Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

Beurscrash volgens Chris Martenson. [-60%]

Recommended Posts

Binnen 3 maanden verwacht Chris Martenson een algemene wereldwijde crash op de aandelen markten van ca. 60%.

Onze economie is gebaseerd op eeuwige groei, terwijl we steeds meer energie nodig hebben om de steeds schaarse wordende voorraden olie, koper, uranium en kolen uit de grond te halen. Conclusie van Martenson: onhoudbaar, kan niet goed gaan en daar moet je je op voorbereiden.

Lees verder en bron op: http://daskapital.nl/2013/05/beurzen_gaan_crashen_binnen_nu.html

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Met dat soort beleggingen weet je het nooit,zelfs alle "experts" zitten er zeer regelmatig naast,ondanks alle indrukwekkende grafiekjes etc.

Over beleggen in goud/edelmetalen is ook al genoeg geschreven en ik blijf gewoon lekker eigenwijs van mening dat de beste belegging nog altijd gewoon goede landbouwgrond is,zelfs als de waarde daarvan ooit zou dalen,is er nog steeds de waarde van het vruchtgebruik over.

Het risico van het "niet verplaatsbaar zijn" neem ik graag voor lief,aangezien ik niet in een overstromings gebied zit,geen kerncentrales in de buurt zijn en in geval van nationalisatie van die grond,iedereen de lul is,ook degene met of zonder grond/goud of wat dan ook.

Deze post delen

Lastig hoor, want als veel mensen deze man geloven, wordt het een self-fulfilling prophecy. (gooit iedereen z'n aandelen in de verkoop)

Deze post delen

Lastig hoor, want als veel mensen deze man geloven, wordt het een self-fulfilling prophecy. (gooit iedereen z'n aandelen in de verkoop)

Dit hoor ik wel vaker, dat de speculators of doemdenkers de crash zouden veroorzaken, maar het is dus gewoon normale prijsvinding. Juist de partijen die vroegtijdige kleinere correcties uitstellen spelen met het vuur van systeemcrashes.

Trouwens die martenson post is al een paar weken (maanden?) oud, dus... ;)

Deze post delen

Binnen 3 maanden verwacht Chris Martenson een algemene wereldwijde crash op de aandelen markten van ca. 60%.

Lees verder en bron op: http://daskapital.nl/2013/05/beurzen_gaan_crashen_binnen_nu.html

Is dat niet wat we allemaal willen horen/weten dat er over X tijd een crash gaat komen? In onzekere tijden zijn er altijd zelf uitgeroepen waarzeggers/profeten die denken dit soort zaken te kunnen voorspellen. Ik heb dit soort "nieuws" al jaren geleden gelaten voor wat het is. Er zal best eens iemand zijn waar bij toeval z'n voorspelling uit komt, hetzelfde als met het weer....... Het kan regenen en de zon kan schijnen....... ik weet één ding zeker: binnenkort gaat het regenen........oja, en hierna zal de zon ook weer gaan schijnen.... :D :D

Deze post delen

ik weet één ding zeker: binnenkort gaat het regenen........oja, en hierna zal de zon ook weer gaan schijnen....

De vooruitgang als religie?

http://www.overbeterleven.nl/2013/05/05/hesiod-en-de-vooruitgang-als-religie/

Uit de gedichten van Hesiod zou blijken dat deze in een tijd leefde waar een heel ander wereldbeeld heerste. Een van permanent verval. Ondanks kortstondige oplevingen was de verwachting dat de toekomst er slechter uit zou zien dan het verleden. De toenmalige beschaving was over zijn hoogtepunt heen. Greer probeert een beeld te schetsen van hoe zo’n samenleving er uit zou zien.

• Leuk 1

Deze post delen

@OBL-Rien begrijp me niet verkeerd. Ik verwacht ook niet dat de zon snel zal gaan schijnen in spreekwoordelijke zin...... Het ging mij om het voorspellende vermogen van de zogenaamde experts..... Na zon komt ook weer regen...... :D

Deze post delen

@prepass valt bij Martenson nog wel mee, hij zal geen al te harde nummers geven omdat hij weet dat dit niet mogelijk is.

De machthebbers kunnen het nog lang oprekken, net zo lang totdat de schapen met een lege portomonee wakker worden.

Deze post delen

Dat het gaat gebeuren is vrijwel zeker.

De tijd is lastig.

En crash kan ook nog een langdurige neergaande trend worden, afhankelijk van hoe men het speelt.

Economie is niet zo erg vaak pats/boem, hoe graag ik 't ook wil.

Als de beurs crash kan 't een koopmomentje zijn voor papier.

Deze post delen

De tijd is lastig.

