Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gluten allergie


Aanbevolen berichten

Beste lezers/lezeressen.

 

In mijn kennissen kring is er een persoon die een gluten allergie heeft. Als ik kijk naar sommige voedsel die langer houdbaar is, zitten er vaak gluten in. Is er makkelijk prepvoer verkrijgbaar voor mensen met Coeliakie.

 

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar volgens mij heeft is het een bindmiddel voor vele producten zoals brood.

 

Wonderland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Beste lezers/lezeressen.

 

In mijn kennissen kring is er een persoon die een gluten allergie heeft. Als ik kijk naar sommige voedsel die langer houdbaar is, zitten er vaak gluten in. Is er makkelijk prepvoer verkrijgbaar voor mensen met Coeliakie.

 

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar volgens mij heeft is het een bindmiddel voor vele producten zoals brood.

 

Wonderland

 

Lees hier even:

 

http://www.glutenvrij.nl/page/Glutenvrij-leven/Het-glutenvrije-dieet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wonderland, Gluten zijn eiwitten die in granen zitten. Alle granen en producten met daarin granen verwerkt zijn schadelijk voor deze patiënten. Soja, boekweit, quinoa, etc mogen ze wel hebben. Let er ook op dat de producten nooit in contact mogen komen met graanproducten of halffabrikaten daarvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het niet in aanraking mag komen met gluten bevatte producten wist ik wel. Zo hebben ze ook gluten arme producten. Dit schijnt kant en klare onzin te zijn. Maar over de eiwitten wist ik niet dus gelukkig weer wat geleerd.

Ik zal eens een lijstje opvragen met producten die deze persoon mag/kan eten, en die tevens lang houdbaar zijn.

 

Bedankt voor de snelle reactie's: @Heksenboot @Yoyo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemakkelijk voor langere tijd op te slaan en glutenvrij:

 

Maïskorrels, -vlokken en -zemelen

Boekweitkorrels en -vlokken

Quinoa en amaranth

Zilvervliesrijst

Peulvruchten

Lijn-, sesam- en maanzaad

Zonnebloempitten

Gedroogde en gekweekte zuidvruchten

Noten

Fibrex (bietenvezels)

Fruitvezels

 

En voor de rest aardappel en groenten- en fuitzaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste lezers/lezeressen.

 

In mijn kennissen kring is er een persoon die een gluten allergie heeft. Als ik kijk naar sommige voedsel die langer houdbaar is, zitten er vaak gluten in. Is er makkelijk prepvoer verkrijgbaar voor mensen met Coeliakie.

 

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar volgens mij heeft is het een bindmiddel voor vele producten zoals brood.

 

Wonderland

 

Het is ook beter (goedkoper, gezonder) om geen kant-en-klare gerechten te preppen, maar de individuele onderdelen. Betekend natuurlijk meer werk in de keuken, maar ook makkelijker rantsoeneren / meer gerechten kunnen maken etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste lezers/lezeressen.

 

In mijn kennissen kring is er een persoon die een gluten allergie heeft. Als ik kijk naar sommige voedsel die langer houdbaar is, zitten er vaak gluten in. Is er makkelijk prepvoer verkrijgbaar voor mensen met Coeliakie.

 

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar volgens mij heeft is het een bindmiddel voor vele producten zoals brood.

 

Wonderland

 

Boekweitgrutten staan al genoemd, maar van boekweitmeel kun je brood (wel met extra toegevoegd gist geloof ik) en pannenkoeken bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste lezers/lezeressen.

 

In mijn kennissen kring is er een persoon die een gluten allergie heeft. Als ik kijk naar sommige voedsel die langer houdbaar is, zitten er vaak gluten in. Is er makkelijk prepvoer verkrijgbaar voor mensen met Coeliakie.

 

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar volgens mij heeft is het een bindmiddel voor vele producten zoals brood.

 

Wonderland

Gluten zijn bepaalde plakkerige eiwitten die tarwe korrels maken, om zich te beschermen tegen ongewenste opeters. Iedereen maakt, in wisselende mate, antistoffen aan tegen gluten. Mensen met coeliakie reageren er nog meer op. Maar één op de zes mensen die géén coeilakie heeft -volgens de testen dan!- heeft wel degelijk klachten zoals prikkelbare darmen, en is klachten vrij als hij of zij geen tarwe producten meer nuttigt. Diabetes type I, dus de suiker ziekte bij jonge mensen, is meest waarschijnlijk ook veroorzaakt door gluten ! ! ! Het is het gevolg van de immuun reactie in de dunne darm en vervolgens maakt het lichaam antistoffen aan tegen de alvleesklier. Die kan dan geen insuline meer maken.

 

Brood-tarwe, is dus zeker niet een ongevaarlijk spulletje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...