Ga naar inhoud
GENEGEERD

Federaal Europa onvermijdbaar

Bartje
 Share

Recommended Posts

Meneer Barroso heeft voorspeld dat een politieke unie voor Europa onvermijdelijk is. Klinkt een beetje als het gezegde "Resistance is futile" (verzet heeft geen zin) van de Borg uit de serie Star Trek.

Een politieke unie zou inhouden dat de europese landen vanuit Brussel bestuurd gaan worden. Natuurlijk op geheel democratische wijze.

"Barroso roept alle politieke leiders in Europa op te accepteren dat een politieke unie onvermijdelijk is en dit 'feit' rechtstreeks tegen de bevolking te zeggen, zodat 'eurosceptische of eurofobische krachten' worden ingedamd."

"De Duitse minister van Financiën Wolfgang Schäuble zei in een interview te denken dat de Duitse bevolking weinig problemen zal hebben met het opgeven van de nationale soevereiniteit"

http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/05/ECB-Dwangbijdrage-heel-Europa-komt-eraan-Barroso-Over-paar-jaar-politieke-unie

http://www.express.co.uk/news/uk/397883/A-Federal-Europe-is-inevitable-vows-Brussels-chief-Jose-Manuel-Barroso

https://en.wikipedia.org/wiki/Borg_%28Star_Trek%29#.22Resistance_is_futile.22

Wanneer de Europese burgers dit (weer) over hun kant laten gaan mogen we misschien ook een uitbreiding van de crisisbelasting verwachten zodat ook de mensen met een banktegoed/salaris onder de ton hun steentje mogen bijdragen aan de banken. Wie zal het zeggen?

http://www.z24.nl/analyse/artikel_420752.z24/Mathijs_Bouman__crisisheffing__hoe_eenmalig_is_toptarief_belasting_.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vreemd. Dat soort ingrijpende processen zouden toch tot stand moeten komen door democratische besluitvorming. Blijkbaar weet die Barroso al wat het electoraat gaat beslissen, toch knap, of zou de totstandkoming toch niet democratisch zijn?:rolleyes:

Link naar reactie

Gast ancestral-viking

een nieuwe soort lebensraum???? groot europees rijk ??? een facistiesche mamoetstaat ??? hmmmmm ik krijg er mijn bedenkingen bij ...die verhalen uit brussel gevaarlijk om die veel te veel macht te geven .......denk dat ik mijn plannen om te verhuizen nog maar iets ga versnellen naar een niet europesche unie land .of zo iets ........lijkt mij op een Mega SHTF als je hey mij vraagt eentje van hele dunne poep!!!

Link naar reactie

Wanneer de Europese burgers dit (weer) over hun kant laten gaan mogen we misschien ook een uitbreiding van de crisisbelasting verwachten zodat ook de mensen met een banktegoed/salaris onder de ton hun steentje mogen bijdragen aan de banken. Wie zal het zeggen?

http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2013/05/08/asmussen-klaert-eu-parlament-auf-sparer-muessen-bei-bankenrettung-bluten/

Ein erster Entwurf zur Heranziehung der Bankkunden, von der Asmussen spricht, steht bereits. In diesem Vorschlag der EU-Kommission werden die Sparer mit einem Vermögen von 100.000 Euro zwar erst zum Schluss an der Rettung der Bank beteiligt. Aber eine Beteiligung ist definitiv vorgesehen

Link naar reactie

Met een federaal Europa hebben we het over het opgeven van de soevereiniteit, oftwel het opgeven van de zelfbeschikking, het opgeven van zelf beslissen wat er gebeurd in het land.

Vreemd dat er over zoiets belangrijks niet dagelijks gediscuseerd wordt bij DWDD en de actualiteiten programma's.

In de Volkskrant stond in 2012 (!) wel een artikel: "Elite zwendelt ons federaal Europa in", link:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3297321/2012/08/07/Elite-zwendelt-ons-federaal-Europa-in.dhtml

Maar nu komt het:

Vraag is vervolgens wie het beleid van de EU/ECB bepaalt? Komen deze ideeën van volksvertegenwoordigers in de EU zoals men ons wil doen geloven of zit er een andere partij achter? Het blijkt dat het IMF bepaalt wat de ECB moet doen, blijkt o.a. uit deze link (en zo zijn er veel meer):http://www.ft.com/cms/s/0/28d45e16-8818-11e2-b011-00144feabdc0.html

Met een beetje onderzoek is nu al duidelijk dat niet democratisch gekozen partijen de dienst uitmaken en plannen hebben die rechtstreeks het leven van miljoenen burgers bepalen.

