text is dus nket van mij....

Kans

Link naar reactie

Ik heb nooit schulden gemaakt en wordt daarmee gestraft door een ander die het wel heeft gedaan.

Dat is inderdaad een zeer ongewenste situatie die nu wel opgaat..

Heb je een huis afbetaald hebt mag je aks je pech hebt het mooi verkopen om je ziektekosten of opvang of wat dan ook te betalen.

Spaargeld idem.

Heb je helemaal niks dan zorgt de staat, en dus belastingsbetaler voor je...

Als de omstandigheden het toelaten en/of het economisch kan dan hebben we een plicht om samen voor de zwakste te zorgen.

Maar als die voor " voor de zwakste zorgen" gaat inhouden dat mensen die gewoon kunnen werken niks doen omdat ze verzorgt worden dan gaat het mis en dat gebeurt nu..

Dit gaat ten koste van de mensen die het wel nodig hebben en ten koste van de middenklasse die uitgezogen wordt.

Het is niet houdbaar en zal voor enorme onrusten gaan zorgen.

Als je daar het financiele wanbeleid van de overheid, de corrupte spelletjes van de banken, het wangedrag van de grote bedrijven en het algemeen afglijden van de moraal bij optelt dan kom je dus in de huidige shit die langzaam aan het ontvouwen is toe!

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Het valt me vaak op dat mensen hier wanneer een discussie gaat over fiat een van de belangrijkste factoren achterwege laten, namelijk de "lag".

Dat er anno 2013 nog steeds mensen rondlopen die terugrekenen naar guldens geeft alleen maar aan hoe veel tijd eroverheen gaat voordat mensen door hebben dat hun valuta gedevalueerd is.

Zonder deze lag te begrijpen is alle discussie over een fiat currency zinloos.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...