En crash kan ook nog een langdurige neergaande trend worden, afhankelijk van hoe men het speelt.

Voor jou staat vast dat de beurs op een giga wijze in elkaar klapt alleen het wanneer is onduidelijk?

Deze post delen

De tijd is lastig.

Verder ben je wel in orde? Wat denk je hiermee te bereiken dan, als alles pats/boem in elkaar klapt? Denk je dat het leuk wordt? En wat als jij aan de ontvangende kant zit als de poep de ventilator raakt, heb je daar al eens aan gedacht?

Deze post delen

Verder ben je wel in orde? Wat denk je hiermee te bereiken dan, als alles pats/boem in elkaar klapt? Denk je dat het leuk wordt? En wat als jij aan de ontvangende kant zit als de poep de ventilator raakt, heb je daar al eens aan gedacht?

Ik denk dat ik @jobs wel begrijp.

Probeer je eens in te beelden hoe een ter dood veroordeelde zich zou voelen in de maanden/jaren na de uitspraak van het vonnis, wachtende op zijn terechtstelling? Het wachten lijkt mij een grotere marteling dan de executie zelf.

Zo ook voor iemand die er van overtuigd is dat de economie binnen afzienbare tijd (lees: tijdens zijn leven) ten onder zal gaan.

Het kan hem niet snel genoeg gebeuren, zodat hij zo snel mogelijk aan de wederopbouw van de samenleving kan beginnen.

Waarom het onvermijdelijke uitstellen als je voor hetzelfde geld nu al kunt beginnen met het herstel en later van de vruchten van je werk kunt genieten?

Ik deel zijn sentiment.

Deze post delen

Inderdaad is het afwachten de onzekerheid niet slopender dan de gebeurtenis an sich?

Alleen we hebben geen idee hoe groot de ellende zal zijn en aangezien ik nogal negatief ben over het scenario shtf, hoop ik toch dat ik een doomdenker ben die het fout heeft....

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Ik denk dat ik @jobs wel begrijp.

Probeer je eens in te beelden hoe een ter dood veroordeelde zich zou voelen in de maanden/jaren na de uitspraak van het vonnis, wachtende op zijn terechtstelling? Het wachten lijkt mij een grotere marteling dan de executie zelf.

Zo ook voor iemand die er van overtuigd is dat de economie binnen afzienbare tijd (lees: tijdens zijn leven) ten onder zal gaan.

Het kan hem niet snel genoeg gebeuren, zodat hij zo snel mogelijk aan de wederopbouw van de samenleving kan beginnen.

Waarom het onvermijdelijke uitstellen als je voor hetzelfde geld nu al kunt beginnen met het herstel en later van de vruchten van je werk kunt genieten?

Ik deel zijn sentiment.

Ik ben benieuwd naar zijn inzichten maar indien hij een het beoogd heb ik daar veel moeite mee. Je gaat dan voorbij aan de enorme verliezen die andere lijden.

Deze post delen

Vele hebben het over de angst voor omvallende banken en indexen die halveren. Liever een goed aandeel dan geld lijkt mij zo.

Deze post delen

euh....die grafiek bij het artikel is wel heel suggestief. Zelfs met mijn beperkte economische inzichten zou ik ook denken dat er binnenkort weer een neergaande beweging moet volgen. En dat is -volgens mij- al eerder gebeurd na een hausse, weet u nog nog nog nog nog nognog nognog

Deze post delen

@Jacob @Shadow @Kans

Ik kan me wel voorstellen wat jullie bedoelen. Maar om nu als een stel ongeduldige kinderen te hopen dat de bom barst zonder enig idee op de uitkomst ervan, vind ik net iets te ver gaan. En het vergelijken met een ter dood veroordeelde komt al helemaal niet overeen.

Hebben jullie onvoldoende plezier, geluk, voldoening in je huidige leven omdat je nu al graag een crash wilt zonder duidelijkheid wat de mogelijk zéér ernstige gevolgen kunnen zijn? En dat anderen nu al verliezen lijden is altijd al geweest. (Denk honger in Afrika, martelingen in dictatoriale landen, etc) maarja, nu komt het dichterbij en gelden ineens andere regels?

Ik hoop dat de SHTF nog lang op zich laat wachten en als deze plaatsvind zsm over is........

Deze post delen

Ik ben benieuwd naar zijn inzichten maar indien hij een het beoogd heb ik daar veel moeite mee. Je gaat dan voorbij aan de enorme verliezen die andere lijden.

Niemand die goed bij z'n hoofd is hoopt op ellende. CM ook niet.

Maar waar het nu om draait is dat we in een systeem zijn "opgesloten" waarin het onvermijdelijk is dat in het verleden gemaakte afspraken niet nagekomen zullen worden.

