Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alternatieve verdoving bij SHTF, TEOTWAWKI


Aanbevolen berichten

@vheeswijk

 

Is er iets makkelijk te fabriceren wat als plaatselijk verdoving kan dienen bij ongevallen. Bijvoorbeeld als je iemand moet verplaatsen of spalken met botbreuken of bijvoorbeeld als je moet hechten?

Ik weet dat het zeer discutabel is, maar in geval van noodsituatie uiteraard.

 

Driehart

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens mij zijn er diverse posts over maar de klaproos (wel de papaver somniferum). Hier is vrij eenvoudig thee van te maken die pijnstillend maar echter ook verslavend werkt.

Zie een post op :

De thee bevat morfine, codeine en thebaine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is waar, maar voor bv botbreuk etc.. is dit wel de enige sterke legale opiaat die pijn kan verzachten, en enkel gebruiken voor korte periodes ivm opiatenverslaving, dat klopt.

En om te planten groeit het als onkruid, ik gaf dit enkel aan om te gebruiken bij zware pijnen als verdoving. Dit is inderdaad geen speelgoed maar kan wel van levensbelang zijn om snel tot een 'operatie' over te kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zo ook een fleesjes ether kunnen kopen , een dot katoen mee nat maken en dat in een doek voor het neus van de patient houden. je kun dan pijnloos opereren. alleen in nood gebruiken . dit is niet een medish advies voor nu.

@driehart en @Mrsjones : Ether is de beste optie want voor de genoemde gevallen (botbreuk & dergelijke) is locale anaestesie geen bruikbare optie. De ether kookt bij 35 grad Celcius, en in de zomer loopt de druk in de fles behoorlijk op. Ether moet je ook in het donker bewaren om vorming van peroxiden (explosief) tegen te gaan. Je kunt ook wat (bio)-ethanol bij de ether doen (1/5 volume). Deze houdt zich veel beter op hete zomerdagen en peroxiden worden nauwelijks gevormd. Dit mengsel werd vroeger in de tropen gebruikt voor verdoving bij operaties. Het stond bekend als Hofman's druppels. ("Spirit of ether" or Hoffman's Drops). Je kunt het ook druppelen op een mondkapje voor een lichte narcose.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@driehart en @Mrsjones : Ether is de beste optie want voor de genoemde gevallen (botbreuk & dergelijke) is locale anaestesie geen bruikbare optie. De ether kookt bij 35 grad Celcius, en in de zomer loopt de druk in de fles behoorlijk op. Ether moet je ook in het donker bewaren om vorming van peroxiden (explosief) tegen te gaan. Je kunt ook wat (bio)-ethanol bij de ether doen (1/5 volume). Deze houdt zich veel beter op hete zomerdagen en peroxiden worden nauwelijks gevormd. Dit mengsel werd vroeger in de tropen gebruikt voor verdoving bij operaties. Het stond bekend als Hofman's druppels. ("Spirit of ether" or Hoffman's Drops).

 

dank je wel , vheeswijk. ik wil ether ook bewaren en zo als iedereen inmiddels weet ,op een eiland met 30 celsius als dag en nacht gemiddel. ik zal een vijfde ethanol bij doen.trouwens in nederland , doe de apoteek moelijk over de kopen van ether ,in frankrijk niet. weet niet over belgie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel , vheeswijk. ik wil ether ook bewaren en zo als iedereen inmiddels weet ,op een eiland met 30 celsius als dag en nacht gemiddel. ik zal een vijfde ethanol bij doen.trouwens in nederland , doe de apoteek moelijk over de kopen van ether ,in frankrijk niet. weet niet over belgie.

@Mrsjones : Vloeistoffen als ether in de handbagage niet toegestaan en in pricipe zeer brandgevaarlijk. Een probleem kan zich ook voordoen al ether vervoerd wordt in de bagageruimte van vliegtuig. In tegenstelling tot de passagierscabine kan hier de druk én de temperatuur veel lager zijn tijdens de vlucht. De overdruk in de flesjes kan veel groter worden en kan theoretisch leiden tot stukgaan van de flesjes ether. Een voordeel is de lagere temperatuur die weer de overdruk in de flesjes tegengaat. Hoe dat kan uitpakken in de praktijk kan ik niet zeggen. Het toevoegen van alcohol (reeds in Nederland) werkt gelukkig in uw voordeel tijdens de reis. Gebruik géén flesjes met een inhoud groter dan 100 ml. Bij voorkeur donker gekleurde flesjes met een hoge kwaliteit goed sluitende screwcap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel , vheeswijk. ik wil ether ook bewaren en zo als iedereen inmiddels weet ,op een eiland met 30 celsius als dag en nacht gemiddel. ik zal een vijfde ethanol bij doen.trouwens in nederland , doe de apoteek moelijk over de kopen van ether ,in frankrijk niet. weet niet over belgie.

