Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Vertrek Griekenland uit de Euro

Recommended Posts

Griekenland is weer in het nieuws nu Merkel, Hollande, Draghi, Lagarde en die andere eurofiel.

Wat zij besproken hebben, is niet bekend, maar men verwacht dat men de Grieken een laatste 'bod' gaan doen. Take it, or leave it. En de Grieken zullen het niet nemen.

Die gevulde koek, van Balen, die Oekraïne in het europaradijs wil halen, wil nu Griekenland laten vallen, want zo zegt hij: De grieken kunnen niet en willen niet.

Maar de Grieken willen wel, maar de Europa wil niet. Zie deMorgen.be met Yanis Varoufakis: "Austeriteit is enige 'dealbreaker' "

Het is niet de Griekse regering maar de Eurogroep die een akkoord voor een economisch hervormingsprogramma tegenhoudt. Dat is de stelling van Grieks minister van financiën Yanis Varoufakis. De Eurogroep wil immers uitsluitend 'besparen' op sociale uitgaven en de Griekse economische elite volledig vrijwaren.

Een walgelijk politiek spel.

Charlie

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 279
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Griekenland is weer in het nieuws nu Merkel, Hollande, Draghi, Lagarde en die andere eurofiel.

Wat zij besproken hebben, is niet bekend, maar men verwacht dat men de Grieken een laatste 'bod' gaan doen. Take it, or leave it. En de Grieken zullen het niet nemen.

Die gevulde koek, van Balen, die Oekraïne in het europaradijs wil halen, wil nu Griekenland laten vallen, want zo zegt hij: De grieken kunnen niet en willen niet.

Maar de Grieken willen wel, maar de Europa wil niet. Zie deMorgen.be met Yanis Varoufakis: "Austeriteit is enige 'dealbreaker' "

Het is niet de Griekse regering maar de Eurogroep die een akkoord voor een economisch hervormingsprogramma tegenhoudt. Dat is de stelling van Grieks minister van financiën Yanis Varoufakis. De Eurogroep wil immers uitsluitend 'besparen' op sociale uitgaven en de Griekse economische elite volledig vrijwaren.

Een walgelijk politiek spel.

Charlie

Bv. de pensioenen daar halveren, terwijl door de crisis heel veel Grieken met hun complete gezinnen noodgedwongen terug bij hun ouders zijn gaan wonen. Die hebben nog een huis en dat pensioen van goed 600 euro als inkomen. Niet ongewoon dat daar soms wel tien of meer mensen van moeten eten. Dat terwijl Griekenland meer dan 200 miljardairs kent, die zwaar verdiend hebben aan de zeepbel van goedkoop geld lenen. :mad:

Het is allemaal erg goedkoop daar op dit moment,misschien nog even wachten op de totale ineenstorting maar goedkoper dan dat zal het echt nooit meer worden. Niemand daar die nog geld heeft om te bieden op wat er in de verkoop staat.

En over 10 jaar is alles toch weer vergeten en de orde herstelt.

Als je het plan hebt om ooit in een zuidelijk land een zelfvoorzienend leven op te zetten dan is griekenland nu wel de kans van je leven (als het land zelf je trekt natuurlijk)

Dat terwijl Griekenland meer dan 200 miljardairs kent, die zwaar verdiend hebben aan de zeepbel van goedkoop geld lenen.

200 miljardairs, weet je dat zeker?

Dat lijkt mij erg veel, Nederland heeft er misschien 20 max. Hoe kan griekenland er dan ooit 200 hebben? Nu ja, als het echt zo is dan is het wel duidelijk waar het tekort van griekenland naar toe is gegaan.

Hoe veel kost een huisje met een paar hectare en een goed water put in griekenland vandag. Mogelijk zien is ook prep kunst.

