Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo preppers

 

Hier mijn bijdrage aan het kruiden en planten voor ziektes tijdens de SHTF voor de meest voorkomende ziektes/kwaaltjes.

Dit document bevat documentatie over hoe je tincturen , kompressen ,warme/koude olieen , zalven/cremes kunt maken, en welke hoeveelheden je eventueel moet gebruiken tevens heb ik de chemische eigenschappen vermeld.

 

Het is in een a5 bookformat dus makkelijk te printen.

 

Dacht hem zeer compleet gemaakt te hebben, maar kan het mis hebben en verwacht dan ook zeker wel commetaar van jullie.

 

Laat me weten wat jullie ervan vinden.

 

download kruiden

 

aanvulling voor kruiden genezen laaste bladzijden download link

 

bladzijde 64 tevens aangepast download link

 

 

Hamster.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vooruit dan maar, Samurai's citroenmelisse-honing brouwsel:

 

Neem 500 ml extra virgine olijfolie.

Neem 250 gram verse citroenmelisse uit je tuin.

Haal de bladeren (breek ze af, neem takjes halve cm onder de bladeren mee) eraf.

Breng een pan heet water aan de kook, zet dan het vuur uit, mag net onder/rondom kookpunt zitten.

Doe de olie in een glazen schaal die in de pan water past.

Doe de citroenmelisse in de olie en druk het aan zodat alle bladeren ondergedompeld worden.

Blijf erbij en roeren, tot de olie goed is opgenomen door de citroenmelisse.

Na een half uur, eventueel de blender gebruiken in lichte stand (overbrengen) om de bladeren licht te pureren/breken.

Teruggieten in de schaal, en nog 3 kwartier heel langzaam laten "infusen". Bij die tijd moet de olie glanzend lichtgroen/donkergeel zijn.

Pak een schone kaasdoek. doe hier het mengsel in en knijp erg goed uit, zorg ervoor dat alle olie uit de bladeren is.

Dan hou je een bolletje droog bladermengsel over.

Je laat het mengsel afkoelen tot het net meer dan warm is (honing eigenschappen blijven dan bewaard!).

Dan pak je een pot bloemenhoning, dus de dikke stevige lichtgele, niet de gewone.

De pot door het gefilterde mengsel mengen goed mengen, dan even in de koelkast en weer mengen zodat als het afgekoeld is

je een goede emulsie krijgt.

Dit in een potje doen, en in de koelkast zetten.

 

Je kan een eetlepel in een kop heet water doen voor een kalmerend kopje zoete thee.

Je kan het op ruwe en pijnlijk geirriteerde/blauwe plekken smeren. Het heeft een verzachtende werking.

Je kan er gewoon een theelepel van in je mond nemen tegen (opkomende) verkoudheid en griep. (Merk het effect op je keel!!)

Je kan het voor wel alles gebruiken..

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot zeker weten leuke site hier heb ik ook het meeste vandaan maar zoals je weet heb ik een" hekel" aan "linkjes" en liever documentatie

 

Documenten zijn heel handig, maar veel mensen worden ook blij van linkjes. Kleine moeite toch, na al dat knip- en plakwerk kan dat er ook nog wel bij. :)

Bedankt nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot zeker weten leuke site hier heb ik ook het meeste vandaan maar zoals je weet heb ik een" hekel" aan "linkjes" en liever documentatie

 

Ik ben van plan om al je en gedownloaden documentatie uit te printen en in ringbanden doen. Voor wanneer internet en electra uitvalt.

Dus bij deze nog mals dank dat je dit heb gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank @samurai Geweldig recept, en geweldige spul is het. Citroenmelisse werkt ook goed tegen een koortslip. Van de verse blaadjes zet ik altijd een heerlijke rustgevende thee, goed voor het slapen gaan.

 

@Richa

Bij een koortslip kun je ook met theelepel citroensap en theelepel water ( samen mengen)mee aantippen meerdere keren per dag.

Citroenmelisse heeft niet iedereen altijd in huis maar wat citroensap in knijpflesje meestal wel.

En vooral zorgen dat je geen koortslip krijgt, zorg voor een goede weerstand!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Richa

Bij een koortslip kun je ook met theelepel citroensap en theelepel water ( samen mengen)mee aantippen meerdere keren per dag.

Citroenmelisse heeft niet iedereen altijd in huis maar wat citroensap in knijpflesje meestal wel.

En vooral zorgen dat je geen koortslip krijgt, zorg voor een goede weerstand!

 

Ik vraag me wel eens af of in de citroen knijpvlesje echt citroensap in zit, vast wel, maar dan met ...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me wel eens af of in de citroen knijpvlesje echt citroensap in zit, vast wel, maar dan met ...?

 

@Bandoeng

De goedkope wel, zelf heb ik die dan de natuurwinkel, mij ging het erom dat veel mensen geen citoenmelisse plant in huis hebben.

En dan kun je dat sap gebruiken of vers geperste citroensap mag ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bandoeng dat is 1 van mijn redenen om docx of pdf te maken en te printen

 

ps de laaste post is al in een bookformat van a5 dus die is gelijk printbaar en er volgt nog een aanvulling op de plantenlijst.

Ik ben van plan om al je en gedownloaden documentatie uit te printen en in ringbanden doen. Voor wanneer internet en electra uitvalt.

Dus bij deze nog mals dank dat je dit heb gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...