Ga naar inhoud
GENEGEERD

Morse topic


DutchSurvival101

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
zzzzzzz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zzzzzzzzzzzzzzz

 

ben je nu :confused: ? --> dat was dus de onzichtbare foruminkttekst

 

Ik had deze vraag eigenlijk als grapje gesteld:D, maar zo zie je maar weer dat er altijd weer iemand is die op een vraag ( hoe raar ook ) een antwoord weet .

Bedankt Gebruikersnaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

hoi preppers

 

in het volgende document een prima uitleg over hoe je morse kunt gaan verzenden via de pc,

niet van mij zelf afkomstig vond het op het internet , heb er een vertaler overheen laten lopen dus er zullen vast wel wat taalfoutjes inzitten.

 

er zijn 4 downloads

 

PDF

 

DOCX

 

HANDLEIDING

 

INSTALATIE PROG

 

hamster

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • 4 maanden later...

Haai,

 

Ik kwam vanmiddag op het idee eens te kijken of ik morse code kon leren. Ik heb een appje gevonden wat echt perfect werkt! De naam is: "Morse code trainer". Ik ben er nu zo ongeveer een uurtje mee aan het klieren en heb A t/m K al redelijk onder de knie. Dat had ik echt niet verwacht!

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=hunt.morseDit&hl=nl

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai,

 

Ik kwam vanmiddag op het idee eens te kijken of ik morse code kon leren. Ik heb een appje gevonden wat echt perfect werkt! De naam is: "Morse code trainer". Ik ben er nu zo ongeveer een uurtje mee aan het klieren en heb A t/m K al redelijk onder de knie. Dat had ik echt niet verwacht!

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=hunt.morseDit&hl=nl

 

Groetjes,

 

Appelflapje

 

Bedankt voor de link, altijd interessant, om te leren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
Als ik nog iemand blij kan maken met de seinsleutel waarmee ik 25 jaar geleden getracht heb Morse te leren, dan doneer ik deze met liefde. :)

 

IMG_8024.JPG.c640a2fce61e05d4c4752a217748a48e.jpg

 

Het is een oude "Key.W.T. 8 Amp No 2 MK III" uit de tweede wereld oorlog. :cool:

 

Ja :)

Ben druk bezig met mn licentie en morse is een van de dingen waar ik me mee bezig wil gaan houden icm zelfgebouwde zend ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
@ghostwhiper dan moet je me even een PB sturen zodat ik weet waar hij naartoe mag. ;)

 

BTW Je weet wel dat het leren van Morse puur vrijwillig is hè?

Je kunt er geen papiertje (de oude A- en B- licenties) meer voor halen.

 

Jawel kan nog wel moet je alleen je papiertje in België halen en dan in Nederland bij laten schrijven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Di dah di dah dit is gaaf zeg.

Na aanschaf van mijn portos nieuwsgierig geworden naar de morse uitzendingen.

Het leren van "streepje puntje puntje" werk niet, dus ben ik me er verder in aan het verdiepen.

Ik gebruik nu "Morse CT" voor Android om lekker te oefenen in de trein.

Thuis heb ik een Koch Trainer op mijn PC staan, linkjes zal ik later even delen.

 

Als je het ritme te pakken hebt gaat hetveen stuk makkelijker. Letters lees ik nu als "geluidjes".

Echt bijzonder geinig, jammer dat het aan het verdwijnen is. Nu het voor de kicentie niet meer verplicht is denk ik dat veel mensen het links laten liggen.

Dah di dah di dah

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

@fragalot @Stuudje

In de chat kwam fragalot met de volgende link: http://imgur.com/gallery/YBW2Kae Idd eentje die niet in het morse topic mag ontbreken.

 

Vertaling en afbeelding:

Morse-code.JPG.f3520cbd9849944b654f10b682ad2a5f.jpg

 

punten zijn wit en strepen zijn blauw.

Je volgt de grafiek van boven naar beneden, naar de letter die je zoekt.

 

Dus bijvoorbeeld, als je een 'X' wil verzenden dan doe je:

T-> N-> D-> -> X : -..-

 

De morse code voor de letter X .

 

morsecodeletters.jpg.90ba72a926f396cae5f43d621555e559.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...