@Mrsjones : Ether is ook te koop bij Hinmeijer Chemie. Minimumafname 1 liter (33,76 EUR incl BTW). Misshien wat veel, misschien kun je dit samen met andere preppers doen. Verpakken in donkere kleinere flesjes bv. 100 ml met een heel goede scewcap. Bij dezelfde firma is ook te koop:

Natriumdichloroisocyanuraat (stabiel alternatief voor dunne bleek, zit in waterzuiveringstabletjes)

Silicagel (droogmiddel) zie posting. @vheeswijk (chemicus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de vietnamoorlog gebruikten ze ook dissociatieven zoals hoge dosis ketamine ( dan ben je compleet in dromenland) nu is ketamine wel illegaal maar er bestaan analogen van die niet illegaal zijn:

bijvoorbeeld: methoxetamine , 3-meo-pcp, 4-meo-pcp, ethyl-ketamine

 

ether is in nederland nog wel te krijgen bij sommige drogisten, rond 4€ per 100ml ( de zgn. hoffman drops ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de vietnamoorlog gebruikten ze ook dissociatieven zoals hoge dosis ketamine ( dan ben je compleet in dromenland) nu is ketamine wel illegaal maar er bestaan analogen van die niet illegaal zijn:

bijvoorbeeld: methoxetamine , 3-meo-pcp, 4-meo-pcp, ethyl-ketamine

 

ether is in nederland nog wel te krijgen bij sommige drogisten, rond 4€ per 100ml ( de zgn. hoffman drops ;) )

 

bv hier:

https://www.bik-bik.nl/product/6445/aether-100ml-c2h5-o-c2h5

als ik verder zie hebben ze nog heel veel interessante zaken: first aid kits voor allerlei doeleinden, tenten, chemicalien, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen hartelijk dank voor de info.

Laatste zetje van @vheeswijk helemaal top.

Nu nog wat Ether zien te bemachtigen.

Zo wellicht: http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/samenleving/winkels/flesje-ether-kopen.300064

 

Driehart

 

dank je wel , vheeswijk. ik wil ether ook bewaren en zo als iedereen inmiddels weet ,op een eiland met 30 celsius als dag en nacht gemiddel. ik zal een vijfde ethanol bij doen.trouwens in nederland , doe de apoteek moelijk over de kopen van ether ,in frankrijk niet. weet niet over belgie.

 

@Mrsjones : Ether is ook te koop bij Hinmeijer Chemie. Minimumafname 1 liter (33,76 EUR incl BTW). Misshien wat veel, misschien kun je dit samen met andere preppers doen. Verpakken in donkere kleinere flesjes bv. 100 ml met een heel goede scewcap. Bij dezelfde firma is ook te koop:

Natriumdichloroisocyanuraat (stabiel alternatief voor dunne bleek, zit in waterzuiveringstabletjes)

Silicagel (droogmiddel) zie posting. @vheeswijk (chemicus)

Ether is GEVAARLIJK spul om anesthesie mee te geven. Bij verkeerd gebruik dodelijk, en zo brandgevaarlijk dat ongelukken ermee dramatisch kunnen verlopen. Ik zou er Niet Aan Beginnen voor een gewone of vervelende botbreuk. Van pijn ga je niet dood, van beetje teveel of te lang durig ether wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk

 

Is er iets makkelijk te fabriceren wat als plaatselijk verdoving kan dienen bij ongevallen. Bijvoorbeeld als je iemand moet verplaatsen of spalken met botbreuken of bijvoorbeeld als je moet hechten?

Ik weet dat het zeer discutabel is, maar in geval van noodsituatie uiteraard.

 

Driehart

 

@driehart

Hechten moet zo maar even, takje tussen de tanden de hechten (in nood situaties dan)

Verplaatsen en botbreuken kun je wat verdoven met smeerwortel, dit als poeder of verse wortel, deze wortel is pijnstillend.

Papje maken, erop smeren doek er om en vervoeren naar waar je de gewonde naar toe wilt brengen.

Smeerwortel staat er ook om bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chloroform is uiteraard sterk gekend door het gebruik ervan in films. Echter chloroform is echt zeer gevaarlijk. Het verschil in de dosis om iemand in slaap te krijgen en de dosis die iemand dood is zeer klein. In de beginjaren toen chloroform op een doek werd gedaan (zoals je in de films ook ziet) gebeurde het vaak dat de patiënt niet wou inademen. Hij hield zijn adem in en uiteraard uiteindelijk moest hij wel ademhalen. Wanneer hij dan uiteindelijk ademhaalde inhaleerde hij heel diep met als gevolg dat een grote dosis chloroform in zijn lichaam terecht kwam en hij dodelijke hartschade opliep. Daarom hebben dokters later een inhalatietoestelletje bedacht waarin een welbepaalde hoeveelheid chloroform gebracht kon worden wat het aantal doden aanzienlijk reduceerde. Dit verhaal geeft aan hoe klein het verschil tussen een niet dodelijke en een dodelijke dosis is.