Ik kon daar een paar jaar geleden nog een hotel kopen in een klein badplaatsje. 2e straat van de zee, 39 kamers en een zwembad en restaurant. Nog geen 200.000 euro. Ik denk dat het straks de helft kost.:eek:

Hebben jullie radar extra nog gezien ? Zij gingen op zoek naar de prijs van de Griekse euro. Kijken waar al dat geld wat er is ingepompt is gebleven. Mooi en goed gemaakt. Laat zien hoe wankel het systeem is. Hoe klem Griekenland zit. Ze mogen als enige euroland niet de virtuele geldpers aanzetten .

Van al het hulp geld komt maar 8 % in de reeele economie terecht. Rest bij banken en beleggers. Kortom de rijken worden rijker.

Indien je wilt terug kijken online op Npo ( let op er zijn 2 delen, 2 uitzendingen)

later linkje toegevoegd http://www.npo.nl/radar-extra/01-06-2015/AT_2028610

• Leuk 1
Hebben jullie radar extra nog gezien ? Zij gingen op zoek naar de prijs van de Griekse euro. Kijken waar al dat geld wat er is ingepompt is gebleven. Mooi en goed gemaakt. Laat zien hoe wankel het systeem is. Hoe klem Griekenland zit. Ze mogen als enige euroland niet de virtuele geldpers aanzetten .

Van als het hulp geld komt maar 8 % in de reeele economie terecht. Rest bij banken en beleggers. Kortom de rijken worden rijker.

Indien je Wilt terug kijken online op Npo

zeker gezien, ik was het meest geschokt over het feit dat maar 11 procent überhaupt bij de rekening aankomt. De 89 procent gaat linea recta naar de banken om schuld te betalen. Allemaal noord Europese banken. Dus iedere keer als wij roepen we helpen de Grieken zou ik nog maar eens goed naar de bank op de hoek kijken want het geld gaat dus niet naar het zuiden maar naar het noorden....

Gek hè dat ze er moei boven op komen....

Van als het hulp geld komt maar 8 % in de reeele economie terecht. Rest bij banken en beleggers. Kortom de rijken worden rijker.

Indien je Wilt terug kijken online op Npo

Dat vergeten mensen idd nog al eens. Iedere steunpakket voor Griekenland van zus en zoveel miljard is puur voor het herfinancieren van bestaande leningen. M.a.w. er gaat geen euro effectief naar de Griekse staatskas, die moet nog steeds de rente betalen over die leningen en wordt dus steeds leger.

Of Griekenland nu wel of niet in de Euro blijft, er is geen overheid, bank of belegger die denkt die centen ooit nog terug te zien, dat is al lang afgeschreven en zal dan ook geen dramatisch effect hebben op de Euro als geheel of de beurskoersen. Met dramatisch effect bedoel ik een halvering van de beurskoerzen, geen dip van 10%. Het echte drama gebeurt in Griekenland zelf.

• Leuk 1

Van al het hulp geld komt maar 8 % in de reeele economie terecht. Rest bij banken en beleggers. Kortom de rijken worden rijker.

Indien je wilt terug kijken online op Npo ( let op er zijn 2 delen, 2 uitzendingen)

later linkje toegevoegd http://www.npo.nl/radar-extra/01-06-2015/AT_2028610

Mijn conclusie. ECB ontleent zijn bestaansrecht enkel aan de euro. ECB zal er dus alles aan doen om de euro te behouden ook al zijn alle eurolanden uiteindelijk veel beter af met een bankopzet als in het werkboek van het IMF : http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2012/wp12202.pdf Maar dat vereist weer een nationale munt en ik schat ook geen valutamarkt meer.

