Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Onze leuke banken

Recommended Posts

Was vandaag weer eens bij een bank.

De postbank met name.

Ik was zo dom om weer wat geld in het grote gat te gooien omdat het einde van het saldo in zicht kwam en als je rood staat dan weten ze wel ineens de waarde van het geld in te schatten itt. als jij geld op de bank hebt staan.....

Maar dat ging via een automaat, ik stond al bij de balie en zag geen pininvoermogenlijkheid en zei "kan ik geen geld storten?"

"jawel via de automaat" was het antwoord...

Dus die kerel wijst aan waar die stond en hoe dat werkte, en zegt "dat is 6 keer gratis"..

Dus ik " en daarna?" "dan kost het 5 euro per storting"..

Ik twijfelde of ik zou beginnen over het risico dat ik als klant loop dat ik mijn geld beleen bij die bank en als die bank omvalt ik wel eens het haasje kan zijn en dat de vergoeding die daar tegenover staat dmv van 0,0000000001% rente nou niet echt aantrekelijk is enz... Maar ik heb het maar gelaten bij de opmerking " mooi dus ik moet dan betalen zodat er met mijn geld gespeeld kan worden"

Ik kon zien aan zijn blik dat hij heel goed begreep waar ik op doelde..... En ik kreeg dan ook geen reactie.

Mooi man die banken, hun service, en het risico dat je daar loopt !

Hoelang moeten we er nog mee leven?

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Bank.....geld....iedereen heeft het nodig of wordt gedwongen het te hebben....tegen een steeds hogere prijs. Pas als de meute het ook inziet, gaat er wat veranderen....

Deze post delen

Ik weet nog een leuke anekdote.

Ik ben zelf gewend om te bankieren bij de ABN. Maar ik ging een keer geld storten bij de Rabo. Mijn vriend zit bij de Rabo. Ik wilde 10 flappen tegelijk storten en bij de ABN stop je die 10 flappen er dan in en dan telt die automaat hoeveel flappen je erin gestopt hebt.

Dus ik naar de Rabo, ik kijk naar die automaat zoek naar instructies. Weinig instructies te vinden. (Trouwens ook een regeling bij de Rabo dat je 6 keer gratis mag storten en daarna 5 euro per keer moet betalen, b#llsh!t). Dus ik stop die 10 flappen erin, pas erin. Geeft die automaat aan: Valse biljetten aangetroffen. WEG 10 FLAPPEN! Ik schrok me de pest. Ik denk wat nu??

De medewerker van de bank had al door dat er iets aan de hand was. Dus ik uitgelegd. Zegt ze: Ja dat is dan jammer mevrouw maar als ze vals zijn bent u u geld kwijt. Ik kon wel door de grond zakken! Geld weg!

Maar uiteindelijk kwam de medewerkster erachter dat ik ze probeerde ze er alle tien tegelijk in te steken, dat kan helemaal niet bij de Rabo, ik had ze er 1 voor 1 in moeten stoppen. Tja als je er een briefje in stopt van 1 centimeter dik kan ik me voorstellen dat die automaat zegt dat ie vals is. (Wat een domme actie van mij)

De medewerkster vertelde mij dat er nu in de automaat een verschil zal ontstaan in, hoeveel er gestort zou moeten zijn en hoeveel geld er werkelijk in de automaat zit en nadat dat geteld is zal het verschil terug gestort worden op mijn rekening. Ze had er even een aantekening van gemaakt en na drie dagen stond het alsnog op de rekening. Dat vond ik dan wel weer redelijk goed geregeld, ik was allang al blij dat mijn geld niet foetsie was.

Deze post delen

Ik weet nog een leuke anekdote.

Ik ben zelf gewend om te bankieren bij de ABN. Maar ik ging een keer geld storten bij de Rabo. Mijn vriend zit bij de Rabo. Ik wilde 10 flappen tegelijk storten en bij de ABN stop je die 10 flappen er dan in en dan telt die automaat hoeveel flappen je erin gestopt hebt.

Dus ik naar de Rabo, ik kijk naar die automaat zoek naar instructies. Weinig instructies te vinden. (Trouwens ook een regeling bij de Rabo dat je 6 keer gratis mag storten en daarna 5 euro per keer moet betalen, b#llsh!t). Dus ik stop die 10 flappen erin, pas erin. Geeft die automaat aan: Valse biljetten aangetroffen. WEG 10 FLAPPEN! Ik schrok me de pest. Ik denk wat nu??

De medewerker van de bank had al door dat er iets aan de hand was. Dus ik uitgelegd. Zegt ze: Ja dat is dan jammer mevrouw maar als ze vals zijn bent u u geld kwijt. Ik kon wel door de grond zakken! Geld weg!

