Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederland wordt te druk/vol ??


Aanbevolen berichten

Even een korte situatieschets; woon in de randstad in een buitenwijk, appartementje, drie hoog.Weinig ruimte, geen tuin, alleen een kelderbox.Spullen opslaan in de kelderbox wel mogelijk, maar met enige regelmaat worden die opengebroken. Nu zullen de dieven niet met allerlei blikken en flessen gaan sjouwen, ze zijn meer uit op scooters en zo. Maar wanneer de SHTF komt, zullen ze zich misschien wel herrineren dat er daar en daar veel voedsel was opgeslagen. De ruimte extra beveiligen roept dan weer vragen op bij de buren, dus ook niet echt een optie. Ooit een ruimte gehuurd bij city-box, maar dat gaat ook in de papieren lopen, dus niet optimaal.

 

Pluspunt van het wonen in een buitenwijk; binnen tien minuten sta ik in de vrije natuur, hoewel dat ook relatief is natuurlijk. Het gebied wordt doorkruist door veel snelwegen, waar constant verkeer over raast. Maar tussen de wegen door, zijn er grote stukken met veel bomen, bossages, slootjes en grote stukken braakliggende grond.Best wel veel mogelijkheden voor een tijdelijke BOL.Water is ruimschoots voorhanden, en tijdens mijn wandelingen zie ik, eigenlijk tot mijn verbazing, veel hazen, fazanten reigers en meer dieren die potentieel voedsel kunnen vormen, indien nodig, en vooropgesteld dat ik die kan vangen.

 

Nou lopen er in dat gebied wel eens mensen met honden, en soms een enkel stelletje dat privacy zoekt om ............yes, dat dus.

Mijn ervaring is inmiddels, dat als ik niet op wil vallen, een felgeel hesje aan moet trekken, zoals bijvoorbeeld rijkswaterstaat die gebruikt. Klinkt misschien vreemd, maar als je niet op wil vallen, moet je zorgen dat je opvalt, geen hond die naar je kijkt dan.

 

Maar goed, na deze inleiding, hetgeen waar ik het over wou hebben. Vorig jaar heb ik op twee verschillende locaties in dat gebied, een pakket met verschillende zaken er in, zoals blikken, aanstekers, T-shirts en dergelijke begraven. Eigenlijk gewoon als een soort van test om te zien hoe dat uit zou pakken.Als je niet weet dat daar iets is, zou je het echt nooit kunnen vinden.

MAAR....ik heb nu al twee keer gezien dat er mensen, waarschijnlijk bobbyisten, met metaaldetectors aan de gang waren. Ik zag ze ook regelmatig dingen opgraven, waarschijnlijk allemaal blikjes of stukjes ijzer of andere troep.

Hoewel de plekken die ik heb uitgezocht niet direct uitnodigen tot onderzoek, zijn dat misschien juist de plekken waar die gasten met hun detectors ook graag rondneuzen denk ik.

Nu is de waarde van de spullen bij elkaar nog geen honderd euro, dus zou er wat gevonden worden is dat niet echt wereldschokkend, maar natuurlijk wel zonde. En natuurlijk is dan het gebied gelijk; COMPROMISED.

 

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die dit soort dingen hebben uitgeprobeerd, en hoe dat uitgepakt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Even een korte situatieschets; woon in de randstad in een buitenwijk, appartementje, drie hoog.Weinig ruimte, geen tuin, alleen een kelderbox.Spullen opslaan in de kelderbox wel mogelijk, maar met enige regelmaat worden die opengebroken. Nu zullen de dieven niet met allerlei blikken en flessen gaan sjouwen, ze zijn meer uit op scooters en zo. Maar wanneer de SHTF komt, zullen ze zich misschien wel herrineren dat er daar en daar veel voedsel was opgeslagen. De ruimte extra beveiligen roept dan weer vragen op bij de buren, dus ook niet echt een optie. Ooit een ruimte gehuurd bij city-box, maar dat gaat ook in de papieren lopen, dus niet optimaal.

