Ga naar inhoud
GENEGEERD

Innovatieve survival tablet


f150

Aanbevolen berichten

Earl is een extreme outdoor tablet, waarvoor momenteel een crowdfunding campagne is gestart. Ik heb ingetekend (ondanks dat ik liever iOS gebruik en de EU editie pas einde 2013 komt). Wat komt er zoal in deze (kleine) tablet:

- extreem nauwkeurige GPS chipset met extra antenne aansluiting

- weersensors met luchtvochtigheid, luchtdruk, windsnelheid, kompas, gyroscoop

- two way radio met FRS, GMRS en MURS transceiver

- wifi, bluetooth 4.0, SD card

- verzenden van versleutelde spraak en tekstboodschappen via walkie-talkie

- AM/FM/SW/LW radio

- IP67 waterproof, magnet free, shockproof

- ingebouwd zonnepaneel (18%) en 20 uur accu

- android 4.1

- flexible e-ink scherm

- werkt ook met handschoenen aan

- 303 gram

 

Een redelijk extreem apparaat met een bundel aan features die ik nog niet eerder heb gezien. Meer informatie op:

http://www.meetearl.com

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

extra note die ik tegen kwam op diverse fora:

---

Early birds should be careful here, as the U.S. Department of defense might well put a ban on this device for strategic reasons, e.g.. to prevent resistance organizations operating in the wilderness from powerful networking -- or to curb its use for ultra-light aircraft navigation.

---

Eerlijk gezegd is dat alleen maar nog een extra reden om er een in backorder te zetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

extra note die ik tegen kwam op diverse fora:

---

Early birds should be careful here, as the U.S. Department of defense might well put a ban on this device for strategic reasons, e.g.. to prevent resistance organizations operating in the wilderness from powerful networking -- or to curb its use for ultra-light aircraft navigation.

---

Eerlijk gezegd is dat alleen maar nog een extra reden om er een in backorder te zetten..

 

Leuk apparaatje , is inderdaad een extra reden, die dingen worden goud waard als ze in de US geband zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Leuk apparaatje , is inderdaad een extra reden, die dingen worden goud waard als ze in de US geband zijn.

 

Of het is een lulverhaal, om de prijs hoog te houden... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Earl is een extreme outdoor tablet, waarvoor momenteel een crowdfunding campagne is gestart. Ik heb ingetekend (ondanks dat ik liever iOS gebruik en de EU editie pas einde 2013 komt). Wat komt er zoal in deze (kleine) tablet:

- extreem nauwkeurige GPS chipset met extra antenne aansluiting

- weersensors met luchtvochtigheid, luchtdruk, windsnelheid, kompas, gyroscoop

- two way radio met FRS, GMRS en MURS transceiver

- wifi, bluetooth 4.0, SD card

- verzenden van versleutelde spraak en tekstboodschappen via walkie-talkie

- AM/FM/SW/LW radio

- IP67 waterproof, magnet free, shockproof

- ingebouwd zonnepaneel (18%) en 20 uur accu

- android 4.1

- flexible e-ink scherm

- werkt ook met handschoenen aan

- 303 gram

 

Een redelijk extreem apparaat met een bundel aan features die ik nog niet eerder heb gezien. Meer informatie op:

http://www.meetearl.com

 

wat een waanzinnig ding, op de gps na! ik heb er iets op tegen om tijdens standaard gebruik al getracked te worden. Beetje het zelfde als wat mijn gitaarleraar vroeger tegen mij zij tijdens het stemmen: vertrouw nooit op techniek, de batterijen gaan op & het laat je in de steek. voor proffesioneel verdwalen gebruik ik mn compas en een kaart waar het noorden niet op aan staat gegeven... en ga ik een lekker stukkie lopen met @Castaway!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een waanzinnig ding, op de gps na! ik heb er iets op tegen om tijdens standaard gebruik al getracked te worden. Beetje het zelfde als wat mijn gitaarleraar vroeger tegen mij zij tijdens het stemmen: vertrouw nooit op techniek, de batterijen gaan op & het laat je in de steek. voor proffesioneel verdwalen gebruik ik mn compas en een kaart waar het noorden niet op aan staat gegeven... en ga ik een lekker stukkie lopen met @Castaway!;)

 

 

Hmmmmm..een kompas.....Is dat niet zo'n apparaat wat er voor zorgt dat je heel veel natuur nooit ziet ? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmmm..een kompas.....Is dat niet zo'n apparaat wat er voor zorgt dat je heel veel natuur nooit ziet ? :p

 

Haha mee eens, snel weg stoppen dat ding! Maar wat denk je dan van dat apparaat hierboven beschreven, daarmee kijk je helemaal nooit meer om je heen. Gewoon google mapsen, satalite-view

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een waanzinnig ding, op de gps na! ik heb er iets op tegen om tijdens standaard gebruik al getracked te worden.

