Ga naar inhoud
GENEGEERD

Onderhoud en benzinevoorraad aggregaat/generator


Aanbevolen berichten

Vandaag mijn aggregaat maar weer eens laten lopen.

Na een aantal keren trekken deed jij het weer.

Het gaat om een benzine model,deze heeft zo'n 2enhalf jaar stilgestaan.

blijkbaar is de benzine nog goed(euro95) want heb hem nu een uurtje laten draaien.

 

Wat doen jullie aan onderhoud betreft een aggregaat,dus regelmatig laten lopen of zo?

En wat voor een voorraad benzine hebben jullie?

Heb zelf op dit moment zo'n 20 liter in een jerrycan en 15 liter in de aggregaat zelf.Goed voor zo'n 30 uur constant draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Bunkerprepper
Vandaag mijn aggregaat maar weer eens laten lopen.

Na een aantal keren trekken deed jij het weer.

Het gaat om een benzine model,deze heeft zo'n 2enhalf jaar stilgestaan.

blijkbaar is de benzine nog goed(euro95) want heb hem nu een uurtje laten draaien.

 

Wat doen jullie aan onderhoud betreft een aggregaat,dus regelmatig laten lopen of zo?

En wat voor een voorraad benzine hebben jullie?

Heb zelf op dit moment zo'n 20 liter in een jerrycan en 15 liter in de aggregaat zelf.Goed voor zo'n 30 uur constant draaien.

 

Iedere maand minimaal 2 uur laten draaien. En natuurlijk niet alleen onbelast maar ook belast :-)

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan

Nou ben ik sowiezo voorstander van Aspen ivm schonere verbranding, minder uitstoot enzo... Gebruik het veelal in m'n kettningzaag... Maar het spul is best aan de prijzige kant, dus waarom ga jij er zo prat op? Is dat vanwege de lange houbaarheid?

 

@joost5

Goed plan ik moet'm ook maar weer eens aanslingeren!... Hoewel ik me steeds verder in solar aan het verdiepen ben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat ze maandelijks eens draaiende . Als ze niet gebruikt worden voor het werk .

Mijn voorraad .

De tanks min , 3/4 vol en per generoter een stalen jerrycan van 20 liter .

Ik heb ook nog een 10 liter jerrycan in mijn BOT .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Enige draadje dat ik zo snel kon vinden over generators, en ik kan niet te lang online zijn want ik zit midden in m'n shtf test dus:

 

Ik heb een parkside generator, destijds voor de braderie die we elk jaar hielden voordat de buurtcommissie uitelkaar viel. Gekocht bij de Lidl. Doet 't prima (althans, ik moet 'm weer eens starten, staat al anderhalf jaar stil)

 

Die benzine is al een goede tip, ga ik verder uitzoeken. Maar ik heb een vraag voor de wat meer technische mensen wat betreft het uitlaatgas. Mocht ik het ding moeten of willen gebruiken in een shtf situatie dan wil ik natuurlijk niet dat de hele buurt hoort en ziet dat het er is. Dus zou ie binnen moeten. Ik kan 'm in de badkamer zetten (een van de twee ruimtes in m'n flat waar ik de deur in heb laten zitten) maar dan ga ik natuurlijk hardstikke dood van de co2 en weet ik al niet wat eruit komt.

Kun je aan de uitlaat van zo'n ding een rubberen slang maken die 't raam uit gaat? Of stikt ie dan zelf de moord en gaat ie uit? Houd er rekening mee dat ik moeite heb om een fietsband te plakken (IT nerd) dus houd 't simpel :p

 

Ik ben aan het mijmeren om een goal zero zonne generator aan te schaffen, maar dat hangt een beetje van de financien af. 1400 euro is een hoop geld, hoewel 't zich uiteindelijk zou terug verdienen. Ik gebruik veel stroom voor m'n computers en de airco die ik daardoor nodig heb.

