Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ervaring met kleine betaalbare windturbines gezocht


Holbewoner

Aanbevolen berichten

Heya allen,

 

Heeft iemand ervaring met onderstaand windturbine? Uiteraard zal deze prachtig rondjes draaien als het enigszins waait, maar waar ik met name benieuwd naar ben is de stroomopbrengst. Dank u.

 

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/overige-watersport-en-boten/m274902498-geluidloze-efficiente-windmolen-12-of-24-volt.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wat wil je gaan doen met zo'n kleine turbine??

 

Is groot genoeg, als hij daadwerkelijk regelmatig dat vermogen levert, of er op zijn minst bij in de buurt komt. In combinatie met een goede set zonnepanelen is dit ruim voldoende om na een SHTF wat apparatuur op te laten draaien, en tot die tijd kan het mooi stroom terugleveren aan het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

300W max? Bij welke windsnelheid?

300W valt tegen. Als je een flinke accu hebt, en zelf verbruikt, is 300W niet bijzonder.

Ik vind 'm trouwens niet eens mooi voor dat geld. Voor datzelfde geld heb ik 500W gewone molen + 100W zonnepaneel + acculader.

 

Ik krijg bij die advertentie het gevoel alsof iemand ergens heel graag vanaf wilt, voor redenen die degene niet wilt noemen...

Advertentie van augustus 2009...

Link naar reactie
Delen op andere sites

300W max? Bij welke windsnelheid?

300W valt tegen. Als je een flinke accu hebt, en zelf verbruikt, is 300W niet bijzonder.

Ik vind 'm trouwens niet eens mooi voor dat geld.

 

Ik krijg bij die advertentie het gevoel alsof iemand ergens heel graag vanaf wilt, voor redenen die degene niet wilt noemen...

Advertentie van augustus 2009...

 

300W valt tegen? Wat wil je doen na SHTF, een discoavond?

 

Het is overigens een klein bedrijfje die deze turbines verkoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linkje graag, toetsenbordpreppen kan iedereen. Wel een verticale he.

 

Waarom een verticale? Je kan ook een gewone ombouwen naar verticaal. Dat zijn dezelfde generatoren, alleen ander schoepensysteem.

Deze hebben ze ook in een winkel in Duitsland. :http://www.benl.ebay.be/itm/Aerogenerador-eje-vertical-500W-Eolico-domestico-Aero-Generador-Turbina-Eolica-/111057752521?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item19db8ed1c9

 

Het is trouwens dezelfde als in de link van ebay.

Die verkopen ze in verschillende vermogens, bij verschillende winkels, ook op ebay. Voor een stuk minder dan 500€

Je kan ook een generator voor 200€ kopen, en zelf een mooi schoepenrad erop maken.

Ik denk altijd als budgetprepper...

 

Ik heb zelf 1000x betere ervaringen met Ebay verkopers en producten, dan marktplaats.

Dat zijn dan ook vaak geen k**hollanders die troep voor veel geld willen verkopen.....

(excuses, heb even slecht humeur door de belastingdienst...anders had ik namelijk deze week al panelen of zo'n windgenerator kunnen halen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een verticale? Je kan ook een gewone ombouwen naar verticaal. Dat zijn dezelfde generatoren, alleen ander schoepensysteem.

Deze hebben ze ook in een winkel in Duitsland. :http://www.benl.ebay.be/itm/Aerogenerador-eje-vertical-500W-Eolico-domestico-Aero-Generador-Turbina-Eolica-/111057752521?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item19db8ed1c9

 

Het is trouwens dezelfde als in de link van ebay.

Die verkopen ze in verschillende vermogens, bij verschillende winkels, ook op ebay. Voor een stuk minder dan 500€

Je kan ook een generator voor 200€ kopen, en zelf een mooi schoepenrad erop maken.

Ik denk altijd als budget prepper...

 

Ja als je budget gaat denken kan je het ook zelf maken.

 

http://www.first4magnets.com/wind-turbine--generator-magnets-131-c.asp

http://www.strongmagnetsdiscount.nl/

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/601913/Koperdraad-met-lakisolatie-CLI-0118-mm-1-Verpakking-Block/SHOP_AREA_17416

http://www.supermagnete.nl/Q-20-10-02-N

Het gaat er om dat mensen zonder kennis een kant en klaar model kunnen kopen.

Het liefst een model wat ook tijdens shtf niet makkelijk te ontdekken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uit de link is kant en klaar. Die kan je zo op een bijpassende lader/omvormer aansluiten en direct gebruiken.

