Ga naar inhoud
GENEGEERD

Weer wat PM gedachtes

Kans
 Share

Recommended Posts

Kan het niet laten, het zijn volgens mij namelijk spannende tijden op PM vlak, en niet alleen PM maar daar gaat deze post over :rolleyes:

Zoals ook jullie zien zakken de PM koersen weer.

Nou wil ik al niet meer over de PM koersen spreken wat dit is waarschijnlijk meer de papierhandel dan de fysiekehandel.

En voor mij is juist de fysieke handel van belang maar worden de prijzen nu nog bepaald door de papierhandel....

Dit was te verwachent denk ik, de short posities in PM zijn nog niet voldoende afgebouwd en dan praat ik over de bullionbanken, om de prijs los te kunnen laten. De prijs wordt pas losgelaten als ze het toestaan, en dus als ze voldoende short posities hebben afgebouwd, of door een extreme situatie zoals echte fysieke tekorten of paniek en de bijbehorende geldstroom in PM.

Van een van deze situaties is geen sprake, en dus ga ik ervan uit dat de prijs laag zal blijven met waarschijnlijk nog een dip waarop de short posities zullen worden afgebouwd, en waarschijnlijk in longs worden omgezet om van de stijging te profiteren die erna komt.

Als ze voor een echt drama scenario gaan dan zal dit samenvallen met een beurscrash en die zal dan wereldwijd zijn.

Door de derivatenhandel die dan ook getroffen zal worden zullen veel speculanten cash moeten ophoesten om de calls te kunnen dekken en dat geld wordt dan ook voor een deel gegenereerd door PM te verkopen.

Die druk van fysiek en papier aanbod zal de PM koer doen dalen, als de bullionbanken dan ook nog even meedoen dan hebben we een echt dal te pakken...

De moeilijkheid is de timing en de vraag of je order als je hem goed getimed krijgt nog in fysiek om te zetten is.

De er op volgende paniek en geldvlucht in PM zal de koersen heel snel uit het dal trekken maar ook de fysiek beschikbare PM zal heel snel uitverkocht zijn en daarna zal de PM prijs pas echt door het dak gaan en ben je dus ook te laat om nog in te stappen als je uberhaupt nog iets kunt bemachtigen.

Het lijkt allemaal onwaarschijnlijk mischien maar er zijn genoeg rekenvoorbeelden die aangeven dat als er maar een paar % van het beschikbare gekd op bestaande rekeningen naar PM gaat er onvoldoende fysiek spul te krijgen is en dus de prijs omhoog zal gaan.

Als je dan ook nog pensioenfondepsen, hedgefondsen, beleggers, de derivatenhandel enz meeneemt dan weet domweg niemand wat er met de prijs zal gebeuren, we weten wel dat er fysiek moeilijk iets te krijgen zal zijn en als je het uitstaande geld zou verdelen over alle PM wereldwijd beschikbaar dat je op, voor nu, absurde prijzen uitkomt...

Gezien de berichten over tekorten in de PM wereld zijn er veel die roepen dat het steeds dichterbij komt dat het moet gaan ontploffen.

Maar we hebben al vaker gezien dat de markt langer in stand gehouden kan worden dan de meeste mensen solvend blijven.....

Als je de fundamenten bekijkt dan zijn dit echter of mooie instap momenten, ervan uitgaan dat wij de ultieme dip zullen missen, of PM heeft compleet afgedaan als veilige haven en zal nooit meer zijn oude functie terugkrijgen.

Ik denk dat we hele mooie koop momenten hebben.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als de 'verkoopprijs' onder de mining kost gaat, zal er misschien wel een lage spot prijs zijn, maar zal niemand aan die prijs leveren...

Wil je PM kopen om winst te maken, of om je 'vermogen' te beschermen? Dat zijn de twee basic vragen die je moet stellen.

Link naar reactie

Ach er wordt zo vaak iets onder de kostprijs verkocht, zolang dat niet structureel is kan dat best.

PS we zitten volgens een aantal mensen al heel dicht, of op, en zelfs over die grens....

Winst en bescherming zijn verschillende zaken, maar sluiten elkaar niet altijd uit.

En al was dat zo in beide gevallen is goedkoop inkopen nog steeds het leukste :cool:

Gewoon blijven bijkopen als je kunt alles onder de 40 euro is denk ik goedkoop..

Maar onder de 20 is bijna weggeven:rolleyes:

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Gast oliestel

de koers is een stuk lager maar de munten zijn nog even duur... mijn psychologische grens is 20 euro per munt.. hij lijkt er maar niet doorheen te zakken met aanschafprijs.

ik vraag me af waarom ze bij doijerkalff zo'n koers op de zijkant hebben staan, de prijs van de munten zijn hier niet echt aan verbonden..

de premie die je over de munt betaald word steeds groter (tot mijn ergernis :) )

is er niet een online koop mogelijkheid waar minder hoge premies worden gerekend???

Link naar reactie

Gast oliestel

hee bedankt, zouden de verzendskosten vanuit duitsland naar nederland hetzelfde zijn als hier genoemd op de vergelijkings site?

voor de keuze in zilverbaar/zilver munt kijk ik ook naar wat de handel er voor geeft, en die geven voor munten een hoger bedrag dan baren.

Link naar reactie

hee bedankt, zouden de verzendskosten vanuit duitsland naar nederland hetzelfde zijn als hier genoemd op de vergelijkings site?

voor de keuze in zilverbaar/zilver munt kijk ik ook naar wat de handel er voor geeft, en die geven voor munten een hoger bedrag dan baren.

De drie "goedkoopste" sites hebben nederland niet als verzend optie. Misschien de sites met hogere premiums wel, heb hier niet na gekeken.

Oh ja, en er zit in duitsland nog 7% mwst op zilvermunten

Link naar reactie

• 2 weeks later...
Gold.de is idd een goede site maar je moet zoals hierboven al vermeld is kijken of ze naar Nederland verzenden en wat die kosten zijn.

Daar zit soms wel bijna 8 euro verschil in.

Greener

Als je per ouce zilver al een euro bespaart zit je snel aan dat verschil in verzendkosten.

Buisje maples of philharmonikers...

Link naar reactie

Als je per ouce zilver al een euro bespaart zit je snel aan dat verschil in verzendkosten.

Buisje maples of philharmonikers...

Helemaal mee eens.

Ik gaf het als reminder aan aangezien ik het vermoeden heb dat er niet veel preppers zijn hier die als eerste aankoop meteen 20 stuks bestellen.

Uitzonderingen daargelaten. (Al die bootongelukken de laatste tijd...)

Greener

Link naar reactie

Wat is nou 20 stuks?

Net één buisje philharmonikers.

Met de prijzen van even terug even boven 400 euro ofzo.

Niet dat dat een som is die iedereen altijd heeft, maar juist als je op elke euro let is de duitse markt een kans.

Buisje kan dicht blijven, netjes opbergen en we zien wel.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...