 

GPS is éénrichtingverkeer. Met de GPS signalen die je ontvangt vanuit meerdere satellieten kan een driehoeksmeting worden gedaan en daardoor je positie bepaald. Dat leg je over een kaart heen en dan weet je waar je bent. Het is een fabel dat je met GPS getraceerd kunt worden. Daarvoor moet er dan minimaal een zender in je apparaat zitten die ook je huidige GPS coordinaten uitzendt. Mogelijk kan dat met dit apparaat wel, maar zoals gezegd draait het op Android, en daarin is het uit te zetten.

 

Overigens lijkt het me wel een leuk apparaat, maar ik denk dat het gebruik van een e-ink scherm echt gaat tegenvallen in sommige omstandigheden. Denk aan toepassingen waar snelle beeldverversing nodig is (kaarten enzo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@3dwin Tegenwoordig heeft alles een positiebepaling nodig, kijk naar google! Straks ook met google-glass, ten alle tijden een camera op je hoofd en daarbij ook gps! Zo genaamd om het leven/consumeren te vergemakkelijken. Alles wat een imei code, een ip of mac adres heeft of gps ingebouwd heeft zoals tomtom is te traceren. (Daarom vragen ze ook je product te registreren. Hoe ik dit weet? Ik heb het zelf in werking zien treden bij onze overheid diensten. Het is helaas geen eenrichtingsverkeer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow getraced worden is mogelijk als je een apparaat hebt wat zendt. Zoals een telefoon, die zich aanmeldt bij een GSM mast, of je simcard die gebruik maakt van UMTS/3G over het draadloze netwerk, of met het aanmelden bij WIFI access points. Dat maakt je in principe traceerbaar voor derden.

Een GPS (zonder gebruik van internet) is niet te volgen. Het enige dat een GPS doet is aan de hand van gecodeerde draagfrequenties je locatie uitrekenen. Zie hiervoor:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_positioning_system#Misverstand

 

Het door Europa ontwikkelde GPS systeem Galileo zal wel bidirectioneel zijn (zenden+ontvangen), maar dat is voorlopig nog niet operationeel. Overigens zitten aan het bidirectionele systeem ook grote voordelen, met name voor search& rescue.

 

Bij een tablet met WIFI/3G/GPS/radio in gebruik heb je natuurlijk wel alle componenten bij elkaar om gevolgd te kunnen worden. Als dat in bepaalde situatie ongewenst is, zul je het zonder (of met alleen GPS functies aan) moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E-ink is om energie te sparen denk ik. (e-readers hebben ook dat spul en dat werkt wel aardig; niet flitsend maar toch...)

Features zien er interessant uit.

Toch wil ik wachten op de EU-editie. (heb nog zoveel te kopen.... en moet ook nog sparen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow getraced worden is mogelijk als je een apparaat hebt wat zendt. Zoals een telefoon, die zich aanmeldt bij een GSM mast, of je simcard die gebruik maakt van UMTS/3G over het draadloze netwerk, of met het aanmelden bij WIFI access points. Dat maakt je in principe traceerbaar voor derden.

Een GPS (zonder gebruik van internet) is niet te volgen. Het enige dat een GPS doet in aan de hand van gecodeerde draagfrequenties je locatie uitrekenen. Zie hiervoor:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_positioning_system#Misverstand

 

Het door Europa ontwikkelde GPS systeem Galileo zal wel bidirectioneel zijn (zenden+ontvangen), maar dat is voorlopig nog niet operationeel. Overigens zitten aan het bidirectionele systeem ook grote voordelen, met name voor search& rescue.

 

Bij een tablet met WIFI/3G/GPS/radio in gebruik heb je natuurlijk wel alle componenten bij elkaar om gevolgd te kunnen worden. Als dat in bepaalde situatie ongewenst is, zul je het zonder (of met alleen GPS functies aan) moeten doen.

 

dank voor de uitleg, al is dit niet nodig. Ik heb altijd vragen/wantrouwen bij dit soort technologie omdat ik de schaduwzijde ervan gezien heb. Bijna ieder huishouden heeft een computer (webcam), laptop, tablet of mobiele telefoon in huis. Ik raad u aan voor de grap alle microfoontjes en camera's in uw eigen in huis te tellen... het mooie ervan is dat u deze zelf heeft aangeschaft. Daarnaast worden er voor tablets, mobiele telefoons en gps horloges allerlei leuke apps worden ontwikkeld en worden al je gelopen/gefiestste routes worden opgeslagen, die je ten alle tijden terug kunt zien inclusief het aantal afgelegde km's enz.. ik hoef niet overtuigd te worden van het gemak en het gebruik ervan, technologie van de staat is verder dan een consument te horen krijgt. Zij weten immers wat het beste voor u is...

