Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf Energie maken of opwekken (windgenerator maken)


hamster

Aanbevolen berichten

hoi preppers.

 

Afgelopen weekend tussen het klussen door, (fruitboompjes nu in mijn tuin jeejj) een combinatie document gemaakt.

Deze bevat onder andere een volledige beschrijving met foto's en schema's, over hoe je een generator bouwt voor wind energie.

De onderdelen komen uit een wasmachine (die zijn tijdens STHF volop aanwezig), er staat ook in hoe je een soldeerapperaatje kunt maken die werkt op batterijen (deze zul je nodig hebben) even bij zeggen gevonden door vrouwlief.

 

De generator vergt toch wel enige kennis van elektronica (niet dat het hoge wiskunde is hoor)

 

Het is te downloaden hier---> combinatie document

 

Zoals altijd elk commetaar is welkom.

 

Hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@bandoeg eeeh m'n wijffie kreeg zowat een rol beroerte hier hahaha maar zal is kijken of ik speciaal voor jou luistercassetes kan maken :p

@hamster, ik kan niet zo veel en snel lezen hoor, met al je info. Kan je niet ff voor lezen voor ik slapen ga?

 

Nee man, bedankt voor het delen. Je bent Top

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bandoeg eeeh m'n wijffie kreeg zowat een rol beroerte hier hahaha maar zal is kijken of ik speciaal voor jou luistercassetes kan maken :p

 

Cassette ook nog hhaahahha wel met walkman er bij hoor die hebben we niet meer, al hoewel de antieke hebben we nog die heeeele grote (weet niet of ie t doet) :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vond dit altijd een een leuk shtf ding tot ik ging uitzoeken wat je er voor nodig hebt(kosten) en daar bij de opbrengst.

 

Nog wat leuke links voor de mensen die geld willen uitgeven voor een ding dat niks tot weinig oplevert.

 

http://www.lmagency.biz/contents/de/p26.html

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/601913/Koperdraad-met-lakisolatie-CLI-0118-mm-1-Verpakking-Block/SHOP_AREA_17416

http://www.first4magnets.com/wind-turbine--generator-magnets-131-c.asp

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels en @gebruikersnaam heb er een nieuwe link in gezet als het goed is moet het nu goed gaan , als je op de pagina komt bijna onderaan staat download die moet je hebben niet de grote download die in het midden van de pagina staat werkt dit niet stuur me dan ju8llie mail in een pm

 

groet hmster

 

@hamster Ik krijg helaas je document dan wel gedownload maar niet geopend ;-( ik heb mijn virusscanner geheel uitgezet maar het mag niets baten ;-(

kan ik uw informatie ergens anders vinden want ik ben er wel benieuwd naar

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lekker heb er een nieuwe link in gezet als het goed is moet het nu goed gaan , als je op de pagina komt bijna onderaan staat download die moet je hebben niet de grote download die in het midden van de pagina staat werkt dit niet stuur me dan een pm met je mailadres

Kan hem ook niet downloaden, moet premium member zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi preppers.

 

Afgelopen weekend tussen het klussen door, (fruitboompjes nu in mijn tuin jeejj) een combinatie document gemaakt.

Deze bevat onder andere een volledige beschrijving met foto's en schema's, over hoe je een generator bouwt voor wind energie.

De onderdelen komen uit een wasmachine (die zijn tijdens STHF volop aanwezig), er staat ook in hoe je een soldeerapperaatje kunt maken die werkt op batterijen (deze zul je nodig hebben) even bij zeggen gevonden door vrouwlief.

 

De generator vergt toch wel enige kennis van elektronica (niet dat het hoge wiskunde is hoor)

 

Het is te downloaden hier---> combinatie document

 

Zoals altijd elk commetaar is welkom.

 

Hamster

 

nieuwe link

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster leuke informatie Hamster dank je , zo te zien heb je er best wel werk in gestoken . het opnieuw wikkelen van de motor tot generator was

me niet helemaal duidelijk want ment spreekt enkel van de stator maar nadat ik naar die link was gegaan snapte ik wat men gedaan had .

Moet er wel bij zeggen dat een stator even opnieuw wikkelen met de hand niet niks is :rolleyes: maar dat is een stevige windmolen als ik uitga van het orginele vermogen 400 volt max 3 amp

heb je het over 1200 watt wat na het herwikkelen er ook uit zou kunnen komen . Dan heb je het over een echte windmolen '. Ik neem aan dat dit een hoofdstuk is uit een windmolen die u aan het maken bent ??

die methaanvergisting is leuk en deed me denken aan een systeem van vroeger waar men gebruikt maakte van een( vracht)wagen autoband .

de olielamp lont is prima vooral dat met het zout , de Romeinen gebruikten ook zout in de lonten van hun olielampen ( bij olijfolielampen zorgt het zout ervoor dat de lont niet dicht gaat zitten ik neem aan dat dit ook het geval is met lampolie )

Kunt u ook zoiets doen met die andere bestanden van u ? Ben er wel nieuwsgierig naar

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gasmasker zoals ik al eerder in deze post gemeld heb----> heb er een nieuwe link in gezet als het goed is moet het nu goed gaan , als je op de pagina komt bijna onderaan staat download die moet je hebben niet de grote download die in het midden van de pagina staat die moet je dus hebben niet gelijk klikken als je ergens download ziet staan

 

gr hamster

Sorry @hamster maar wat wordt er een hoop troep op je pc geinstalleerd als je op de link klikt. Ik ben een kwartier bezig geweest om die programmas te verwijderen, mijn eigen startpagina weer in te stellen en mijn resolutie weer terug te krijgen. Jammer, want het klinkt best interessant....
Link naar reactie
Delen op andere sites

@gasmasker zoals ik al eerder in deze post gemeld heb----> heb er een nieuwe link in gezet als het goed is moet het nu goed gaan , als je op de pagina komt bijna onderaan staat download die moet je hebben niet de grote download die in het midden van de pagina staat die moet je dus hebben niet gelijk klikken als je ergens download ziet staan

 

gr hamster

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, gasmasker zit niet voor mn oren. Trouwens, jij zet die eerste kutlink, lijkt mij niet mijn verantwoordelijkheid, bedankt voor de ellende.

 

Gr Gasmasker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, gasmasker zit niet voor mn oren. Trouwens, jij zet die eerste kutlink, lijkt mij niet mijn verantwoordelijkheid, bedankt voor de ellende.

 

Gr Gasmasker

 

doe even rustig.. het is niet de schuld van hamster dat jij de pc vol met troep hebt... daar had je zelf wat aankunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tnx @nvd72 maar als ik me daar over ga opwinden dan zit ik de geheledag met een rot humeur:mad: :p kijk als mensen gelijk op linkjes gaan klikken en niet eerst lezen....................

doe even rustig.. het is niet de schuld van hamster dat jij de pc vol met troep hebt... daar had je zelf wat aankunnen doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...