Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wetenschappelijk onderzoek naar evacuatie in Nederland


f150

Aanbevolen berichten

Ir. O.L. Huibregts is recent gepromoveerd in Delft op een interessant thema: evacuaties in Nederland. De titel van het onderzoek luidt "Robust model-based optimization of evacuation guidance" waarin onder andere onderzoek gedaan is naar het optimaliseren van routes, onzekerheden van menselijk gedrag en modellen zijn bedacht ter verbetering/optimalisatie. Ik denk dat het onderzoek ook voor preppers erg zinvol is omdat je er bij een SHTF vanuit moet gaan dat je niet de enige bent die met een BOB op pad gaat (understatement).

 

Meer achtergrond info: http://home.tudelft.nl/nl/actueel/laatste-nieuws/artikel/detail/evacuatie-in-nederland-heeft-wel-nut/

Download van het onderzoek: http://www.its-edulab.nl/files/PhD_Thesis_Olga_Huibregtse.pdf

 

note: het is wetenschappelijke literatuur, dus redelijk taaie kost;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als voorbeeld Walcheren genomen, als te evacueren gebied, lijkt me logisch, maar of dat zo soepeltjes zou verlopen ?

Zou iedereen wachten tot ze aan de beurt zijn, om te mogen gaan rijden naar veiliger gebied ? Of denken die Zeeuwen misschien, dat maken we zelf wel uit ?

Je kan er allerlei modellen op loslaten, maar ik denk t laatste.

 

Het hele proefschrift heb ik niet gelezen, alleen de achtergrondlink, dus misschien is mijn mening gekleurd.

Maar ik ben een Zeeuw, en als het water komt, dan denk ik echt niet dat er nog veel Zeeuwen gaan luisteren, naar een overheid, waar niemand nog vertrouwen in heeft.

En zeker niet na 1953. De paniekstaat is dat zoveel krachtiger, dan denken, o, de overheid regelt het wel.

 

Zal zoiets worden als Go with the Flow, als je buren gaan rijden, of je familie mag al, dan ga je ook.

Ik denk niet dat de Walcherse Zeeuwen dan afgeknald gaan worden bij Hoogerheide, omdat ze niet geluisterd hebben, tenminste dat hoop ik dan maar.

 

By the way, als eens een uittocht gezien vanaf de Zeeuwse stranden, na een zonnige dag ?

Er is geen doorkomen aan, op de snelweg dan. Hopelijk weten die Zeeuwen dan wel de achteraf wegen te nemen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Met overvolle wegen tijdens een evacuatie in Nederland, adviseer ik elke prepper de binnenwegen goed te verkennen en ook nu al een plan te maken om via een andere manier weg te kunnen gaan uit drukke gebieden.

Ook als je bug-int is een plan b en zelfs een plan c nooit weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...