 

Zoals reeds is opgemerkt is ether al even dodelijk als chloroform.

 

Lachgas is een andere mogelijkheid maar het vereist een hoge dosis. Indien er geen zuurstof samen met het lachgas word toegediend bestaat er het gevaar dat de patiënt kan stikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...
Op 11-5-2013 om 13:03, vheeswijk zei:

@driehart en @Mrsjones : Ether is de beste optie want voor de genoemde gevallen (botbreuk & dergelijke) is locale anaestesie geen bruikbare optie. De ether kookt bij 35 grad Celcius, en in de zomer loopt de druk in de fles behoorlijk op. Ether moet je ook in het donker bewaren om vorming van peroxiden (explosief) tegen te gaan. Je kunt ook wat (bio)-ethanol bij de ether doen (1/5 volume). Deze houdt zich veel beter op hete zomerdagen en peroxiden worden nauwelijks gevormd. Dit mengsel werd vroeger in de tropen gebruikt voor verdoving bij operaties. Het stond bekend als Hofman's druppels. ("Spirit of ether" or Hoffman's Drops). Je kunt het ook druppelen op een mondkapje voor een lichte narcose.

Nog wat info over Eter:

ANTWOORD VAN DRUGSINFOTEAM

Beste vraagsteller,

Hallo vraagsteller, Ether wordt gesnoven. Het is extreem brandbaar. De kans op nare en zelfs gevaarlijke bijwerkingen is groot en de kans op een prettige roes is klein. Bijwerkingen kunnen onder andere zijn: misselijkheid, duizeligheid, buikkrampen, diarree, hartritmestoornissen, rode tranende ogen, prikkeling van slijmvliezen. Je kunt stikken en organen- en weefsel beschadigen. Aangezien ether een bar slechte recreatiedrug is, kan ik je eigenlijk geen dosisinformatie geven. Voor ether geldt wat mij betreft: Ook weinig is teveel. Kijk voor meer informatie op www.erowid.org (ether en inhalants). Groeten, Jitske/Martin

08 september 2003

https://www.drugsinfoteam.nl/vraag-antwoord/lees-een-antwoord/-/enkele-vraagjes-over-het-gebruik-van-ether-

 

Ik heb zelf ook Eter gebruikt om ongevleugelde fruitvliegjes te verdoven om ze te selecteren, en verder te kweken.

Nooit heb ik er dode vliegje aan getroffen, of vreemd gedrag door bijwerking door het middel, dus het lijkt me een vrij onschadelijk middel om te gebruiken als middel om te verdoven, in nood voor deskundigen onder ons.

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, JJ&A zei:

Ik heb zelf ook Eter gebruikt om ongevleugelde fruitvliegjes te verdoven om ze te selecteren, en verder te kweken.

Nooit heb ik er dode vliegje aan getroffen, of vreemd gedrag door bijwerking door het middel, dus het lijkt me een vrij onschadelijk middel om te gebruiken als middel om te verdoven, in nood voor deskundigen onder ons.

Ether is tientallen jaren gebruikt als verdovingsmiddel bij operaties  Een ether-lucht mengsel is explosief en er hebben zich ether-brandjes voorgedaan in ziekenhuizen. Er zijn betrekkelijk weinig nadelen aan. Ik heb het ook gebruikt om er bijen en wespen mee te verdoven. Geen enkel dier stierf en vloog daarna gewoon weg. Na een ethernarcose valt een alcohol ademtest behoorlijk positief uit. Rijbewijs kwijt 😀.

Chloroform is ook gebruikt maar geeft schade aan het zenumstelsel en het hart.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, vheeswijk zei:

Ether is tientallen jaren gebruikt als verdovingsmiddel bij operaties  Er zijn betrekkelijk weinig nadelen aan. Ik heb het ook gebruikt om er bijen en wespen mee te verdoven. Geen enkel dier stierf en vloog daarna gewoon weg. Na een ethernarcose valt een alcohol ademtest behoorlijk positief uit. Rijbewijs kwijt 😀.

Chloroform is ook gebruikt maar geeft schade aan het zenumstelsel en het hart.

Ha ja dat is wat ik gebruikte Chloroform dat kon ik jaren geleden makkelijk bij de Apotheek kopen.

Bedankt @vheeswijk fijn dat u er weer bent.😃

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...