Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Jester

Vertrek Griekenland uit de Euro

Recommended Posts

Ben wel benieuwd wat jullie denken van het vertrek van Griekenland uit de Euro. Kijken wie de beste voorspeller is :)

Ik gok op 25 juli 2012 ...

Ik had op 6 mei al gereageerd op de uitkomsten van de verkiezingen in Frankrijk en Griekenland in thread Voorspelling uitslag Griekse en Franse verkiezingen.

Ik dacht en denk dat het half juli bekeken is. Ik zei: 3 maanden. Half juli zal een land bankroet gaan of zullen landen de eurozone verlaten. Of ben ik nu te pessimistisch?

Griekenland gaat nieuwe verkiezingen tegemoet, indien er vandaag geen coalitie wordt gevormd. Dus eind juli is een beetje vroeg voor een nog te vormen nieuwe regering aldaar om dat besluit al te nemen. Maar goed, je weet het nooit tegenwoordig.

Las ook nog een fraai stukkie op de SHTFplan.com over de collapse van de dollar. De schrijver daarvan stelt dat het al bekeken is met de euro. Over and Out.

Oja, volgens hem behoort Francois Hollande ook tot de Bilderberg-clan. Fraai is dat.

Hoorde vandaag op BNR dat er 2 scenario's zijn:

1) Griekenland wordt zsm uit de euro gezet

2) we blijven doormodderen met Griekenland.

Het tweede is waarschijnlijker, omdat de 17 europese leiders niet eensgezind een beslissing kunnen nemen.

Ik gok ook op half juli.

Overigens is Spanje begonnen met het nationaliseren van wat banken...anders vallen ze om.

Dat gaat niet lekker daar...

Er is in de europese statuten nog niet eens een alinea opgenomen over het uit de euro-gemeenschap zetten van een lid. Dus Griekenland zou er zelf uit moeten stappen.

Of "ze" zullen daar wel weer een mouw aan breien (jeetje, hebben ze nou niks anders te doen in Brussel en Straatsburg dan te breien???.....)

SHTF wordt in ieder geval weer wat reëler, mensen uit mijn omgeving vragen me nu ineens waar ik die grote emmers met gevriesdroogd voedsel vandaan heb...Griekenland, Spanje, Italie; als die omvallen, gaat de rest waarschijnlijk ook, USA gaat weer oorlogje doen nu met Iran en Syrie zal ook niet omrollen en dood spelen dus dat wordt ook een zooitje daar, Noord Korea is laatste tijd ook niet zo gezellig, tussen Pakistan en India loopt de wrijving ook op. Ik gok op 21 - 12 - 2012 heb geen idee waarom maar lijkt mij wel een aannemelijke datum.

kom er net achter dat een stelletje indianen ook denkt dat 21 - 12 iets te gebeuren staat...

Hahaha, is dat zo? ;)

Ik denk begin aug 2012 The Moment Of Truth voor Europa: of Griekenland uit de Euro óf een handtekening (net zo gniepig gezet als bij het ESM) onder de oprichting van De Verenigde Staten Van Europa. Of althans een eerste stap daartoe.

Maar het kan ook en-en worden ...

Ik denk niet dat het oprichten van een VS van Europa gaat helpen, of ze moeten er direct een Civil War aan vastknopen. Hoe zal dat eruit zien?

De noordelijken tegen de zuidelijken? Oost tegen West? Of Duitsland tegen de rest?

Héééé... daar moet je niet aan denken.

Do I need to say more?

Nee, ik geloof niet dat Brussel nog zulke draconische maatregelen kan treffen, daarvoor is de ongerustheid onder de Europeanen al te groot.

Wat ik overigens niet begrijp, is dat prins Willem Alexander een huisje heeft gekocht in Griekenland. Zijn moeder zit zo'n beetje de Bilderberg conferentie voor. Zouden zij niet weten wat er in de wereld speelt?

Had Maxima gelijk toen ze destijds zei: Alexander is soms een beetje dom.

@Charlie, I agree, bij nader inzien

Zie ik die US of E er ook echt niet van komen, al zijn er volgens mij genoeg politieke pipo's (en economen) die er van dromen. Maar een samenleving is gelukkig meer dan enkel politiek en economie. Hoop ook echt niet dat de USE er komt. Goeie vrienden met je buurlanden zijn is heel mooi, maar trouwen is iets heel anders. Ook helemaal niet nodig om in harmonie met elkaar te kunnen leven. Het zijn dan vooral de multinationals en grote industrieen die hopen meer winst voor hun aandeelhouders te kunnen boeken als de Europese economieen verder samensmelten ... Well, fuck them. Door hen zijn we in grote mate beland in de financiele shit waar we nu inzitten.

Nee vrienden, gaat helemaal goed zo. Dat hele economische stelsel met rente en banken die zich een bult lachen en wij, de 99%, kromliggen voor belastingen en staatsschulden....dat MOET WEG! De enige manier is het ineenstorten van de huidige structuur; de crises zullen zich steeds sneller op elkaar doen volgen. Onze EU zuidervrienden zullen als eersten onderuit gaan, daarna zijn wij aan de beurt. Mijns inziens niet te stoppen, en ook goed want anders verandert er niets. De lobby van het grote geld, georganiseerde misdaad, de olieboeren, religieuzen en de internationale wapenhandel vieren hoogtij met de huidige situatie. WEG ERMEE. Dat kan alleen als de boel klapt....dus het wordt nog moeilijk, hier zal het wellicht nog redelijk meevallen in Nederland, maar de grote schaarste komt vroeg of laat...laten we hopen dat de overheden nog grip op de situatie kunnen houden voor wat betreft onveilige situaties, maar ik vrees voor rellen en problemen. Zal allemaal niet ineens dit jaar aan de hand zijn, maar ik denk dat de komende jaren wèl 'verhelderend' zullen zijn; à la Zeitgeist 3....ik hoop het helemaal.