• 3 weeks later...
http://www.ftm.nl/exclusive/grexit-komt-steeds-dichterbij-en-dan/

Niemand weet eigenlijk wat er echt gaat gebeuren bij een Grexit. De Grieken geven zelf aan niet eens meer geldpersen te bezitten, maar is dat zo? Liggen de Drachmen niet al lang in de kast? :confused:

Wat we wel zeker weten, is dat een Grexit niet als een verrassing komt, als het gebeurt. Er zijn natuurlijk partijen die hier al jaren rekening mee houden. Maar wat zal een Grexit verder triggeren? Hoe reageren andere landen? Het volk? Dat is de Grote Onbekende Factor. En daar zou wel eens "black swan" kunnen opdoemen (als ik de terminologie juist gebruik).

De Grieks PM (Alexis Tsipras) voorspelt dat een 'Grexit' de ineenstorting van de Europese munt zal veroorzaken http://www.dailymail.co.uk/news/article-3131100/Greek-PM-predicts-nation-s-Grexit-cause-COLLAPSE-Europe-s-currency.html

Wat we wel zeker weten, is dat een Grexit niet als een verrassing komt, als het gebeurt. Er zijn natuurlijk partijen die hier al jaren rekening mee houden. Maar wat zal een Grexit verder triggeren? Hoe reageren andere landen? Het volk? Dat is de Grote Onbekende Factor. En daar zou wel eens "black swan" kunnen opdoemen (als ik de terminologie juist gebruik).

Dat is ook mijn zorg, @Dr.Prepper. De 'grote onbekende factor' van een eventueel besmettingsgevaar. Tevens voorspelt de Grieks PM dat een Grexit de ineenstorting van de Europese munt zal veroorzaken. Dat denk ik ook.

• 3 weeks later...
De Grieks PM (Alexis Tsipras) voorspelt dat een 'Grexit' de ineenstorting van de Europese munt zal veroorzaken http://www.dailymail.co.uk/news/article-3131100/Greek-PM-predicts-nation-s-Grexit-cause-COLLAPSE-Europe-s-currency.html

Dat is ook mijn zorg, @Dr.Prepper. De 'grote onbekende factor' van een eventueel besmettingsgevaar. Tevens voorspelt de Grieks PM dat een Grexit de ineenstorting van de Europese munt zal veroorzaken. Dat denk ik ook.

Ineenstorting van de Europese munt? Dat kan, maar dat niet door Griekenland. Zo proberen ze de troijka te chanteren.

IMF zegt bereid te zijn Grieken te helpen

WASHINGTON (AFN) - Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) is bereid Griekenland te helpen als het daar om vraagt. Dat liet directeur Christine Lagarde maandag in een summiere verklaring weten.

http://www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-060715-249/IMF-zegt-bereid-te-zijn-Grieken-te-helpen.aspx

Wat een aparte wereld is het toch..........ik kan er soms niet meer bij met mijn volle verstand.

Ineenstorting van de Europese munt? Dat kan, maar dat niet door Griekenland. Zo proberen ze de troijka te chanteren.

De Troika chanteren? Waar heb je het over?

De Troika voert een onmogelijk beleid. Dat hun werkwijze niet werkt, alleen maar bezuinigen tot de economie is doodgebloed, werkt niet, dat kan een kind nog verzinnen. En dat het niet werkt, heeft het IMF (één van de leden van die Troika) al begin jaren 90 toegegeven.

Waarom ze Griekenland nu zo naar de rand van de afgrond drijven, is mij een raadsel. Wat verwachten zij nu eigenlijk van de Grieken?

"Op het einde van de jaren negentig gaf het IMF toe dat de herstelprogramma's die in de vroege jaren tachtig de economische ontwikkeling van arme landen moesten stimuleren, niet gewerkt hadden. Die herstelprogramma's droegen slechts bij tot een opstapeling van schuld voor de regeringen van zesenveertig landen. Die landen moest steeds meer schuld en interest afbetalen. Zelfs om enkel hun interesten te kunnen terugbetalen (en dus niet de eigenlijke schulden), moesten ze investeringen in de ontwikkeling van gezondheidszorg, wegen of onderwijs stopzetten."

Ze weten het, maar gaan er toch mee door.