 

Pluspunt van het wonen in een buitenwijk; binnen tien minuten sta ik in de vrije natuur, hoewel dat ook relatief is natuurlijk. Het gebied wordt doorkruist door veel snelwegen, waar constant verkeer over raast. Maar tussen de wegen door, zijn er grote stukken met veel bomen, bossages, slootjes en grote stukken braakliggende grond.Best wel veel mogelijkheden voor een tijdelijke BOL.Water is ruimschoots voorhanden, en tijdens mijn wandelingen zie ik, eigenlijk tot mijn verbazing, veel hazen, fazanten reigers en meer dieren die potentieel voedsel kunnen vormen, indien nodig, en vooropgesteld dat ik die kan vangen.

 

Nou lopen er in dat gebied wel eens mensen met honden, en soms een enkel stelletje dat privacy zoekt om ............yes, dat dus.

Mijn ervaring is inmiddels, dat als ik niet op wil vallen, een felgeel hesje aan moet trekken, zoals bijvoorbeeld rijkswaterstaat die gebruikt. Klinkt misschien vreemd, maar als je niet op wil vallen, moet je zorgen dat je opvalt, geen hond die naar je kijkt dan.

 

Maar goed, na deze inleiding, hetgeen waar ik het over wou hebben. Vorig jaar heb ik op twee verschillende locaties in dat gebied, een pakket met verschillende zaken er in, zoals blikken, aanstekers, T-shirts en dergelijke begraven. Eigenlijk gewoon als een soort van test om te zien hoe dat uit zou pakken.Als je niet weet dat daar iets is, zou je het echt nooit kunnen vinden.

MAAR....ik heb nu al twee keer gezien dat er mensen, waarschijnlijk bobbyisten, met metaaldetectors aan de gang waren. Ik zag ze ook regelmatig dingen opgraven, waarschijnlijk allemaal blikjes of stukjes ijzer of andere troep.

Hoewel de plekken die ik heb uitgezocht niet direct uitnodigen tot onderzoek, zijn dat misschien juist de plekken waar die gasten met hun detectors ook graag rondneuzen denk ik.

Nu is de waarde van de spullen bij elkaar nog geen honderd euro, dus zou er wat gevonden worden is dat niet echt wereldschokkend, maar natuurlijk wel zonde. En natuurlijk is dan het gebied gelijk; COMPROMISED.

 

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die dit soort dingen hebben uitgeprobeerd, en hoe dat uitgepakt is

 

Je verhaal onderschrijft precies mijn ervaringen mbt het wonen in de grote stad of buitenwijk, elke plek waar veel mensen wonen.

Ook ik heb een ruime kelderbox, problemen hiermee zijn mijn nieuwsgierige buren, oplettende kluizenaars die nooit buiten komen

en niets anders te doen hebben de hele dag dan kennelijk jou in de gaten te houden, maar je mag vooral niets weten van wat zij uitvreten.

 

Problemen zijn dan aanvoer, en mogelijk uithalen wat je nodig hebt, sjouwen met gear heen en weer valt op.

Daarnaast is er regelmatig onderhoud, dus gaan de boxen open voor schilderswerk. Niet echt veilig.

Dus privacy is altijd in het geding.

Neem daarbij dat ik ook mijn balkon als opkweekcentrum gebruik en intelligente designs maak zoals stellages en

bamboerekken voor planten, dan zie je de buren beneden aan de overkant kijken alsof ze water zien branden, hoe kan

iemand op zo een klein balkon kweken? Dan heb ik het nog niet eens over de voorzichtigheid waarmee ik het doe,

want voor je het weet staat de politie voor de deur omdat ze denken dat je misschien marihuana verbouwt.

Voor degenen die denken waarom denk je dat, als je beneden buurman je achtervolgt om te zien wat je uitvrat

weet je genoeg..

 

Ik merk dat als je intelligent bent, creativiteit toepast, eigen onderzoek doet, en hieruit zelf zaken uitvindt, dat je raar

wordt bekeken, veel mensen zeggen dat ik anders ben, excentriek...ik noem het intelligent,pak een probleem

denk erover en los het op.

Niemand schijnt dat meer te bezitten, als ze geconfronteerd worden met problemen en reparaties, staan ze maar

wat moet ik doen..vind het te triest voor woorden..denk dat de hele maatschappij verworden is tot een echte domme

schaapskudde, waarbij mensen alles maar goed vinden en geloven zolang het hun veilige bestaan niet bedreigt.