Als je 10 appels hebt, en je hebt aan 100 mensen belooft dat ze een appel van je krijgen, dan is dat onmogelijk. Hoe je dit ook went of keert.

Het is in de economie niet anders. We kijken allemaal op onze spaarrekening, aandelenrekening, pensioen overzicht, AOW etc etc en geloven dat we het wel geregeld hebben voor de toekomst. Maar wat nog niet bij de massa doorgedrongen is is dat al deze beloftes niet inbaar zijn.

Daarom hopen een aantal mensen (waaronder ik) dat het huidige systeem opengebroken wordt en we overgaan op een betrouwbaarder systeem. Dat dit waarschijnlijk met een beurscrash gepaard gaat is jammer, maar niet echt relevant. Zolang we binnen het huidige paradigma blijven marcheren weten we niet waar we echt aan toe zijn. Het opbouwen van een nieuwe samenleving is dan ook onmogelijk. We moeten de realiteit onder zien, en beter vandaag dan morgen.

Het is net als iemand die een bobbeltje heeft. Maar niet naar de dokter durft omdat hij weet dat het kanker is.

We hopen dus niet op een crash, maar we willen iets doen aan de kanker nu het nog kan.

• Leuk 2

Deze post delen

Maar waar het nu om draait is dat we in een systeem zijn "opgesloten" waarin het onvermijdelijk is dat in het verleden gemaakte afspraken niet nagekomen zullen worden.

Als je 10 appels hebt, en je hebt aan 100 mensen belooft dat ze een appel van je krijgen, dan is dat onmogelijk. Hoe je dit ook went of keert.

Het is in de economie niet anders. We kijken allemaal op onze spaarrekening, aandelenrekening, pensioen overzicht, AOW etc etc en geloven dat we het wel geregeld hebben voor de toekomst. Maar wat nog niet bij de massa doorgedrongen is is dat al deze beloftes niet inbaar zijn.

Daarom hopen een aantal mensen (waaronder ik) dat het huidige systeem opengebroken wordt en we overgaan op een betrouwbaarder systeem. Dat dit waarschijnlijk met een beurscrash gepaard gaat is jammer, maar niet echt relevant. Zolang we binnen het huidige paradigma blijven marcheren weten we niet waar we echt aan toe zijn. Het opbouwen van een nieuwe samenleving is dan ook onmogelijk. We moeten de realiteit onder zien, en beter vandaag dan morgen.

Het is net als iemand die een bobbeltje heeft. Maar niet naar de dokter durft omdat hij weet dat het kanker is.

We hopen dus niet op een crash, maar we willen iets doen aan de kanker nu het nog kan.

Ik snap ook wel dat de huidige situatie niet houdbaar is @zilver en dat er iets moet gebeuren lijkt me duidelijk. Dat een crash/reset hier een oplossing voor zou kunnen zijn snap ik ook. Het erop hopen is een ander ding........ Wees voorzichtig met wat je hoopt...... :D

Thx Rien, je hebt het verwoord zoals ik het eigenlijk bedoel :D

Deze post delen

Gast gebruikersnaam
Met dat soort beleggingen weet je het nooit,zelfs alle "experts" zitten er zeer regelmatig naast,ondanks alle indrukwekkende grafiekjes etc.

Over beleggen in goud/edelmetalen is ook al genoeg geschreven en ik blijf gewoon lekker eigenwijs van mening dat de beste belegging nog altijd gewoon goede landbouwgrond is,zelfs als de waarde daarvan ooit zou dalen,is er nog steeds de waarde van het vruchtgebruik over.

Het risico van het "niet verplaatsbaar zijn" neem ik graag voor lief,aangezien ik niet in een overstromings gebied zit,geen kerncentrales in de buurt zijn en in geval van nationalisatie van die grond,iedereen de lul is,ook degene met of zonder grond/goud of wat dan ook.

En een confiscatie door bv onze betrouwbare regering? Zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn namelijk. Ik begrijp je standpunt alleen wil ik zelf niet meer dat alles ergens wel staat geregistreerd en grond is nou eenmaal vaak niet iets wat je annoniem kunt bezitten

en ik blijf gewoon lekker eigenwijs

en blijf dat ook zo doen, doe ik lekker ook ;)

Deze post delen

Mooi verwoord Rien, sluit ik me helemaal bij aan.

• Leuk 1

Deze post delen

Het originele bericht is inderdaad al even oud - ik kan het op Peak Prosperity niet meer terugvinden maar meen me te herinneren dat het toen zou gaan om juni 2013.

Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij @OBL-Rien

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...