Zelf een smaller schoepenrad maken wat minder opvalt en toch de goede snelheid haalt is ook niet zo lastig. Het is geen hogere wiskunde.

 

Altijd iedereen die van kant en klaar spul afhankelijk is IMHO juist de reden dat ik prep.

Ik ben daar gelukkig niet van afhankelijk.

Ik kan elke windgenerator wel ontdekken. Op een moeilijk bereikbare plaats monteren, waar wel wind staat, vind ik belangrijker, dan uit het zicht, waar geen wind staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@666Viper666 Weleens van een sloperij gehoord(niet de autosloop) en bij grof vuil staat vaak genoeg een wasmachine, kijk als alles in één keer wilt maken dan ben je geld kwijt, dit onderdeel staat niet voor niks bij DIY en dat is in mijn ogen veel krijgen voor weinig.

Neem aan dat je ook niet met naald en garen kunt omgaan jij koopt wel een nieuwe broek,als de STHF gebeurt moet je alles weten(voor een heel groot gedeelte) en een betere manier om iets te leren is het zelf maken.

 

Hamster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uit de link is kant en klaar. Die kan je zo op een bijpassende lader/omvormer aansluiten en direct gebruiken.

Zelf een smaller schoepenrad maken wat minder opvalt en toch de goede snelheid haalt is ook niet zo lastig. Het is geen hogere wiskunde.

 

Altijd iedereen die van kant en klaar spul afhankelijk is IMHO juist de reden dat ik prep.

Ik ben daar gelukkig niet van afhankelijk.

Ik kan elke windgenerator wel ontdekken. Op een moeilijk bereikbare plaats monteren, waar wel wind staat, vind ik belangrijker, dan uit het zicht, waar geen wind staat.

@techie inderdaad jou reden is mijn reden mocht de ellende losbarsten ik heb geen hulp nodig weet me goed te redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een verticale? Je kan ook een gewone ombouwen naar verticaal. Dat zijn dezelfde generatoren, alleen ander schoepensysteem.

Deze hebben ze ook in een winkel in Duitsland. :http://www.benl.ebay.be/itm/Aerogenerador-eje-vertical-500W-Eolico-domestico-Aero-Generador-Turbina-Eolica-/111057752521?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item19db8ed1c9

 

Het is trouwens dezelfde als in de link van ebay.

Die verkopen ze in verschillende vermogens, bij verschillende winkels, ook op ebay. Voor een stuk minder dan 500€

Je kan ook een generator voor 200€ kopen, en zelf een mooi schoepenrad erop maken.

Ik denk altijd als budgetprepper...

 

Ik heb zelf 1000x betere ervaringen met Ebay verkopers en producten, dan marktplaats.

Dat zijn dan ook vaak geen k**hollanders die troep voor veel geld willen verkopen.....

(excuses, heb even slecht humeur door de belastingdienst...anders had ik namelijk deze week al panelen of zo'n windgenerator kunnen halen...)

 

ik kan die duitse winkel zo niet vinden? heb je daar een link van?

duitsland is toch niet zo groot, keertje kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat die verkoper uit de link dezelfde is, ik had alleen dezelfde advertentie een tijdje geleden in het Duits gezien. My bad.

Deze duitse advertentie had ik dus gezien: http://www.ebay.nl/itm/Einfache-Mini-Windgenerator-500W-Windkraftanlage-Vertical-Axis-Darrieus-Savonius-/111057757327?pt=DE_Heimwerker_Bio_Wasser_Windenergie&hash=item19db8ee48f

Het belangrijkste, voor mij, is toch de generator zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat die verkoper uit de link dezelfde is, ik had alleen dezelfde advertentie een tijdje geleden in het Duits gezien. My bad.

Deze duitse advertentie had ik dus gezien: http://www.ebay.nl/itm/Einfache-Mini-Windgenerator-500W-Windkraftanlage-Vertical-Axis-Darrieus-Savonius-/111057757327?pt=DE_Heimwerker_Bio_Wasser_Windenergie&hash=item19db8ee48f

Het belangrijkste, voor mij, is toch de generator zelf.

 

Die ziet er ook wel mooi uit, dank voor de link. Dan weer dezelfde vraag: Iemand deze al in huis / er ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Heya allen,

 

Heeft iemand ervaring met onderstaand windturbine? Uiteraard zal deze prachtig rondjes draaien als het enigszins waait, maar waar ik met name benieuwd naar ben is de stroomopbrengst. Dank u.

