Ga naar inhoud
GENEGEERD

swr probleempje Wilson 5000


jobs

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ook op het autodak kreeg ik de SWR van de Wilson 5000 niet los van 'extreem beroerd' in de korte tijd die ik er aan besteedde onderweg vanuit DUitsland richting de sheltercamping.

Ik heb de hele uitschuifbare lengte stapje voor stapje verschoven en tussendoor steeds getest.

De SWR-meter van de K-PO DX5000 bleef extreem uitslaan.

 

Wat zou er mis kunnen zijn? (connectie van plug aan coax ziet er m.i.e. goed uit, maar is dat ook zo?)

Is er iemand in de omgeving die mee zou kunnen kijken naar wat er scheelt?

 

Of is er weer een Nunspeet een dezer dagen waarop iemand kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

wat de ingebouwde swr meter ook zegt compleet ruk zal de swr niet zijn

want de DX5000 heeft namelijk een beveiliging (althans de mijne wel)

hij weigert te zenden als de swr echt ontoelaatbaar is (leuk he zon externe swr power meter)

 

EIGEN ERVARING GEEN GARANTIE VOOR ANDEREN!!!!!!

 

slechte connectie zou kunnen maar dat verwacht ik niet met zon antenne nieuw

heeft je antenne wel genoeg massa? dus speel eens met de plaatsing van de antenne

probeer het afstellen eens op een landweggetje dat je geen weerkaatsing hebt van huizen, als je tussen de huizen staat wil de swr ook wel eens gek gaan doen

en zoals gezegd altijd met een externe swr meter meten, dingen kosten 15 euro maar zijn onmisbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff slechte swr kan heel veel redenen hebben.

 

Eerste checks, inderdaad andere swr meter van een set die werkt.

Dan bv de antenne aan de andere set hangen.

Als je dan nog een slechte swr hebt is er echt iets mis.

 

Denk aan slechte aarding van je antenne, heb je een magneetvoet of vaste montering?

Is je kabel geknikt geweest bv tussen je portier of zelfs beschadigd?

En zo kan ik nog doorgaan met nog minder vaak voorkomende zaken!

 

Volgende meeting spullen meenemen...

Let op een slechte swr kan heel snel je eindtrap opblazen dus niet te veel proberen dmv zenden en als je het al doet heel kort zenden !

 

Succes,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

je meet wel in je auto? Niet naast/buiten je auto? Deuren open/dicht?

Ik meet altijd in de auto,deuren dicht en antenne midden op het dak. Coax losjes via de kofferbak/rubbers naar buiten zonder knik en motor draaiend tijdens meting.....

Wijk ik hiervan af dan zie ik dat soms/enigzins terug op m'n SWR meter. En ja, koop een losse meter. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...