Nee vrienden, gaat helemaal goed zo. Dat hele economische stelsel met rente en banken die zich een bult lachen en wij, de 99%, kromliggen voor belastingen en staatsschulden....dat MOET WEG! De enige manier is het ineenstorten van de huidige structuur; de crises zullen zich steeds sneller op elkaar doen volgen. Onze EU zuidervrienden zullen als eersten onderuit gaan, daarna zijn wij aan de beurt. Mijns inziens niet te stoppen, en ook goed want anders verandert er niets. De lobby van het grote geld, georganiseerde misdaad, de olieboeren, religieuzen en de internationale wapenhandel vieren hoogtij met de huidige situatie. WEG ERMEE. Dat kan alleen als de boel klapt....dus het wordt nog moeilijk, hier zal het wellicht nog redelijk meevallen in Nederland, maar de grote schaarste komt vroeg of laat...laten we hopen dat de overheden nog grip op de situatie kunnen houden voor wat betreft onveilige situaties, maar ik vrees voor rellen en problemen. Zal allemaal niet ineens dit jaar aan de hand zijn, maar ik denk dat de komende jaren wèl 'verhelderend' zullen zijn; à la Zeitgeist 3....ik hoop het helemaal.

Helemaal mee eens Kayser

De enige manier is het ineenstorten van de huidige structuur; de crises zullen zich steeds sneller op elkaar doen volgen. Onze EU zuidervrienden zullen als eersten onderuit gaan, daarna zijn wij aan de beurt. Mijns inziens niet te stoppen, en ook goed want anders verandert er niets.

P'sies, hebben een echte crisis nódig om vervolgens op een nieuwe basis weer op te bouwen. De Grote Verandering. De huidige maatregelen blijven als zachte heelmeesters, met stinkende wonden als gevolg.

Volgens de Griekse krant Ekathimerini nemen het aantal cash opnames na de verkiezingen van 6 mei toe:

Anxious Greeks withdrew as much as 700 million euros from the nation’s banks in the first week after the inconclusive May 6 election, President Karolos Papoulias told party leaders on Monday, according to a transcript of the meeting posted on the presidency’s website on Tuesday.

Papoulias said he got the information from the head of the Bank of Greece, Giorgos Provopoulos, according to the transcript.

Bron: Ekathimerini: "Bank Withdrawals Rise"

mm het begin van het einde, of is dit al het einde:confused:

Nou Cyberbeer, dit is, vrees ik, nog niet het einde. Werkelijk, ik hou m'n hart vast voor de komende maanden.

When will people wake up and realize that central banking is the problem and not the solution?

Aldus The Economic Collapse

Ik volg het ook op de voet, derde dag op rij lijkt weer op verlies op de beurs, gaat lekker

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Nou Cyberbeer, dit is, vrees ik, nog niet het einde. Werkelijk, ik hou m'n hart vast voor de komende maanden.

When will people wake up and realize that central banking is the problem and not the solution?

Aldus The Economic Collapse

Central banking is not the problem. Centralized authority over the initiation of force is.

Hoe kunnen centrale banken een probleem zijn als zij niet diegene zijn die mensen kunnen dwingen?

Ik weet dat de spreuk is "follow the money" maar dat is fout, de vraag is "who holds the gun?"

Central banking is not the problem. Centralized authority over the initiation of force is.

Ik ben het doorgaans volledig met je eens Rien, maar deze keer niet.

Ik denk werkelijk dat de echte macht bij een handvol bankiers en grootindustrieëlen ligt. Zij bemoeien zich niet met dagelijks bestuur en marginale zaken als de sociale structuur van een land, maar zij sturen een regering wel in een bepaalde richting. Een richting die voor hen het meest luceratief is.

En of daar nu een New World Order achter zit of niet, dat maakt geen verschil. Er hoeft niet een bepaald plan achter te zitten, ze volgen gewoon hun behoefte naar groei en toenemende rijkdom, zonder scrupules voor de gevolgen voor de natuur of de mensheid.

En ja, de regeringen gaan over het inzetten van strijdkrachten en het gebruik van geweld, maar laten diezelfde bankiers en industrieëlen daar nu ook garen bij spinnen. Overheden moeten gefinancieerd, soldaten gevoed en bewapend, kapotgeschoten steden terug opgebouwd...druk, druk, druk.

Nu zal dit in Nederland niet op zulke schaal grote schaal gebeuren, maar het gebeurt wel. Toen ik nog voer in de jaren 80, was er onenigheid tussen rederijen en de overheid over wetgeving aangaande de uitbetaling van zeelui uit goedkope landen, zoals de Philipijnen. De overheid wilde dat de reders ook die zeelui conform de Nederlandse CAO voor matrozen gingen betalen. De reders vonden dat veel te duur en de reder waar ik bij voer stelde: "Indien je die wet doorvoert, dan vlag ik al mijn schepen uit naar Malta of Singapore". De reder kreeg zijn zin en mocht z'n niet Europese bemanning anders behandelen.

Dit is maar een voorbeeldje van een kleine speler, een reder met zeer beperkte macht en invloed. Wat denk je dat multinationals als Shell en Unilever achter de schermen kunnen afdwingen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...