Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rampen dashboard met real time monitors


f150

Aanbevolen berichten

Beste preppers,

 

Ik heb op netvibes een dashboard gemaakt met een tiental real time monitors. Zolang je internet hebt, kun je er gebruik van maken;)

Wat tref je zoal aan:

1. disaster maps van RSOE (tx @tom) en Painel Global

2. radiation maps, worldwide, europa en nederland (live data)

3. luchtkwaliteit nederland (ozon, fijnstof, stikstofoxiden)

4. zonneactiviteit (solar wind, x-ray, uv-index nederland)

5. seismische activiteit (earthquake maps, seismic monitor worldwide)

6. flightradar

7. alarmeringen (nederlandse feeds politie, brandweer, traumaheli, ambulances)

8. verkeer (live traffic, flitsers en file info)

9. waterstanden (waterhoogte, stroomsnelheid en -richting, luchttemperatuur, golfhoogtes, windsnelheden)

 

Je kan de monitors vinden op: http://www.netvibes.com/f150

 

Als jullie aanvullingen, verbeteringen, suggesties hebben, post ze!

  • Leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mooi gemaakt! Ben je van plan om de pagina nog verder uit te breiden?

Heb je nog tips voor me? Het dashboard heeft nu een focus op infrastructuur (vliegtuigen/scheepvaart/file) en (natuur)rampen (seismisch, radioactiviteit, meteorologisch). Het is mogelijk om tabbladen toe te voegen met economische gegevens (beurzen, valuta, etc) maar daar zijn al vrij veel monitors voor beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

@f150

 

Ik zou zelf een tab blad erbij doen met een nieuwszenders. Bijvoorbeeld rtl, nos, cnn. Die zijn nu ook via het internet te vinden, maar heb je alles bij elkaar op een pagina en soort van samenvatting door de ogen van een journalist. Daarbij worden ook de economische bijzonderheden wel behandelt. De discussie over de onafhankelijkheid van de journalistiek even buiten beschouwing laten :-)

 

Verder zou je de site van Nederlandse spoorwegen en prorail kunnen toevoegen, bij het kopje traffic. Hierop staan de actuele verstoringen en werkzaamheden weergegeven. Niet dat ik op openbaar vervoer reken als er wat gebeurt maar andere misschien wel.

 

Je site heb ik gelijk maar ingesteld als startpagina!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dashboard is uitgebreid (tx @morningglory):

- traffic tabblad is voorzien van live info van de NS en Actuele OV wijzigingen

- nieuw tabblad 'RTV' met live feed van nu.nl, nos nieuws, rtlz en links naar ruim 1.000 online TV zender wereldwijd. Nederland is pre-selected, met een zenderlijst van 101TV t/m Uitzendinggemist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...