"Voor iedere tien euro die Europese regeringen en het IMF uitleenden aan Griekenland, ging er negen euro naar de banken en andere geldschieters. Het geld vloeide niet naar de Griekse economie. Vandaag vraagt de Troika nog meer: iedere nieuwe lening die Griekenland ontvangt moet rechtstreeks aangewend om schulden terug te betalen." Zie wederom de Wereld Morgen.

De Troika chanteren! Ze zouden die gasten van de Troika moeten ze opsluiten en de sleutel weggooien.

Die achterbakse rukker van een Nout Wellink vond het geen winst voor de democratie dat Griekenland een referendum hield en het volk achter zich kreeg. Stel dat andere Europese landen dat ook gaan doen?

Ja Nout, wat dan? Dan keert de democratie terug.

Die vuige krent van Jeroen Dijsselbloem zag nog wel mogelijkheden om met de Grieken te praten, maar dan moeten ze wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Maar niet de voorwaarden van de Troika, zeg ik je!

De Eurocraten zien hun plannetjes gedwarsboomd, maar ze zijn niet mans genoeg om toe te geven dat ze het zelf zover hebben laten komen.

Toevoeging

Of zoals Varoufakis het zegt: Ons NEEN is een majestueus, groots JA aan een democratisch Europa.

En verder:

•Wij verspreidden het woord dat de Griekse 'reddingsprogramma's' slechts operaties waren met de bedoeling privé verliezen over te dagen op de schouders van de zwakste Grieken, voor ze zouden worden doorgeschoven naar de Europese belastingbetalers.

•Wij legden voor het eerst in de Eurogroep een economische argument neer waar zij geen geloofwaardig antwoord op konden vinden.

•Wij legden gematigde, technisch haalbare voorstellen op tafel die de noodzaak van verdere 'reddingsprogramma's' weg zou nemen.

•Wij konden de trojka in zijn nest in Brussel houden.

•Wij hebben de Griekse humanitaire crisis op het internationale niveau getild, evenals zijn diepere oorzaken ten gevolge van doelbewust recessieve beleidskeuzes.

•Wij hebben de hoop verspreid buiten de grenzen van Griekenland dat de democratie ademruimte heeft in een monetaire unie, die tot nog toe overheerst werd door angst.

Zie dit artikel.

Varoufakis is opgestapt. Zijn positie binnen de Eurogroep was onhoudbaar na zijn uitlatingen over de 'terroristen' in Brussel. Hij zou te weinig politieke kunde hebben, wat ik in zijn geval als een compliment zou beschouwen. Hij laat zich NIET verleiden tot halve waarheden en zalvende woorden.

Charlie

• Leuk 1

Varoufakis is opgestapt. Zijn positie binnen de Eurogroep was onhoudbaar na zijn uitlatingen over de 'terroristen' in Brussel. Hij zou te weinig politieke kunde hebben, wat ik in zijn geval als een compliment zou beschouwen. Hij laat zich verleiden tot halve waarheden en zalvende woorden.

@Charlie je bedoeld Hij laat zich NIET verleiden neem ik aan

Kudo voor je stukje

• Leuk 1

Tja, dat ga je krijgen natuurlijk. En langzaam barst straks heel de EU uit elkaar.

Kleine, arme EU-landen fel tegen schuldverlichting Grieken

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/kleine-arme-eu-landen-fel-tegen-schuldverlichting-grieken

Griekenland betaalt wel op tijd voor Russisch gas

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/griekenland-betaalt-wel-op-tijd-voor-russisch-gas

IMF zegt bereid te zijn Grieken te helpen

WASHINGTON (AFN) - Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) is bereid Griekenland te helpen als het daar om vraagt. Dat liet directeur Christine Lagarde maandag in een summiere verklaring weten.

http://www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-060715-249/IMF-zegt-bereid-te-zijn-Grieken-te-helpen.aspx

Wat een aparte wereld is het toch..........ik kan er soms niet meer bij met mijn volle verstand.

