Ga naar inhoud
GENEGEERD

Urineweg infectie


Aanbevolen berichten

Is al vaker besproken.

Hier wordt een van de oorzaken van een terugkerende infectie beschreven:

http://www.nu.nl/wetenschap/3419370/urineweginfectiebacterie-pendelt-tussen-anus-en-vagina-.html

 

Jammer dat er niet vermeld wordt of de infectie nu door verkeerde hygiene, of bv 'verkeerd vegen', enz wordt overgedragen en of cq hoe de circel doorbroken kan worden?

Maar goed interessant voor de dames en de papa's met dochters om te weten.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De beste manier om een urineweg infectie te voorkomen is door genoeg te drinken zodat je regelmatig naar het wc moet.

Dan worden de bacterien die naar boven klimmen steeds weggespoeld voordat ze zich kunnen nestelen in de blaaswand.

Beter voorkomen dan genezen :)

 

Grtz Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker dom weer van nu.nl, tussen anus en vagina zit geen urineweg :rolleyes:

 

Idd regelmatig plassen, vooral direct na sex. Verzuren in het algemeen helpt, vitamine C ook. En géén vaginale douches en andere flauwekul die de natuurlijke zuurtegraad verstoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe wat thijm of kamille in een bak goed warm water (niet te heet, anders heb je er nog blaren bij) in de wcpot en ga er met de blote billen boven zitten stomen. Doe dit een aantal keren oer dag. Zorgen dat je verder goed warm blijft als het koud weer is.

Op deze manier heb ik al jaren geen antibioticakuur nodig als ik blaasontsteking heb. Wel zo snel mogelijk beginnen als je de symptomen krijgt.

Voor mannen zal dat stomen waarschijnlijk weinig zinvol zijn.

Dan beter veel drinken en hoge doses vitamine C (wat voor vrouwen natuurlijk ook goed is) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder kun je nog de volgende kruiden gebruiken:

 

Beredruif - Werkzame stof is o.a. arbutine. Thee zetten van de gedroogde bladeren, die in de nazomer of herfst geplukt zijn.

 

Rode Bosbes - bevat ook arbutine. Gebruik hiervan ook de bladeren en/of de gedroogde bessen.

 

Voor beiden geldt: helpt bij blaasontsteking, urinewegontsteking en goedaardige vergrootte prostaat, is actief tegen e-coli (die vaak de oorzaak van de blaasontsteking is. Ook goed bij vaak terugkerende blaasontsteking. Is ook goed te gebruiken door mannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als verzuren door bv vitamine C niet helpt is D-Mannose nog een optie. De E-coli schijnt zich daaraan te hechten (ipv aan de blaaswand) een dan mee uitgeplast te worden. Ik ken een aantal dames die dit preventief gebruiken en al jaren geen blaasontsteking meer hebben, terwijl ze er eerst meerdere per jaar hadden. Maar ja, dan moet je dat wel net geprept hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als verzuren door bv vitamine C niet helpt is D-Mannose nog een optie. De E-coli schijnt zich daaraan te hechten (ipv aan de blaaswand) een dan mee uitgeplast te worden. Ik ken een aantal dames die dit preventief gebruiken en al jaren geen blaasontsteking meer hebben, terwijl ze er eerst meerdere per jaar hadden. Maar ja, dan moet je dat wel net geprept hebben.

 

Ja, D-Mannose, daar ben ik uiteindelijk ook op uitgekomen (samen met cranberry). Ik heb er nog maar een paar flesjes van (blase-care), want wat is dit spul duur. Maar als het werkt zoals beschreven, dan werkt het beter dan antibiotica .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende merken brengen het op de markt, maar je moet geloof ik, wel rekenen op zo'n 18-20 euro per maand, dus da's best veel. Het kromme in ons systeem is dat je dat zelf moet betalen, ook als het antibioticakuren kan voorkomen, die je wel vergoed krijgt (als je eigen risico is opgebruikt bedoel ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad ongeveer 20 euro per maand, voor een onderhoudsdosis voor 1 persoon. Een intensieve kuur (voor als het al mis is) daar mag je wel 30 euro voor rekenen als ik me niet vergis. Wat ik me afvraag is: Na een intensieve kuur zou de blaas weer schoon moeten zijn. Dan zou je in principe cranberry tabletjes kunnen gebruiken als onderhoud. Als je dan zo'n drie intensieve kuren D-Mannose hebt geprept, dan moet je toch een flinke crisis wel door kunnen komen. Zo zit ik een beetje te redeneren. Werd het maar op doktersrecept verstrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, als mensen echt zo bezorgd zijn voor urineinfecties (wellicht gevoelig ervoor) lijkt het me beter op voorhand al wat ciprofloxacine in huis te halen. Leuk al die andere middeltjes, maar als het er toch echt op aan komt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ook dit andere draadje over blaasontsteking, ik ben geen arts maar volgens mij is een blaasontsteking een vorm van een urineweginfectie.

http://preppers.nl/forum/threads/1688-Blaasontsteking?highlight=Blaasontsteking

@Kungfufox samenvoegen?

 

[Mod] Een urineweginfectie is vanaf de blaas naar buiten een 'blaasontsteking' zit dus als het ware hoger. De 2 gaan vaak wel gepaard als ik me niet vergis.

Verbeter me als ik het fout heb @Keyser Suze maar volgens mij zijn het 2 verschillende dingen :).

 

Thnx! Is dat ook weer duidelijk, ik meende dat ergens gelezen te hebben....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ook dit andere draadje over blaasontsteking, ik ben geen arts maar volgens mij is een blaasontsteking een vorm van een urineweginfectie.

http://preppers.nl/forum/threads/1688-Blaasontsteking?highlight=Blaasontsteking

@Kungfufox samenvoegen?

 

[Mod] Een urineweginfectie is vanaf de blaas naar buiten een 'blaasontsteking' zit dus als het ware hoger. De 2 gaan vaak wel gepaard als ik me niet vergis.

Verbeter me als ik het fout heb @Keyser Suze maar volgens mij zijn het 2 verschillende dingen :).

 

een blaasontsteking is een ontsteking van je blaas. een urineweginfectie is alles vanaf de plasbuis (urethra) tot en met de nieren. Dat laatste wordt vaak aangeduid als nierbekkenontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...