Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lichtgewicht


Aanbevolen berichten

Wie houdt met zijn aankopen rekening met gewicht en of grootte?

 

Dus niet alleen selectief qua aantallen en hoeveelheden, maar ook qua gewicht/grootte per item. Het scheelt wel natuurlijk, als je een stuk moet lopen met je BOB of INCH, EDC of GHB of het spul alleen al moet dragen en tillen.

 

Nadeel is natuurlijk dat lichtgewicht vaak of super goedkoop is en zo kapot en nutteloos, of stervensduur.

 

Er even over nadenken scheelt vaak al flink wat grams per item. Immers is een multitool met 34 items zwaarder dan eentje met 12. En als je alleen maar een mes, zaagje, schaar en blikopener gebruikt.

 

En een poncho met touwtjes is lichter dan eentje met ritsen.

 

Ook is een top quilt lichter dan een slaapzak, immers heb je die donsjas toch al bij je.

 

Hoe veel lever jij in op comfort of geld om gewicht of ruimte te besparen in wat je mee moet nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

het is voor mij per ding verschillend.

 

even mijn standaard werktas (aka BOB, GHB, EDC)

 

een goeie multitool mag van mij zwaarder zijn en geld kosten (geen goedkope troep dus)

voor eten is calorieen per kilo belangrijk en de prijs minder (je wilt de jouw gewenste hoeveelheid in zo min mogelijk plaats)

een zaklamp moet ik kunnen vertrouwen, op gewone batterijen werken en niet te groot zijn prijs is minder belangrijk

aanstekers, lucifers, verbandjes, pleisters zijn wegwerpzooi dus dan is de prijs juist belangrijk

een pleister van 5 cent werkt net zo goed als een pleister van 1 euro

lucifers werken allemaal goed zolang ze maar droog zijn dus koop je de goedkoopste die je kan vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor kleine dingen (pillen, vloeistof etc) wat normaal in een pot die onnodig groot is (zelfs is het relatief klein) , koop een aantal drinkrietjes (van die dikke) maak 1 uiteinde heet met een aansteker, druk het op elkaar met een tang, pillen etc erin, zelfde aan de andere kant (na inkorten indien nodig) en je hebt een compacte waterdichte container voor dingen waar je niet direct veel van nodig hebt.

 

Voor als je bijvoorbeeld snachts op jacht gaat naar voedsel/meds en andere dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik kijk alleen maar naar gewicht en de goedkoopste prijs, ben eerlijk gezegd een budget prepper.

 

Mijn BOB mag maar 12kg wegen(26L rugzak), excl. water en voedsel:o.

Dus dat is niet veel en moet ook budget-wise denken, en dat valt niet mee moet ik zeggen:D

Ik heb een slechte rug en mag/kan niet veel tillen, daarom heb ik alles ook licht gewicht en zo compact mogelijk.

maak van bakjes, zakjes. je kan het eigenlijk zo bont maken als jezelf wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...