Maar uiteindelijk kwam de medewerkster erachter dat ik ze probeerde ze er alle tien tegelijk in te steken, dat kan helemaal niet bij de Rabo, ik had ze er 1 voor 1 in moeten stoppen. Tja als je er een briefje in stopt van 1 centimeter dik kan ik me voorstellen dat die automaat zegt dat ie vals is. (Wat een domme actie van mij)

De medewerkster vertelde mij dat er nu in de automaat een verschil zal ontstaan in, hoeveel er gestort zou moeten zijn en hoeveel geld er werkelijk in de automaat zit en nadat dat geteld is zal het verschil terug gestort worden op mijn rekening. Ze had er even een aantekening van gemaakt en na drie dagen stond het alsnog op de rekening. Dat vond ik dan wel weer redelijk goed geregeld, ik was allang al blij dat mijn geld niet foetsie was.

Wat bizar. Ik zelf zit ook bij de ABN en daar prop ik ook altijd al mijn papiertjes er in een keer in. Nooit problemen gehad.

In een zo 'goed' geregeld land word je nou eenmaal om elke cent genaait.

Deze post delen

ik ga binnenkort een paar kilo kleingeld storten om het vervolgens in briefjes te pinnen... ben benieuwd hoe dát gaat.

Ik moet er sowieos 25km voor rijden om dit te kunnen doen... apart :')

Deze post delen

ik ga binnenkort een paar kilo kleingeld storten om het vervolgens in briefjes te pinnen... ben benieuwd hoe dát gaat.

Bij ABN moet je je kleingeld storten in een aparte automaat van een andere maatschappij. En dan duurt het ontiegelijk lang voordat het op je rekening wordt gestort. :mad:

Deze post delen

Haha grappig, ik gebruik deze functie juist andersom: grote biljetten erin om vervolgens kleine biljetten van te pinnen.

Grote biljetten krijg je als je grote bedragen opneemt maar zie ze maar te besteden, en straks na tshtf zal dat denk helemaal onmogenlijk worden, dus kleine biljetten...

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Haha grappig, ik gebruik deze functie juist andersom: grote biljetten erin om vervolgens kleine biljetten van te pinnen.

Grote biljetten krijg je als je grote bedragen opneemt maar zie ze maar te besteden, en straks na tshtf zal dat denk helemaal onmogenlijk worden, dus kleine biljetten...

Prep ze,

Kans

Ik pin altijd 10 en 20 euro biljetten ;)

Met kleingeld bedoel ik echt muntgeld kleiner dan 1 euro stukken.

Deze post delen

Bwa, heb ooit eens een 60 kilo frankskes en halve frankses uitgegoten op de vloer van de bank.

Die wouden dat niet aannemen. Dat moest in papieren rolletjes steken. En ik kreeg er maar 5 want meer mochten ze niet 'meegeven'

Omdat ik dus geen zin had om die 60 kilo terug naar huis te sleuren heb ik gezegd 'mij goed hoor, ik neem hier GEEN ENKEL rolletje mee, ik ga ze gewoon hier verpakken'

Was nog een discussie met de bankbediende en de directeur. Zij zegden dat ik er maar 5 kreeg, ik pakte de bediende op zijn woord. Hij zei immers MEEGEVEN en ik nam niks mee :cool:

PS: in die tijd stond het koper niet zo duur. Moest ik nu zoveel mijnwerkers (belgische halve franken) hebben ik bracht ze naar de schroothandelaar.

Deze post delen

Prep ze,

Kans

Maar hoe kwam je dan aan die grote biljetten? Ik neem aan dat je niet eerst grote biljetten gaat opnemen, dan weer storten om vervolgens kleine biljetten op te nemen, dan kan je net zo goed die twee stappen er tussenuit laten. Laat me even nadenken, @Kans zit ruim in het zwarte geld?

Btw: hier heb je liever grote biljetten, anders worden de stapels helemaal snel zo dik. Hier komt het regelmatig voor dat je rekeningen betaal met volle pakken geld van de grootste biljetten die er zijn. Zie foto voor wat er vanochtend op mijn bureau lag om even een rekening mee te gaan betalen. IMG_0911.JPG.3069c4ed9c0ecb927b2a3a9d5ff8e83f.jpg

Deze post delen

Maar hoe kwam je dan aan die grote biljetten? Ik neem aan dat je niet eerst grote biljetten gaat opnemen, dan weer storten om vervolgens kleine biljetten op te nemen, dan kan je net zo goed die twee stappen er tussenuit laten.

Haha je mag denken en aannemen wat je wilt :rolleyes:

Maar bovenstaande is precies wat er is gebeurt.