Het IMF werkt samen met de BIS bank (nog nooit van gehoord? Waarom zou dat zijn?) en de BIS bank wordt "bestuurd" door Centrale Banken.

Centrale banken zijn privé ondernemingen (géén overheidsdiensten) en in handen van bankiers.

Dan is de cirkel rond. Banken willen dus dat we onze soevereiniteit (democratie) opgeven en onder bestuur komen van henzelf.

Link BIS http://ebook.law.uiowa.edu/ebook/faqs/what-is-the-bank-for-international-settlements

Link centrale banken: http://www.washingtonsblog.com/2011/07/worlds-biggest-central-bank-has-private.html

Link naar reactie

Heb een tijdje geleden ergens gelezen dat Belziek z'n souvereiniteit aangaande bankzaken al opgegeven heeft. Dwz dat als Europa beslist om de spaarrekeningen leeg te maken ze dit perfect kunnen.

Exact 73 jaar geleden viel er hier ne zot binnen die 1 groot verenigd Duitsland wou...

Link naar reactie

Heb een tijdje geleden ergens gelezen dat Belziek z'n souvereiniteit aangaande bankzaken al opgegeven heeft.

De enige hefboom die men heeft is via bankzaken.

Verder is er niets want men maakt niets klaar behalve de inmiddels verwaterde voordelen van vervallen wisselverliezen en makkelijker prijzen vergelijken.

Dus tja. Het idee was mooi, de implementatie minder, de correctieslag tot nu toe is beroerd.

Link naar reactie

Zeker, de souvereiniteit van ons landje is voorbij. NL stemde in het refendum tegen de Europese Constitutie, maar de heren politici hebben met het Verdrag van Lissabon hun zin toch gekregen. De EU is fascisme (versmelting van big corporate interest en politiek) ten koste van de mondigheid van de burgers. De burgers kunnen lekker kijken naar het Euro Song Festival daar kunnen we in ieder geval nog stemmen! Ik heb gelezen in dit artikel over de europese crisis dat de EU een machtsmiddel is om een einde te maken aan de weerbaarheid van een staat en de burgers voorgoed in schuldslavernij te duwen. Zal NL ook ooit bezoek krijgen van de overlords in Brussel? Wat denken jullie hierover, wat het maakt me wel ongerust.

Link naar reactie

Ik ben bang dat er een stevige revolutie voor nodig is om uit deze shit te komen. Alle crises van 't moment zijn met elkaar verbonden, de financiele crisis, de voedselcrisis, de politieke crisis, de sociale crisis, de energiecrisis.. allemaal symptomen van dezelfde ongein; we worden in hoog tempo de afgrond in geduwd door de machthebbers.

Revolutie, in heel Europa tegelijk, waarbij het hele systeem op de schop gaat, financieel, politiek, sociaal en alles wat er nog meer nodig is. Ik hoop zo onderhand dat 't snel komt; laat de hele zooi maar klappen, dat is de enige manier waarop we iets nieuws kunnen opbouwen. Hopelijk dit keer zonder geestelijk gestoorde economie die ontworpen is om steeds terugkerende crises te veroorzaken. Hopelijk een systeem waarin buren elkaar weer kennen en helpen, waarin zaken als voedselvoorziening weer zoveel mogelijk lokaal geregeld worden, waarin we niet meer 7 dagen in de week moeten werken om rond te komen maar waarin iedereen recht heeft op een basisinkomen waarmee onderdak, voedsel, water, verwarming, electra en internet betaald kunnen worden en waarbij werken extra's oplevert, maar geen noodzaak is. Een systeem waarin ouders samen hun kinderen kunnen opvoeden en waarin we beter met 't milieu omgaan en waar we met z'n allen schone energie gaan opwekken...

Aja... ik droom nog wel even verder...

Link naar reactie

@epeckers Ja het artikel slaat de spijker op z'n kop. Veel mensen willen het niet geloven omdat het zo vergezocht lijkt. Maar het zijn de banken die het beleid bepalen (centrale banken, en die zijn eigendom van de mega bankiers in de wereld). Het doel is om amerika en europa in een schuldenlast te krijgen en een diepe crisis te veroorzaken. Onder het mom van een oplossing voor de crisis moeten landen dan hun soevereiniteit opgeven om onder het bestuur van de EU (feitelijk dus de grootste bankiers van de wereld) te komen. Dit soort artikelen zijn overal te lezen maar wordt in de meeste gangbare media geweerd. En ja dat is erg verontrustend.

