Ga naar inhoud
GENEGEERD

tentje in prepperkleur voor maar 5 euro in kringloop


Aanbevolen berichten

Heey @Heksenboot

 

Dat is wat ik mijzelf nog afvraag. Ik had vannochtend even mn zithoogte gemeten. En dan kon net, maar was een matje en slaapzak vergeten. Dus ik pas er niet eens recht op zittend in. Dus wat word het niet.

 

Ik heb al een aantal jaren kampeer ervaring, tent gaat prima zolang deze lang genoeg is. Kroatië, Frankrijk, UK. In schotland 3 weken survival gedaan. Damn, dat was niet leuk. 10 Dagen ben ik wakker geworden met een slaapzak die zeiknat was van m'n voeten tot mn buik aangezien ik door mijn 196cm het tent doek raakte. Beetje jammer....

 

Ik moet iets hebben wat het liefst onder de 3kilo is, donker groen of zwart, en 100cm+ hoogte, 220cm of meer in lengte, en dan ook nog betaalbaar :p.

 

The search continues...

 

Groetjes,

 

Appelflapje

 

Een tarp kopen en metalen ringen in de randen en regen flappen erover +2 deuren op dezelfde manier en dan met een koord opzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Heey @Heksenboot

 

Dat is wat ik mijzelf nog afvraag. Ik had vannochtend even mn zithoogte gemeten. En dan kon net, maar was een matje en slaapzak vergeten. Dus ik pas er niet eens recht op zittend in. Dus wat word het niet.

 

Ik heb al een aantal jaren kampeer ervaring, tent gaat prima zolang deze lang genoeg is. Kroatië, Frankrijk, UK. In schotland 3 weken survival gedaan. Damn, dat was niet leuk. 10 Dagen ben ik wakker geworden met een slaapzak die zeiknat was van m'n voeten tot mn buik aangezien ik door mijn 196cm het tent doek raakte. Beetje jammer....

 

Ik moet iets hebben wat het liefst onder de 3kilo is, donker groen of zwart, en 100cm+ hoogte, 220cm of meer in lengte, en dan ook nog betaalbaar :p.

 

The search continues...

 

Groetjes,

 

Appelflapje

 

wij hebben ons oog laten vallen op de cobra 3 van Coleman. Deze weegt 2,9 kilo en is 100 cm hoog en 275 cm lang. Prijs is net onder de 100 euro

misschien is dit ook een mooie optie voor jou?

ze hebben ook een 2 persoonsuitvoering maar deze is maar 78 cm hoog (voor minder dan 50 euro) maar deze vonden wij toch te laag omdat je dan niet rechtop kan zitten.

 

http://www.coleman.eu/p-25816-cobra-3.aspx

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Ruben Op die manier had ik er nog niet aan gedacht hahaha. Dan kan ik natuurlijk zelf bepalen hoe of wat ik wil met de hoogte lengte en vorm! Thanks ;)

 

Even een simpel design ervoor gemaakt, ik heb photoshop minstens een jaar niet gebruikt dus het ziet er niet echt netjes uit. En er staan geen maten bij, maar dat is niet zo moeilijk.

tarptent.jpg.1fae34a2f16ba9fa18b8cf6122d357c0.jpg

 

Blauwe vlak is de bodem, vlak daarnaast hang je omhoog, en daarnaast weer omlaag zodat je een driehoek tent krijgt en dan kan je de rode streepjes verbinden dmv, touw/paracord door ringen in de tarp te halen

de groene driehoeken zijn de deuren, als deze goed uitgemeten zijn komt het precies uit met de driehoek, die kan je dus verbinden met ringen op de paarse streepjes.

 

heel simpel design, kan je tussen 2 bomen hangen en enkel 4 (of meer als je daar behoefte aan hebt) haringen vastzetten (in de hoeken)

 

Voordeel?

geen tentstokken,

100% (regen) water dicht (als je er dus wat flappen over de plekken waar de ringen zitten vast maakt)

licht.

snel op te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch lijkt het mij super tijdens een meeting ergens een earthbag dome te bouwen met zn allen. en eens te ervaren hoe dat in zn werk gaat, en wat er bij komt kijken.. ik heb geen idee hoelang het duurt om bijv met 20 man 10 domes te bouwen.

 

laatst zag ik ook domes van pur schuim.. was ook wel apart. ja ik wijk een beetje af van een ander topic, maar daar zat een slotje op, en @Heksenboot die begon over earthbag/ earthship/ enz toen werd ik weer wakker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
toch lijkt het mij super tijdens een meeting ergens een earthbag dome te bouwen met zn allen. en eens te ervaren hoe dat in zn werk gaat, en wat er bij komt kijken.. ik heb geen idee hoelang het duurt om bijv met 20 man 10 domes te bouwen.

 

laatst zag ik ook domes van pur schuim.. was ook wel apart. ja ik wijk een beetje af van een ander topic, maar daar zat een slotje op, en @Heksenboot die begon over earthbag/ earthship/ enz toen werd ik weer wakker

 

ff off topic: dat slotje inderdaad, daar moet ik @Dr.Prepper even over pm'en.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een simpel design ervoor gemaakt, ik heb photoshop minstens een jaar niet gebruikt dus het ziet er niet echt netjes uit. En er staan geen maten bij, maar dat is niet zo moeilijk.

tarptent.jpg.1fae34a2f16ba9fa18b8cf6122d357c0.jpg

 

Blauwe vlak is de bodem, vlak daarnaast hang je omhoog, en daarnaast weer omlaag zodat je een driehoek tent krijgt en dan kan je de rode streepjes verbinden dmv, touw/paracord door ringen in de tarp te halen

de groene driehoeken zijn de deuren, als deze goed uitgemeten zijn komt het precies uit met de driehoek, die kan je dus verbinden met ringen op de paarse streepjes.

 

heel simpel design, kan je tussen 2 bomen hangen en enkel 4 (of meer als je daar behoefte aan hebt) haringen vastzetten (in de hoeken)

 

Voordeel?

geen tentstokken,

100% (regen) water dicht (als je er dus wat flappen over de plekken waar de ringen zitten vast maakt)

licht.

snel op te zetten.

 

Wat gaaf zeg :D. Ik had in de tussentijd al zitten kijken op youtube naar voorbeelden. Ik zal eens met een zeil in het bos aan e slag gaan. Eens kijken of het mij uberhaupt bevalt. Bedankt voor het voorbeeld, toppie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het was natuurlijk wel een gok, want je hebt zon grote groene plunjebaal, met alles erin.. 5 euro zei die kerel die er werkte, er stond ook nog een plunje baal met legerspullen. voor 5 euro. geen geld eigenlijk.

 

maar thuis was alles compleet gelukkig

 

tip: koop effe zo'n spuitbus met van dat ik-maak-me-tent-waterdicht-spul dan sta je niet snel voor hele vervelende verassingen....goeie koop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...