 

Ik gooi het gewoon op domheid, de gemiddelde mens is dom,denkt niet na, alles wordt voor ze verzorgd,

boodschappen uit de supermarkt, spullen kapot? Gewoon weggooien en nieuwe kopen, nadenken?? Zaken in twijfel trekken?

Wat is dat? Ze geloven maar alles, zijn nergens kritisch over. Vroeger geloofde ik dat iedereen even slim was en respect

voor iedereen, nu is het een feit dat een deel van de bevolking gewoon ronduit dom is tot zelfs achterlijk toe..

 

Ik kan wel reakties krijgen, maar deze uitspraak is toch echt gebaseerd op alleen maar persoonlijke ervaringen en niet

door media, tv of dergelijke. Heb er lang over gedaan het te accepteren, maar het moment is er geweest.

Zodra je dat moment bent gepasseerd kan je goed dat deel van die bevolking die kennelijk alleen maar problemen veroorzaakt

voor jouw persoon gewoon op afstand houden. Iets anders kun je niet doen, heb het geprobeerd..

 

Tel daarbij op dat mensen elkaar niks gunnen dus gesloten boodschappen tassen etc.

Ik dwaal af, maar ik ben het laatste half jaar al bezig voorbereidingen te treffen voor opslag, inventieve zaken

hiervoor te bedenken, eind conclusie is dat de enige tegenwerking die ik ondervind de bemoeizucht en

roddelzucht van de mensen is, buren die jaloers zijn op wat je hebt, je niks gunnen, vreemde blikken zelfs

op de tuin omdat je een tuinmethode hebt bedacht die zo uniek is dat ze allemaal letterlijk staan te gluren als

je weer eens bezig bent.

 

Maar van lang verhaal tot kort eind, als je in de stad of buitenwijk woont met veel mensen om je heen,

vergeet het maar dat je spullen goed kunt opslaan. Dit is alleen weggelegd voor rijken, of mensen die

afgelegen wonen en de privacy hebben voor dit soort zaken..

Dan heb je ook geen frustratie meer en irritatie toch een manier te bedenken. Beste is zo compact mogelijk

net dat op te slaan wat echt belangrijk is. Maakt je ook tot een betere prepper, want je kijkt naar kwaliteit en

niet kwantiteit. Ik ben er persoonlijk helemaal vanaf gestapt en focus me nu op skills..met zo miniem mogelijke

middelen en leren-beperkte set tools-gereedschap ermee te doen.

Je geheugen is tenslotte onbeperkt, en kan je niet verliezen..

 

Probeer eigenlijk een soort MacGyver te worden, dat is na het laatste jaar zo hebben zitten klootzakken met dit

soort problemen nu mijn doelstelling..de basis was er altijd al..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Samurai

Helemaal met je eens. Ik heb in ieder geval wel genoeg voor een aantal weken, dus de aanzet is er in ieder geval. Ik heb ook geen illusie dat ik genoeg aan kan leggen voor maanden of jaren, daar ben ik wel van af gestapt. Dat ik diverse skills moet gaan beheersen, of eigenlijk verbeteren is een prima advies. Wat betreft je kijk op de medemens, ook daar kan ik mij in vinden, en ik zie dat in de nabije toekomst ook niet snel veranderen, zeker niet als er shit aan de fan komt.

Maar goed, mijn motto is altijd geweest; als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf een aantal jaar met een metaaldetector bezig geweest.

Waar zij eigenlijk het meest komen is op akkers, zandvlakten (stranden), speelveldjes en andere open stukken grond.

 

Wat ik zou doen is dan op plaatsen dingen verstoppen waar zij niet komen en andere mensen ook niet.

Bijvoorbeeld in dicht begroeide struiken met veel doornen en prikkels.

Gelijk een soort van kleine beveiliging voor je spullen.

Ik heb zelf nog niet van zulk soort "hiding spaces" maar ik heb al wel goede locaties hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Samurai

Helemaal met je eens. Ik heb in ieder geval wel genoeg voor een aantal weken, dus de aanzet is er in ieder geval. Ik heb ook geen illusie dat ik genoeg aan kan leggen voor maanden of jaren, daar ben ik wel van af gestapt. Dat ik diverse skills moet gaan beheersen, of eigenlijk verbeteren is een prima advies. Wat betreft je kijk op de medemens, ook daar kan ik mij in vinden, en ik zie dat in de nabije toekomst ook niet snel veranderen, zeker niet als er shit aan de fan komt.