@Enki Inderdaad een revolutie maar misschien hebben we nog een kansje als politici steeds meer kritische geluiden durven te laten horen wanneer de achterban dat verlangt. Probleem is dat wat die EU lui doen allemaal geheimzinnig is en niet snel op het netvlies komt bij de gewone man en vrouw. Openheid en elkaar informeren is daarom erg belangrijk.

Link naar reactie

@Bartje : Ik ben alleen bang dat de meeste mensen niet geinformeerd willen worden en dat de meeste pas wakker worden als het te laat is en er helemaal geen geld meer is.

Helaas heb ik zelf ook niet bepaald het geld wat ik graag zou willen kunnen uitgeven aan preppen, maar in ieder geval zit ik op een redelijke locatie, dat scheelt al een hoop :)

Link naar reactie

Het één maken van Europa is niets anders dan weer een poging om een wereldmacht te creëren, na WO1 en WO2.

Alleen.....nu proberen ze het zonder oorlog, op een wat slinksere manier, dat is het enige verschil.

De basis van de EU is na de 2e wereldoorlog opgericht door nazi kopstukken uit Hitlers regering in samenwerking met een aantal

pharma- en chemiegiganten.

Deze Youtube film (ongeveer 1 uur) van dr Rath. blijf ik interessant vinden (je moet even door de 1e 10 minuten heen, dan loopt zijn lezing wat beter). Hierin legt hij uit hoe het in elkaar steekt. Hij komt met veel bewijsstukken, maar blijf hier wel kritisch naar kijken, bij een aantal bewijsstukken heb ik zelf mijn twijfels. Dat neemt niet weg dat het een zeer verhelderend filpmje is!

Link naar reactie

Naja, zonder oorlog.. een nieuw soort oorlog. Economische oorlog. Eerst het volk stap voor stap arm maken zodat ze weinig tegenstand kunnen bieden (te druk met werken en rond komen), dan met een nep oplossing komen die stiekem vanaf dag 1 het doel (of een belangrijke tussenstap) was. Oorlog tegen 't volk dus. Waarbij het leger is vervangen door bankiers en hersenloze politici die niet de ballen hebben om er tegenin te gaan.

Revolutie is onvermijdelijk, de enige vraag is of 'ie komt voordat 't te laat is, of dat 't eerst echt helemaal fout moet gaan...

Link naar reactie

Het één maken van Europa is niets anders dan weer een poging om een wereldmacht te creëren, na WO1 en WO2.

Alleen.....nu proberen ze het zonder oorlog, op een wat slinksere manier, dat is het enige verschil.

De basis van de EU is na de 2e wereldoorlog opgericht door nazi kopstukken uit Hitlers regering in samenwerking met een aantal

pharma- en chemiegiganten.

Deze Youtube film (ongeveer 1 uur) van dr Rath. blijf ik interessant vinden (je moet even door de 1e 10 minuten heen, dan loopt zijn lezing wat beter). Hierin legt hij uit hoe het in elkaar steekt. Hij komt met veel bewijsstukken, maar blijf hier wel kritisch naar kijken, bij een aantal bewijsstukken heb ik zelf mijn twijfels. Dat neemt niet weg dat het een zeer verhelderend filpmje is!

Dank je wel voor deze informatieve link

Link naar reactie

Als we over de materie heen proberen te kijken gaat het er m.i. om dat de grote bedrijven en banken totale controle over alles willen hebben om hun macht voor de toekomst te verzekeren. Want nu hebben ze dat nog niet. De democratieën van de soevereine landen zijn een bedreiging voor hen, evenals (teveel) vrijheid, kennis en communicatiemogelijkheden.

Welke visie zouden die lui hebben voor de samenleving van de toekomst? En kun je daar voor preppen?

M.i. een samenleving waarbij hun macht verzekerd is. Door middel van een schijn democratie, een geloof (predik de permanente crisis), dreiging (voedseltekorten, oorlog), armoede, misleiding (media), afhankelijkheid (voedselbanken/bonnen) om er een paar te noemen.

Preppen voor zoiets hou je m.i. alleen vol als je bijna volledig zelfvoorzienend ben, maar dan nog val je onder de wetten van Brussel.

