Ga naar inhoud
GENEGEERD

Middelkoop: In China groot tekort aan goud

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Terwijl de pm's (#precious #metals) weer wat steviger klappen krijgen uitgedeeld (as we speak goud -2,3% en zilver -3,7%) komt er weer een mooie column van Middelkoop voorbij bij RTL-Z over de tekorten op de Shanghai Gold Exchange.

In tegenstelling tot de VS (COMEX) wordt in Shanghai maar liefst 10% van de verhandelde goudcontracten fysiek opgeëist. En wat blijkt? Vooral de afgelopen maanden wordt er in Shanghai per maand soms meer fysiek goud uitgeleverd dan alle goudmijnen wereldwijd produceren. [...] Eind april moest de Shanghai Gold Exchange dan ook melden dat de kluizen leeg waren. Klanten werd verteld rekening te houden met een levertijd van minimaal enkele weken, omdat moest worden gewacht op extra leveringen vanuit Londen en Zwitserland.

Bron: http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/redactie/column/middelkoop/2013/articles/middelkoop-in-china-groot-tekort-aan-goud.xml

Volgens Middelkoop schijnt de Shanghai Gold Exchange (SGE) inmiddels zelfs een achterstand van ruim 200 ton goud te hebben. Bij de huidige koers (approx $1392/oz) vertegenwoordigt die achterstand een waarde van bijna $9 miljoen ... Waarbij @koosjansen [in Gold We Trust] zich op twitter terecht afvraagt: "When does a delay become a default? #ShanghaiGoldExchange"

Ja, dat is de vraag natuurlijk. Hoe lang houden mensen het nog vol om aan het lijntje gehouden te worden? En dan heb ik het uiteraard niet alleen over het uitleveren van fysieke pm's ...

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als we die vraag konden beantwoorden zou veel duidelijker worden.

Geschiedenis leert ons dat er enorm gerekt kan worden, en dat is ook deels het probleem: hoe verder het stiekje wordt uitgetrokken des te meer pijn het doet als je loslaat, met als maximum het breekmoment waar dan ook nog de schrikreactie bijkomt.......

Prep ze,

Kans

• Leuk 1
Link naar reactie

Sinds de eerste aanval op goud en silver zijn de premiums op fysiek van zo'n 18% naar zo'n 28% gegaan.

Terugkoop van 0% naar soms wel 7% boven spot.

Het ontkoppelen van de papieren markt lijkt begonnen te zijn.

Mooi om te zien dat er wat MSM aandacht voor is gekomen. Ik hoorde op BNR laatst ook al het bericht over de koop frenzy in het Oosten.

Da's mooi; hoe meer mensen op de hoogte zijn, hoe beter mijn inziens.

Link naar reactie

Sinds de eerste aanval op goud en silver zijn de premiums op fysiek van zo'n 18% naar zo'n 28% gegaan.

Terugkoop van 0% naar soms wel 7% boven spot.

Het ontkoppelen van de papieren markt lijkt begonnen te zijn.

Mooi om te zien dat er wat MSM aandacht voor is gekomen. Ik hoorde op BNR laatst ook al het bericht over de koop frenzy in het Oosten.

Da's mooi; hoe meer mensen op de hoogte zijn, hoe beter mijn inziens.

ik luister vaak ook BNR, daar durven ze toch vaker dingen hard zoals het is te zeggen

vaak is het de moeite waard om het te luisteren ;)

Link naar reactie

> "When does a delay become a default? #ShanghaiGoldExchange"

Gek genoeg gaan de verzekeraars hier over...en dat zijn vaak de grote banken zelf.

Zo ging het ook met griekenland wat eigenlijk ook gewoon defaulte, maar de CDS verzekeringen kickten niet in omdat het default label niet gegeven werd. Extend and pretend bitchez

Link naar reactie

• 7 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...