 

Ik laat een ieder in zijn of haar waarde, geloof wat u wil geloven. Ik ben er niet om u te overtuigen, maar blijf nadenken voor u zelf. Waarom worden dit soort gadgets zo gehyped?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Flow, don't worry. Ik ben ICT-er met ruim 15 jaar online marketing ervaring, realiseer me als geen ander dat ik gevolgd en getapt (kan) worden en gebruik vrijwel alle tools & gadgets die er zijn. Juist daarom besef ik dat het bijna ondoenlijk is om aan 'big brother' te ontsnappen. In en rond mijn huis hangen al 12 camera's, maar voordat ik 15 kilometer verder ben, ben ik er al veelvoud aan camera's, poortjes en masten gepasseerd. Wil je hieraan ontkomen heb je een alter ego nodig met alles wat daarbij hoort inclusief onwettige maatregelen. Je snapt het wel denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
@Flow getraced worden is mogelijk als je een apparaat hebt wat zendt. Zoals een telefoon, die zich aanmeldt bij een GSM mast, of je simcard die gebruik maakt van UMTS/3G over het draadloze netwerk, of met het aanmelden bij WIFI access points. Dat maakt je in principe traceerbaar voor derden.

Een GPS (zonder gebruik van internet) is niet te volgen. Het enige dat een GPS doet is aan de hand van gecodeerde draagfrequenties je locatie uitrekenen. Zie hiervoor:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_positioning_system#Misverstand

 

Het door Europa ontwikkelde GPS systeem Galileo zal wel bidirectioneel zijn (zenden+ontvangen), maar dat is voorlopig nog niet operationeel. Overigens zitten aan het bidirectionele systeem ook grote voordelen, met name voor search& rescue.

 

Bij een tablet met WIFI/3G/GPS/radio in gebruik heb je natuurlijk wel alle componenten bij elkaar om gevolgd te kunnen worden. Als dat in bepaalde situatie ongewenst is, zul je het zonder (of met alleen GPS functies aan) moeten doen.

 

dat is wat wikipedia vertelt. Staat daar wel de echte situatie? Is er geen enkele regering die er mogelijk enige bemoeienis in heeft?

 

Ik ben niet zo van de complottheorieën alleen neem ik ook niet meer standaard dat wat geschreven staat vanzelfsprekend voor waar aan.

 

Ik denk dat er heel veel geld verdiend kan worden (of al wordt) als gedrag van mensen voorspeld kan worden dus wie zegt dat er bij je laatste update van ? niet ............

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow getraced worden is mogelijk als je een apparaat hebt wat zendt. Zoals een telefoon, die zich aanmeldt bij een GSM mast, of je simcard die gebruik maakt van UMTS/3G over het draadloze netwerk, of met het aanmelden bij WIFI access points. Dat maakt je in principe traceerbaar voor derden.

Een GPS (zonder gebruik van internet) is niet te volgen. Het enige dat een GPS doet is aan de hand van gecodeerde draagfrequenties je locatie uitrekenen. Zie hiervoor:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_positioning_system#Misverstand

 

Het door Europa ontwikkelde GPS systeem Galileo zal wel bidirectioneel zijn (zenden+ontvangen), maar dat is voorlopig nog niet operationeel. Overigens zitten aan het bidirectionele systeem ook grote voordelen, met name voor search& rescue.

 

Bij een tablet met WIFI/3G/GPS/radio in gebruik heb je natuurlijk wel alle componenten bij elkaar om gevolgd te kunnen worden. Als dat in bepaalde situatie ongewenst is, zul je het zonder (of met alleen GPS functies aan) moeten doen.

 

Klopt als een bus. Je TomTom hoef je niet bang voor te zijn, die ontvangt alleen. Vroeger waren mensen ook bang dat je via een TV bespioneerd kon worden, want als jij hun kon zien, kunnen ze jou ook zien! LOL

Je smartphone heeft uiteraard wel de mogelijkheid om oa je locatie door te sturen naar derden.

 

'k Kan me best voorstellen dat mensen het allemaal maar moeilijk vinden om te volgen/snappen. Al die verschillende technieken die elkaar in rap tempo opvolgen, waarschijnlijk snap ik er over twintig jaar ook de ballen van. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi @Kans, het is gewoon een android OS dus alle apps die overweg kunnen met kaarten zijn bruikbaar. Bv Backcountry Navigator, Everytrail voor outdoor gebruik, Google Earth/Maps, Copilot etcetera voor op de weg.

Het scherm is wel van e-ink. Extreem zuinig en gebruikt geen stroom zolang je het beeld niet wisselt, maar wel 'zwart/wit' .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...