Hoe zien jullie dit?

Link naar reactie

Als we over de materie heen proberen te kijken gaat het er m.i. om dat de grote bedrijven en banken totale controle over alles willen hebben om hun macht voor de toekomst te verzekeren. Want nu hebben ze dat nog niet. De democratieën van de soevereine landen zijn een bedreiging voor hen, evenals (teveel) vrijheid, kennis en communicatiemogelijkheden.

Welke visie zouden die lui hebben voor de samenleving van de toekomst? En kun je daar voor preppen?

M.i. een samenleving waarbij hun macht verzekerd is. Door middel van een schijn democratie, een geloof (predik de permanente crisis), dreiging (voedseltekorten, oorlog), armoede, misleiding (media), afhankelijkheid (voedselbanken/bonnen) om er een paar te noemen.

Preppen voor zoiets hou je m.i. alleen vol als je bijna volledig zelfvoorzienend ben, maar dan nog val je onder de wetten van Brussel.

Hoe zien jullie dit?

Dit is een lastig vraagstuk inderdaad. Het gaat de grote bedrijven en de onzichtbaren achter die grote bedrijven om macht en totale overheersing. (je kan dit weer verwijzen naar de complotten, maar een totalitaire macht wordt voor iedere gek zichtbaar).

Zelfvoorzienendheid of het door mij eerder genoemde samenvoorzienendheid is een oplossing, want daardoor stroomt je geld in ieder geval niet in de richting van de grote bedrijven. Maar helaas zitten we allemaal vast aan het betalen van belasting, dus het is lastig allemaal. Je merkt nu al de druk van de grote bedrijven, zoals laatst, toen dat verbod op ongekeurde zaden aan bod kwam. Dat verbod zorgt er in één klap voor dat kleinere zaadhandelaren buiten de boot vallen en dat iedereen met gemanipuleerde hybride zaden moet gaan werken. Het mooie was dat in mijn kringen gelijk al voorstellen werden gedaan voor zaadruildagen, men gaat dus ondergronds. Op een gegeven moment kan dat een treffen worden tussen het volk en de machthebbers. Ik ben er niet zo voor om revoluties te starten, maar ik zou niet raar opkijken als er in de toekomst meer burgeroorlogachtige taferelen gaan voorkomen helaas.

Link naar reactie

Dit is een lastig vraagstuk inderdaad. Het gaat de grote bedrijven en de onzichtbaren achter die grote bedrijven om macht en totale overheersing. (je kan dit weer verwijzen naar de complotten, maar een totalitaire macht wordt voor iedere gek zichtbaar).

Zelfvoorzienendheid of het door mij eerder genoemde samenvoorzienendheid is een oplossing, want daardoor stroomt je geld in ieder geval niet in de richting van de grote bedrijven. Maar helaas zitten we allemaal vast aan het betalen van belasting, dus het is lastig allemaal. Je merkt nu al de druk van de grote bedrijven, zoals laatst, toen dat verbod op ongekeurde zaden aan bod kwam. Dat verbod zorgt er in één klap voor dat kleinere zaadhandelaren buiten de boot vallen en dat iedereen met gemanipuleerde hybride zaden moet gaan werken. Het mooie was dat in mijn kringen gelijk al voorstellen werden gedaan voor zaadruildagen, men gaat dus ondergronds. Op een gegeven moment kan dat een treffen worden tussen het volk en de machthebbers. Ik ben er niet zo voor om revoluties te starten, maar ik zou niet raar opkijken als er in de toekomst meer burgeroorlogachtige taferelen gaan voorkomen helaas.

Ik ben het erg vaak met je eens @Richa maar m.b.t. belasting betalen en daar vast aan zitten niet. Iedereen heeft hier een keuze in alleen beseffen wij ons dat nog niet. Ik zie het als een junk die nog steeds een toelage krijgt, je kunt 3000 keer zeggen dat hij geen drugs meer moet kopen maar dat gaat echt niet helpen. Geldkraan dichtdraaien en afkicken in een gesloten inrichting. Belasting betalen doe je nog steeds vrijwillig, je gaat zelf achter je computer zitten internetbankieren. Als iedereen tegelijk de keuze zou maken de fiets te pakken i.p.v. de auto of geen belastingen meer in wat voor vorm dan ook te betalen is het meteen over met de macht van de regering of andere machthebbers. Ambtenaren doen al niet veel qua werk maar moeten ook betaald worden en zodra die geen loon meer krijgen...