 

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/overige-watersport-en-boten/m274902498-geluidloze-efficiente-windmolen-12-of-24-volt.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

ik vindt deze wel prijzig en hij moet vrij vel wind hebben om te starten.

 

Ik heb een rutland 910 (heeeele oude) die 90W op zou moeten kunnen leveren, als hij dat ook zou doen is dat voor mij meer dan genoeg.

Ik krijg er echter geen stroom uit.

 

Spanning wel tot net boven accuspanning (accu + diodeverval) maar daar blijft hij steken. De conclusie is (nadat ik het HELE ding uit elkaar heb gehad) dat alles klopt. Maw. te weinig wind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een uitgebreide studie gemaakt over windmolens/windgeneratoren. Van de kleinere tot middelgrote modellen. Het is al enkele jaren geleden. Ik wilde zelf investeren in een fatsoenlijke molen om die naast mijn toenmalige bedrijfsgebouw te plaatsen. Er waren 3 problemen : 1/ Je krijgt moeilijk vergunningen voor de plaatsing (of het moet om een heel klein modelletje gaan) 2/ Om wat opbrengst te halen moet je een goede ligging en hoge mast hebben zonder hinderende gebouwen in de omgeving (zie 1) 3/ Als je de aankoopprijs even afzet tegen het rendement, dan kom je al gauw tot de conclusie dat de investering niet rendabel is.

 

Dan zijn er mijn inziens 3 alternatieven :

 

1/ Je koopt een tractie/halftractiebatterij voor pakweg 200€, laadt die op met netstroom en gebruikt die als noodvoorziening voor verlichting.

2/ Je koopt een zuinige geluidsgedempte generartor als je wat meer kan uitgeven en je kan daarmee meer apparaten voorzien van stroom, afhankelijk van je geleverde vermogen. Let op dat je electronica niet beschadigd, dus je zal voor een duurder model moeten gaan.

3/ Je voorziet in een set zonnepanelen en wordt deels zelfvoorzienend maar in elk geval minder afhankelijk van je stroomleverancier.

 

Ik koos voor de laatste oplossing, genoot van een gunstige fiscale en subsidieregeling. Toch even bemerken dat ik hiervoor ruim 15K betaalde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor de mensen die overwegen om een kleine windmolen te plaatsen; de opbrengsten van de betaalbare varianten vallen erg tegen doordat deze direct gelinked zijn aan de windsnelheid, welke weer met het kwadraat van de ashoogte toeneemt. Alleen als je 10.000 euro of meer kan/wil investeren en hier ook nog een vergunning voor kan krijgen lijken kleine windmolens net zo concurrerend als zonnepanelen te worden.

Bedenk ook dat de kosten die je aan een windmolen hebt (slijtage) hoger zijn en de levensduur lager is dan de genoemde zonnepanelen.

 

Er is in Zeeland sinds 2005 een testveld van kleine windmolens waar de opbrengst wekelijks wordt bijgehouden.

Het lijkt me erg goed om dit artikel eens te lezen dat hierover gaat: http://www.olino.org/articles/2008/10/22/test-resultaten-kleine-windturbines.

 

Even Koekelen op woorden als testveld kleine windturbines zeeland en je vindt nog veel meer interessants.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel een beetje fan van die Black 300 watt en 600 watt serie. Is een degelijk ding, weinig geluid en komt al bij geringe wind aan voldoende capaciteit (en de recensies zijn goed). Er zit een ingebouwde MPPT laadcontroller in waar je ook nog eens extra een 100 watt zonnepaneel kunt aansluiten. Bovendien heb je 12, 24 of zelfs 48 volt versie waardoor je heel snel je accu's vol hebt. Mijn advies is om minimaal voor de 24 volt te gaan.

 

De reden waarom ik deze straks naast mijn zonnepanelen wil hebben is dat ik in de bergen nagenoeg altijd wind heb als ik deze bovenop de berg plaats. Daarnaast heb je 's nachts niet veel aan zonne-energie en in de winter heb je minder zonne-uren. En wat als de pleuris uitbreekt en er hangen 3 maanden donkere wolken boven je?

 

Ik moet wel zeggen dat ik Off the Grid zit en als back-up heb ik nog een paar aggregaten.

 

Hierbij even snel een link, maar zeker in Duitsland is deze veel goedkoper te bestellen.

 

http://www.advitek.nl/energie/windgenerator/windmolen-black-600-windgenerator-wind-turbine.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...