Maar goed, mijn motto is altijd geweest; als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

 

Ik kan me vinden in wat je zegt, denk dat er veel mensen hier hetzelfde denken. Zal je zeggen toen ik mijn

eigen post las, en het vanuit het perspectief van een ander zag leek het bijna bizar. Het is niet meer de mens

waar je mee opgegroeid bent, voor mij 30 jaar geleden. Alles was toen toch simpeler, het is nu veel te complex,

daar zal de grote informatievoorziening zoals internet wel mee te maken hebben.

 

Doet me denken aan een keer dat ik in een buitenwijk hier in de buurt rondliep. Wat me opviel was het bijna

serene karakter, de rust waarbij je het gevoel kreeg dat die hele gekke buitenwereld met alle oorlogen, crisis

etc er niet meer toe deed. Waar de mensen gewoon hun gang gaan zonder acht te slaan op de wereld en al de

problemen erin. Ik kreeg het gevoel alsof het een andere wereld was, onaangetast door alles. Alsof je het gevoel

krijgt dat als je de tv maar niet aanzet, je niks aantrekt van alles buiten je dorp, dat je je er ook geen zorgen

over hoeft te maken. Gaf me wel het gevoel dat wat ik boven postte misschien wel heel veel te maken heeft met

waar je woont, waar je je bevindt. Dat als ik ooit kans zie, toch weg te wezen uit de grote stad, lekker afgelegen

wonen.

Maar ja, dan kom je inderdaad uit op wat je ook zegt, je moet de middelen hebben. En heb je die niet,

dan moet je erdoorheen en maar genoegen nemen met wat je hebt.

Maar het heeft mij wel rust gegeven. Ik prep wat ik kan, en dat einde zit er nu wel, meer is niet veilig en

te moeilijk, met wat ik heb en kan op dit moment houd ik het wel vol, natuurlijk blijf ik mijn skills verbeteren,

en vooral veel lezen en opslaan in het hoofdje en de boeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me denken aan een keer dat ik in een buitenwijk hier in de buurt rondliep. Wat me opviel was het bijna

serene karakter, de rust waarbij je het gevoel kreeg dat die hele gekke buitenwereld met alle oorlogen, crisis

etc er niet meer toe deed. Waar de mensen gewoon hun gang gaan zonder acht te slaan op de wereld en al de

problemen erin. Ik kreeg het gevoel alsof het een andere wereld was, onaangetast door alles. Alsof je het gevoel

krijgt dat als je de tv maar niet aanzet, je niks aantrekt van alles buiten je dorp, dat je je er ook geen zorgen

over hoeft te maken.

 

Oh ze hebben de TV wel aanstaan, die staat 24/7 afgestemd op de sterren, Sterretje, Barbie, de Toppers, de vrouw-zoekende boeren, Idols, de Voice, RTL Boulevard, De Wereld Draait Door, PowNews en dergelijke onzin. :rolleyes:

 

Ik heb sinds een paar weken de TV helemaal de deur uit gedaan, mis er niks aan. Het weinige wat ik wel zou willen zien kan ik online zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Oh ze hebben de TV wel aanstaan, die staat 24/7 afgestemd op de sterren, Sterretje, Barbie, de Toppers, de vrouw-zoekende boeren, Idols, de Voice, RTL Boulevard, De Wereld Draait Door, PowNews en dergelijke onzin. :rolleyes:

 

Ik heb sinds een paar weken de TV helemaal de deur uit gedaan, mis er niks aan. Het weinige wat ik wel zou willen zien kan ik online zien.

 

 

Zo denk ik er ook over, heb mijn tv abbo ook opgezegd laatst, alles wat ik wil zien en wat voor mij interessant is kan via internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Zo denk ik er ook over, heb mijn tv abbo ook opgezegd laatst, alles wat ik wil zien en wat voor mij interessant is kan via internet.

 

hier nog iemand! tegenwoordig allemaal onzin op tv.. ik moet er niet eens denken om 3 kwartier naar de buis te staren om te zien hoe een meisje vol met makeup het over haar hond heeft (nu ref ik naar barbie).. wat een onzin echt waar.. doku´s die ik weleens kijk of t nieuws kan je ook online zien! hop met de crisis in t zicht weer wat kosten bespaard

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...