Ik ga niet het hoe en wat uitleggen, je bent zo te lezen creatief genoeg :cool:

Het waren helaas niet van die stapels die jij laat zien :(

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Prep ze,

Kans

@Kans

Hoe zie je dit dan als het inflatie monster toeslaat? Dan hebben kleine "biljetten" (€5 - €10) binnen no-time de status van stuivers denk ik? Dan zijn grotere biljetten zinvoller.....

Deze post delen

Heel simpel @prepass , nou ja...

Contant is voor de eerste periode vaste kosten; hyphotheek, die blijft constant dus je kunt daar perfect het aantal maanden dat je wilt voor sparen, en directe uitgaven voor als je niet meer kunt pinnen, periode is weer net wat je zelf wilt.

Inflatie zal snel kunnen toeslaan maar meestal duurt dat toch wel maanden tot jaren voordat het echt hyperinlatie wordt.

Eten zul je wat op voorraad hebben dus daar kun je als het moet op interen, parallel start/vergroot je je groententuin enz.

En voor nood als fiat instort, hyperinlatie heb ik dan dus wat PM.

Mijn stelling blijft: zorg dat je zo ver/veel mogelijk de grote meute voorblijft.

Lage vaste kosten, voedsel op voorraad, cash in huis, wat PM, groententuin in hybernation mode, enz enz.

Het zal dan nog steeds geen feest worden maar elke maand die je qua vastekosten, honger enz uit kunt zingen op de grote groep zal een enorme voorsprong zijn, als dat al een half jaar wordt zit je redelijk, als het een jaar is dan heb je je kansen al heel wat vergroot.

Als je dat kunt uitzingen komt de langetermijn prep en zelfvoorzienigheid om.de hoek.

Als het een slopende achteruitgang van jaren is met kleine stapjes zal het vooral de discipline zijn om mee ook af te zien en je reserves pas zo laat mogenlijk aan te spreken. Anders zal die voorsprong heel snel weg vloeien en geen wezenlijk effect meer hebben.

Dat is mijn insteek.

Prep ze,

Kans

Deze post delen

@Kans ik begrijp precies wat je bedoelt en zo zie ik het ook in grote lijnen. Ik snap alleen (nog) niet wat kleine coupures voor voordeel hebben als je niet meer kan pinnen, om je hypotheek te voldoen. (Dat is wat je zegt toch?) de banken zijn dan mogelijk ook dicht dus cash storten lijkt me dan ook lastig?

Deze post delen

@Kans ik begrijp precies wat je bedoelt en zo zie ik het ook in grote lijnen. Ik snap alleen (nog) niet wat kleine coupures voor voordeel hebben als je niet meer kan pinnen, om je hypotheek te voldoen. (Dat is wat je zegt toch?) de banken zijn dan mogelijk ook dicht dus cash storten lijkt me dan ook lastig?

Die kleine coupures zijn dus ook niet, snel zie onderaan, voor de hypotheek.

Ik vermoed dat je dat geld redelijk safe op de bank kunt hebben staan.

Het is niet onmogelijk maar het zou wel heeel krom zijn als je geld op je rekening verdwijnt, of geblokkeerd/ geconfiskeerd wordt en dat de bank je vervolgens om reden van wanbetaling je huis uit zet?

Cash is in die zin meer voor het geval van een bankrun of bankvakantie of directe ineenstorting.

Die eerste twee lijken me niet onreeel, de laatste minder reeel en dan maak ik me ook geen zorgen meer over het afbetalen van de hypotheek...

Als een van die scenarios morgen bewaarheid wordt zal, denk ik, contant geld direct meer waard worden, dus directe deflatie.

Alle winkels liggen vol met, bederfelijke, goederen maar niemand kan pinnen en wie heeft nu nog wat cash?

Dus cash zal absoluut king zijn. Nu vertrouwen veel winkels, wie wel?, geen biljetten van 100, 200, of 500 euro, dus laat staan als door deflatie dat mog meer in koopkracht waard wordt? De kleine coupures kent iedereeen en over wisselgeld hoef je je dan ook minder druk te maken.

En grote aankopen lijkt me juist iets dat preppers nu op orde proberen te krijgen....

Het enige scenario, dat ik me zo kan voorstelen, waarbij cash dan nog gebruikt zal worden om de hypotheek te betalen is als er een duurwaarde voor de deur staat en direct betalen nog iets kan oplossen, maar ik denk dat ingeval tshtf er ineens heel weinig mensen nog het beroep duurwaarde lang zullen uitvoeren...

Bij directe hyperinflatie, zou je zolang je een baan / inkomsten hebt je hypotheek makkelijk moeten kunnen betalen?

En als verzekering/gok vertrouw ik op wat pm.

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...