Link naar reactie

Ik ben het erg vaak met je eens @Richa maar m.b.t. belasting betalen en daar vast aan zitten niet. Iedereen heeft hier een keuze in alleen beseffen wij ons dat nog niet. Ik zie het als een junk die nog steeds een toelage krijgt, je kunt 3000 keer zeggen dat hij geen drugs meer moet kopen maar dat gaat echt niet helpen. Geldkraan dichtdraaien en afkicken in een gesloten inrichting. Belasting betalen doe je nog steeds vrijwillig, je gaat zelf achter je computer zitten internetbankieren. Als iedereen tegelijk de keuze zou maken de fiets te pakken i.p.v. de auto of geen belastingen meer in wat voor vorm dan ook te betalen is het meteen over met de macht van de regering of andere machthebbers. Ambtenaren doen al niet veel qua werk maar moeten ook betaald worden en zodra die geen loon meer krijgen...

Hm, daar heb je weer gelijk in. Waarbij ik dan moet opmerken dat we via onze regering wel allerlei voorzieningen hebben die betaald moeten worden. Anders hadden we hier geen droge voeten. We zouden moeten uitrekenen wat die broodnodige voorzieningen zouden kosten, zoals waterbeheer, wegen, vuilverwerking, straatverlichting, etc. En dat we met z'n allen alleen dat betalen wat nodig is. Maar hoe krijg je een heel volk zo gek? Nu zitten we met z'n allen in de geldverslaving van een ander vast, zoals jij zegt. Trek daar maar eens een heel volk uit. Je zou bijna een coupe moeten plegen of zoiets :-) Met het gevaar dat de mensen die gek genoeg zijn om een coupe te plegen, zelf vaak ook machts en geld verslaafd zijn........Denk je daadwerkelijk dat het massaal weigeren van het betalen van belasting iets op gaat leveren?

Link naar reactie

Hm, daar heb je weer gelijk in. Waarbij ik dan moet opmerken dat we via onze regering wel allerlei voorzieningen hebben die betaald moeten worden. Anders hadden we hier geen droge voeten. We zouden moeten uitrekenen wat die broodnodige voorzieningen zouden kosten, zoals waterbeheer, wegen, vuilverwerking, straatverlichting, etc. En dat we met z'n allen alleen dat betalen wat nodig is. Maar hoe krijg je een heel volk zo gek? Nu zitten we met z'n allen in de geldverslaving van een ander vast, zoals jij zegt. Trek daar maar eens een heel volk uit. Je zou bijna een coupe moeten plegen of zoiets :-) Met het gevaar dat de mensen die gek genoeg zijn om een coupe te plegen, zelf vaak ook machts en geld verslaafd zijn........Denk je daadwerkelijk dat het massaal weigeren van het betalen van belasting iets op gaat leveren?

Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn, kijken wat schappelijk is qua belasting. Ik zeg niet dat er niet voor dit soort voorzieningen en onderhoud betaald dient te worden. Naar mijn mening is de enige oplossing jezelf uit deze matrix halen. Off grid gaan leven in een land zonder al deze belachelijk hoge belastingen en boetes, een stuk grond kopen en alles zelf opwekken qua energie, zelfvoorzienendheid & samenvoorzienendheid;) zelf je eten verbouwen en als een nieuw soort gemeenschap iets op gaan bouwen. Zodat alle rekeningen op den duur verdwijnen! Je zal nog steeds hard moeten werken alleen doe je het nu voor jezelf en vrienden. De enige wijze waarop je echte voldoening & saamhorigheid kan ervaren & voelen..!

Link naar reactie

Anders hadden we hier geen droge voeten. We zouden moeten uitrekenen wat die broodnodige voorzieningen zouden kosten, zoals waterbeheer,

De rekening voor de waterschappen komt niet via de inkomstenbelasting.

Je zou bijna een coupe moeten plegen of zoiets :-) Met het gevaar dat de mensen die gek genoeg zijn om een coupe te plegen, zelf vaak ook machts en geld verslaafd zijn

Klopt, geweld gebruiken werkt uiteindelijk altijd averechts.

Maar er is een andere manier, volledig legaal, en de staat helpt je er zelfs mee: consuminderen. Minder kopen, en als je dan geld gaat overhouden, volg je dit op met minder werken.

Naarmate je met steeds minder geld uitkunt kom je in aanmerking voor subsidies en toeslagen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...