Als je bedenkt dat de macht zonder ethiek bij de banken zit, vallen alle puzzelstukjes op hun plaats...

Griekenland wil maar 1 ding ...weg uit de EU en aansluiten bij de brics landen..ze hebben van Rusland reeds financiele steun toegezegd gekregen die per 1 augustus zal ingaan...wij moeten ze nog even financieel helpen waarna ze Europa keihard laten vallen..hoe moeilijk kan het zijn om dit te begrijpen..dat wij ons laten naaien zegt veel over ons vertrouwen in onze politieke leiders.We willen financieel genaaid worden en het liefst keihard!!! U ligt in de komende jaren aan het infuus..niet de Grieken

Griekenland heeft de EU bij de ballen beet. Het is een spagaat geworden tussen Europa / Amerika vs China/Rusland en Azië. En wat is er nu aan de hand... Griekenland is nu oppermachtig heeft veel grondstoffen zoals olie en edelmetalen en zij zijn de toegangspoort naar Europa. De EU kan het riskeren om Griekenland overboord te gooien omdat dit olie op het vuur is naar Amerika kortom een groot zooitje wat niet meer goed gaat komen. De grote jongens cq boeven kunnen niet meer met droge ogen zichzelf aankijken in de spiegel en zeker niet meer naar de burgers. Volgend exit .... Pays Bas 12 points

Bron: Reacties Twitter en IEX

We mogen niet stoppen met betalen aan de grieken, het mag niet van uncle sam:

The White House has confirmed that President Obama spoke with Angela Merkel today, and pushed her to avoid Greece leaving the eurozone. The Guardian http://www.theguardian.com/world/live/2015/jul/07/greek-debt-crisis-alex-tsipras-seeks-last-chance-deal-live#block-559c20f4e4b032a39a3bb0fc

Griekenland wil maar 1 ding ...weg uit de EU en aansluiten bij de brics landen..ze hebben van Rusland reeds financiele steun toegezegd gekregen die per 1 augustus zal ingaan...wij moeten ze nog even financieel helpen waarna ze Europa keihard laten vallen..hoe moeilijk kan het zijn om dit te begrijpen..dat wij ons laten naaien zegt veel over ons vertrouwen in onze politieke leiders.We willen financieel genaaid worden en het liefst keihard!!! U ligt in de komende jaren aan het infuus..niet de Grieken

Griekenland heeft de EU bij de ballen beet. Het is een spagaat geworden tussen Europa / Amerika vs China/Rusland en Azië. En wat is er nu aan de hand... Griekenland is nu oppermachtig heeft veel grondstoffen zoals olie en edelmetalen en zij zijn de toegangspoort naar Europa. De EU kan het riskeren om Griekenland overboord te gooien omdat dit olie op het vuur is naar Amerika kortom een groot zooitje wat niet meer goed gaat komen. De grote jongens cq boeven kunnen niet meer met droge ogen zichzelf aankijken in de spiegel en zeker niet meer naar de burgers. Volgend exit .... Pays Bas 12 points

Bron: Reacties Twitter en IEX

We mogen niet stoppen met betalen aan de grieken, het mag niet van uncle sam:

The White House has confirmed that President Obama spoke with Angela Merkel today, and pushed her to avoid Greece leaving the eurozone. The Guardian http://www.theguardian.com/world/live/2015/jul/07/greek-debt-crisis-alex-tsipras-seeks-last-chance-deal-live#block-559c20f4e4b032a39a3bb0fc

Tiens, ik dacht dat die kerel president was van de VS.

Tiens, ik dacht dat die kerel president was van de VS.

Ze blijven zich echt met alles bemoeien en afluisteren, terwijl ze binnenlands steeds verder afglijden.

Het word tijd dat de EU ze is terug in hun hok stuurt;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...