Maar die generator is er nu, dus het zou leuk zijn om te weten hoe ik 'm zou kunnen inzetten als extra of als backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom neem je ook een generator met een inverter om een zuivere sinus te geven ipv een kunstmatige blok/zaagtand sinus..... :D

Een inverter geeft per definitie een kunstmatige sinus. Hoe beter de inverter hoe nauwkeuriger de uit blokken gemaakte spanning op een echte sinus lijkt.

Een generator met door rotatie opgewekte spanning zal best een goede sinus geven, zelfs een low budget versie van de lidl of aldi.

 

Minder vertrouwen heb ik in de frequentie maar of die nou 47 of 53 Hz is maakt niet zo veel uit. Het wordt echter echt spannend bij de spanningsregeling, daar kun je niet al te veel van verwachten bij een goedkoop apparaat. Vooral het volgen van snel wisselende belastingen is een probleem. En de schakelende voedingen van pc's of andere moderne elektronica zijn een wisselende belasting.

 

Ik heb zelf zo'n parkside apparaat van de lidl en ben altijd nog van plan daar wat goede meetapparatuur aan te hangen om te zien hoe erg het eigenlijk is, (nog niet aan toe gekomen)

 

Mijn noodvoorraad brandstof zijn een paar kannetjes aspen. Kost wel dik 3 euro per liter maar blijft 10 jaar lang goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een generator zou ik na 2 weken niet meer gebruiken.

Ook niet binnen met een slang naar buiten.

Het risico dat ze je dan vinden is veel te groot.

 

Ik ga hem de eerste 2 weken hooguit 1uur per dag gebruiken voor noodzakelijke dingen.

Daarna waarschijnlijk niet meer.

 

Het verbruik van een generator is hoog.

Dus dan moet je al snel honderden liters op voorraad hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minder vertrouwen heb ik in de frequentie maar of die nou 47 of 53 Hz is maakt niet zo veel uit. Het wordt echter echt spannend bij de spanningsregeling, daar kun je niet al te veel van verwachten bij een goedkoop apparaat. Vooral het volgen van snel wisselende belastingen is een probleem. En de schakelende voedingen van pc's of andere moderne elektronica zijn een wisselende belasting.

 

is het een idee om met de aggregaat en drubbellader accu's op te laden en dan met een 12v/230 converter de pc te voeden !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik zou het dan niet met een druppel maar met een snel lader doen anders sta je gigantisch lang te draaien voor een klein beetje prik.

 

Verstandiger is dan een een sinus omvormer er tussen die van een blok sinus een zuiver sinus maakt.

 

De meeste computer voedingen kunnen een blok sinus wel aan en een laptop er mee laden moet sowieso geen probleem vormen aangezien die voedingen zo simpel zijn en een hele simpele omvormer gebruiken.

 

 

Een benzine aggregaat is moeilijk stil te krijgen maar een diesel daarin tegen is heel stil te krijgen Door een extra uitlaat demper.

Doe je dan de uitlaat omhoog net als bij een tractor gaat het meeste geluid omhoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte leden,

 

Aangezien ik totaal geen (technische) kennis heb mbt dit specifieke apparaat roep ik jullie hulp in. Bij de Lidl zag in onderstaande aanbieding. Op mij als leek maakt dit een goede indruk. Maar misschien dat schijn bedriegt. Kunnen jullie mij hierover adviseren of ik hiermee geen 'goedkoop = duurkoop' bega? Dank!

 

Untitled.jpg.592d697eb7860912a20b11f93ec10842.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat 1x per maand, of 1x per 2 maanden de generator voor een half uur draaien. Ik heb hem een aantal keer gebruikt om te testen, en hij voldoet prima als noodstroom voorziening, maar de beloofde capaciteit van 6.5Kw haalt hij nauwelijks.

 

Ik heb er eens mijn compressor op aangesloten die een piekbelasting heeft van 1500W bij het opstarten. De generator trekt dat niet.

Voor overig gebruik voldoet hij wel, zolang je meer geen hoge pieken van hem verwacht. Dit is natuurlijk wel fijne informatie op te weten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...